Söndag

Jaha, söndag igen då. Man känner riktigt hur stämningen i kroppen är ändrad från lördagen, det käns i luften att det är söndag. Å idag är det skitväder också, fats de har de vart hela helgen, grått å trist. Nu är jag iaf hemma igen, blev hos Sofie igår också. Vi har avverkat lite mat, lite dricka och lite filmer. Riktigt skön helg har dte varit. Men det är skönt att vara hemma också.

Guten tag!

Jaha ja, har blitt en Sofie helg den här helgen. Blir alldeldes för sällan, är mest på jobbet man hänger.
Åkte iaf hem efter jobbet igår, och då hade jag fått hem ett kontantkort som jag laddade så ja kunde surfa med min nya mobil, så det vart inte så mkt mer gjort. Hade tänkt att duscha iaf, å diska, men sen åkte jag hem till Sofie ist, hon bjöd på mojito, jättegott var det, sen sov jag kvar där.
Idag när vi vaknade käka vi frulle sen åkte vi ner till strömpilen å fikade och soffan skulle kolla skor. Sen blev det en sväng på ersboda sen hem til mig och städa. Sofie ville verkligen vara med mig så hon hjälpte mig att städa. Tusen tack :)
Nu sitter vi hemma hos Sofie och nördar vid varsin dator. Om en stund blir det ett glas rött, och jag ska tvinga Sofie att bju mig på mer mojito också :)
Men det blir en lugn och skön kväll iaf, inge utgång, bara hemmamys i höstmörkret.
JUSTJA!! Jag har äntligen fått mitt mobilabbonemnag registrerat och godkännt, så nu väntar jag till 12 sept när de ska börja gälla. Vart så glad när ja fick bekräftelse smset, de har krånglat så mkt tidigare ju!
Bye bye

Jippie!!!!!

Nu är den här äntligen. Min nya mobil. Som jag har längtat och legat sömnlös :)

En htc incredible s blev det och jag är väldigt nöjd, så nöjd jag kan vara just nu iaf eftersom ja inte har nå internet på den kan jag ju inte göra så mkt mer än på en vanlig telefon, men ändå, det är roligt :)

För över allt från gamla telefonen just nu och väntar på att maten i micron ska bli varm så ja kan äta, blev hungrig så fort efersom jag varit helt inne i mobilen har ja inte hunnit tänka på nå mat förns nu :)

Är pizzasugen egentligen, men det blir kyckling m. spenattjoffset, å det är ju faktiskt gott det med.
Bye bye

Mobilabbonemang

Verkar inte vilja funka att skaffa mobilabbonemang med mitt gamla nummer, fick ett sms i morse där det stod att numret inte var registrerat i mitt personnummer, så ja tänkte hm, de borde jag kunna göra på parlinos hemsida. Och jag vet att jag har gjort det förut också, så det är nå knas. Men men iaf, skickade alla uppgifter de stod att de behövde från mig för att registrera mit kort, men jag fick aldrig nå bekräftelse sms tillbaka som det stod att det skulle göra. Å ja gjorde de säkert 5ggr också, bara för at vara säker!

Och självklart, bara för att dra ut på tiden så mkt de bara kan så har parlino bara kundservice på mailen, å jag får svar inom 24h! (har inte fått nå svar än, skickade 11.25) jag vill ju ha hjälp direkt så ja kan få mitt abbonemang klart så fort som möjligt så ja kan använda telefonen så mkt som möjligt :)

Telefonen telefonen telefonen, det tar en stor del av min tankebana kan jag säga. Är bara så glad att jag har köpt en ny "lyxtelefon", och inte tagit på avbetalning, utan faktiskt sparat ihop egna pengar :) Det ä inte illa pinkat för att vara jag :)

Nus ka ja glo på One tree hill, var bara tvungen att blogga först, brukar ju gnälla på Frida när inte hon uppdaterar lixom :)

Tomt...

Tomt hemma hos mig idag, skjutsade Nettan till flyget i morse efter en underbar vecka! De enda som var dåligt med veckan är väl att den gick alldeldes för fort :(

Sista semesterdagen har jag haft nu också, så i morgon börjar verkligheten igen, känns inte bra alls måste jag erkänna. Men men, inte så mycket att göra åt just nu och ja visste ju att den här dagen skulle komma tillsut :(

I lördags hade vi en till soffdag med film å gotti gotti. Vi hade party här i fredags med lite brudar och kräftkäk, sen vart det utgång på Allstars. Riktigt trevlig kväll.

Igår var vi hem till Sofie en stund och tittade på lite kläder hon ville bli av med, Nettan köpte en skitsnygg blå klänning, skulle gärna ha köpt lite grejjer också, men vi har inte riktigt samma storlek om man säger så :)
Efter klädprovning stannade vi till på statoil och köpte lite lunch och sen iväg å spelade lite frisbeegolf. Riktigt kul är det, men man blir ganska trött, man anstränger sig ändå, utan att man tänker på det förns man är svettig som en gris :) (kan grisar svettas btw?)

På kvällen blev det lasagne och film.


På min balkong med en fördrink innan vi åkte ner på stan för middag

På invito, väntandes på maten


Min entrecot som var skitgod, lite mkt fett kanske men annars ljuvlig

Nettans risotto, också skitgod!! Men ville ha lite mer skaldjur. Ska
försöka komma ihåg att det var skitgott å beställa en sån nästa gång ja
går ut å käkar där.

Sen gick vi ner i parken och skålade i champagne. Asti är inte dumt!

Fredagens utstyrslar

Kräft och paj ätande innan festen började, Saad fick också vara med
och äta lite innan alla brudar kom


De här var de som var här, trevliga tjejer. Bara Nettan som saknas på
bilden.


Nettan fick det riktigt mysigt igår och den stora äran att prova min
älskade Onepiece.

Såja, det var lite bilder från veckan. Vi kan hoppas att det kommer bli lite mer bilder framöver, FÖR: Idag har jag nämligen beställt min nya telefon :) Den kommer troligtvis på onsdag, jag längtar längtar längtar :)

Nu ska jag nog ta å glo på nåt avsnitt av One tree hill innan man måste somna så man orkar kliva upp när klockjäveln ringer i morgon igen :(

Natti natti!

Ont i ryggen!!!

Aj aj aj, ryggen är helt förstörd, men det är inte så konstigt, och självförvållat.
Vi hade en riktigt skön dag igår, vi bara låg i sängen å soffan hela dagen, klev nog inte upp förns närmare 7 tror jag, då åkte vi å hämta pizza och bytte till soffan :)

I onsdags var vi ute å käkade middag, det var skitgott och båda vill ut å äta igen. Vi käkade på Invito, jag beställde entrecot och Nettan beställde Skaldjursrisotto. Båda var jättenöjda, mums mums!!!!

Efter maten drog vi vidare en sväng till Allstars, men det var sport på tv där, å eftersom det är en sportbar så var det inte så skoj. Men vi blev bjudna på lite drinkar iaf.
Efter det gick vi mot Scharinska, skulle tydligen vara nåt Nöjesmassakern lr nåt, men det var helt dött när vi kom dit så vi gick till nya Båten ist.
Slutade kvällen med lite efterfest och somnade kl 5 :)

Idag ska vi iväg å sola lite solarium, handla på boa, städa upp lite hemma och äta kräftor och räk/spenatpaj. Åsså kommer det lite folk hit sen blir det utgång. Vart det blir vet jag inte än, det visar sig. Skriver kanske om det i morgon....eller på söndag ;)

Guten Morgen

Jaha, vad hände igår då?
Lång sovmorgon blev det iaf, sen åt vi lyxfrukost.


Sen när vi var klara med allt vi skulle göra så tog vi bilen å åkte runt på massa affärer här å där, ja skulle köpa fönsterfilm till köket,och när vi väl hittade det så kom vi på att vi inte hade mätt mitt fönster :( Så det får bli idag ist, kanske. Åsså köpte jag ett par skor, skydd till sängen så madrassjäveln ligger still (hoppas det funkar), diadem och sminkborttagning, tror dte var de ja köpte.
Nettan fyndade en snygg topp.

När vi kom hem efter några timmar började vi laga mat, taco sblev det,så jävla gott!!! Den maträtten finns bland favoriterna helt klart.

Kl 9e var det biodags, vi kollade på Horrible Bosses, den var kul, så den kan jg absolut rekommendera.



När vi kom hem blev det lite Ben och Jerrys igen, så nu är det slut, buhu :( åsså kollade i nästan klart på filmen vi började kolla på i måndags, båda två somnar framför filmer :) Men det är skönt att man int eä ensam, Saad brukar bli lite arg på mig när jag somnar när vi kollar på film, men inte Nettan, och jag blir inte arg på hon heller :)

God morgon världen!!!

Känns nästan som lördag eller nåt idag, men det är ju bara tisdag, å ja har semester :)

Sitter och väntar på att Nettan ska vakna så vi kan äta frukost ngn gång.

Hon kom igår morse, direkt ifrån smögen, nästan inte sovit nånting stackarn, bara på planet och arlanda. Så när hon kom hit somnade hon så gott i soffan till One Tre Hill :)

När vi piggnat till så gjorde vi egentligen inte så mkt igår, Nettan tvättade, vi käkade min hemgjorda korvstroganoff, som var riktigt god faktiskt, sen handlade vi och körde runt stan lite.

På kvällen åt vi Ben och Jerrys glass, jag köpte cockie dough för första gången, å den var helt underbar, så den är min nya B&J favorit för tillfället.
Vi började också kolla på The Tourist, men jag tror inte att ngn av oss hängde med så jättebra, och jag troor att vi somnade så fort glassen var slut :)

Idag blir det nog tacos och bio, vädret är så tråkigt, annars hade vi hängt på stranden ju. Men men, vi får se vad dagen har att erbjuda :)

Studenten

Godmorgon.
Det vart en tidig morgon idag iaf, strax efter 7 vaknade jag.
Kollade igenom en jobbarkompis blogg och kollade på hennes studentvideo. Å va kul det var ändå att ta studenten, satt å smågrina lite nästan :) Tänkte att det skulle varit kul att ha en sån video.
Men, jag har några kort från skolresan från 3an, så ja tänkte att ja kan lägga upp de, kollade igenom de och insåg hur små vi var där :) De är ju ändå 6år sen, herregud vad åren går!!


Som sagt, unga var vi :)

Hr3Ho, klara för forsränning


Åsså åkte vi Gokart

Det var skitkul men fruktansvärt otäckt :)

Efter forsränningen var vi ganska blöta å möra, eller som det också kan kallas, lemmen (lärde mig det ordet igår så måste väl använda de tänkte jag)

Skitkul skolresa var det, komer inte ihåg exakt allt, men det var forsränning, gokart, bo i stuga, fest, bjuda lärarna på hembränt (who did??? ;)), badtunna, nattdopp i iskallt vatten m.m.
Och självklart tårar :)

FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN; FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN; FÖR VI HAR TAGIT STUDEEENTEN!! FY FAN VA VI VAR BRA!!!!

Jaha ja.

Då var det lördag igen då, å semester som sagt :)

Har varit riktigt fint väder idag, och ångrar att ja inte utnyttjade den dagen å fick lite färg, men men så är det nu.
Istället så ha jag badat badkar, läst lite bok och städat.
Måste ju städa upp innan Nettan kommer på besök :)
Kom nyss hem från att ha hälsat på Saad en stund, vart tvärtrött och ville egentligen bara gå å lägga mig å sova där, men de går ju inte. Nu ska jag kolla på lite One tree hill, det är faktiskt lite väl tidigt att somna nu, om ja inte vill vakna kl 5 i morgon bitti då.

Natti natti!

SEMESTER

Jepp, då var det semester igen :) Bara en vecka den här gången, men men, bättre än ingenting iaf.
Slappt på jobbet idag, riktigt lugnt faktiskt, skönt avslut.
Efter jobbet hängde jag med Soffan, vi käkade baguetter med köttfärs som vi hade i ugnen, mums mums.

Nu ska jag ta å hoppa i badet å bara ha det skönt och kolla på one tree hill :)

Justja, beställde en klänning igår, hoppas den kommer innan helgen och att den passar.

Fin va?

paj

Det luktar fruktansvärt gott i köket kan jag säga!!







Husmor

Shit vad stolt jag är över mig själv!!! Idag har jag gjort 2pajer, 1köttfärspaj, och en spenat å räkpjaj! Det tog emot som satan först och tog några timmar, men jag gjorde iaf klatr det, och nu har jag massor med färdiglagad mat i frysen. Blev köttfärs över också som var till pajen. Så nu har jag följande färdigmat i frysen: Korvstroganoff *5, lasagne*4, köttfärs*3, spenatkyckling*4¨ åsså de här pajerna också nu då.

Men, det finns ett problem med detta också, vad äter man till middag? Vill knappt ta av maten jag lagat för då försvinner den ju å man måste var duktig igen. Dagens i-lands problem va? :)

Och en sak till förressten, efter dagens besvär att tillslut göra de här pajerna så har jag diskat i 2 omgångar också, så jag har inte ens disk kvar tills i morgon :)

Idag har jag förutom att vara så fruktansvärt duktig också varit på jobbet, såå skönt att det är fredag i morgon för de betyder ju att det är SEMESTER igen :) Känns väldigt bra, och då kommer ju Nettan också, får se om jag är så snäll att hon får äta av min mat då :)

Nu ska jag vänta på att pajerna blir klara i ugnen, och medans jag gör det ska jag kolla, med 100% gott samvete dessutom, på One Tree Hill, är på 5e säsongen nu :)

Justja, en liten fråga, ni får gärna svara med kommentarer: Varför har kineser och japaner snea ögon? Vem bestämde att vi skulle se så olika ut och prata olika språk? Jag vet att de mörkhyade är mörka för att de ska klara av solen bättre, men de där med ögona förstår jag inte alls faktiskt. Hm, tåls att klura på eller?

2a jobbdagen

Jaha, då har man jobbat 2dgr av 5 nudå, känns inge vidare direkt, men jag kämpar på, det handlar ju ändå bara om en vecka som tur är.

I söndags var jag med Frida mest hela dagen, hämtade upp henne så käkade vi lite lasagne som jag gjorde på lördagen, och som ja tillomed drömde om sen på natten :)

Måndagen var det första jobbdagen som gällde, trodde jag skulle ha svårt att komma upp men det var faktiskt inga problem. Det var värre i morse, då tog det emot som bara fan kan jag säga.

Nu ligger jag i sängen och glor på One tree hill, är helt förstörd och beroende av den serien just nu. Men jag får faktiskt ligga här med gott samvete, för jag mår lite illa så det är synd om mig!!

Bye bye, nu blir det ett avsnitt till sen lite middag :)

Bilder från sommaren!


Nettan och jag komponerade ihop en skitgod maträtt en dag.
Jag har gjort den 3ggr nu och har 5matlådor i frysen :)


Frukost innan Cinderellakryssningen



Paus i (hedby kanske?) ... bussresa till båten. Tyvärr tog jag typ inga
kort frå den resan, men vi kan sammanfatta med att det var väldigt skoj :)


Nettan förbereder sig för tjej + Jimmy middag


När Jimmy kom fick jag äntligen åka lite motorcykel :)


SKÅL och välkomna! Tacogratäng bjöds det på


Nettan var bra sugen, men fan ta den som rör min dunk!




Det var lite kallt i början




Fina Emma beundrar solnegången


Lina vill INTE bada!



pool..ers ;)






Som sagt så simmade jag faktiskt 30min 2ggr! Här är det tillomed bevisat!


En kväll var det kräftätandes, mums fillibabba!!!


Och vi spelar alltid spel när familjen samlas


Toker och Mysack var också med på semester i Fors



Så här fint får jag åka  när ja är i Avesta

Lina blandar alltid goda drinkar och coctails! Det här är från när det är
ölkväll hos Adam för att fira Linas efterlängtade semester





Det är ofta cigarrökning när Adam är med, det är trevligt

Nä nu jävlar!...

...ska ni få se på fan. Det regnar å är skittråkigt väder, å blev pushad av Fridas blogg att nu är det faktiskt dags att ladda upp lite semesterbilder, och det passar ju egentligen bra, för orkar inte skriva så mkt :)

Nähä, det skulle jag visst inte, inte riktigt nu iaf, kameran var helt död så måste ladda den en liten stund först bara. Men jag LOVAR att idag kommer det lite bilder!

fredag

Jaha, usch vad dålig ja är på att blogga. Men men, den som väntar på ngt gott :)

Nu har jag inte så mkt att säga, men ngt ska jag väl kunna klämma fram.
Kom som sagt hem från dalarna i måndags kväll. Tisdagen spenderades med Kicki på förmiddagen med diverse ärenden sen var det tjejfest hos sofie. Det var trevligt men onsdagen var mindre kul. Piggnade dock till fram emot kvälla och åkte med Kicki ut till stöcksjö en sväng och tittade på vattnet å surrade, sen åkte vi hem till henne och kollade skilda världar och sov.

Torsdagen hängde jag också med Kicki hela dagen, vi var å hälsade på en jobbarkompis å såg hur hon bodde och träffade hennes häst, så det var trevligt.
sen åkte vi förbi Sofie å hämtade grejjer från festen som blev kvar.
Efter att vi sen kollat på massa avsnitt av skilda världar hos mig igen åkte Kicki hem och jag skulle väl egentligen sova men var inte ett dugg trött plötsligt.
Så ja messa med Kicki igen så åkte jag till henne å vi tog en tur med bilen åsså blev det att ja sov där en natt till :)
Så nu sitter jag här igen och tänkte att ja måste faktiskt uppdatera litegrann. 

Idag får vi se vad som händer, har inte lust till nånting men ändå till allt, de där är jobbigt :)
Ska väl kanske snart dra mig hemåt, skulle va skönt att ta ett bad å läsa lite bok eller nåt.
Skulle behöva handla lite också :(

jaja, trevlig helg på er iaf!!

UMEÅ

Jaha, då var man hemma igen då. Tog låg tid att kör atycker jag, men det var roligare på hemvägen nu när brorsan var med än att köra sj i 6h.

Igår var det middag hos mormor och morfar, porterstek var det, det hade jag förbeställt :)
Sen kom min kusin förbi när jag komit hem å sa hej, så jag har hunnit träffa alla, men hade tänkt at ja skulle hunit träffa de mer, men tidengick så j-la fort ju. Men men, får väl åka dit gen så småningom, om inte anat så är det ju jul om 4månader och 23dgr.....huvva!!!! Att det är så snart alltså, inte att jag ska hem då.
Kommer inga bilder från semestern idag heller, men kanske kanske i morgon, då har jag ju tid och förhoppningsvis ork att ladda up de.

RSS 2.0