Äkta människor

Idag har jag inte gjort något vettigt. Förutom simningen å jobbet såklart.
Har faktiskt legat vid datorn sen jag kom hem och tittat på serien kta människor. Den är riktigt bra faktiskt. Jag vill ha en egen hubot :)
Å sen tog jag ett varmt skönt bad.

Har btw kommit på att simningen är bra på fler sätt än bara att det är träning. Jag uppskattar ju mornarna när jag inte simmar, det blir ju som sovmornar för mig ju :)

Nu ligger ja i sängen å glor på tv innan ja ska sova. Tror jag har bestämt sida i sängen nu :)

Ja har det ganska bar ändå!

Provar andra sidan av sängen

Möblerade ju om igår. Å trodde att jag ahde den perfekta sidan av sängen, men är inte säker längre, så inat provar jag den andra sidan ist å ser om den känns mer rätt :)

Jobbat idag som vanligt, var en skön måndag, lagom att göra.
Middag blev den där pasta å kebabgratängen ja gjord förut. Har tänkt äta pytt i panna flera dagar, men jag dras lixom mot malådorna i frysen, så tror jag måste göra lite fler så man kan välja på lite annat. Men men, det är ju dte som är tanken med matlådorna, att jag ska slippa laga mat. Nu räknas ju inte att steka på pytt i panna som att lag amat kanske, men ändå, ni försår tänket.

Nu kollar jag på Sofias Änglar på kanal 5, har tänkt kolla på det så länge men alltid glömt bort. Men det är ett bra program.

Tidigare satt ja å kollade på Raw Comedy Club: Färskingar, de flesta var faktiskt inte så roliga, å vissa var bara pinsamma. Men en som var riktigt bra hette Simon Garshacebi. Så han sk aman hålla utkik efter tror jag! 

Ordningen återställd

Jaha. Idag har det hänt mycket och ingenting.

Låg i sängen hela förmiddagen, mkt skönt måste jag säga. Sen vid 4a snåret tänkte jag att jag skulle möblera om i sovrummet.
Så jag började.....med att ha sönder sängen :( Humöret försvann väl lite, men det gick ändå bra. Lyckades "laga" den... och ha sönder den igen.
Men nu står den på sin nya plats å är lagad igen.

Sen trampade jag in en spik i foten. Det gjorde ont, men som tur var så var det bara en liten spik, men hade ändå hela i foten, den är nog 1 cm iaf. Så det kändes när jag drog ut den. Kändes som att den var hur lång som helst då :)


Den vita grejen hade ramlat av, så det var verkligen hela spiken!

Har nyss fått reda på att Saad äntligen har ett datum när han kommer hem, ska vara i Sthlm den 5e mitt i natten, så han kommer till Umeå den 6e feb. Känns väldigt bra. Han skulle ju vara borta bara 2, max 3v. Han åkte den 21dec...

Renbädda är det i sängen också. På tiden kan jag säga.
Så nu ska jag gå å duscha s¨å jag får sova där inatt. Spännande å se hur det känns att sova i det nymöblerade  rummet då :)

Chiao Bella!


Wow, är i chock!

När jag kom hem nyss så var det skottat runt min grannbil!!!! vart helt paff när jag insåg det, den har varit insnöad lääääänge! :)

Idag har jag äntligen hittat en baddräkt! Så skönt, känns bättre att simma i det ist för bikinin, som är så fruktansvärt utnött OCH för liten :) Så det var skönt.
Gjorde min 1,5km som vanligt på lördagar. Får se om det blir i morgon också lr om jag struntar i det. Får se vad som känns bäst, har satt som "tvång" att simma varannan söndag så man inte blir för less å känner sig tvingad att simma hela tiden. Tycker det är ganska bra ändå att simma 3ggr/v varannan v och 4ggr/v varannan.

Senare gjorde jag middag hemma hos Kicki. Det blev inbakad fläskfile´med nå pot.grej å grönsallad. Å till efterrätt blev det smördegsknyten med hallon och blåbär å vaniljglass. Mumsigt värre!

Nu är jag bara hemma, börjar väl bli trött, men ska försöka hålla mig vaken ett tag till så man inte vaknar så jäkla tidigt när man faktiskt har sovmorgon.

Bye bye!

Torsdag igen

Skönt, imorgon är det fredag!

Simmade i morse, det gick bra. Blev bara 800m dock. har börjat bli stressad för å hinna till jobbet i tid, å känner att ja inte riktigt får ihop min km. inte bra, måste försöka varva ner å intaa mig att det int egör ngt om jag är 10min sen. kan ju jobba in det antingen på lunchen lr de dagar jag inte simmar lixom :/

Efter jobbet blev jag utnyttjad av Sofie. Lr mutad kanske är ett bättre ord. Hemkörning mot ett mål mat. Å det är väl inte fy skam att slippa laga middag.
Stuvade mackisar å korv blev det, gott sa grisen!

Igår åkte jag å kollade in baddräkter på Stadium. Trodde verkligen att ja skulle hitta en, men blev tyvärr besviken. Det såg ju ut som att det var så stort utbud på nätet. Men men, skam den sm ger sig.
Haha, vem vet, rätt som det är kanske jag kan ha min gamla baddräkt igen ;)

Nu sitter jag å inväntar att mina nybakta kladdkakemuffins ska bli klara åsså ska ja kolla på Biggest Looser Sverig kl9.
Har provbakat min muffinsform som jag fick i julklapp som är formade som rosor :)

Jaha ja

Då var middagen "äten"
Gjorde en ny maträtt som ja inte gjort förut. Kebabkött och lök, ceme bonjuour vitlök och örter, fetaost, och pasta i en gratängform. Det vart faktiskt riktigt gott, så det är ju bra så jag har lite mer matlådor igen.
Saknades bara grönsallad och vitlöksbröd, det hade varit riktigt riktigt mumsigt!! Får bli nästa gång.

Haft en vilodag från allt vad träning heter idag, ingen simning å inga armhävningar. Skönt, men det känns lite "fel" också, antar att det är ett bra tecken ändå :)
Men "sovmorgon" kändes helt helt rätt måste ja säga, å att veta att ja inte behöver kliva upp extremtidigt imorgon heller känns sååå skönt!!!

Nu ska jag gå å ta hand om disken innan jag slår på ett till avsitt av Medium. Ska man skärpa till sig så måste man väl det då :(

Hemma hos pojkarna!

Toker å Mysack alltså. Mina små älsklingar. De är ju så fina :)


Jobbat kväll idag, gick bara bra. Skönt med sovmorgon också. Var ganska utvilad när jag vaknade i morse, sov gott efter all träning jag fick igår ju :)

Köpte nya blommor igår också förressten. Vad tycker ni, blev det bättre lr sämre än innan? ;) (blomman i mitten är plast)

Före

Efter

Har en till blomma jag borde byta ut också, den har varit död ganska länge, men har väl sin charm den också.

Ja, humor ja :)

Ikväll blir det guldbaggegalan för min del, börjar kl 8. Det ska bli mysigt, ska kura ihop mig i en filt i soffan å äta Ben å Jerrys, för det tycker jag att jag är värd! :) Såg dock att det var Petra Mede som skulle leda galan, å hon är inte riktigt min favorit, så ja hoppas hon sköter sig ok, lr att jag kan ignorera bort henne.

Nu ska jag göra de där situpsen som ja prata om förut att jag börjat med, så ja ska kunna göra 100st om 6v moahaha!

Over and out!

Söndag

jaha, då var det söndag. usch då.
Varit en bra dag, började den med att tro att det var måndag, så det var ju en lättnad när ja kom på att det inte var det  :)

Idag har jag varit riktigt duktig å städat hemma, både till djuren och till mig sj. Jag dammsög tillomed :)
Sen simmade jag, 1.5km, det var jobbigt både psykiskt och fysiskt, alldeldes för mkt folk i omkl rummet å överallt. Inte så farlig i bassängen men det var ändå jobbigt.
Tar nog en simpaus på tisdag, har ont i armarna, och kroppen behöver väl få vila ibland, jag är ju ingen van atlet direkt :)
Ingen baddräkt blev det heller, hittade ingen som passade, så jag får leta vidare.

Nu är jag hos Kicki och inväntar bingolotto. Då blir det en semla till det. Gott som fan!!!

Vart bjuden på middag här också förressten, hemgjord pizza, gott det med :) 

lördagen börjar gå mot sitt slut

Ja, då var det kväller igen. Ska nog snart gå mot sängen å glo på tv lr nåt. Inte så mkt mer att göra nu.
Har simmat idag med Sofie. Gick alldeldes för smärtfritt tycker jag, de blev 1km, Sofie hade lite diabeteskänning, så det är ju dumt att ignorera det. Men i morgon blir det längre igen ist.
Efter simningen så basta vi en liten stund, träffade en gammal jobbarkompis också som jag surrade med en stund, det var skojj.

Parkeringen är fortfarande inte skottad, men ska väl ta tag i det i morgon, för det ska ju bli kallare å då vill ja kunna använda min parkering m motorvärmare som jag faktiskt står å betalar för. Synd bara att de inte finns ngn riktig snöbjörn lr vad det heter, bara en skyffel som står som man kan låna. Men har jag tur så kanske det är ngn mer ute som har en ordentlig jag kan låna. Håller tummarna för det, för då känns de inte så farligt jobbigt.

Ganska tråkig helg måste jag säga, händer inte mkt, mest rastlös men ändå trött å utan energier att göra ngt vettigt. Somnade en stund på soffan. Hoppas på att morgondagen är bättre så ja tar tag i städningen. Djuren måste då iaf få rent, å sen är det bingo med Kicki som gäller.

Haha, i dag har jag börjat med ett schema på en sida som heter piggelino.se, de är att man ska kunna göra 100 situps efter 6v, spännande :) Jag började idag, och tror att jag gjorde rätt iaf. Det borde ju vara en väldigt bra kompletteringsträning till simningen.

jaha, nä zappa runt lite å sova sen då, vill helst inte vara vaken när det är spöktimme :)


Dagens mat: Spagge m köttfärssås. Mums mums. Å ett glas mjölk till det. Har faktiskt börjat tycka om mjölk bara nu de sista veckorna, förut har jag aldrig druckit mjölk förutom när det varit oboy. Så det är säkert bra för kroppen att den börjar få i sig lite kalcium, å dte är ju faktiskt riktigt gott! :)

lördagsmorgon

Jaha ja. Då var det lördag igen, och dags för simning. Funderar på att köpa en baddräkt idag, iaf prova en, den jag har här hemma är för liten och för färgglad. Men den var säkert snygg på den tiden jag var lite mindre :)

Får se hur det blir, kostar ändå 340kr, snåltarmen tycker inte om denna siffra.
Jag återkommer med rapporten.

Nu ska jag fixa badpåsen, borsta gaddarna, ev städa buren å sen övertala Soffan at hon ska med till badhuset.

Kram så länge då!

Matlagning och livet


Satan så duktig jag är på att laga mat! Man skulle bara ha det att dela med ngn. Det och resten av livet :/

/Rödvinspoeten

Min parkering! (fortfarande aningens irretert!)



Tror ni det var kul å komma hem till det här? NIX, satt i bilen å gallskrek faktiskt för ja vart så irreterad. Haha, det kändes lite dumt, men det behövdes :) Vaknade dessutom på fel sida i morse, men som tur var gick det över ganska snabbt ändå.

Jaha, fredag igen. Äntligen. Varit en jobbig vecka faktiskt.
Nu ska jag ta å dricka vin och laga mat. Flygande Jacob står på menyn.

IRRITERAD!

Jävla snöskottare. Vart är ni? Det har snöat hela dagen, å antagligen hela natten tills idag. Å det snöar fortfarande. Å inte har det varit ngn som skottat parkeringen, trots att grannen också varit borta med bilen för en gångs skull. Nä, usch vill jag bara säga åt vintern!!!! Är less nu.
Väldiga Ilands problem? JA, men jag är så trött på att de blåser snö i ansiktet när man går ut, att det är kallt, att det är mörkt och EXTRA jobbigt att kliva upp å simma. Att man inte ser nåt när man kör bil, för det är SNÖ överallt, att det är halt (fast det är iofs lite kul också) att man måste stoppa i motorvärmaren, att man måste dra ur motorvärmaren, att ingen skottar m.m. m.m
Ja listan kan säkert göras lång. För att korta ner den kan vi skriva såhär: Jag vill att det blir vår NU!

Om vi ska vara lite mer positiva så har jag haft en bra dag idag, även om det inte låter så på inlägget hittils :)
Jobbat som vanligt, å idag gick det bra igen. Tror de är Emelie det är fel på ;)
Å efter jobbet åkte jag hem till Hibo å Haitam som bjöd på middag. Kom nyss hem å har betalat lite räkningar å dolat på.
Nu tänkte jag lägga mig i sängen å titta på en film som heter Ya-ya flickornas nånting. Den har redan börjat, för klockan går ju så jäkla fort när man sitter vid datorn.

jaja, natti natti på er. I morgon är det fredag. WIHOO!!!!

Läggdags

Ja, klockan går fort när man har roligt :)

Jobbat som vanligt, seg dag som faaaan, det gick bara inte framåt.
Efter jobbet åkte jag hem, diskade lite å la i en tvätt. Hade tänkt handla också men det tog emot och trodde inte de skulle bli av. Men, ja tog mig i kragen å gjorde det ändå.
Skönt att handla på kvällen när det inte är så mkt folk på affärn så man slipper trängas så jäkligt.

Fick med mig en hel del i vagnen, kött å korv å diskmedel å kebab å allt möjligt gott som ja ska tillaga nån gång. Tror ja ska ha lite matlagning i helgen så det finns att äta efter jobbet utan att behöva stå vid spisen varenda dag.

Nu ska jag gå å lägga mig så jag orkar kliva upp i morgon. Det är ju torsdag igen å det betyder simning. Inte ett dugg peppad men jag hoppas det går bra ändå.

Natti natti!


Massa olika goda saker som fick följa med hem :)

Inte mkt att förtälja

Nä, det händer inte så mycket just nu.
Simmade i morse igen, satan va duktig ja är på det alltså! Men det var tungt att ta sig upp i morse, var sååå skönt att sova ju.

Sov i Kickis lägenhet för första gången, de var mysigt men kvällen gick så fort så vi hann inte göra så mkt. Så vi tar en repris ikväll med nå middag å Medium avsnitt.


Sån här har ja provsmakat. Fruktansvärt god milkshake från Max. Det är jordgubbssmak, å den är riktigt god. Och mättande. Finns choklad också, men tycker inte alls den var lika god. Ganska dyr dock så det är ingen vardagsmat direkt. Men gott som sagt :)

Söndag

Bra vecka å bra helg.

I torsdags var jagförbi hos Frida efter jobbet å blev bjuden på middag. Schnitzel å "makkisar". Gotti gotti.

Å i fredags efter jobbet drog jag å Kicki till några kompisar till henne i Sollefteå.
På lördagen var vi i badhuset där, lite mindre än i umeå måste jag säga att det var, men dte gick ju bra å simma där endå :)
Efter det shoppade vi loss lite på en affär som heter MM, de är nå liknande typ ÖB å Rusta. Å på kvällen var det finmiddag. Gott som fan var det, klyftpot. och inbakad fläskfilé ed grönsallad och en dressing som Kicki brukar göra.
Tog nåt glas rött sen hade vi filmkväll.
Såg bla Jägarna 2, tyckte den var riktigt bra. Var lite jobbigt att Peter Stormare var en "bad guy" men det gick bra ändå :)

Nu ska jag inte göra nånting, surfa runt lite, kanske gå igenom nå lådor om jag får ork. Å sen blir det middag å självklart Bingolotto kl 7 :)

God kväll

Jaha.
Kollar på medium med Kicki. Himla bra serie. Tror de blir ett avsnitt till innan det är natti natti.

Fick veta att ja inte får jobbet i avesta dag. Känns sådär, lite deppigt. Piss!
Ska man se nåt positivt med de hela så hörde dem ju av sig snabbt om att man inte fick det, de flesta jobb brukar inte höra av sig förns typ 100år efter.
En annan positiv sak är att ja slipper ta nå beslut om avesta vs umeå.
Men, det suger ändå :(
Bye bye

Jaha ja

Inget spec att skriva om idag. Simmade i morse efter jobbet å fick sällskap av Sofie idag också. Sen jobbat på som vanligt.

Mailade om jobbet jag sökt i avesta också å undra hur det gick med rekryteringen.
Tro det eller ej så svarade hon direkt. De höll på nu med det, de var över 150st som hade sökt. De skulle typ höra av sig till kandidaterna under dagen. Men det är ingen som hört av sig till mig, så jag antar att de inte blir nåt med det jobbet heller :( Men, jag väntar tills i morgon också. Hoppas iaf att de hör av sig i vilket fall som helst, så slipper man gå å undra å fundera åsså är det klart för längesen.

Jaja, det går väl som det går. Skulle bra gärna vilja ha det. Men om ja nu inte får nå erbjudande så slipper jag ju ta ställning till hur jag ska göra också. Så det är väl lite skönt ändå.

Nu ska jag surfa runt lite, är fruktansvärt resesugen å vill till nå varmare ställe!

Som fisken i vattnet!

Har varit så jävla duktig den här veckan!! Är fruktansvrt stolt över mig själv. Har simmat 4ggr den här veckan, 4,5km. Inte illa pinkat tycker jag :)

Nu ska jag laga lite lyxlunch till mig själv som ska bestå av: lövbiff med mjukost och sås av carte dior lr vad de heter m vitlökssmak, lök å kantareller plockade av mamma å pappa. Till det serveras klyftpot. och fetaost. Mums mums :)
Bara en lycklig slump att de blev det. Plockade fram ett paket ur frysen igår som ja länge undrat vad det är för nåt, åsså i morse när dt tnat upp så såg jag att det var ju lövbiff :)

Igår kom brorsan förbi en sväng också, å kollade på Johan Glans dvd:n. Så det var trevligt, men han drog lika snabbt som det var slut.
Så kvällen spenderde jag med att läsa bok.

Nä, nu ska ja gå å laga mat :)

Bye bye!


smaskens!


Ser inte så tokigt ut va?

Har varit duktig idag. Både jobbat och simmat å handlat lite.
Var inte sugen på simningen när jag såg parkeringen, var mkt bilar, men när ja väl kom in i simhallen så var det inte så farligtmed folk som tur var.

Efter simningen vart ja såklart hungrig å ville ha mat, tänkte på snabbmat, å det blev det. Men sallad ist för pizza lr hamburgare, så det är ju bra ju! Kändes så onödigt att äta massa onyttigt när man nyss simmat.

Nu är jag mätt å belåten å kollar på best of Johan Glans som ja fick av brorsan i julklapp :)


Ångrar mig...

...att jag tog på mig att jobba i morgon. Men, det gör jag varje gång jag tar på mig att jobba röda dagar ist för att vara ledig som alla andra. Men det är skönt att få xtra dagara att ta ut när man verkligen vill ha å behöver ha dem. Så det går nog bra.

Idag har ja jobbat, gick bara bra, å efter jobbet skjutsade ja Emelie å hennes kille till ett ställe som heter Hjuken, ca 8mil från umeå.
Vi fick sluta tidigt idag å ja hade ändå inget att göra så ja tyckte att ja lika gärna kunde skjutsa de. Tycker ju att det är roligt att köra bil.

Efter det la jag mig i badet en stund å läste.
Nu ska jag kolla om ja kan hitta nå bra biljetter så Saad  kan komma hem nångång.

Sen blir det nog bok å säng som vanligt. Ska ju som sagt upp i morgon igen. Ska simma i morgon igen också :)

Orkar inte

Orkar egentligen inte blogga idag. Tänkte inte göra det heller, men men, ja gör det ändå.

Idag efter jobbet åkte vi å hämta lite grejjer till Kickis lägehet, en tvättmaskin å en tvbänk.
Tv bänken satte vi ihop alldeldes själva å det gick bra faktskt. Det var lite dålig stämning ett tag, men det gick över efter ett antal djuuuupa andetag. Ja kan ju lixom inte ha sönder nån annans grejjer :)

Ja, va kan ja sriva mer. Väntar å väntar på svar om jobbet ja sökte. Det är i Avesta. Måste ju bestämma mig om ja vill flytta dit, för får ja de jobbet så är det omgående anställning å inte så lång tid att fundera. De är många + med att komma hem igen, för Avesta är ju faktiskt hem. Men det finns ju lite - också som gör det svårt :(
Jaja, ska försöka att inte tänka på det tills det är aktuellt, lär antagligen ändå inte bli erbjuden jobbet. Men, man vet ju aldrig förns det är över.

Nu blir det avfärd mot sängen.
Natti natti!



Tisdag


Kul att mötas av det här på morgonkvisten innan man knappt vaknat. Inte oväntat visserligen, men drygt ändå.

Var ju uppe extra tidigt idag också som ja skrev igår. För: Idag har jag varit å simmat på morgonen innan jobbet. Köpt nytt årskort. Som tur är får vi bidrag från jobbet också. Så ja behöver bara simma 13ggr för att tjäna in pengarna som jag lägger ut sj ;)

Nu ska ja ta ett bad i badkaret å invänta Agnetas nyårskarameller som är kl 8 på 4an.

Bye bye :)

Nytt år nya tag!

Ja herregud! Nu har det blivit nytt år igen. Inte klokt vad tiden går fort!!! Hoppas det går lika snabbt fram till semestern nu också :)

Nyårsafton tillbringade jag i Mjösjöby med Kicki, Kickis mamma å hennes karl. Även en grannpojk i byn fick vara med.
Vi åt skitgod mat, älgskav m klyftpot. å grönsallad. Å till efterrätt var det chokladpannacotta. Riktigt riktig gott, det vattnas i munnen när jag tänker på det!

Sen spelade vi sällskapsspel (älskar´t) drack gott och skålade in de nya året nere vid grillstugan med öppen eld. Jättemysigt. Är hur nöjd som helst med nyåret.

Igår var det mindre trevligt, men jag var inte så jättedålig ändå, mest trött. Somnade vid 5 och vaknade runt 10-11. Så det vart pizza å glass framför tv:n när vi kom hem. Inte så tokigt det heller ju.

I morgon ska jag upp extra tidigt. Huvva, det var inte lätt att komma upp i morse, så det lär bli ännu jobbigare i morgon då. Om jag inte råkar somna jättetidigt idag. Men det tror jag inte att ja gör.


Utsikten från stugan vi var i. Det var SÅÅÅ tyst därute, helt underbart faktiskt.
Fint va? :)


Eldar är så mysiga också. Synd bara att röken gör att de svider så mkt i ögonen. Åsså så luktar man så illa sen.

Idag har jag sökt ett jobb. Nu ska jag gå å bada. Bye bye!


RSS 2.0