Snart så

I morgon bär det äntligen av mot paradisbadet i Ö-vik med Kicki.
Det ska bli så jävla kul.
Å när vi har badat klart å ser ut som russin åker vi till Björna, där det ska avnjutas en god middag och jag ska få lära känna Kickis kille :)

BYE BYE!

tokigt Toker

Ja, vad ska man säga. När ja kom hem från jobbet idag så hade Toker stängt in Mysack i buren, det var tillomed låst. Frågan är bara vem han straffade, för morötterna var ju inne hos M :) Nu nöjer han sig inte med att stänga dörrar alltså, så de kan ju bli spännande varje gång man kommer hem, man vet aldrig vad han haft för sig under dagen :)

I veckan har jag övningskört med tjejjerna, Sofie är min nya elev å vi har kört 2gånger nu. Hon är jätteduktig.
Å min andra jätteduktiga elev Emelie skrev in sig på körskolan igår, så nu känns det som att det är på riktigt. Ska bli väldigt spännande å höra vad hennes körskolelärare säger när hon har sin första lektion, om hon är duktig elle rinte, de är ju ändå jag som lärt hon från grunden hur man kör så ja hoppas verkligen inte jag har lärt hon helt galet.Men ja tror inte det iaf :)

Nu ska jag ta å knoppa tänkte jag, ska upp lite tidgare i morgon å hämta Saad från tåget samt jobba in lite tid så jag kan sluta tidigare på fredag, för då ska jag å Kojjan åka å bada :)

Busy busy

"Ledig" idag.
Fast det har varit fullt upp. På ett bra sätt.
Har varit på stan och gjort klart julklappshopping å födelsedagspresenter till Nettan å Lotta som ska firas i efterskott.
Sen har jag sökt en massa jobb, sagt upp telefonabbonemang, lämnat in telefon för 4e gången på lagning för att den är värdelös, skjutsat Saad till flyget för hans bilaffärer landet över.
Ja, lite allt möjligt. Å självklart har jag hunnit med några OC avsnitt också :)
 
Här har ni en bild på en av de fina tårtorna som Kristin hade gjort till sin 40års fest/rockfetsen
 

Jobbhelg

Ja, då var denna jobbhelg klar. Å tillslut, efter många många veckor (från före sommaren tror jag) så jobbade jag faktiskt med Verran. Vi har gått om varandra varje jobbhelg, har inte jag haft nå andra planer så har hon det.
 
De har flutit(?) på bra, det är ju faktiskt inte så hemskt när man väl är här på helgen, ganska lugnt när det är lite personal å inte samma tidskrav som på veckorna.
 
Efter jobbet käkade jag lite "middag" å kollade på OC, sen tog jag en dusch och begav mig tillbaka till jobbet.
Där träffade jag Verran och tog ett glas rött å kollade på Så Mycket Bättre. Ett bra program, men jag längtar till Darins avsnitt, det ska bli spännande.
Sen hämtade Saad mig och jag somnade vid halv 11.
 
Nu är det pizzadags med Saad, sen blir det bingolotto med jag, Saad och Ashraf. Så önska oss lycka till!
 
Btw, så här fina byxor har jag på jobbet just nu. Hoppas chefen har beställt nya :/
De kanske inte syns så bra här, men ni ska vara glada att jag har cykelbyxor under detta :)

Roadtrip

Jaha, ledig idag. Så fruktansvärt skööönt! Klev nog inte upp förns typ kvart över 8, å de är "sent" för å vara jag så de var skönt.
Nu sitter vi i bilen på väg mot Ö-vik. En liten roadtrip. De är kag saad Ashraf å en kompis till saad. Han ska köpa en bil där så då följde jag med. Vad gör man inte för å skjuta upp små måsten lixom :)

Ha en bra dag!

oops, här kommer bilderna

↑nya pjucks ↓ny klänning
 
 
som sagt, svårt på sig själv,

orka

Typ mer sliten idag än igår. Ville verkligen sjukanmäla mig i morse. Men men, så får man ju inte göra. De är bara å bita ihop även om ja känner mig allmänt spyless på allt just nu. Ska ta tag i den där jävla träningen snart också.

Jaja, de ä som de ä mä dä :)
Här har ni lite bilder från lördags. Inte de bästa kanske, men de är svårt å ta kort på sig själv.

rockfest

ska bara skriva lite snabbt. rockfest igår, kul men kanske lite väl hårt. vafan, 40 spänn för en grogg, ni förstår ju själva :)
idag har jag bara halvsovit hela dagen,bjätteskönt faktiskt. inte nå farligt bakis heller konstigt nog..
nu ska jag kolla vidare på o.c. får uppdatera er om hela helgen senare, den har varit bra.
puss på er!

städat å fint

Sådär ja, då var de städat å fint här hemma. skönt. Jag ligger i sängen å väntar på att hela sverige bakar ska börja, sen hoppas jag att ja kan sova. I morgon kommer äntligen Saad hem igen :)
Natti natti!

Blogga lite

Var ju ett tag sen sist. Har inte hänt så mkt, blir lite mer å skriva om efter helgen skulle ja tro, då är det fullt upp :)
Har städat lite i veckan, skönt å dela upp de lite.
Måste ju vara fint på fredag när Saad äntligen kommer hem igen :) Ska bli sååå roligt å få träffa han, är ju 3 månader sen sist, bara pratat lite på skype å telefonen, men de är ju svindyrt och kommunikationerna i Libyen är inte direkt imponerande kan jag säga :)
Nu ska jag ta en dusch, har bäddat rent i sängen idag så då måste ju jag också vara ren :)

I morgon är det äntligen lön också, har varit en lång månad på pengafronten :) Får ju dessutom en extra bra lön denna månad eftersom jag faktiskt varit underbetald sen februari. Inte helt ok att de får vara så egentligen, men de är ju kul å få en lite större check nu ist.

Bye bye, vi hörs när vi hörs!

vuxenpoäng

Ja, idag har ja faktiskt fått en xtra poäng idag tycker ja, ringde nämligen själv till tandis å bokade undersökning. Vill veta vilken nivå ja skulle hamna på om ja ska teckna en frisktandvårdsförsäkring lr vad de heter, en sån som man får gå till tandis "gratis" å göra allt, bara att du betalar en bestämd summa per månad å sen kan du dra ut tänder å allt möjligt dyrt utan å betala xtra, så ja hoppas på att de inte ser allt för illa ut där inne :/
De är ju inte förns 18dec, men tiden går Åå jäkla fort så vi är snart där ändå.
Nu ska ja va social med Kicki som bjudit hem mig på korv m bröd idag :)

söndag

Jaha, då var det söndag igen. Å nåt annat återkommande verkar vara min jävla förkylning. Hostar å hackar. Som tur var hade ja ett recept kvar på mollipect, så ja hoppas de duger med den, annars måste jag väl till vårdcentralen. Har ju inte varit 100% frisk sen innan sommaren, å sista augusti blev ja ordentligt dålig, så jag börjar bli riktigt jävla LESS!!!

Ikväll blir det bingolotto med Ashraf,så det blir kul med lite bingosällskap.

I fredags var jag förbi Soffan å drack lite vin, väldigt lugn å skön kväll.
Lördag å söndag har varit riktiga onepiece dagar å tända ljus. Riktigt skönt faktiskt.
Skulle iväg å simma idag, men när ja var på väg till Soffan så hade hon, som tur var, kollat deras hemsida som talade om att de var stängt för simtävling. Så jäkla typiskt! Men bra egentligen, för det är nog inte det bästa att anstränga sig just nu. Det kommer nog räcka gott å väl med de man måste röra på sig på jobbet :(

hockey

De var 8500pers i Läkerol Arena som kollade på matchen Brynäs-Luleå. Det var riktigt häftigt å en härlig stämning. Perfekt förfest som inte slutade sämre än att jag vann på mitt spelande :)
 

Lördagskväll

Nu ska ni få lite bilder tillslut :)
 
Enjoy!
 
Efterrättsprocess från middagen med Emelie å Jens
 
Ashraf in action på jobbet
 
Första stoppet i Gävle, café Pazzo
 
Bilder från Gävles coolaste ställe, Skybar på Fullriggaren. De gjorde skithäftiga drinkar, man fick välja smaker från drinklistan så blandade de ihop nåt. Spännande och gott
 
vi fick dricka ur finglasen på restaurang Church street,
som även har världens största tallrikar ↓
 
Sista kortet är från Brynäsmatchen :)
 
Ska se om jag vet hur man lägger upp film här också, så har ni tur får ni "njuta" av en sån sen också :)
 
 

home sweet home

sådär ja, då var man hemma från piteå också. har varit bra dagar, men trött blir man. ska lägga upp lite bilder åt er snart, men förtillfället har ja bara krafter åt att ligga i soffan, och ev ta ett bad :)
bye bye

RSS 2.0