Lekland, födelsedagsfirande, mat och tupplurar

Lite så kan man väl sammanfatta sen sist iaf.
Var fullt upp denna vecka, både på jobbet och hemma. Å pga mitt dåliga minne kommer jag inte ihåg allt, men kan ju dra det jag kommer ihåg iaf :)
 
På onsdagen åkte vi hem till Fors å firade mamma som fyllde på torsdagen, Mattias kom ner från Umeå å överraskade lite också. Det bjöds på pajbuffé och tårta, och där åt jag mat första gången på 2,5v, fast bara typ 1dl paj och sen sallad, tårtan hoppade jag över åtminstonde.
 
Torsdag dök Frida upp å sov över, trevligt värre, och på fredagen var det dubbelt upp med jobb, Först på Sweco å sen direkt vidare till Teknikparken å servera 109 studenter. Var väl hemma runt 11 å va ganska mör, vart en 12h, men det är kul och alltid skönt med lite extra i kassan också.
Sen vart de helg, å jag har haft finfrämmande på övernattning igen. Lånade Jacob över helgen. Vi var iväg till stranden, gjorde hamburgare, kikade film å spela tv spel. Idag har vi varit på Leklandet Delfinen. Det var riktigt skojj, men jag behövde sova middag när vi kom hem, jag vart helt slut :) Har velat gått på lekland länge så nu äntligen har jag fått gjort det också, jag kommer somna ovaggad ikväl iaf :) Så stort tack för lånet av barn :)
 
Efter Jacob åkte hem blev de lite bingolotto, men ingen vinst den här gången. Själva bingospelen har de samlat ihop rätt bra så det är ingen paus eller nåt emellan dem, utan de avklaras innan nyheterna, det är skönt, orkar inte sitta 2h m bingo, så jäkla kul är de inte å se andra vinna :)
 
Nu skaj ag försöka hålla mig vaken lite till, men det börjar kännas svårt, så ni som håller er vakna..ha de gött!
 
 

Stolt å fullt ös

Hallå där!
Vilken måndag de var igår. Bästa på länge, annars brukar ju måndagar kunna va lite trista ju.
Hur som så va iaf jag å Lina iväg till Falun efter jobbet för å hälsa på Emma å Mattias.
Där bjöds det på en riktigt fin ost å kexbricka å spelkväll å vin. Hur trevligt som helst och lite nyuppladdad energi :)
 
Hur gott ser inte det där ut liksom! Så fint upplagt å fixat av Mattias, bra å känna en kock :) Å ni kan tänka er att de va svårt att låta bli. Rösterna i huvet bråkade ordentligt ett tag om jag skulle ta lite eller inte. Men, jag klarade de, inte ens en liten smakbit tog jag, riktigt stolt :)
 
Idag har det varit fullt upp på jobbet, inte suttit många minuter å hann inte med det jag tänkte att jag skulle göra, men men, det är ju en dag  i  morrn å :)
 
Nu ska jag slappa lite å göra ingenting, gäller å passa på, för idag är enda dan denna vecka utan planer, å då ska jag ändå träna å ev dammsuga :)
 

Bingolotto

Sådär ja, då har bingolotto dragit igång igen. Längesen jag spelade det men nu hade ja köpt en lott faktiskt, å tillomed en vinstlott. Inte högsta vinsten kanske, men  2st Sverigelotter, å det kan ju fortfaarande bli storvinst. Skulle behöva ett bra startkapial, startade nämligen ett kontot på Avanza i fredagskväll. Tänkte att jag kanske skulle bli rik på aktier nämligen :)
 
Har varit duktig på motionsfronten i helgen också, tog en promenad med Nettan igår fm och med Lina i morse. Å på vågen står det nu -6,5kg :) Känns riktigt bra, å igår provade jag en klänning som inte satt nå bra för 2v sen som nu satt som ett smäck och formade Nettan å Linas ansikten till konstiga miner för ja var tydligen så snygg :)
 
Igår var det spelkväll hos Marcus. bara roliga spel. Marcus bruka få låna lite spel för att recensera, så igår spelade vi spel som inte kommit ut på marknaden än men som nog kommer göra succé. Selfie hette ett, de var lite småkul, men kanske för en annan målgrupp. Ett annat var ett frågespel där man skulle ställa frågor utifrån svaret som man fick på ett kort och det bästa spelet hette Rotten apples. Där fick man välja en mening på ett kort som de andra deltagarna sen skulle fylla i tomma ord utifrån spelkort med roliga ord på. Riktigt skojj å lätt.
 
Idag har inte varit dum heller, efter morgonpromenaden åkte vi nämligen till Rullsand å va där hela dagen, så vi har solat å badat. Jag å Marcus låg i vattnet å sälade oss, tror vi va tvungna att lägga oss 3ggr innan vi tillslut kom tillbaka upp på land för det var så skönt at bara ligga där å vi ville inte riktigt upp till badkrukorna :). Vill inte att sommarvädret ska ta slut :(
 
Nu vette tusan vad jag ska göra, blir nog bara dator lr tv å sen försöka sova i bra tid. Måndag igen i morrn. Men den här veckan kommer gå hur fort som helst, är uppbokad alla dgr utom tisdag, så då lär jag försöka ta tag i ngn slags träning tror jag, för de kommer inte hinnas med så mkt av det de andra dagarna.
 
Trevlig söndagskväll på er!
 
 

Fredagsmys...

Jadu, det kan man kalla fredagsmys. Å på frågan om jag är singel så kan man ju konstatera: JA, som fan...
Jag manglade nämligen nyss lite örngott när ja vek tvätt. En fredagskväll. Say no more.
 
:) Så kan det vara. Lite kul var det ändå, iaf örngotten, de blev väldigt platta :) Hade det inte varit så att jag bor längst upp och tvättstugan bor längst längst ner hade jag kanske tagit alla örngott å småhanddukar jag äger å stått där ett tag till :) (OBS, jag önskar mig inte en mangel)
 
Fredag iaf, så skönt. Den här veckan har gått både snabbt och sakta samtidigt. En promenad har jag tagit idag iaf, utforskat lite i omgivningarna, det var skönt å jag känner mig duktig. Soppdieten går bra, men helgerna är lite svårare när man inte är uppehållen största delen av dygnet, men men, de är bara att kämpa på, man känner sig ju så stolt när man klarat av det, å den känslan har jag väl inte jätteofta direkt.
 
Trevlig kväll på er!
 

Snopet!

Ja, de kan man säga. Var helt säker på att jag hade tvättid idag, så jag kånkade ner den tunga tvättkorgen å gick ner i tvättstugan. Då står en annan tjej där så jag kollar tavlan, men de va visst i morrn jag hade tvättid :/ Så då var det bara att bära upp skiten igen, dagens motion alltså avklarad :)
 
Idag har jag lekt med Lina, vi satt på ballen å njöt av solen å surrade. Sen drog vi iväg å shoppade lite. Såg bla att det fanns frisbeegolf på ica maxi...
Tyvärr är den lite liten kan jag tänka mig, annars hade det vart billigt å bra med en egen korg :)
Fick blommor av Lina också,som hon har planterat åt mig, så nu blir det lite trevligare i mitt vardagsrum igen iaf, alla mina blommor dog ju tillslut, men de här ska tydligen vara väldigt tåliga, så vi får se hur länge de överlever :)
 
Nu ska jag bara glo lite på tv å gå å lägga mig tror jag. I morrn är de fredag :)

Dålig dag

Ja idag har det inte varit nå roligt på jobbet. Bara smågrejjer, men det räckte för att vara på dålligt humör å bara vilja hem hela dagen.
Men men, nu känns det bättre, nyss kommit hem från träningen. Blev bodycombat idag på gymmet, skitjobbigt var det!
 
Det är bara andra gången sen tävlingen jag har varit på gymmet, men igår var jag iaf ute å gick med Linda å hundarna, å i måndags tog jag en minipromenad till affären å hämta paket. Dessutom har jag cyklat till jobbet varje dag nu den här veckan. Kan erkännna att jag varit lite lat de första 2 v efter semestern å tagit bilen lite för ofta :/ Jaja, jag får komma ihåg att jag faktikst bara får i mig strax under 600kcl om dagen också :)
 
Igår var jag iaf med Linda som sagt,så kul att träffa henne utanför gymmet för en gångs skull, de va längesen. Vi tog en prommis, kollade halv 8a hos mig å Idol å surrade på, en riktigt trevlig kväll var det!
Nu ska jag lägga mig i badet med en skvallertidning :)
 
Trevlig kväll på er!

Härliga helg!

Shit vilken skön helg det har varit! Börjar med llite bilder som får sammanfatta den tror jag :)
Redo för poolen
Sådär har jag alltså haft det i helgen. Spec under söndagen, då var det bara sola å bada för hela slanten å det var lite jobbigt när det var dags att åka hem. Men det var nog dags för det svider lite här å där på kroppen nu, men färg det har jag iaf äntligen fått, hade nästan gett upp hopppet om det för i år.
 
På lördagen var vi å speade på Avestas discgolfbana, de har en 9håls bakom badhuset. Den var helt ok, första gången jag spelade den, och jag å pappa 
spelade oavgjort för första gången, så det tar sig (eller så hade han en dålig runda, för han brukar alltid vinna över mig)
Under helgen blev det också lite cruisande med raggarbilen och spel på altanen. De var lite tråkigt att gå på soppor när det var perfekt grillväder, och det skulle ha varit gott med en drink vid poolen, men men, det kommer flera gånger.
 
På tal om sopppor så har jag ju gjort en vecka nu, och det har resulterat i -4,6kg på vågen, så det kändes himla kul och en liten sporre att fortsätta att sköta mig :)
 
 
Såhär trött blir man av att vara i Fors en hel helg. Det här med soffhäng, det har Toker bra koll på :)
 
Over and out!
 

God kväll

Hallå där, en liten update! Nu har jag äntligen tränat första gången efter utmaningen vi förlorade, tog lite längre tid än jag hade tänkt mig att ta mig dit, men men, huvudsaken är att jag tog mig iväg överhuvudtaget tycker jag. Körde Bodycombat å det var kul, lite hungrig efteråt men inte värre än vanligt. Jag är ju typ alltid hungrig, å ibland kan jag tillåmed bli vrålhungrig när jag har ätit en halv middag, så det är inte det största problemet när jag går på soppor, de är suget som spökar. Men det har gått bra hittills tycker jag, inne på 3e dagen nu. Lite jobbigt när man går hem från gymmet å det doftar pizza från pizzerian som ligger alldeles bredvid dock, lite småtaskigt ändå :)

Nu blir det nog serier tills jag somnar tror jag, städning kan jag skjuta på till en annan dag :)

Ny vecka, nya tag

Jaha, måndag igen då efter en riktigt bra helg!
På lördagen var det en heldag med gänget, jag, Lina, Nettan, Adam å Markus åkte till havet vid en strand som heter sandbankarna, fick ett tips av en jobbarkompis om det så då testade vi det. Riktigt fint, påminnde om Rullsand så som jag kommer ihåg det, bara lite mindre. Jag badade också, även om det var ganska kallt :)
 
Efter starndhänget åkte vi hem å gjorde oss i ordning för att gå ut å käka, vi hade bokat bord på Söderhielmska, som jag nog inte kommer äta mat på igen, utan det är mer ett drinkställe. Lina fick in sitt kött som hon hade beställt medium/rare, de var typ välstekt å lite till, och jag å Markus hade beställt hamburgare, som skulle vara stans godaste, det var den inte. Den var platt å torr. Servicen var det dock inge fel på, de bytte ut Linas kött direkt och fastän vi hade ätit upp typ halva burgarna så fick vi en helt ny portion med alla tillbehör å allt, då var den mkt bättre även om den inte var superkul då heller. Men som sagt, eloge för servicen!
 
Efter käket gick vi till Nästet för lite kaffe å dessert, som tro det eller ej, jag hoppade över. Jag hade ju iofs käkat 1½ burgare, så kanske va därför jag va så mätt :) 
Slutligen avrundade vi kvällen på Interpool med lite biljard och ett glas rött å cigarr.
 
Söndagen var inte fy skam den heller, började morgonen med lite serier å sen gick jag ut å solade i poolen.
På eftermiddagen kom Nettan förbi å vi kikade på film och åt lite gott till den.
 
Äta gott är det dock slut på nu, hade lite funderingar på fredagskvällen redan om jag inte skulle ta å gå på soppor en sväng, för å få lite motivation till viktminskning. Sen på lördagen blev det verkligen bestämt, var inge roligt alls att prova kläder inför middagen så vart lite deppig där. Tycker faktiskt inte att det är rättvist att jag har tränat så pass mkt under semestern som jag gjort, och dessutom druckit väldigt lite alkohol jämfört med andra somrar/semestrar och inte ätit nå mer onyttigt än vanligt heller vad jag kan komma på å ändå har jag blivit fetare!!.
Så idag är första dagen på soppa. Har gått bra änsålänge, gäller å hitta rytmen i att dela upp alla måltider rätt under dagen bara, å dricka mkt vatten. Sen är det ju inte världens roligaste smak, doft lr konsistens, men det är nog extra jobbigt för man har gått på dem där dieterna så många gånger så man är ju less :)
Nä, dags för lite middag nu då :)
 
 
 
 

Poppis!

Ojojoj, nu ni börjar de hända grejjer, några år till så är jag nog kändis, hade 40st som kollat in min blogg häromdagen :)
 
Vi vann inte sommarutmaningen på gymmet, förlorade med 40yka poäng. Lite surt, men de fick iaf ingen lätt match, på´t igen ästa år, om den inte sammanfaller med semestern iaf, då vet ja inte om ja vill vara med :)
 
Börjat jobba har jag gjort också, har gått riktigt bra ändå måste jag säga, en mjukstart, inte så många som är tillbaka efter semestern än.
 
I veckan hade jag besök också, brorsan kom hit så vi var å shoppade en ny dator till mig, spelade lite discgolf och kollade en film, riktigt trevligt och jag är så nöjd med min nya dator :)
Den är ju inte rosa som ni ser, men det får bli nästa gång ja köper :)
 
Idag har jag varit å shoppat lite efetr jobbet, de va nå klubbdagar på Zizzi så fyndade 2 tröjjor, sen har Lina varit här å hållt mig sällskap när jag har haft städ å tvättdag, riktigt trevlig torsdag å nu är det fint här hemma förutom dammsugning och tvätt som ska vikas å plockas undan, men va tusan, måste ju ha nå å göra i morrn å :)
 
Bjuder opå lite kaninbilder innan de blir nå serie å sängdags, först amorgonen att börja 8a i morrn ju, så lär väl lägga mig i bra tid :)
 
Bye bye!
 
Han vet hur man myser den här lilla killen
 
Å lite nyfiken är han å :)
 
 
 
 

Sista semesterdagen :(

Jaha, så kom den tillslut, sista semesterdagen :( Känns sådär, lite småångest får jag erkänna att jag har, men det hör väl till. Det går ju iaf inte att jämföra med ångesten man hade när ja jobbade på Björken, då var livet över sista semesterdagen :) Ska bli lite skönt att komma tillbaka igen också, få koll på allt som behöver ordnas å se om jag fått nå mail å sånt, har hållt mig från att kolla  jobbmailen hela semestern faktiskt, annars brukar ja ha lite svårt att låta bli det när det är helg å kväll å sådär.
Jaja, det blir nog bra, bra med rutiner, dessutom så finns det en väldigt söt postkille som brukar komma förbi ibland, så ja hoppas han har nå paket å lämna i morrn :)
 
Igår var det iaf en bra dag, solen sken och jag hade en heldag med Lina,som efter min träning började med brunch på Ikea. Efter det åkte vi hem å la oss ute i hennes trädgård å solade. Sen vart det vindrickandes å styling och ner på stan för lite käk. De va fullt med folk igår, svårt å hitta nån plats, men tillslut fick vi ett bord på Terasssen. Det har varit stadsfest i Gävle några dagar nu så vi var ju tvungna att gå ner å kika iaf.
Bra väder hela tiden så det var skönt att kunna vara ute. Vi avslutade kvällen med en fet fantastisk langos. Det skulle jag kunna leva på, det är ju sååååå gott. Går inte att jämföra med dem vi åt i Budapest, men ändå, friterat bröd liksom, det kan ju inte bli äckligt :)
 
Jaa, en sammanfattning av semestern då...väldigt bra med lagom mkt "happenings", alldeldes för lite soldagar bara, jag har solat 4a tillfällen under semestern, så det är jag väldigt missnöjd med. Den har också gått på tok för snabb och lite för mkt träning för min smak :) Iaf den här sista veckan när vi är i final. Ska bli så skönt ikväll när jag gjort mina sista 2 h. Så får vi se hur det går, tror dock inte att vi kommer vinna :( De andra laget är många fler än oss, och vi har haft 2st som inte varit hemma hela veckan, men det är inte över förens det är över, så i morgon får vi veta. Det kommer iaf vara ganska jämnt, de ska inte tro att de vinner lätt över oss!
 
Nu ska jag kika lite på en ny serie som jag upptäckte i natt massa bra å stora kändisar, Wet Hot American Summer heter den. käka gott ska jag göra också, å kanske ta nån tupplur, är lite seg idag, men inte dålig så det är ju skönt .
Bjuder på en "bakisselfie" så får ni ha en bra dag!
 
 
 

RSS 2.0