Nu är julen över...

...Å det är väl nyår vi väntar på antar jag, med alla nyårslöften och hopp om att nästa år bli så mkt bättre. Vi får väl se.

Juldagen var vi iaf hemma hos mormor och morfar å firade med släkten. Fick god mat och hade julklappsspel. Jag fick tillslut 2 st rosa handdukar och naturgodis. Och ett doftljus som jag ville ha och "bråkade" med Therese om tog Mattias tillslut och gav det sen till mig :)

Igår hade vi Jacob här på besök ett par timmar, vi spelade yatzy, biljard och lekte med lego.

Ikväll ska jag vara chaufför, lite halvdrygt, men vad gör man inte för päronen :) Under tiden de roar sig ska jag träffa Lina å Emma iaf, så det är inte bara "jobb".

Läst ut 3e boken om psykopaten Christoffer Silfverbielke har jag gjort också, slutade ju spännande såklart, och de 2 första kapitlen ur nästa bok var med också, så nu skulle jag helst av allt vilja ha hela den boken såklart. Uppgörelsen heter den, så om ngn har den så kan ni ju komma hit med den. Ni kan få en biskvi som tack :)

God fortsättning!

God Jul alla läsare! Hoppas ni har haft en skön julafton, och en god fortsättning. Även om man kansk einte riktigt kunde tro att det var julafton när man tittade ut :(
 
Jag hade det bra igår, men var orolig för Mysack. På måndagen så hoppade Toker på han så han gjorde illa benet, å han är ju så gammal så han orkar inte så mkt. På julaftonsmorgon ville han inte ha frukost eller nåt, tillslut fick jag i han lite mandarni, å lite senare gurka. Som tur var så blev han bättre å piggare på kvällen och i morse så var han framme vid gallret vid frukostdags igen, så skönt!
 
Annars då, vad gjorde vi igår, förutom den långa väntan på Tomten?
Vi åt mat, lite godis, kollade på Kalle Anka drack glögg å vin och spelade spel. En bra dag helt enkel. Älskar att spela spel!
 
Alla de här grejjerna fick ja i julklapp, jag verar ha varit snäll i år igen, ett vinnade koncept alltså :)
 
Rattmuffen var den första (h)julklappen, den bara satt där på ratten när jag skulle åka till affären :)
 
Shampoo, balsam, tvål, strumpor, trorsor, bodylotion, Emser tablettask, presentkort på fotvård, presentkort på H&M och en ljudbok.
 
Ett par byxor (hoppas de passar) 3! spel :) lotter, en rosa mixer och en finare box att gömma boxen man blir fin av i :)
Fick också en ny kedja till cykeln och nån till del till cykeln, den var ju visst trasig när jag skulle ta en tur i somras.
 
Många paket blev det som sagt, och bara bra grejjer. Idag blir det ännu mer paket (hoppas jag) för då ska vi fira med släkten hemma hos mormor och morfar. Vi brukar ha ett julklappsspel då, så vi köper 3st julklappar var, å sen kastar vi tärning om de, så ingen säkerhet att man får ngt paket tillslut, men skitkul är det!
 
Roligt var det i lördags också. Då var det tjejkväll här. Vi bvrukar ju träffas alla tjejjerna varje år å äta tillsammans å umgås innan jul, ist för julklappar. Så då åt vi varm smörgåstårta till varmrätt, skitgott var det, å sen till efterrätt blev det marängschviss, också skitgott! Sen spelade vi spel å drack vin å hade det hur mysigt som helst.
 
Nu ska jag nog läsa nåt kapitel i boken jag håller på med, å sen göra mig i ordning för nästa julfirande.
 
God fortsrätting på er!
 
 
 
 
 
 
 

Jobb

Jaha, skriver ett inlägg igen då, om inte annat fördriver man ju tiden :)

Igår var jag på 3års kalas hos kusinbarnet, gott fika å träning till Mora Träsk blev det bland annat.
Efter det åkte jag och simmade en sväng. Nästan ensam i bassängen, så det var ju väldigt skönt. Är inte så stort fan av mkt folk, speciellt inte när jag själv är iklädd baddräkt, för det är inte smickrande :)


Mer då? Fick ett nej-svar på ett jobb ja sökt i Gävle. Man blir lika besviken varje gång, för varje gång det blinkar till på "jobbmailen" så får man upp hoppet, spec om det är från ett jobb man sökt, åsså står det alltid nej.
Så just nu sitter jag å är bitter å tycker synd om mig själv.

I morgon är jag bokad på jobb, å likaså på torsdag. Det är väl skönt att ha ngt att göra ibland, men det här jobbet är ju inget som hjälper mig eftersom jag inte ska vara kvar i Avesta så är det ju dumt att flytta till ngn lägenhet här ju. Dessutom är det ju inget jobb jag kan bli fast anställd på eftersom jag inte har ngn barnskötarutbildning, och dessutom inte är intresserad av att skaffa ngn heller.
Buhu, nu får det vara slutgnällt för idag, har gnällt på fb också, så nu ska jag spela lite Idioten ist :)

39 dagar

Så länge har det gått sen sist ja var in här. Såg att det iaf är en som är inne å kollar ibland om jag uppdaterat, så ja gör väl ett inlägg igen.
 
Vad har hänt sen sist? Jag och brorsan var till stockholm över helgen i mitten av november för att se Galenskaparna och Aftershaves show 30års festen som Mattias fick när han fyllde år. Å nu äntligen så blev det dags. De var hur bra som helst. Vi satt på första raden och fick massa presenter med oss i en påse, det var väldigt trångt för benen tillomed för mig, men vi såg VÄLDIGT bra, ibland kunde man nästan röra vid de. Häftigt var det så alla som inte sett den så kan jag rekommendera showen.
 
Vi gick också på museum när vi var i stockholm. På lördagen fick M å hans kompisar bestämma, då blev det nå tv-spels utställning, inte jättekul, men tiden gick ju iaf. Väldigt fort. Vi vart så "sena" till hotellet att vi inte hann äta ngn middag på lördagen innan teatern som vi hade tänkt, så det var bara duscha å byta om å leta sig mot Oscarsteatern, så det var tråkigt.
På söndagen bestämde jag, då blev det sjöhistoriska museet, för där fanns det en tatueringsuttällning som jag ville se.
Sen åkte vi in till stan för käka lunch, det blev buffé på Nooshi, en sushirestaurang på Plattan som är skitbra!!
 
Söndagkväll var vi på bio, Gravity, 3d film med Sandra Bullock och George Clooney, riktigt bra film faktiskt, man satt å duckade när rymdskrotet kom farande emot en :)
Kvällen avslutades hemma hos Emil i Nacka.
 
På måndagen flög Mattias hem till Umeå igen, och jag åkte tillbaka till stan för att träffa Nettan. Vi käkade middag och drack några glas vin innan vi åkte till Kungsängen för å sova.
I väntan på Galenskaparna
 
Vårat hotellrum, inte så stort direkt
 
Piná Colada på Bistro Rigoletto
 
Sjöhistoriska museet, vem ser naturligast ut storleksmässigt vid ratten? :)
 
Hur som helst så var det en trevlig stockholmstripp, även om det inte blev riktigt som jag hade tänkt mig tyvärr.
De stora minuset var de jävliga skavsår jag fick under fötterna när vi gick hur mkt som helst och dessutom släpade på våra väskor hela tiden. Och hotellfrukosten var under all kritik, den hade jag längtat efter åsså var det en flopp, inte ens ägg hade de.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Jaha, andra händelser då? Jag har fått börja som timvikarie inom barnomsorgen i Avesta, så ja har nånting att göra på dagarna, å förhoppningsvis tjäna en slant. Har jobbat på 3 olika ställen hittills.
 
Så här fint kan man tillexempel rita när man är på dagis :)
 
 
Förra helgen var mamma och pappa till Mattias i Umeå, jag fick stanna kvar hemma :( Var lite avundsjuk men det var väldigt skönt att vara ensam hemma också, det är jag inte så ofta.
Så på fredagen efter jobbet så var det glögg och spelkväll hemma hos Lina och Adam, det var trevligt även om det vart lite för tramsigt när vi spelade spel tyvärr, så vi får göra en ngt nyktrare repris på det.
Linas fina cupcake, hon hade gjort massa olika figurer, å ja valde att äta upp snögubben :)
 
På lördagen åkte jag in till stan igen, den här gången för vinkväll med Erik och Therese, de bjöd på käk åsså spelade vi yatzy i typ 2,5h :)
 
Jag har också varit i Ludvika och shoppat, Lina skulle söka nå jobb där, så då passade vi på att besöka både dollarstore, rusta, jysk och Pickaboo :) Lunchen intogs på Subway, det har blivit en ny favorit för mig, förstod inte förut vad alla snackade om, men nu gör jag det :)
 
Min nya fina kudde som inköptes på dollarstore, den kommer passa finfint när jag flyttar till Gävle.
 
Annat som hänt är att det kommit en Knut och en Isabell till världen, så ja längtar tills jag får träffa de ngn gång i början av nästa år :)
 
Sådär ja, då var ni uppdaterade, vi får väl se när jag skriver nästa gång. Efter jul eller nåt kanske. Det visar sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0