Valborg

Äntligen har jag bytt till somardäck på bilen. Å bra gick det också, inge krångel alls. Skönt skönt.
På tal om sommardäck så var det 1år och 12dagar sen sist jag bytte till sommardäck, och lika änge sedan jag började blogga.
Snacka om att tiden går fort. Å att ja har hållt igång bloggandet riktigt bra ändå för att vara jag.

Idag blir det grillning också, så jäkla gott det ska bli. Köttet ligger i marinad nu å bara väntar på att få ätas upp. Hoppas de blir fint väder till kvällningen också, solen verkar iaf ha börjat kika fram igen.

Nu ska jag dammsuga sen ta en dusch å förbereda lite.

Bye bye!

Slut på sjukperioden

Ja, nu får det räcka. Börjar bli ordentlig less på att ligga hemma.
Skulle egentligen ha jobbat idag, det var planen, men så vaknade jag igår å mådde sämre igen.
Å idag mår jag bra. Men men, de skadar väl inte att vara hemma en extra dag heller antar jag, ska ju jobba i helgen iaf.
Å det ska bli skööönt.
Inte att jobba kanske egentligen, men att komma ut ur lägenheten och göra något annat än att glo på tv.

Blev ju klar med alla desperate housewifes jag hade, å nu har jag börjat med One tree hill s8.
Nöjd över att ha den, men som sagt, börjar bli less.
Får se om man tar sig ut en sväng idag, då är frågan bara vad man ska hitta på där.

Jaja, så är det.
Ska kolla klart på avsnittet jag håller på med, sen får vi se vad som händer.
Bye bye!

Å, förressten, Thorkz, det blir inga videobloggar för min del kan jag säga :)

Det var den helgen det

Går fort. Inte gjort mycket alls.
Fredagen tillbringade jag bara hemma, köpte hem pizza till middag å glodde på desperate och lite let´s dance.
Vaknade på lördagen å de kändes som ja svalt rakblad (tror jag, har inte gjort det så kan inte vara säker)
Haft lite förkylning på gång ett bra tag men har inte brytit ut ordentligt.

Så har bara legat hela helgen å glott på desperate, börjar bli lite less men det är ändå spänande.

Vaknade i morse å mådde ganska bra så åkte till jobbet. Men det var tungt, de verkar ha satt sig på luftrören nu så det är tungt å andas å ja blir trött på engång. Gick väldigt mkt saktare att jobba än det brukar.
Gick hem vid 2 och ska vara hemma i morgon också.
Går ju ganska bra när man bara ligger, men när man måste anstränga sig så är det jobbigare.

Så blir väl inge bloggande, har inte så mkt spännande att skriva om.

Natti natti!

Hockeyn i bakgrunden

Jaha, 3dar sen sist igen. Tiden går fort som fan.

Sökt 2jobb idag, hoppas på att få nåt nytt, har ändå vart 6år som städerska redan. Å de var väl inte ritkigt det ja ville när man börja gymnasiet.

Börjar bli lite sjuker också. Kände mig lite hängig igår efter jobbet, å ont i halsen när ja vakna idag. SNorar lite lätt å lit ehuvudvärk då å då. Vi får väl se om de bryter ut nåt skit lr om man går å är nästan sjuk en längre tid :(

Jaja, that´s life. Kollar lite på hockeyn, saik å brynäs. Hejjar på brynäs såklart, ganska skojj ibland.

Ska krypa ner nu å kurera lite.
Natti natti!

weee, 2-0 just nu :)

Ny vecka

Jaha, då var det ny vecka igen.
Har jobbat kväll, har gått helt ok på jobbet, ganska jobbig förmiddag, har varit mkt i helgen. Åsså hade vi möte mellan 13-16 så de skulle vara klart då.

Efter jobbet skjutsade jag Saad å en till kompis till flygplatsen, de skulle hämta nån bil nu igen.

Å nu, ja nu sitter ja å ska kolla desperate housewifes å njuta av lite Ben å Jerrys. Ibland är det faktiskt skönt att ha mens så man har något att skylla på för å få nåt gott i sig :)

Kram på er!

Jaha

Söndag igen. Ett tag sen ja blogga å.
Liten sammanfattning, lugnt på jobbet, onsdag käka middag å kolla på de nya landet med Saad, torsdag, Frida på käk å lite drinkar å surra om resan.
På fredagen var Kicki här å käka tacos. Gott som fan, hade de som både frukost och lunch på lördagen också :)

På lördagmorgon överraskade jag Kicki genom att dyka upp utanför hennes dörr å följa med på promenix en timme. Sen övningskörning med Emelie efter hon slutat jobbet. Gick riktigt bra.
Sen har jag mest glott på desperate housewifes. Underbar serie, är på säsong 5nu.

Tänkte lägga upp lite bilder från eypten nu. Tog av mig all inclusive armbandet idag, så jag antar att jag är redo :)
Bilder från rummet

















Utsikt från balkongen


Poolbaren





Fina drinkgarneringar


Havet




En fågel som flög in på rummet första morgonen


Saad gjorde rastaflätor


Cooling


Sen tog han ur de :)


På båtturen vi gjorde kunde de göra figurer av handdukar.
De gjorde en elefant också


Fanns en lekpark i närheten


Vi red en dag


Jag la in mina kläder i en garderob för första gången i mitt liv på en resa


Thairestaurang sista kvällen


Colan på flygplatsens BurgerKing var SKITSTOR!



Sammafattningsvis en helt underbar semester!!!! Tack Saad!


Å justja, min inre frisör kom nyss på besök också.
Resultat:


Bye Bye!!!

Skitväder

riktigt aprilväder är det nu, usch då.
Skönt att ta ett bad å läsa lite Keppler å ta en liten lur ist för å va ute då :)

Igår va jag å Saad på bio, vi kollade på Titanic 3D. Filmen är ju bra, men jag vart lite besviken ändå för ja trodde det skulle vara häftigare med 3D på den. Tur att det är mysigt att gå på bio ändå, åsså är det ju gott med biosnacks :)

Sett sista avsnittet av 30g i Februari idag. Så himla bra serie, och ett bra slut, inte som Äkta Människors skitslut! Tråkigt att det är över nu bara, vill se mer ju.
Å nu blir det final av Top Model Sverige, spännande att se vem som vinner.

Jobbat första dagen idag efter 17dgrs ledighet. Inte kul alls att kliva upp i morse, men det gick ändå bra. Fick vara med Verran, för Emelie var ledig idag med, så det underlättade väldigt mkt kan jag säga!
Nä, off to top model.
Bye bye!

Dyrt att köra bil

Kan man verligen säga att det är. Fick min första, och förhoppningsvis sista, fortkörningsböter igår. 2000 spänn! Sved ordentligt i fickan, man är ju inte sådär jätterik efter en utlandsresa :( Men men, sånt som händer.

Nu tänkte jag kolla lite desperate housewifes å käka frulle. Bio senare idag tror jag, å kanske börjar blogga om egypten, får se om jag orkar.
Bye bye!

April

Jaha, ny månad då, tiden går för fort. Spec är man är utomlands.
Hemma i Avesta igen nu efter en helt underbar resa, skriver mer om den å lägger upp lite bilder när ja är hemma i umeå igen.

Ja, tänkte bara säga att jag lever för er som funderar.
Ikväll är det bowling med släkten somgäller, ska bli riktigt kul. Så träningsverk kommer jag ha i morgon, har ju inte ens blivit av med den från i söndags riktigt än. Men men de får man stå ut med om man vill ha kul :)

Bloggar nog inge mer på ett tag igen nu, så ni vet de :)
Bye bye!

RSS 2.0