Elsas värld

Riktig slappardag idag, kollat på Elsas värld, en webbserie, riktigt rolig faktiskt. Känner mig nästan tvingad att skriva ett inlägg nu, eftersom hon är bloggerska, fick lite dåligt samvete för mina fans ;)

Känner ingen större lust att söka nå jobb, finns ju inga å söka. Å de man söker får man ändå bara nej ifrån. Självförtroendet sviktar lite på den fronten just nu. Men, de är väl bara å komma igång gen. De vill ju att man söker i hela sverige, men jag vill inte bo i hela sverige, de var ju bland annat därför jag flyttade hem ju liksom! :(

Tick tack

Tiden går. Å det fort.
Vad har jag gjort sen sist då? Jadu ja vet faktiskt inte riktigt, varit å simmat en gång till med mammas jobb, varit på filmstudion och druckit vin med Lina, hjälpt Nettan lite med flyttpackning, tränat å lagat mat. Tror inte det är så mkt mer faktiskt.
 
Idag har Lina varit på besök, sen åkte jag med henne in till stan för å titta på mamma när hon gjorde sitt fiskspa och ögonbrynsplock som hon fick av mig i present när hon fyllde år.
Ja, typ så.
 
 
Det fanns en liten hund på salongen också som jag roade mig med. Saga heter hon och är en fransk bullle.
De du Emelie, ja tänkte på dig när jag klappade henne :)
 
Nu ska jag ut å hjälpa pappa med å byta till vinterdäck på bilen, huvva, men, de säger ju att de är snö på väg :`(
 
 
 

Träningsverk

Jadu, äntligen. Har inte haft träningsverk på väldigt länge, ändå har jag faktiskt tränat. Men nu så, igår var vi å simmade mamma å jag, och jag måste ha tagit i ordentligt, för idag är jag väldigt stel :)

Helgen har varit bra. Lagat mat som vanligt, nu har vi gjort en veckas lchf, har gått ned 1kg, så jag hoppas det kommer bli mer, och det snart. Behöver den där kicken så man får motivation och kan hålla igång ett tag så det verkligen ger resultat.
Barnvakt har jag varit också åt kusinbarnen, de var skojj, första gången jag är ensam med de. Det gick bra med bara en liten grejj som slutade med tårar, som tur var gick det bra och nappen till där och sen kom mamma Helena hem kort efter det :)

Igår kom Lina på besök också, så det var trevligt, tackar så mye för besöket :)

Bingolotto på kvällen med pappa, men ingen vinst den här veckan heller. Jag tycker det är så roligt att spela, men jag måste erkänna att jag inte är stormförtjust i Marie Sernholt som programledare. Man kanske skulle anmäla intresse för åta över, tror att jag skulle passa bra :)

Orange is the new black

Jepp, skitbra serie, den kan jag rekommendera starkt till allihopa. De tråkiga är att ja sett hela första säsosngen nu, så nu är de bara å vänta tills nästa ÅR! Det suger ju, men nu kan jag iaf koncenrera mig på True blood igen i lugn å ro, Orange kom å störde lite där faktiskt. Vilka problem man har va :)
 
Nu ska jag ta mig upp å stoppa i mig nån frukost, sen kolla igenom hur dagens lunch ska göras, de blir spenatsoppa idag.
Gjorde tomatsoppa tidigare i veckan, å den var riktigt riktigt bra. All mat har varit jättegod så det är roligt, bara å hoppas det ger resultat på kroppen och vågen nu också-
 
En av luncherna. Matmuffins med soltorkade tomaterå fetaost och rökt kalkon. Perfekta att ha med sig, och bra att frysa ner, man kan ju ha vilken fyllning man vill. Vi hade räkröra till som var kvar från wrapsen dagen innan. De var riktigt goda btw, har ingen bild på den, men de var supergott.
 
 
Gårdagens middag, pizza med rostade pinjenötter, cocktailtomater basilia ost. Gotti gotti och lchf såklart :)
 
 
 

Middagsbjudning och LCHF

I söndags blev man bjuden på riktig god middag hos Jimmy med Lina och Adam. 3 rätters var det tillomed, massa goda grejjer till förrätt, bla sparris lindat i bacon, friterade kapris och torkad skinka. Huvudrätten var polled pork som man åt med tortillabröd, ruccolasallad, beasås och bbqsås. Sååå gott! Så det hoppas jag han bjuder på igen. Efterrätten var blåbärstårta från Ikea :)
 
Nejsvaren från jobben börjar rulla in också, de är ju lite tråkigt men ändå skönt å få nåt svar. Ringde på ett jobb idag som jag sökt, ett kombinerat lager och kontorsjobb som jag var riktigt intresserad av, men de var redan tillsatt, tråkig när det är så och annonserna fortfarande finns kvar att söka :(
 
Ny diet är det på gång också, LCHF, blir spännande att se hur det funkar. Vi kör allihopa hemma på morgonvägen, jag satt i måndags å skrev ihop en matlista för hela veckan, så den tänkte jag att ni skulle få del av. Änsålänge har allt gått bra och varit gott, jag har gått ned 1kg och börjat på crosstrainern igen dessutom, men idag blir det nog en promenad ist.
 
                                                  MATLISTA
Måndag
Lunch: Avocado med cremefraice och rödlöksröra, serveras med ruccolasallad
Middag: Köttfärssås med zuzzhini ist för spagetti
Tisdag
Lunch: Wraps (hemmagjorda) med räkröra och sallad
Middag: Kycklinggryta med bacon och championer, serveras med blomkålsris
Onsdag
Lunch:Matmuffins med fetaost och soltorkade tomater
Middag: kassler i ugn med krämiga grönsaker, serveras med stekt vitkål
Torsdag
Lunch: Tomatsoppa
Middag: Lasagne med hemmagjord lchf -pasta
Fredag
Lunch: Kantarellrisotto
Middag: Gi-pizza med salami och rostade pinjenötter
Lördag
Lunch: Spenatsoppa
Middag: Fläskfille fylls med soltorkade tomater och fetaost inlindat i bacon, serveras med blomkålsris
Söndag
lunch: Lchf-Våfflor
Middag: Dragonkyckling med stekt vitkål
 
 

RSS 2.0