halloj

Sådär ja, då var man till stockholm över dan. Lr närmare sagt Liiidingöö. Träffade Nettan å Sussi för "lite" promenad å en jävulsk god sushilunch.
Nu sitter ja hemma etfer en god middag å lite spel med päronen å väntar på skypedejt med Saad.
trevlig kväll på er allihopa.
Puss!

Stugliv och crosstrainer

I tisdags åkte jag Nettan Lina och Lotta till Nettans stuga över natten. Skitskönt å komma iväg. Vi drack massa vin, åt massa mat å snacks å spelade massa spel. Helt tyst var det ute också, skitskönt var det. Å maten var så gudomligt god, tror ingen sa nåt under middagen, vi bara njöt :)
 
Nu har äntligen djuren fått flytta in också, känns bra. Pappa byggde en "liten" hage åt de så de inte kan komma åt å förstöra nåt i huset, så nu bor de i vardagsrummet :)
 
Idag har jag tränat på crosstrainern, 45min och 218kcl bev det :) Tror det är första gången sen i maj som jag tränar på den, så det är ju verkligen dags iaf :)
 

hallå hallå

Igår mötte jag upp Lina och Emma på stan. Shoppade lite hårvax å brun utan sol, å sen gick vi till Trapper å tog ett glas vin å kaffe.
 
Efter det bowlade jag å Emma med Lina som hejjarklack. Hon kan dock inte ha gjort ett vidare bra jobb då jag förlorade :(
 
Efter det gick vi till Lina en sväng och sen var jag bjuden på middag hos Lindblommarna. Skitgott var det! Vårrulllar, fransyska å klyftpotatis och en jättegod sås som jag måste skaffa receptet på, den var så fruktansvärt mumsig!
 
Idag blir det inte så jättemkt gjort. Lite småpyssel bara. Ska försöka rensa upp bland mina grejjer nere i källaren så vi kan få plats för matsalsbordet så mina små djur kan få flytta in i vardagsrummet. Det blir kallare å kallare på nätterna nu så då vill jag att de ska få komma in ju :( 
 
 

Filmstudio och frisörbesök

Igår var det dags att inviga mig på filmstudion i Avesta. De var riktigt trevligt. De betyder bio och ett glas vin på trapper varje torsdag, myspys.
Vi kollade på en film som heter Lore. Handlade om 5 övergivna barn och deras resa mot deras mormor i Hamburg under 2a världskriget. Den var väl helt ok ändå, men inget jag skulle ha sett om jag bestämde själv tror jag.
Efter bion var vi ett gäng som gick till Trapper Bar och tog ett glas vin, gott som fan var det :)
Å som det inte var nog med mys så fortsatte jag å Lina hem till henne och Adam å käkade lite ost å kex, mums!!!
 
Idag har jag varit hos frisören. Lina fick ta fram sina frisörkunskaper å klippa till mig. Blev stor skillnad, men jag har inte bestämt mig om jag saknar mitt långa hår eller inte. Det tar ju ett tag innan man vänjer sig, men samtidigt så är de kul med nytt.
Före
 
Efter
Längesen jag hade kort hår!
 

Hoj!

Förkylningen börjar bli bättre så till helgen "hoppas" jag kunna ta mig ut på en liten motionsrunda igen.
Däremot har jag ont i ryggen. Men det är ok, för det kommer från bowlingen jag å Lina gjorde igår. Utnyttjade att man får rabatt som arbetslös, så vi "tjänade" 15kr var :) Förutom bowling så blev det en heldag på stan med lite shopping och lunch på corner, en riktigt trevlig dag.
Ikväll ska jag följa med på ngt som heter Filmstudion för första gången, de blir trevligt, har inte varit på bio på hur länge som helst.

I´m back!

Hallå där. Trodde ni att jag försvunnit helt från jordens yta? Det har jag inte, har bara inte haft nån lust att blogga å inte så mkt att blogga om. Men nu är jag tillbaka :)

I lördags var det fest hos Lina för Lina, hon fyllde år i tisdags. Jättetrevligt var det! Igår var det bara slappa som gällde, inge bakis bara seg. Dessutom är ja förkyld, svettas som en gris å snorar. Stackars mig.
MEN jag åt pizza igår så det var underbart gott, första pizzan på typ 7v tror jag, så länge har jag aldrig varit utan den maten kan jag säga!

Nu ska jag gå å snyta mig...igen :/
Peace out!

RSS 2.0