Ledig dag

jaha. då vart det inte så mycket kvar av den här lediga dagen då, men det har varit en bra dag. Väntar på att ät alite mat nu bara så blir de nog bara bra.
Har städat lite hemma, mest plockat undan och städat buren, men toan blev faktiskt riktig storstädning på, bara golvet som slapp undan, men det var för att moppen självklart var utlånad när ja för en gåns skull tänkte använda den :)

FRIIII!!

I morgon är jag ledig, så himla skönt! Jobbar i helgen så de är därför ja får den äran att vara ledig :)

Idag har ja jobbat, jobbigt idag, trodde aldrig vi skulle bli klara, men det gick tillslut. Sen stannade ja på jobbet å åt middag, de var buffé idag, så himla skönt at ha det bortgjort å slippa laga käk när man kommer hem.

Har varit hos tandläkaren idag igen också, hihi, han var lika söt idag :) Å på måndag ska ja dit igen, inga problem säger jag :)

Söndag...

igen... :(
Usch då, inte gjort nåt speciellt idag. Spelat spel på datorn å kollat på serie å film typ.

Känns inge kul alls med höst. Vill inte att den ska vara här än, å vinter vill ja nte heller ha. Det är för mörkt kallt å blött.  Usch å fy!!!

Kollade klart på en film i morse som vi började se igår men som ja självklart somnade till.
Hall pass hette den, med Owen Wilson och Christina appelgate. Riktigt skojj. Handlade om 2 gifta par där männen får ett sk. frikort i en vecka som de kan få leva som singlar å gör vad de vill.
Gillar Owen, han är riktigt bra, å snygg är han å så det skadar ju inte :)

Lördag och helg!

Fan va skönt det är med helg!!!! Speciellt när man lagom med saker planerat.

Igår efter jobbet åkte jag till Kicki å käkade tacos, så j***a gott!!! Sen åkte vi iväg å lät Saad ta min bil, sen iväg till stan å Hemmakväll å hyrde lite film.
Kl 8 var de idol som gällde, men det var ett ganska tråkigt avsnitt faktiskt, men nu behöver ja inte kolla nå mer på de, de roligaste är ju auditions :)

Sen kollade vi en film, tusen gånger starkare, men den var skitdålig!

Imorse blev det tacorester till frukost, mums mums, sen kollade vi på 2 filmer till. Ena va om en tsunami, men den var inte heller nå bra, bara japaner som skrek (altså inte när vågen kom, de förstår ja ju att de skrek, utan hela filmen typ) men sen såg vi en Irene Huss film, å de är ju alltid bra, så 1 av 3 filmer var vi ju nöjda med iaf :)

Sen åkte vi ner på stan å köpte en vinterjacka till Kicki, å ja köpte lite doftljus på Lagerhaus. Himla kul affär de där, många roliga disktrasor till mamma ;)

Nu sitter ja bara hemma å väntar på att Saad ska komma, han ska faktiskt flytta in till mig nu ett tag, det ska faktiskt bli mysigt :)

Nu tror ja att ja ska ta ett bad så tiden går lite snabbare tills han kommer, för är det nåt Saad INTE är bra på, så är det att skynda sig :/ :)

Torsdagskväll

Jaha, då var det torsdag. Äntligen fredag i morgon, veckan har gått fort. Skönt de.

Nu sitter ja hos Saad, ska sova här i natt, sover så himla bra i min gamla säng ändå. Åsså har ja köpt med mig lite pumpafrön och solrosfrön som vi kan mumsa på å glo på tv innan det är sovdags, så det är ju mys.

Ute regnar det, som vanligt! Har regnat hela september ju, blir lite less faktist.

Natti natti!

Tandis

Jaha, jobbat idag också. Ganska kämpigt idag, men det gick bra tillslut.

Var till tandis idag också, å det såg bra ut, "bara" ett hål som ska åtgärdas, så det kändes väldigt bra. Och jag blev lite kär idag också, har en ny tandläkare, å han var jättesöt!!! Var som en fnittrig 14åring resten av dagen, så därför har ja inget emot att gå dit nästa vecka igen. Ska bara komma ihåg att göra mig lite extra fin den dagen haha :)
Nu blir det tv å sova.
Natti natti!

Tisdag.

Skönt, veckan rullar på ganska fort. Å det gör inget, de får gärna bli helg snart igen, inge kul å jobba :( Men men, man ska väl inte klaga. Jag har ju ett jobb iaf, inte alla som har det, så ja kan betala hyra å få i mig nå mat.

Nu har ja precis duschat å, sååå jobbigt innan det är gjort, men såå skönt när de är klart!

Fruktasvärt sugen på att tatuera mig nu också, alldeldes förlänge sen nu. Ska nog ta å ta tag i det sart :)

Nu ska jag krypa in i min underbara Onepiece å njuta av Idol med Kicki som är på "pyjamasparty" :)

Bye bye

Äntligen hemma

Oj vilken lång dag det blev idag. Upptäckte till min STORA besvikelse att jag jobbade kväll, och alltså skulle ha börjat kl 9e å inte 7 :( Men men, inget ont som inte har ngt gott med sig heter det väl? Jag jobbade iaf från 7 till 6, ska till tandis på onsdag så då jobade ja in dne tiden idag ist då, så de är ju skönt.

När ja väl slutat svängde ja förbi Saad å skulle lämna hans dator, å då blev ja bjuden på middag :) Inte dumt, inte dumt alls :)

Nu ska jag bara vänta på att idol börjar sen blir de nog sova ganska snabbt efetr det skulle ja tro. Natti natti!

Guten Morgen

Mår oförskämt bra idag. Å det var riktigt trevligt igår, trevligt folk bra musik å gott att dricka. Sen vart det utgång på Allstar, tillomed Brorsan var med, så då hade jag inget val än att gå ut jag med, fast de hade ja la gjort ändå antar jag :) Nu ska jag göra mig redo för en liten promenad.... till pizzerian :) bye bye!



Operation dammsugning gick bra bra. Saad är ju bara för snäll!!!

samlade i soffan, åsså lite tilltugg som försvann :) Pizza å smördeg
m. championcreme, mums mums



Lördag

Ikväll blir det partajj!! Blir skojj, ska ha lite fest för Ashraf har kommit hem från libyen äntligen. Å brorsan kommer också, det känns jättekul!! Har inte träffat han nå sen ja hämta han på flygplatsen för 5v sen, tiden går väldigt väldigt fort!! 

Nu ska jag gå å fixa håret, sen ska jag inleda operation tvinga Saad att dammsuga :) Och sen ska jag göra lite plockmat till kvällen.
Bye bye!

Dagarna flyger förbi..

..så snart är det helg igen. Sköönt.
Ja, vad har hänt sen sist då?
Inte allt för mycket, i måndags var vi ute med jobbet i Skepsvik på planeringsdagar. De var helt ok, skönt att få byta miljö och slippa jobba för en gångs skull.

Igår hälsade ja på en sväng hos Saad efter jobbet, å när ja kom hem däckade ja på sängen.
Kollade på idol, men måste ha somnat en stund, vart glad när ja vaknade, för det var fortfarande Idol på tv. Så ja kollade å klockan å tänkte att va sköönt! Många timmar kvar å sova å ja missa inte så mkt av Idol. MEN, de var visst repisen som hade slagit igång, för klockan var halv 1 :)
Är så himla trött om kvällarna nu för tiden, måste bero på vädret, vi har haft regn i typ 2v :(

Idag har ja jobbat kväll å sen har de inte hänt så mkt mer, blir nog tv å sova resten av kvälla.

Natti natti.

P.S FRIDA: Dags att uppdatera kanske? ;)

God morgon!

Jaha, då var det söndag igen, helgerna går så fruktansvärt fort :(

Och igår gick ännu snabbare än den borde, för ja sov från 7 til 12, så värdelöst!!! Varoit vaken sen typ 5på morgonen visserligen, för ja kunde inte sova längre, men ja skulle bara vila 1timme. Inte sova 5!!! Saad skulle ju väca mig :(
Jaja, de är som det är.


Fick ett handgjort schack från Tunisien. Och de var coolt, för löparen är en elefant :)

Åsså fick jag en prydnad som man skulle smörja med doftolja så skulle
det lukta gott i rummet. Den var tyvärr trasig, de är en del till, men ja
tyckte den var frän ändå.
Saad kan iaf inte säga nåt om att ja sov som en stock, för det gjorde faktiskt hjan tidigare på efetrmiddagen också :)
Saad sov faktiskt också under dagen, så han kan inte säga att bara jag var tråkig igår :)


Nä nu ska jag käka frulle.Har varit duktig å gjort scones :) Mums mums!

De tre musketörerna!

Nu är pojkarna hemma igen, känns såå skönt!!
Skulle egentligen ha hämtat de på flygplatsen igår men de var nå strul med planet, så de var fast i barcelona och kom inte till sthlm förns vid 12inatt.
och idag kl 11 kom dem hem, känns skönt, så man inte behöver oroa sig mer.

Nu sitter jag hemma hos Saad och väntar på att han ska duscha klart sen ska jag nog få öppna presenter :) Spännande spännande :)

Plötsligt händer det!

Har städat idag :) Var verkligen på tiden. Å Kicki kom å hjälpte mig att dammsuga, sååå skönt!!!

Igår var ja på middagsbjudning hos Frida, hemgjord pizza med pesto, mozarella och kyckling, MUMS!!!
Så tackar och bockar för det!

Nu ska jag göra klart det sista med städningen, nämligen bädda rent, sen ska jag ta ett bad så det blir helg. Å i morgon kommer Saad hem från Libyen också, å Ashref å Hibo kommer också, ska bli å roligt att träffa dem!!!

Bye bye!

Tisdag.

Ja, då har veckan kommit igång igen då, men när ja vakna i morse trodde jag att de var onsdag, så de vart en liten besvikelse.

Idag var facket på besök på jobbet, så nu är ja medlem där, ett tag iaf, de had enå erbudande om att de kosta 100kr de första 6månaderna. Så efter det blir de väl att säga upp de, tyvärr.

Nu ska jag äta middag å se om ja kan få bort huvudvärken ordentligt, hade ont igår kväll också, å idag på eftermiddagen. Inge kul, ja brukar ju aldrig ha ont i huvet, knappt när ja är bakis :(

Åh, typiskt!

Då har jag sett klart på alla avsnitt One tree hill som för tillfället finns tillgängliga. Och självklart va de ju SKITspännande slut också. Så håll tummarna att det snart går att få tag på säsong 8a och 9e :)

Annars då? Inte gjort så mycket i helgen, i fredags hängde ja med Kicki å kolla på film och sov där. Vi kollade på Hur många lingon finns det i världen? Helt ok film, mysig, rolig och sorglig också.

Lördagen blev det städa buren och sitta vid datorn, finns en patians som heter Idioten och som är sjukt beroendeframkallande!!!!
Sen åkte jag till Kicki igen vid 4a snåret å käka middag, de blev min hemgjorda korvstroganoff, mums mums.
Sen åkte vi lite bil å sen for jag hemåt.


Idag är det söndag, å jag ska återigen en sväng till Ersboda, har flängt mycket där den här helgen, men idag ska jag hälsa på Frida å se hur bakis hon är :) Perfekt att utnyttja hennes tillstånd och äta pizza :) Så ja hoppas hon är lagom "sjuk" så hon ändå vill ha mat :)

Nu ska jag försöka ta mig upp ur sängen å ta ett bad så man blir lite fräsch.
Bye bye

ojojoj

jäklarns vad dagarna går fort, var visst inte bara en lr 2dgr sen sist ja skrev utan 4a, skämmes!!!

Vad har hänt de senaste dagarna då? Ingenting, bara jobbat å glott på one tree hill, och självklart lekt med nya telefonen. Nog där det har gått mycket tid också kan jag erkänna :)

Men men, i morgon är det fredag och helg igen, då kanske jag gör nåt så ja har att skriva om, ska försöka använda telefonen till att ta bilder också, roligare med bilder i inläggen. Men, det är ju så drygt att ladda upp bara.

Jaja, nu blir det ett avsnitt one tree hill till, å ett till å ett till fram tills ja sommnar antar jag, de är ju så fruktansvärt och spännande!!! :)

trevlig kväll, bye bye!

RSS 2.0