Pinchos

Hallå där!
Haft en bra helg?
Min har varit suverän iaf. En riktg lyxlördag blev det. Vaknade ganska tidigt, kollade lite serier, städade buren, handlade och käka frulle innan de var dags för ett gympass med Linda. När det helvetet (bodypump gör ont :)) var över så drog vi vidare till Hedvigs för lite brunch. Det var mysigt och gott men lite väl dyrt för min smak, men nu har jag iaf provat det tillslut. Linda har försökt få med mig ett antal gånger men det har aldrig passat.
 
Efter det kom Nettan å hämtade upp mig så spelade vi lite spel och drack ett glas vin innnan vi gick ner på stan och provade på Pinchos. Jag skulle nog ge det en 2 lr 3 av 5. Maten var inte speciellt bra tyvärr, skulle inte säga att den va dålig men jag hade önskat mig mer. De var fruktansvärt söta dock, miniversion av plankstek bla var skitgullig, och små ministekpannor med olika maträtter.
Sen hela grejjen att man betällde i en app på telefonen och hämtade sin mat själv tyckte jag om, att man kunde beställa i omgångar när man ville under kvällen. Smidigt att kunna betala direkt i telefonen också, och gör man det så har de poängsystem som man kan samla poäng till gratis tapas. 1 kr är 1 poäng. Så just nu har jag 2 gratis tapas väntandes på mig :)
Så trots det låga betyget så vill och kommer jag absolut att gå dit flera gånger, så absolut värt ett besök om man inte förväntar sig gourmetkäk.
 
Perfekt placerade precis vid baren :)
Drinkarna var väldigt goda där, jag beställde en rabarber/hallon mojito.
Svamprisotto och getost med rödbetor. Gullig servering men tyvärr ganska smaklöst.
Dumplings och baconlindade dadlar. Det sistnämnda tyckte jag lät som det tråkigaste på menyn, men visade sig vara bland de bättre och utgjorde en väldigt god smakombo.
Minihamburgare och bläckfiskringar, dem var helt ok ändå.
Miniplanka :)
 
Idag har jag haft en skön söndag också, trots några drinkar så har jag varit pigg idag. Har tex lagat 3 olika maträtter, så nu har jag mat för hela veckan, det är så skönt att inte behöva tänka på matlagning mellan jobb å träning.
 
Det blev en cyrryköttfärssås, kyckling och spenatgryta samt en älgfärspaj med soltorkade tomater, bacon och kanareller.
 
Nu ska jag ner i tvättstugan. Skulle vart gott med lite gott i soffan å en bingolott, men jag är för lat för att åka å handla, så det är ju bra :)
 
Trevlig kväll på er!

Sköna fredag!

Jaha ja, 2 arbetsveckor avklarat. Går så sjukt snabbt! Det har iaf gått bra och jag känner att jag är inne i bra rutiner, full fart hela tiden med jobb å träning. Idag åkte jag direkt till gymmet efter jobbet å när ja kom hem så plockade jag undan så det ser vettigt ut i hemmet också. Var lite av ett bombnedslag. Så nu sitter jag i soffan, med gott samvete å njuter av att allt är avklarat. Så nu blir det middag å en film.
I morrn blir det att prova Gävles nya restaurang, Pinchos. Recensioner kommer, och förhoppningsvis bilder också, är ju sämst på att knäppa, men ska försöka komma ihåg.

Trevlig helg på er!

30års krisen har börjat...

...De har den iofs gjort för länge sen, men nu börjar den uttrycka sig synligt också. Köpte mina livs första "trasiga" jeans igår :) Vart ska detta sluta liksom?! :) Nä, de är nog ingen fara, blir inga större utsvävningar än så, jag shoppar fortfarande kläderna på Lidl iaf :) Fick 2 par jeans, 2 linnen, 1 blus och en tunika för 400spänn, de är bra pris de! Love Lidl!

Varit hemma hos Frida i helgen, försökte ta revanch på monopol men de gick inte :(
Idag när vi skulle ta våran vanllga tur till dollarstore m.m så startade dock inte bilen. Hade vart för kallt i natt å de tyckte inte Olle om. Så vi fick hoppa det. Som tur va så kunde Fridas jobbarkompisar hjälpa till å starta med kabla sen iaf så jag kunde komma hem till Gävle igen.

Nu sitter jag å inväntar 3ans bingo på bingolotto, tror väl inte på nån vinst nu heller, men man vet ju aldrig :)

Trevlig kväll på er!


Sämst fördelning av energi

Ja, vad ska man säga. Igår var det fredagsmys.....ända till halv 8a då ja däcka på soffan :) Tufft att jobba å träna hela veckan, ja som hade längtat efter en lång kväll i soffan (vaken), bara vara hemma och kolla på serier utan att behöva avbrytas av att åka å träna eller att man måste sova. Så kan det gå :)
I morse hade jag mer energi däremot, vaknade vid 20 över 6 och sen dess har jag diskat, städat buren å duschat å fixat mig. De ni, om man kunde vara så hurtig en vardagsmorgon. Idag gör det inte så mycket att ja vakna tidigt, ska nämligen dra till Bollan om nån timme å hälsa på Frida, lär ju passa på nu innan hon drar till norr igen :(

Så kan de va.
Nu ska jag fixa lite frulle å slå igång ett avsnitt av Jane the virgin.
Trevlig helg på er ute i kylan!

Vardag igen

Jahaj ja, då var det vardag igen då. Jobbat 2dgr och det går bra. Väldigt bra dessutom måste de gå för igår glömde jag att gå hem :) Har ju bytt lite tider så 10 i 4 kom jag på att ja slutade halv 4 :) Måste nog ha bland de bästa jobben som finns ändå tror jag, till 99% Å nu har jag ju gått upp i tid också, vet inte hur många % de är, men jobbar 7h/dag ist för 6h/dag, hoppas på heltid senast från nästa år också.
 
Snö finns det också, så det räcker å blir över, hinner ju knappt skotta fram bil å balkong innan det är dubbelt så mycket igen, det räcker faktikst nu tycker jag! Det finns så man kan åka pulka å skidor å det är vitt fint å ljust så varför överdriva? :)
 
 
Nu ska jag lägga mig å kolla på en film innan de är sovdags igen. I morgon är det relese på Body Combat så då lär man vara utvilad :)
 
Natti natti!
 
 

Nytt år, ny människa?

Ja, jag börjar faktiskt fundera. Såhär 10dgr in på nya året så var jag och handlade. När jag packade upp påsarna så hade detta följt med mig hem:
 Å inte nog med det så var det JAG som hade plockat ner det i kassen, helt medvetet :) Det är ju jättebra men Makes no sense liksom, fattas väl bara att jag sitter å tuggar på en paprika snart också :/
 
Jaja, det är ju bra val iaf. Jag kan väl fortsätta skriva lite om hur duktig jag är. Vi kör ett sånt inlägg idag, ett egoinlägg :)
Jag har tränat 8/100 pass, idag har jag haft vilodag då jag tränat 5dgr i rad nu, å det känns faktiskt konstigt och jag längtar lite tills i morgon när det är dags att svettas igen.
Jag har lagat mat nu så jag har matlådor för hela veckan, både lunch och middag. Håller jag mig till den maten å portionsstorlekarna så borde jag kunna gå ner nåt kilo i vikt också.
Jag håller på och tvättar och jag har bäddat rent i sängen.
Efter att jag hade lagat all mat så har jag dessutom diskat undan efter mig, så det är liksom rent i köket!
Ni hör ju hur duktig bra å underbar jag är!!! (Tipsa gärna era singelkillkompisar om denna superwomen ;))
 
Jaja, vi får se hur det låter om ännu 10dgr, om jag hållt mig duktig å redo eller om jag blitt förslappad då igen.
Men nu är jag iaf redo för att börja jobba igen, jag har ju varit långledig, så det kanske var alldeldes lagom att börja nu. Få se om man kan somna ikväll.
 
Annars förutom att ha varit såhär superb i helgen så hängde jag med Lina igår, vi käkade tacos, bastade, målade mina naglar, drack vin å prata skit å hade det allmänt mysigt. Och en promend hem med täckbyxor å tjockvantar på det fick det bli för att avsluta den kvällen.
 
Nu ska jag ner i tvätttstugan igen å hänga upp det sist på tork Sen blir det väl en dusch å slappa i soffan tror jag. Det måste ju finnas något kvar att göra i framtiden, annars hade jag kunnat använda tiden till dammsugning och städning av skåp, men jag vill inte :)
 
 

Kallt som fan och läsarmode

Hallå där!
Nu kan man ju ändå säga att kylan har kommit va, -23 hemma i Fors. Det positiva med det är ju att det känns som mildgrader nu när det "bara" är typ -12 :)
Åkte till fors en sväng då som sagt, hälsade på föräldrarna lite. Och träffade ena moster m m. man och spelade spel med kusinbarnen. Jag har även tränat och kommit gång med läsningen igen. Har haft en bok som jag började med i somras som va jättebra men jag har bara inte haft nån lust att läsa, men har ändå velat läsa klart den. Så då gjorde jag det nu. När jag väl läser så kan ja sluka en bok på en dag nämligen. Näsa bok som antagligen kommer påbörjas i morgon är senaste boken om Silferbielke. Har antagligen tipsat om de böckerna redan, men det skadar inte att göra det igen. Det börjar med En Nästan Vanlig Man, och nu ska jag hugga in på Hämnaren :)


Gymkäk

Hallå där.
Får bli en morgonblogg idag, hann somna igår :)
 
Gårdagen var en bra dag iaf, tog ner de sista julgardinerna och tränade på förmiddagen, hängde m Nettan å Marcus på em och träffade Linda för lite käk på kvällen. Vi hade fått 100kr på Allstar genom gymmet så nu vart det dags att använda det. Gott var det, vi beställde in nachos, vitlöksbröd och enchildas. Bantingsmat? Nej, absolut inte! Gott? Jepp! :)
Sen åkte vi hem till Linda å myste vidare i soffan, ja vart omringad av vovvarna :)
 
 
Denna dag blir nog också bra, blir lite sällskapsspel om nån timme, BodyComat på em och sen drar jag hem till Fors en sväng.
Ska bli spännande å se hur mkt Combat man orkar idag, var några veckor sen ja körde de sist. Men jag har saknat de så det sa bli skojj, så får vi se om jag får med mig Adam också.
 
 
Nu ska jag nog slappa en stund till innan magen kurrar för mkt å det blir dags att rota fram nån frullle :)
 
Trevlig 13dag på er! 
 

Snö

Skit också, jag skrev ett inlägg men det försvann visst :(  Så ja sammanfattar det väldigt kort. Det snöar och jag har städat bort julen Skönt.
 
Nu kollar jag på det okända å är lite småskrajj, få se om jag törs titta på ett till eller inte :)
 
Natti natti!

Ny idol

Ja jag får nog säga att jag fått en ny idol. Judokillen Daniel i Heja Sverige. Så jäkla härlig kille. Så härligt program också, hela gänget är härligt, så har ni inte sett det så gör det, riktig feelgood, jag sitter å skrattar å gråter med dem :) 
 
 
Ja har haft härligt folk här i helgen också, Emma kom å hälsade på och med det vart det en dag med vinlunch, bastubad smörgåstårta och en jäkla massa dans. Har träningsvärk i benen av allt spring i trappen mellan dansgolven. Jag har lite svårt att bestämma mig när det finns fler dansgolv nämligen. Sen kan ju iofs body pumpen som jag hann med på fm också göra sitt :) Pass 2/100 klart, bara 98 kvar :)
 
Nu ska jag nog ta å gå å lägga mig tror jag. Är ledig i morgon och hela veckan, men tänkte försöka städa bort julen, sen borde jag nog fylla på förråden också, i kylen finns det typ öl, gurka och morötter :)
 
Natti natti!
 
 
 

Gott Nytt År!

Hallå på er därute.
Alla mätta å belåtna och lagom bakfulla? Eller kanske inte ett dugg bakis å varit å tränat? Påbörjat de nya hälsosamma livet som nyår kan innebära kanske?
Själv skulle jag nog säga att jag är lite mittemellan där.  Va lite tungt i huvet i morse, men sen har jag tillomed varit ute och gått, och när jag kom hem gjorde ja lite styrkeövningar. De ni! Så pass 1 av 100 innan midsommar är avklarat iaf :) VI har ju en lite träningsgrupp på fb, och nu har vi sagt att vi ska köra 100 pass mellan 1jan å 24e jun, dvs 176dgr så 0,56818182 pass om dagen eller 4 pass i veckan. Det kan gå, det kommer vara roligt. Det kommer vara kämpigt å motigt vissa dagar och det kommer vara så skönt å kännas så bra när det är avklarat. Det är väl typ mitt nyårslöfte kan man säga, fast jag har inget egentligen.
 
Nytt år igen då alltså, 2016, året då jag kommer fylla 30år. Året jag kommer gå upp i arbetstid och året jag kommer fortsätta att träna. Det är väl det jag vet om året, eller vet vet man ju inte heller egentligen, men om jag lever (och det är ju såklart planen) så kommer de sakerna att hända.
Det jag hoppas kommer hända under året är att jag går ner mer i vikt, kunna spara ihop pengar, och hoppas att det kan bli en liten resa kanske. Å framförallt så hoppas jag på att få träffa kärleken. Det har jag längtat efter så länge, så nu får vi hålla alla tummar å tår att det blir så, att jag kanske får en nyårskyss nästa nyårsafton :)
 
Gårdagen spenderades iaf hos Nettan och Marcus med Lina och en som heter Jennifer. Vi hade caitrat mat från Teknikparken så ingen behövde stå å fixa med maten, gott å riktigt bra pris var det. Nu hade vi ju iofs lagat massa mer mat också som vi hade lite senare, skitgoda pizzor med bla. chevre och karamelliserad rödlök som vi gjorde själv, mums!!! Det var en trevlig kväll med mat å dryck opch spel som tyvärr gick alldeles för snabbt.   
 
God fortsättning på er allihopa! Nu ska jag kolla  klart på Agnetas Nyårskarameller.
 
 

RSS 2.0