Uppdatering

Orkar inte skriva så mkt idag, är ganska trött efter en lång dag med shopping i Borlänge/Kupolen, träning å bad. Så det får bli lite bilder ist, å det är ju inte så dumt :)
 
Igår grillade vi å firade med wiskey att mamma och pappa också har semester nu
Senare på kvällen när Mattias slutat jobbet badade hela familjen i poolen
 
Idag shoppade jag, mamma och moster Karin i Kupolen i Borlänge. Så här såg det ut 
i en provhytt på Lindex, de var ganska skoj tyckte jag
 
Det blev inga kläder för mig, men en masa annat smått å gott
Bla en "liten" tavla
Åsså fick sig "Olle" äntligen nya navkapslar :)
 
Nu blir det sängen.
Natti natti!

presenter

Fick ju massa presenter av Emma och Lotta igår också, badskum, badsalt, bodybutter,bodyscrub, rakgel och ansiktsmask. Massa ha det bra grejjer som luktade riktigt riktigt gott. Tack så jättemkt för de!

Söndag

Jaha, då har första veckan av semestern avverkats. Men det har varit en väldigt väldigt bra vecka måste jag säga.Ser fram emot de resterande 3.
 
Igår grillade vi hemma hos Lina och Adam. Så jävla gott det var. Grillade rostbiff, championer, halloumiost som vi åt med flytande honung (så underbart gott!!!!!) Lina gjorde hemgjorda potatisklyftor som blev helt perfekta å knapriga. Till det hade vi grönsallad, bearnaiesesås å vitlökssmör.
Underbar smakupplevelse. Det var bara Nettan som saknades så hade det varit komplett. Men, eftersom hon inte kunde vara med, hon är ju i Tylösand å glassar, så har vi ju en bra anledning att göra om det :)
 
Nu sitter jag hemma hos Lina å Adam å surfar runt, har diskat åt de å ska snart dammsuga tänkte jag. De är å flyttstädar en lägenhet, å de ville inte jag :)
 
Kvällens värdpar
 
Grillmästaren
 
Det blev kväller
 
Å det var så mysigt. Tända ljus, vin, cigarrer å sällskapsspel.
Med Andra Ord en perfekt kväll!

Bada

Igår tog jag äntligen årets första dopp. Å det var faktiskt skööönt! Låg i ett tag, tur att barna var med igår så jag hade någon bada med :)
 
Vi var ju iväg hela släkten å hade picnik i Norberg vid en badplats. Det var jättemysigt och gott. Vi åt tortillarullar, nå snittar med olika gott i, mammas minimuffins, potatissallad å pastasallad. Å till fika åt vi mini cupcakes som mamma också hade gjort. Hon är duktig hon, min mamma :)
 
Nu ska jag ner å träna å ta tag i dagen. Måste handla å förbereda innan ja ska in till stan å grilla med brudarna.
Första dagen man har lite planerat ganska tidigt å måste passa en tid, ja då sover jag till halv 10, inte likt mig :) Men det var skönt och antagligen behövligt då :)
 
Mammas söta goda mini cupcaakes :)

Restaurangbesök

Igår träffade jag Linda. Det var riktigt trevligt, kul att vi är i Avesta båda 2.
Vi gick på Kings Arms och käkade. Riktigt gott var det.
Efterrätt käkade vi hemma hos Linda, jordgubbar å glass, kan det bli mkt bättre? :)
 
Jag käkade plankstek med oxfilé, Linda tog med lax
 
Hemma höll mamma på å bakade massa gott som vi ska ha till våran släktpicnik som går av stapeln idag. Det ska bli såååå kul att träffa allihopa. Å massa god mat gör ju aldrig nånting sämre.
 
Minipaj med kantareller å bacon. Det blir spännande att prova idag

Ingen träningsverk.

Nä, känner inte av ett dugg att jag har tränat magen varenda dag sen jag kom hit, det är lite tråkigt och jag känner mig besviken. Men, ska fortsätta ändå, utifall att det hjälper fast det inte känns. Jag kanske har massor av magmuskler UNDER fläsket, det är det ingen som vet :)
 
Däremot är jag glad att jag inte har nå ont i kroppen av solningen igår. För nu har jag fått färg kan man säga. Var lite orolig igår kväll att det skulle göra fruktansvärt ont. Men icket, så nu är det bara fortsätta sola. Och börja smörja :)
Igår var det altså äntligen en fin dag, så som vädret ska vara. På morgonen blev det en promenad på elljusspåret tillsammans med alla förbannade jävla mygg knott och broms, sen lite vattengympa. Efter frukost åkte jag å pappa in till stan med Oldsen, det var skönt att cruisa lite.
Efter lunchen låg jag vid poolen resten av dagen. Det var såååå skönt att bada, det är ju lite skillnad från min pool hemma i Umeå :)
Sen kom Lina och Adam förbi å tog sig ett dopp också. Det var trevligt, det är lite småtråkigt att sola själv faktiskt.
 
Nu ska jag ta tag i dagens träning. Känns lite segt idag faktiskt, men jag har ju avsnitt av serien The Middle, så det hjälper ju lite iaf.
Så skönt att ha det gjort så man har hela dagen fri sen :)
 
Bye bye!
 
Magträning på g!
 

Dåligt väder

Fullt upp har jag haft sen jag kom hem. Eller fullt å fullt, jag har inte haft tråkigt en stund iaf. Nettan kom på besök igår. 
Vi surrade på altanen, käkade kebab med bröd, hälsade på hennes familj och sen åkte vi in till stan.
 
När vi kom till stan så gick vi på impulsbio. Vi såg Cockpit, riktigt bra film, den kan jag verkligen rekommendera.
 
Sen sov vi ganska gött sen på natten.
 
Dagen idag har vi spenderat med Lina och Adam. Vi åt pölsa, muuuums!!!!!! och spelade tv-spel. De hade ett skitroligt bilspel som vi körde ganska mkt. Jag borde ha ont i kroppen idag, för jag hoppade med i spelet å spände mig å höll på. Å om ja inte har ont i kroppen av det, så hoppas jag iaf att jag har lite träningsverk i magen, för jag har fan gjort 190situps idag. Visserligen i poolen, men ändå!!!!
Ja, ni får väl veta någon dag framöver när ja bloggar hur det gick :)
 
Nu ska jag nog gå å sova och hoppas på en solig dag i morgon så jag får sola å bli brun För vädret hittils har varit helt kasst å deprimerande :(

Bilder

Här kommer bilderna som skulle ha varit med i förra inlägget :)
 
´
 
Var lite avis när hon badade, men jag tog ett dopp i poolen när ja kom hem ist :)
 
 

Hemma

Sådär ja. Då var man hemma efter en lång dag i bilen. Lång men trevlig.
Fick nämligen besök efter någon timme. Rättare sagt i Ullånger. Där stod Anneli från min gymnasieklass å liftade :)
Det låter ju helt sjukt och hur stora är oddsen? Men hon hade faktiskt hört med mig innan om hon kunde åka med mig söderut, Men jag trodde jag hade ganska fullt å sa tyvärr- MEN, det gick å trycka in henne å hennes stora väska i bilen, så det var ju bra :)
 
Stannade en sväng utanför Sundsvall, på Fläsians camping å tog ett dopp. Eller Annelie badade iaf, jag vart kinkig eftersom solen försvann så fort vi stannade.
Sen släppte jag av henne på riks 80 mot Falun för jag skulle ju svänga av på 68 :)
 
Nu inväntar jag grillat hemma på altan.
NU, har semestern börjat på riktigt :)
 

Poolhäng

Kom precis på att det är lördag, och att jag INTE behöver bry mig vad det är för dag längre för jag har ju semster, å det käns fortfarande så där övernaturligt bra :)
 
Vaknade ganska tidigt, men det gör inget för vädret är underbart så jag satt i poolen på balkongen i 3h å läste en bok i solen. Det är så sköööönt, å eftersom jag har en kudde under rumpan så behöver jag inte ha ont heller. Fiffigt va? :)
 
Har recis käkat lunch, spagge å köttfärssås blev det, å nu ska jag börja packa ihop badpåsen å göra mig redo för å åka till Verran. Vi ska glassa lite på playan i Hörnefors tänkte vi :) Gäller att passa på nu när solen är framme, har ju inte varit direkt sommarväder innan tycker jag.
 
Senare idag måste jag packa väskan, känns riktigt drygt, men jag åker ju till Dalarna i morgon, så det är det ju värt å ha en dryg halvtimme :)
 
Ha en skön dag.
Bye bye!
 

Lycka är!...

SEMESTER!!!
Äntligen. Började tvivla att den här dagen nånsin skulle komma.
Känner mig helt salig i hela kroppen och kan inte sluta le. Så skulle det kännas hela tiden :)
När jag kom hem från jobbet slängde jag mig i duschen å gjorde mig semesterfin, peelade, rakade å filade. Tog på mig sommarkläder å fixa en fräsch makeup. Inte ofta jag gör så efter jobbet direkt :)
 
Nu håller jag på å tvättar för fullt så att det  är rent när jag ska packa inför Dalarna, åsså dricker jag cider å firar ledigheten :)
 
Jag vill "varna" redan nu att det säkerligen kommer bli ganska dåligt uppdaterat de närmsta 4-5v, men jag ska försöka blogga så mkt kag orkar iaf. Kanske kan bli lite mer bilder om vi har tur :)
Om inte annat så önskar jag er alla en härlig sommar!
 
Kramar från SemesterSuss:)
 
 
 

Backspeglar, bakis och födelsedagar

Jaha. 4 dagar sen sist igen då. Är väldigt seg den här veckan. Så nära semestern nu å det blir jobbigare å jobbigare att kliva upp varje morgon också. Å träningen ska vi inte ens prata om hur den känns. Men men, huvudsaken är att jag gör det och att det bara är 2 ynka dagar kvar till den underbara semestern!!!
 
I lördags var det fest hos Frida, riktigt trevligt. Musik, vin å marängsvisch. MUMS!
Söndagen var inte lika kul. Mådde bra på förmiddagen när jag inte gjorde nåt, men när vi skulle flyttstäda lägenhet på söndag så var det jobbigt. Då började jag bli bakis. Var inte till så mycket hjälp, låg mest och sov/vilade innan jag åkte hem å lagade mat ist.
 
Igår var jag hos Frida igen! Då var det födelsedagen på riktigt å hon bjöd på masa gott fika, bla kladdkaka!!!
 
Såhär ser det btw ut när man inte har någon spegel i backspegel (ovan) så ni vet :)
å så här ser det ut med :)

Intresseklubben antecknar :)
 
Sökt ett jobb som plattläggare idag. Inte riktigt säker på vad det är, men det kan säkert vara spännande. Det stod inget om utbildningar eller krav på meriter så då är det ju bara att söka lixom :) Ska ev söka ett som bilrekonditionerare/däckservice också. Men vi får se hur jag gör med det.
 
Nu ska jag stänga av datorn för idag å se om jag kan fixa fram nå käk åt grabbarna idag å.
Natti natti!

provar lägga upp en bild också :)

en som tror man kan gömma sig bakom ett vitrinskåp :)

mobilblogga

wow!!! det funkar att blogga via mobilen! första gången för mig, gus va kul :) ligger på sängen å leker med mobilen och fördröjer saker som ska göras :) Men men, sån är jag. Måste dammsuga och röjja på sminkbordet för där är det kaos. sen ska ja på bolaget och sen köpa present till Frida som fyller år snart :)

Dålig uppdatering del2

Jaha, vi försöker igen. Vi gick till Bishop å käkade förrätt
 
sen vidare till Allstar där vi käkade huvudrätt. Det blev entrecot m pommes, vitlökssmör, lökringar gratinerad tomat å majs. Så jävla gott!!
MUMS!!! Så jävla gott det var. Och även om vi redan var proppmätta å rullade därifrån så skulle vi ha efterrätt. Det hade vi bestämt redan.
Så vi gick till Sjöbris och åt chokladcola med kanderade nötter å vispgrädde
Emelie tog en kaffe också å värmde sig med. Det var ju inte direkt sommarvärme denna trevliga kväll.
 
Nu är det äntligen fredag och nästa vecka är sista arbetsveckan. Så skönt!!!!
 
Nu ska jag kolla på American History X. Får se om jag bloggar nå mer ikväll. Annars får ni ha en skön fredag!
Bye bye!
 
 

Dålig uppdatering

Vet att jag varit dålig på att blogga de senaste dagarna, har inte orkat bara. Eftermiddagarna och kvällarna går så fort. Är ju uppe tidigt varje morgon å tränar så ja orkar inte vara uppe så sent heller.
Till mitt försvar kan jag faktiskt säga att jag gjorde ett inlägg i förrgår, men det verkar försvunnit :(
 
Inte gjort så mkt, förutom i tisdags.
Då var jag å Emelie ute på restaurangvända och åt för våra pantpengar vi fått ihop på jobbet :)
 
Efter jobbet gjorde vi oss snygga för att gå ner på stan
Första stoppet var på Bishops Arms. Där åt vi förrätt. Gratinerade vitlöksbaguetter på salladsbädd och nachotallrik.
Det var skitgott.
 
Tyvärr verkar jag få dela upp de här inlägget, för datorn/bloggen cpar sig och jag har fler bilder som vägrar laddas upp :(
Får se om de blir ikväll lr i morgon.
Bye så länge då!
 
 
 
 

Vatten är gott!

Det är det enda som släcker törsten på riktigt, och idag har jag behövt fylla på ordentligt. Lika som bilen verkligen ville ha olja idag :)
Inte varit bakis, lite yr i morse å magen är ju som den är när man har druckit men ja är positivt överraskad att jag mått så bra idag. För igår när jag kom hem så var ja så trött att jag gick direkt i sängs utan å ens ta av mig skorna :)
 
Idag har det varit en slappardag. Ville sitta i poolen men det var ingen sol :( Så har mest legat inne å läst.
Håller på med en bok som handlar om discotektsbranden i Gbg. Usch så hemskt det är, men den är väldigt bra å svår att lägga ifrån sig.
 
Saad kom förbi på em å vi käkade pizza. MEN, hör å häpna,vi delade faktiskt på en!! Vet att det låter helt sjukt, men det är sant.
Försöker tänka lite på vad jag äter nu när jag håller igång å har varit duktig med träningen. Har faktiskt gått ned 7kg :)
 
På kvällen var vi å grillade, jag Saad å Ashraf. Vi var hemma hos Astrid och Rory och deras skitsöta lilla dotter Alba. Hon vart jätteledsen när vi skulle åka hem, så det skar lite i hjärtat :( Ja vill också ha en liten skrutt!!
 
Nu ska jag ta å läsa nåt kapitel innan det är dags att sova.
 
Natti natti!

ååååå nej!

nu är det söndag igen :( Vill inte alls jobba i morgon, känns 100% FEL!!!!
 
Önskar att jag var i Ashrafs lägenhet just nu. Vi var där å 30års och inflyttningsfest igår, å det fanns hur mkt got ätbart som helst. Salta pinnar, olika chips, chilinötter, ostkrokar, cheeseballs, vindruvor å massa frukt, olika dipper å massa mer. Har legat i sängen å halvsovit, å varje gång ja har vaknat har ja tänkt på allt de goda.
Inte bakis faktiskt, men sugen som fan på nåt gott att äta :)
 
Idag blir det grillning med Astird och Rory, det blir trevligt. Vet bara inte tiden än.

Alba, deras dotter var med Rory på festen igår, så fruktansvärt söt. Hon åt av alla godsaker och shakade på dansgolet.
Jag vill också ha barn!!!!
 
Nu ska jag gå ut å kolla om jag kan sitta i poolen idag eller om det blir för kallt. Fick mig lite färg igår iaf när ja satt där, Blev visst 2h å 45min då :)

FREDAG!!!

Gud så skönt med helg. Det har varit en tung vecka på jobbet, även fast det varit lugnt. Jaja, så kan det vara.
 
Idag har jag tvättat i tvättstugan. Bokat tid för första gången på flera månader. Skönt att få bort allt på en gång ist för att småtvätta. Speciellt när det är sängkläder, de tar så stor plats ju.
 
Sen har jag gjort en tårta till Ashraf som ska ha party i morgon. Han fyllde 30 i veckan åsså har han flyttat till en ny lägenhet. Så det blir 2i1 party :)
I huvudet såg tårtan så himla fin ut, hade en exakt bild. Resultatet blev lite annat. Skulle man jämföra bilden i mitt huvud och tårtan som den blev så skulle man inte kunna tänka att det skulle vara samma :)
Men men, jag hoppas den smakar bra iaf, det är ju det viktigast :)
 
Ja, vad ska man säga. Jag tycker att det ser ut som ett barn som har gjort den. Inte en 26åring. Det var marsipanen som började jävlas å förstörde så jag fick lappa så mkt. Ser inte klokt ut.
MEN, ingen kan komma å säga att den inte skulle vara hemmagjord iaf :) Vi får väl se om folk säger att den är fin på festen så kanske jag erkänner att det är jag som gjort den. Är de elaka så är jag tyst :)
 
Här kommer lite bilder på skruttungarna också.
Trevlig helg på er!!!
 
 

Dagens

Jaha. Då var dagens alla göromål klara. Tränat, jobbat, städat buren, lagat mat, ätit mat och tillomed diskat och hängt upp tvätt.
Shit vad duktig jag är.
Frågan är ju bara vad man ska hitta på nu? :)
 
Jaja, hittar nog på nåt Just nu kollar jag på My name is Earle.
 
Skönt att åka direkt hem efter jobbet idag. Å ännu skönare var det att komma hem till ett rent hemma :)
 
I morgon är det fredag. JIPPIE!!!!!!!
 

Tidigt hemma

Ja, idag kom jag hem 18.40.Tidigast på den här veckan. Skönt. Har inte varit hemma förns typ 9e 10 vare sig måndag eller tisdag kväll.
 
Jobbat å övningskört idag. Det går så bra så. Vi  åkte hem till en jobbarkompis i Holmsund som bjöd på fika. På hemvägen vart det lite strul i en rondell. Men vi kom fram till att det inte var någon av oss fel att det blev så :)
 
Hade skrivit mera i ett inlägg men det försvann å jag orkar verkligen inte skriva om det. Ska gå å lägga mig. Vill ha så många timmar som möjligt för en gångs skull. Måste ju upp exra tidigt eftersom jag tränar innan jobbet också.
Natti natti!

Mardrömmar och avsked

Ja huvva, i natt drömde jag mardrömmar. Drömde att vi var hemma i Fors jag å djuren. De var ute i sin utebur å hade semester. Men sen kom det en varg som strök runt där och jag skyndade mig att ta in djuren. Men jag hann bara få in Toker innan vargjäveln kom. Å jag såg hur han tog Mysack, det var jättehemskt och jag var rädd när jag öppnade deras dörr i morse å se hur många djur jag hade kvar :( Som tur var så var det ju bara en dröm så båda var där :)
Otäckt med drömmar, de känns ju så verkliga, speciellt när det är miljöer å människor/djur man verkligen känner till.
 
Gårdagen gjorde jag verkligen ingenting. Låg kvar i sängen till kl 12 typ, det var skönt. Sen låg jag bara i soffan å kollade på film hela dagen. På kvällen var jag så less å deprimerad av att bara vara inne, å regnvädret hjälpte ju inte heller att pigga upp.
Så tillslut tog jag mig en promenad till Saad å hämtade min bil å åkte å handlade. Avslutade kvällen med Lorry och panpizza :)
 
Idag har jag simmat, det var alldeldes mulet å 12 grader så var inte jättepeppad. Men när jag hade simmat en stund så kom solen fram. Å den har värmt riktigt skönt idag.
 
Åkte sen en sväng till Kicki och Jessica på Ersboda å sa hej å hejdå till Jessica som skulle hem igen. Det var trevligt att få träffa henne :)
 
Hämtade lite hö till djuren å sen åkte jag till andra Kicki på teg å hjälpte henne att skaffa liet mat å fick mig en bit paj. Mumsigt värre!
 
Resten av dagen har jag spenderat med Saad å grabbarna. Hibo åkte nämligen hem till Libyen idag, så vi skjutsade han till flyget för en stund sen. Känns tråkigt :(
 
Nu sitter jag å väntar på att bli bjuden på käk sen ska jag hem å sova så jag orkar träna och jobba i morgon. Känner mig halvpeppad. Träning känns helt ok och behövligt. Jobba känns mer onödigt :)
 
Bye bye!

RSS 2.0