Oopsie! En vecka senare...

Ja, det har visst gått några dagar sen ja blogga sist. Har haft fullt upp helt enkelt. Så det får bli ett lite längre nu ist då.

I fredags var jag på bio med Kicki, vi såg Sho Bre. En ungdomsfilm, den var inte direkt bra egentligen,skulle nog ha valt den andra filmen vi funderade på ist, War horse. Men men, vi hade en riktigt kul kväll ändå och det är alltid trevligt att gå på bio.

På lördagen fyllde jag år. 26st, kan inte fatta de riktigt. Vill inte fylla år nå mer nu, det räcker gott å väl, iaf tills man fått de som man vill ha det.

Simmade 2km på lördagen också, kände mig riktigt duktig. Borde simma 2km om dagen fram till egypten nu, för bikinin passade inte som jag har beställt. Shortsen var egentligen lite tajt också, men de går att ha iaf. Måste väl skicka tillbaka bikinin antar jag, drygt. Får se om ja provar andra strl lr bara struntar i den.

På kvällen var det party som gällde, var ute med en jobbarkompis å en kompis till henne. Vi gick till Invito och dansade loss, riktigt trevligt var det. Och som en stor överraskning så kom brorsan å joinade mig på Invito också, helt otippat och väldigt väldigt uppskattat! Han hade varit hemma hos mig tidigare också å grattat mig, jag fick en vinkaraff som jag hade glömt att jag önskat mig.

Söndagen var väldigt behaglig. Lite snurrig i skallen på förmiddagen, men inte dålig. Låg å kollade på Desperate Housewifes hela dagen tills ja somnade runt 8 :)

Hade egentligen vela varit vaken å sett Oscarsgalan som gick på söndagsnatten, men det hade nog inte gått även om jag försökt :)

Sen har det varit fullt upp den här v också.
Jobb på måndagen å efter jobbet var det handledarkurs med Emelie som gällde. Riktigt spännande å kul ska det bli att få övningsköra med henne, jag hoppas jag är duktig på att lära ut :)

Sovmorgon och simning på tisdagen för ja skulle på utb på jobbet. En serviceutb, helt ok dag, men man blir trött av att sitta å lyssna hela dagen, de är man inte van med.
På kvällen åkte jag hem till Emelie för att fira henne på födelsedagen, 25år blev hon igår. Så ja fick tårta å bullar å negerbollar. Mums fillibabba!

Så idag, onsdag har jag bara tagit det lugnt efter jobbet, kollat ikapp på mina serier som a missat. Äkta människor, 30g i februari och top model sverige. Så nu är jag update igen :)

Natti natti!

Inga bilder

Fan va störande. Kan inte lägga upp nå bilder. Funderar på att titta runt på nån ny bloggsida tror jag. Ganska ofta ja inte kan fixa med bilder.

Onsdag idag. Jobbat som vanligt. Återupptäckt Dia Psalma efter att ha kommit in på de med Emelie som tydligen också hade lyssnat på de. De är ju så bra faktiskt!

Också fått en chock och mindre panikångestattack när jag öppna brevet från hyresgästföreningen.
Där står det att under året kommer de höja min hyra med typ 800spänn. Å det är INTE ok. Men efter att ha pratat med bror å lugnat ner mig lite så kom vi fram till att de måste ha skrivit fel i brevet. Å har de inte fel i brevet, ja ni mamma och pappa. Då kommer jag nog hem!

Nu har jag fixat födelsedagspresent till brorsan också, så jag hoppas han gillar den :)

After work och födelsedagsfirande

Det är vad som hänt i veckan.

På fredagen var vi till Volvo på after work, det var riktigt trevligt, god mat och Hörnefors revyn var där, de var riktigt roliga.
Lite stelt och oorganiserat i början, men sen nä man satt sig ner å åt å kolla på revyn så blev det mkt bra tycker jag.

Sen kom mamma å pappa å hämtade upp mig hos Pia :)

Lördagen var vi å simmade jag m o p, å Mattias hjälpte en kompis att flytta. Handlade lite på Ica Maxi å sen hem å laga mat.
Det blev pastasallad m avocado, cashewnötter, fetaost, soltorkade tomater å massa gotti gotta i.

Sen hade vi lite paketutdelning, jag fick min vattentäta mp3 spelare, så den ska invigas i morgon. Det blir kul!
Spelat spel å druckit vin är väl det vi har gjort annars typ. Åsså shoppade vi lite också.

De åkte hem idag vid lunch, alltid lika tråkigt när det är slut, men vi kommer ju hem om typ en månad, så det är ju inte länge kvar!

Skulle ha lagt upp 2bilder också, men de verkar inte vilja funka igen :( trök. men men, då får ni de ngn annan dag.
Nu ska jag åka å hälsa på Saad en sväng.
Kram på er!

less less less

på jävla vintern å kylan. Har varit aldeldes behagligt ngn v nu med kylan, å nu blev det -15 igen. Å självklart så var inte parkeringen skottad fast det hade snöat skitmkt inatt!!! Vill verkligen inte ha vinter nå mer nu. Kanske skulle flytta utomlands å bara gömma sig ist.

Men men, nåt positivt då.
På lunchen åkte jag å Emelie iväg till stan å gjorde synundersökning på henne till körkortet så vi kan börja övningsköra. Vi ska på handledarkurs den 27e. Åsså blev det lunch på BigBoi, gotti gotti.

Efter jobbet åkte jag hem till brorsan, jag hade bjudit in mig sj på middag. Det var smaskens, makaroner å en gryta som han hade gjort.

Å nu har jag betalat räkningar, så nu får man hålla i pengarna igen till den nästa 15e när lönen kommer igen.
Ja, huvva, att de ska t aslut så fort ändå de små rackarna :(

Alla <3 dag

Jaha ja, då var det alla hjärtans dag idag.
Inget spec egentligen, har jobbat.
Men efter jobbet åkte jag ovh Kicki å åt på mix, jag beställde filé mignon, å Kicki tog en entrecot.
Smaksens var det.

Nu hänger vi hos Kicki å hänger å väntar på att Top Model Sverige ska börja, det är makeover program ikväll å det är skitkul!!!

 
bye bye å trevlig helg!


Resan bokad å klar :)

Eller nästan klart iaf, måste bara fixa ett visum åt Saad å se till att resan blir slutbetalad i tid också.
Känns iaf skitkul, det har börjat sjunka in idag att jag ska till Egypten den 27e mars. Jag å Saad, å de är typ lyxhotel känns det som. Poolen är på 1500kvm OCH det finns en bar I poolen. Kan inte bli mkt bättre egentligen :) Längtar riktigt mkt nu kan jag säga.

Helgen gick snabbt. Simmade på lördagen, pantade lite från jobbet, handlade, gjorde pizza, drack vin, var hos Kicki pratade telefon å hade webcamera dejt med Lina.

Söndagen simmade jag också men de blev bara 1km för de började röra på banorna å grejja så jag blev för störd å gav upp. Men det räckte nog med de ändå eftersom jag är förkyld nu. Trodde det skulle vara mkt värre inatt å idag, men jag har klarat mig ganska bra ändå, men hoppar simningen tills på lördag, om ja inte blir helt frisk över natten då såklart, men ja tror inte det.

Söndagseftermiddagen å kvällen spenderades hos Kicki, vi käkade min hemgjorda pizza å spelade bingolotto å sen sov jag där.

Nu sitter jag hemma i soffan å snorar. Har precis käkat middag å tänke ta ett bad nu innan 30g i februari börjar kl9e.

Om ni vill kolla in hptellet vi ska bo på så heter dte Siva Grand Beach och bolaget är Ving.se :)

fredagskväll

Då var denna arbetsvecka förbi. Skönt.
Har gått väldigt bra, men det är alltid skönt att vara ledig ju.

Försov mig faktiskt i morse, hade glömt att aktivera larmet så det ringde aldrig. Låg väldigt fundersam å undrade  hur mkt klockan var om den stod på 06.50. Det tog ett tag men tillslut  förstod jag att jag skulle börja jobba om 10min :)
Gick bra ändå, var där kvart över så det var ju bara en kvart sen. 

Efter jobbet blev det pizza med grabbarna. Å nu är det soffhäng hos Kicki.
Trevlig helg på er!

 

korrigering

Felskrivet i förra inlägget! Buffy är inte Tingelings valp, utan en annan hund som hette Polly.
...Slut på korrigering... :)

Äntligen bilder!


Nu kommer det äntligen lite bilder. Orkar inte skriva å mkt idag, så det passade ju bra :)



Matdags :)




Lillskruttan som ska få stanna kvar


Buffy, också valp till Ting, men en annan kull


Presenter från Saad


Världens coolaste örhängen!!!


Åsså lite tatueringar haha :)

Nu ska jag käka middag. Spagge å köttfärssås blir det.
Bye bye!

Såja.

Då var den här veckan snart slut. Skönt.
Har gått riktigt bra på jobbet faktisk, men känns som vi kan få lite mer torsdag fredag. Men men, bra att bita i det sura äpplet när det kommer.

Igår kom ju Saad hem som sagt, å hade en kompis med sig som fyllde år.
Så jag åkte å hämtade de på flyget åsså åkte vi hem til Saad å käkade lite mat först å sen tårta. Götti götti.

Händer inte mycket idag, blir en tidig kväll. Ska upp å simma i morgon igen. Hoppade faktiskt över dte i tisdags, jag orkade verkligen inte kliv aupp, å jag ville inte heller. Så då struntade jag helt enkelt i det. Men i morgon ska Sofie följa med igen också, så då känns det lite bättre ändå. Att man inte är ensam som plågar sig för att få vara lite dukig :)

verkar fortfarande inte gå å ladda upp bilder ordentligt. Tämkte ju lägga in på voffsingarna, å nu på lite grejjer jag fick av Saad. Fick typ 12saker, bla ett par örhängen som är rosa playboy kaniner med bling bling. Skitcoola. Åsså fick jag ett armband med mitt namn i bling bling, också jättefint. Sen fick jag lite fler armband å halsband å örhängen, så det var roligt med lite presenter :)

Plötsligt händer det!

Jodå, idag har jag, ÄNTLIGEN, fått fingrarna ur arslet å hälsat på Annika! Var väldigt trevligt och måste absolut göras om oftare än det görs. Kom dit strax efter 12 och åkte hem strax efter 4a, men kändes som max 1h typ.

Valpar har hon hemma också, såå söta. De kändes ungefär som att hålla i Mysack, samma strl, vikt och liknande hårfärg också :)
Bilder kommer på sötnosarna, men just nu verkar inte bloggen vilja vara med på de noterna :(


Vaknade tidigare än jag hade behövt idag på min lediga dag. Trodde Ashraf skulle landa halv 9e, var inte 100 på de, skulle kunna varit halv 10 också. Men eftersom ja inte fick ngn leveransrapport på sms till han så tänkte jag att han satt på planet så jag var där 20 i 9.

Väntade till typ 9e å fortf ingen leveransrapport. Så ja kollade på flygbolagets hemsida för å se om det fanns ngn info. Å det gjorde det.
För det första så fick jag veta att det var halv 10 å inte halv 9 planet skulle ha landat :( Å inte nog med det så var det 30min försenat.
Så jag åkte å käka frukost på statoil, sen körde jag lite för å få tiden att gå.

Tillslut så kom han, 45min sent var det. Å inge batteri på mobilen hade han heller, därav ingen rapport, lr sms om att planet var sent, som jag hade bett om dagen innan.
Men men, slutet gott allting gott. Dumpade han hos Haitam å åkte å simmade å sen vidare till Annika som sagt.

Nu är jag hemma å har kollat ett tv program som heter All världens reklam. Det var riktigt skoj faktiskt. Finns en hel del konstiga reklamer där ute :)

Gjorde tårtfyllningar också, en citron å en lakrits. Det blev så lite av lakritsen, men jag hoppas det ska räcka till tårtan, annars får ja åka å köpa nån chokladmousse efter jobbet.
Saad kommer ju i morgon å har en kompis med sig, å han fyllde tydligen år så ja tänkte att då kan jag ju göra en tårta. Då har jag ju något att göra för att fördriva tiden mellan 4a å halv 7 också :)

Nu börjar snart Sofias Änglar, så jag sk agör amig redo för sängen, upp å simma i morgon igen :/

Natti natti!


Hallå där

Jaha, då var det söndagskväll.
Har haft en riktigt bra helg, jobbat, men det gör inte så mkt, för det har varit lugnt. Å i går var det ändå svinkallt ute, 30- visade termometern när jag vakna, huvva.
Å eftersom det var så kallt ute så tog jag å Verran å bastade på kvällen å drack lite skumpa. Längesen vi gjorde det, var lite av en tradition förr när vi jobbade helg.

Sen strökollad vi på tv, lite melodifestival. Var ju tvungen att kolla in Sean Banan´s låt.
Asså, jag gillar Sean Banan. Men vad f-n gör han i Melodifestivalen?! (som jag egentligen inte är ett så stort fan av)
Å att han kom till andra chansen. Faktiskt ganska tragiskt. Han har ju INGEN chans att vinna, varken i sverige lr i stora finalen. Men men, jag är ju inte insatt i melodifestivalsträsket, så from nu så ska jag inte blogga mer om den cirkusen. Isf om jag blir tvingad lr råkar se finalen. Finns ju faktiskt bra artister å låtar också. Tycker bara att det har blivit för mkt av de här de senaste åren.

Nu ska jag bara glo på tv å sova. Sov inte så jättebra inatt, så det tänker jag göra inatt ist :)

I morgon ska jag hämta Ashraf från flyget, sen simma å sen ska jag träffa Annika, en gammal jobbarkompis.
Med gammal menar jag att det var längesen vi jobbade ihop, inte att hon är gammal. Tänkte att det är bäst att utreda det om hon läser det här ;)

Efter det ska jag nog städa lite hemma så det är fint på tisdag. Då kommer nämligen Saad äntligen hem. Han skulle ha kommit i morgon egentligen, men, surprise surprise, det blev ändrade planer.
Saknar han faktiskt ordentligt så det ska bli superkul!

Popcorn och film

Så ser fredagskvällen ut för mig. Väldigt lugnt med andra ord. Men jag jobbar helg, så det bara är så :)
Ska kolla på It´s complicated med Meryl Streep. Tror att det kan vara alldeldes lagomt.

Fick bara bra komentarer om håret idaq förressten, å jag är nöjd, så det var ju kul :)

Nu ska jag poppa popcorn och sätta mig tillrätta i soffan.

Trevlig helg på er!

Hemmafrisörn

Jaha, ledig idag. Sköönt.

Gick upp vid halv 9e å käkade frulle å kollade på ett avsnitt Medium.
Sen bar det iväg mot simhallen, blev 1,5km. Är sååå duktig! men det var mkt folk, lite störande men det gick. Längtar till ja fyller år så ja ser om jag får en sån där vattentät mp3 lr inte ;)

Efter badet åkte jag å shoppade lite hårfärg å diadem. Sen hem å kollade 5 avsnitt medium :)

Sen tog jag fram saxen å klippte lite, på måfå som jag "alltid" gör, å sen hårfärgning.
När hårfärgen var i håret så passade jag på att diska, å när håret sköljts ur å torkats så kom saxen fram igen :)

Hade tyvärr ingen jättebra före bild, för det glömde jag såklart att ta. Men hårfärgen var iaf så här:

+ lite grå utväxt

Sen blev det typ såhär:




Lite svårt att knäppa bakifrån på sig sj, så det är svårt att se. Men det är lite kortare hä(å)r å var. Jag känner mig ändå nöjd måste jag säga. Kanske skulle ta å satsa på en frisörkarriär ist för städerska.

Klippte mig sj kort en gång också, å då blev det såhär:

Var både yngre å smalare då, men men, så är livet :)

Ledig i morrn!!

Så skönt så!
Gått bra på jobbet idag.

Blev "stuvade" mackisar å falukorv til middag, gotti gotti :)


Sen åkte jag å hämta en kompis på flygplatsen som skulle till Ersboda, å då passad jag på att åka till Ersmark å hämta hö också, så nu är odjuren nöjda igen. Var så lite hö kvar när jag städade sist så det tog slut lika fort.

Nu sitter ja å kollar på livet blir bättre. Blir väl zappning å sova sen skulle ja tro. Upp å simma i morgon, men ingen klocka som ringer för tidigt å väcker mig, så det blir skönt. Ska nog försöka göra 1.5km både i morgon och på måndag när jag också är ledig. Jobbar helgen så det blir ju ingen simning lördag å söndag tyvärr. Skulle va perfekt om de kunde stänga 5 på helgerna, lr att jag slutade tidigare. men men, så är det inte :)

En ny lek: Hitta marsvinet ;)

RSS 2.0