LÅngfredag

Då var påsken här då. Fint väder å ledig, inte så dumt. Å eftersom jag somnade i soffan vid typ 5-6 igår kväll å vaknade vid 1 på natten så var ja uppe med pensionärerna å pantade "lite" från jobbet på Ica maxi i morse.
Sen har jag städat å dolat på här hemma, skulle behöva göras grundligt, men nöjer mig med ytstädning än sålänge, det ser ju städat ut iaf :)
Glad påsk på er!

uppe med tuppen

Idag gick det lite lättare att komma upp faktiskt. Det som tar emot bara är att ställa sig på crosstrainern. Men men, när jag väl står där så går det ju bra. Bara lite seg av alla förkylningspsymtom som aldrig bryter ut ordentligt så det är bara fortsätta träna antar jag.

Nä, upp på apparaten nu, frukosten står å lagar sig själv i ugnen, sen måste jag duscha av mig å bege mig mot Emelie så vi får övningsköra lite.

Ha en skön dag allihopa!

Guten achtung

Ja, några dagar sen igen.
Haft en bra helg.
Skulle ha bastat med madde å hennes mamma, men tyvärr funkade inte bastun. Så det blev bara middag, massa vin å utgång ist. Jättetrevligt, men var typ bakis till måndagen. De är väl så att bli gammal antar jag :)
 
Kollat på top model sverige finalen idag. Vet inte om jag tycker rätt tjej vann, fast ingen av finalisterna var nån av mina favoriter, lite kul var det väl dock att vinnaren är från Umeå.
 
Nu ska jag nog ta å krypa  till kojs, ska försöka komma upp å träna innan de är övningskörning med Ems å jobbbdax. Var så seg upp ur sängen idag att det bara blev en kvarts träning. Men men, det r ju bättre än inget iaf.
 
Natti natti!

Long time no see

Ja nu var det längesen jag skrev.
Har hänt en hel del. Mamma och pappa var här förra helgen på besök, pappa var mest sjuk men det var trevligt ändå. Vi firade att jag pappa å brorsan fyllde år, så de vart lite tårta å massa paket :)
 
Kicki har varit å bott hos mig också i veckan när hon jobbat. Kollat på film å ätit "hemmagjorda" hamburgare med pompes.
Å igår var jag med Madde å Nova på badhuset igen. Galen liten rackare de där, ville dra mig i håret med sina starka händer. Vassa naglar hade hon också :)
 
Lägger in lite bilder för en gångs skull också.
 
Fina tårtan som vi gjorde. Apelsinchoklad och ahlgrens bilar fyllningar. SKITGOD!
 
Häftigt vinställ som jag fick i present
 
Goda pizzan vi hade till middag en dag
 
30åringen i hatt som medföljde gitarren han fick av Saad
 
Och sist men inte minst...
...Saads nya kompis. Den coola katten X. Häftiga ögon hae han
 

Hypnotisören

Nyss sett filmen hypnotisören med Kicki.
Boken är ju 1000 ggr bättre måste jag säga!! Så även om ni sett filmen å blev lite besvikna så läs den, de går inte å jämföra. Å de är ju helt fel skådisar i filmen, de ser inte alls ut sådär, inte för mig iaf.

Nu ska vi nog krypa till kopjjs tror jag, bara Kicki kommer upp ur badet nån gång.
Natti natti!

tidig morgon

Borde inte va vaken nu egentligen, men somnade så tidigt igår visst. Gör de mesta på rutin just nu. Vaknar, tränar, äter, åker till jobbet hem å sova. Kul liv visst? :) Det är tomt utan Saad här i stan måste ja säga :(
Jaja, så kan de va. Ska försöka sova en liten stund till innan der dags å kliva upp å träna.

Saad

Idag flyttar Saad hem till Libyen igen.
7år har vi kännt varandra, och som man skulle ha sagt på facebook, så var vi i ett förhållande, men det var komplicerat.
Känns fruktansvärt tungt just nu, samtidigt som det är en enorm lättnad, äntligen kan vi båda ta tag i våra liv, men jag kommer sakna han nåt så fruktansvärt, han känner mig utan å innan, å nog lite bättre än jag själv gör.
Synd att massa faktorer kan förstöra nåt som egentligen är så bra :/
 
 
Nu lyfter snart hans plan till turkiet, så jag väntar på att han ska ringa, sen ska jag nog gå och sova tror jag.
 
Natti natti!

- på fakturan

Jepp, inte varje dag man får en faktura som är på minus ju. Tänk om det var så lite oftare :) Men har inte ropat hej än, mailade de för å kolla vad de menar för säkerhets skull.

Snart helg igen, skönt. Men ja önskar att det var nästa helg nu ist, för då kommer mamma å pappa upp :)

Mycket att fundera över just nu, de snurrar runt i tankarna :)

Morgonblogg

Ja, idag är det morgonbloggning som gäller. Sitter å väntar på att omeletten ska svalna lite innan jag sätter tänderna i den.
Festen vart lyckad i lördags, vi dansade å åratade å drack. Och tog BUSSEN ner på stan, det ni! De är int evarje dag, är mer en taxitjej. Speciellt på fyllan när man har råd med allt man vill :)
 
Kaos på jobbet nu, så det snurrar runt ordentligt i huvudet, ingen ide att berätta fnågot för mig de närmsta veckorna, för det är inte säkert jag kommer ihåg det. Vi springer runt som yra höns med varsina städvagnar å dammsugare runt hotellet. Upp å ner i hissar å runt i korridorerna. Ja huvva, de kommer bli enn lååång prövomånad.
 
Igår fixade Saad äntligen min motorvärmare, ska bli helt underbart att sätta sig i en varm bil för en gångs skull. Så nu hoppas vi den här nya slangen å kabeln håller ihop för resten av "Olles" liv.
En grejj till. Igår provade jag en ny ingrediens i omelett. Banan. Men det blev faktiskt skitgott måste jag säga. Saftigt å sött å mummigt :)
 
Nu ska jag ät afrulle sen dra till jobbet.
See ya!
 
 
 
.

Partydags å snöstorm

Ja fy fan vilket väder det blev idag då, snön yr omkring, det var inge roligt att va ute å handla idag.
Vädret gör sig inte riktigt rättvisa på detta kort, men lite iaf.
 
Å ikväll är det party. Ska bli riktigt kul. Ska bara dammsuga å fixa mig själv å förbereda med att ställa fram lite snacks å tilltugg å tända massa ljus. Sen får gästerna anlända.
 
Vilket håll ska jag börja ifrån? :)

ÄNTLIGEN helg

Så jävla skönt med helg. Å äntligen är det dags för min fest i morgon, ska bli så jävla kul!!! Hoppas jag iaf :)

Igår var jag å firade Emelie som fyllde år, fick masa fika, negerbollar å jättegod tårta var det bla. Mums mums :)

Fredagskvällen blir nog lugn, ska försöka att inte somna på soffan som jag gjort de senaste dagarna nu.
I morgon blir det fullt upp hela dagen, städa å handla å fixa mig sj å förbereda tills gästerna kommer :)

Bye bye, kanske hörs efetr helgen!

RSS 2.0