Dagens måsten

Å så skönt. Nu är dagens måsten avklarade.
Å eftersom jag började 9e i morse så hann jag både träna, duscha och tillaga samt äta en rejäl frukost hemma i morse. Omelett och ugnsbakade tomater. Mumsigt :)
Det skulle vara underbart att kunna gå ner i tid så man kan få gjort den där jäkla träningen på mornarna.Å bestämma frukosten själv. Jag å Emelie har pratat om att det skulle va underbart att kunna jobba typ 9e-16 varje dag.
Så om nån skulle kunna vara min ängel å sponsra mig med 1000-2000 per månad så jag kan förverkliga det så skulle jag vara evigt tacksam mot denne person.
Kontonumret är 1234-5678 912 ;)
 
                                         
                                        
 
Pengar kanske inte gör en lycklig, men det kan då hjälpa fan så mkt att komma en bit på vägen
Peace and out!

Jaha

Då var det söndag igen då. Suck vad helgerna går fort :(
Men får väl trösta mig med att jag får sovmorgon i morgon iaf eftersom jag jobbar kväll. Vi får väl se om jag är så hurtig att ja tränar å äter frukost hemma innan jobbet i morgon också som jag gjorde förra gången jag jobbade kväll eller inte. Vi får se helt enkelt :)
 
Idag har jag iaf tränat, å tvättat. Har tvättat lite hela tiden från de att tvättmaskinen blev fixad igen :)
Har också hjälpt Saad att hämta en säng han ska ha i nya lägneheten, så idag har jag fått köra släp igen. Tycker det är ganska kul. Skulle vilja ha en kula på min pärla också, men det är ju så dyrt att fixa tydligen.
Lärde mig att backa med släp idag också. Jag har ju alltid vetat hur man gör i teorin, och jag har provat flera gånger men det har aldrig funkat. Men idag fick jag äntligen till det så känner mig hyfsat duktig kan jag säga :)
 
Crosstrainern är bra till mer än att bara träna på, hänga tvätt tex :)
 
Min nya fina skönas ROSA filt som jag köpte på rusta igår :)
Nu vill jag bara skaffa lite prydnadskuddar till "lillsoffan" också

festsugen AB

Så fruktansvärt jävla festsugen hela tiden. Har inte druckit sen nyårsafton, och ska försöka hålla mig i 34-35dagar till då jag ska ha födelsedagsfest. De är ju bra å avstå alkohol när man tränar å så för bäst resultat, men måste säga att det känns riktigt jobbigt å tråkigt att inte "få" dricka. Men men, den som väntar på nåt gott... :/

Helg

Äntligen! Så jävla skönt att va ledig. Är så fruktansvärt spyless, så längtar till semestern, men det är ju ett x antal v dit än så länge :(

Annat som är skönt är att ja får va ledig från träningen idag också. Man måste få ha dagar där man inte gör nåt nyttigt :)

träna, äta, skita, sova

De är väl det enda kroppen behöver egentligen?

Jobbat idag som vanligt, men igår kom Kicki och sov här, likaså inatt, trevligt med sällskap å tacos. Ikväll blir det filmkväll.
ha de!

-4kg

Jodå, 4kg har jag tappat sen jag började träna, känns riktigt bra! Nåt annat som också lättat i vikt är min plånbok. Köpte ett nytt däck till bilen idag eftersom jag fick punka å körde sönder ett i fredags. men men, det är som det är med det :)
Trots att jobbet kändes riktigt jobbigt idag, det var jättemycket att göra, så hade jag ändå en trevlig kväll. Saad kom hit å käkade sen poshade vi varandra på crosstrainern, han vann, men bara med 300m. Å då får man ju räkna in att han är några cm kortare än mig och typ 40kg lättare. Så jag tycker nog att jag vann ändå :)

Natti natti. Håll tummarna att det är lättare att jobba i morgon :)

Helgen

Ja, det var den helgen. Igår tränade jag å kollade på how i met your mother. Saad kom förbi å sa hej och sen pratade jag med Nettan i telefon i 2h. Inte så tokig lördag ändå
Jätteroligt att höra om Nettan å Martins hollywoodresa, lät skithäftigt å jag låg bara å gapade när hon berättade alla häftiga grejjer. Ska bli kul å se alla bilder sen.
Idag har jag ingen lust att göra nånting, men jag ska ta tag i tränigen iaf. Dagen är ju ung änsålänge, men ibland har man bara mindre glädje och livslust, å så måste det väl få vara ibland.

Vilken jävla dag!

Ja herregud. Började med att bilen betedde sig väldigt konstigt i morse när jag åkte till jobbet. Sen när jag var på plats å vi skulle ta hissen ner till frukosten så hoppade den till rejält så jag slog i armbågen i väggen. Vaktmästaren fick komma å släppa ut oss och sen dess har hissen varit trasig.
När jobbdagen äntligen var slut å jag skulle få åka hem så inser jag varför bilen betedde sig konstigt på morgonen: PUNKTERING! Så fruktansvärt opeppande att ställa sig å byta däck i 11- efter en låång hård dag på jobbet.
Kommer slutligen hem å ska slänga in jobbkläderna i tvättmaskinen...som inte startar. För där har det varit en kanin (blivande pälsmössa?)) å opererat på den sladden :(

Tror det är lika bra å gå å lägga sig.
Natti natti å hoppas eran fredag varit bättre än min!

Mia på Grötö

Sådär ja, blev Mia på Grötö till träningen idag. Man måste ju variera sig lite :)
Så dagens träning är avklarad och middagen uppäten. Blev tacogratängsrester från igår Skönt när maten redan är fixad, så det går fort sen efter träningen- .Är ju så jävla hungrig jämt direkt efter jobbet.

Nu ska jag ta å laga lite annan mat, ska tillaga en fläskfillé som jag ska ha som föda i helgen tänkte jag. Lite gott å lyxigt, men ändå nyttigt al´a GI :)

Sov så gott sen när det är dags.

God kväll

Hallå där.
Tänkte precis på att jag tränar 6dgr i veckan. Å det låter väldigt bra i mina öron måste jag erkänna :) Det är liksom ingen mening man skulle tro att jag skulle skriva, och att det dessutom är sant :)
 
Idag på jobbet så tror jag att jag mötte en kändis när jag var på väg upp på min våning. 99% säker är jag iaf. Och var det nu inte hon så ska jag ändå dela med mig av en av hennes låtar, för den är hur som heslt grym!!!
Lyssna och njut å gå å lägg er sen, För det ska jag göra...efter jag sett senaste avsnittet av the big bang theory :)
 
 
 
 

Sen träning

Idag var det riktigt segt att träna måste jag säga, eller iaf att ta sig i kragen å göra det. Vart så sent. Var å storhandla efter jobbet med Emelie, så nu är jag mkt fattigare men har en massa grejjer hemma att äta, å det är ju bra.
Var inte hemma förns 10 över 7, å då skulle räkningar betalas och matvaror packa upp. Åsså vart jag tvungen att rensa ur ett skåp för de var nåt äckligt där, eeeww! Kryper i kroppen när jag tänker på det, men nu är det iaf rent å fräscht där så det är ju skönt.
Och jag är nytränad. Bara 2 dagar till jag "måste" träna nu, har haft vilodag på fredagar sen jag har börjat med träningen.
Ganska skönt att veta det, att man faktiskt får vila. Sen om man verkligen känner för å träna den dagen också så skadar ju inte det :) Känns riktigt bra att även om dte tar emot att träna ibland, så tar det emot ännu mer att faktiskt hoppa över det, för då känner jag mig så dålig. Så hoppas det tänket håller i sig tills jag är smal iaf, vi satsar väl på beach 2013 :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen är det väl sovdags antar jag :/

Bäbisfeber... IGEN!

Jadu, man får ju väldigt lätt bäbisfeber när man träffar såna å ser alla fina söta saker de har.
Spec när man träffar de här sötnosarna är det ju väldigt svårt å inte smittas ↓
Åkte förbi de efter jobbet för Madde ville ha en skiva till datorn som faktiskt lilla jag hade :)
Jättekul å träffa de, blir ju så sällan. Ska försöka ta tag i mig själv å börja hälsa på folk mer, eller ta hem de, vilket som. Efter middag träning och dusch är det ju faktiskt ett antal timmar kvar ändå på dagen/kvällen. Hur som så pratade vi om att vi ska åka å bada med lilla Nova här framöver, å de ska fanemig bli av på riktigt.
 
Lite tråkigft var att Frida inte var hemma när jag väl var i krokarna, hade ju tänkt avlägga ett besök där med. Men men, det får också bli en annan dag.
 
Nu har jag tränat och gjort alla dagens måsten så nu får jag göra vad jag vill. Eller jag ska dammsuga vardagsrummet först, hittade en hel del damm bakom soffan igår när jag möblerade om förstår ni :)
 
 
 
 
 
 

Söndagen

 Jaha, då var helgen över då :( Det enda sköna med det är väl att det snart blir måndag natt, å då är det löning. Lite fattigt här på slutet, man blir ganska låst av att inte ha nå pengar å göra nåt med. För sparkontot ska man ju som inte röra i onödan :)
 
Tränade innan frukost idag, som var varma tomater å omelett igen. Ja tycker det är gott åsså är det ju nyttigt, så då är det ju bara att köra på tycker jag :)
Har ju som sagt gått ner 2kg, känns jättekul, å fast det är ganska lite egentligen så känner jag det faktiskt på min jacka som jag använder så det är ju skitkul och peppande :)
 
Övningskört med Emelie idag också. Första gången hon kör på vinter med snö, så det var skojj. Det var lite blandat av glädje och skräck som hon skrek när vi sladda på parkeringen :)
 
Efter det åkte jag hem till Saad å hälsa på en stund, å nu har jag precis kollat på Så ska det låta. Sean Banan var med så jag var tvungen :)
 
Jag å Emelie var på expo en sväng också efter vi hade kört, Å det finns lite grejjer man vill ha där jämt. Köpte faktiskt ett litet doftljus som luktade så gott. Kostade bara 19kr så det hade jag råd med iaf :)
 
Den här lampan bla tyckte jag  var fin, det är en kristallkrona inanför de "genomskinliga "trådaran, å den kostade bara 1500. Men men, jag fyller ju snart år ;)
De här tallrikarna var häftiga också tyckte jag, så jag tog kort på de så jag har nåt att lägga upp här. Man driver ju faktiskt en storblogg :)
 
Andra saker jag gjort idag är att städa buren till mina små älsklingar och invigt min underbara dammsugare. Mattan i köket är faktiskt svart, jag visste det, men det var ett tag sen jag såg den ordentligt. Den andra dammsugaren tog lixom bara upp den ytligaste skiten. Den är stark som fan den här nya, och tyst är den också,, allt som den andra inte var dvs!
 
Nu ska jag glo lite på tv innan jag måste sova. För att kroppen ska förbränna som bäst så ska man sova 7-8h, och det vill jag ju :)

Vecka 2

Ja, då var det äntligen helg igen! Det är tur att tiden går så fort som det gör. Vips så är det ju säkert semester. Jag är riktigt less på jobbet just nu, ser som inget riktig ljus i tunneln, kanske en tändsticka längst bort isf.
 
Jaja, så kan det vara.
Har tränat hela veckan, kör på crosstrainern å svettas duktigt. Är riktigt stolt över mig själv faktiskt. Har gått ner 2kg, så där är vi ju på rätt väg iaf :)
 
Vad har jag gjort mer i veckan tro? Inget tror jag, kan faktiskt inte komma på något
 
JO, i torsdags skypade vi med Lina och Steve ju :) Skulle va så jäkla kul å åka dit å hälsa på. Hade jag inte haft djuren hade jag kunnat tänka mig att flytta dit typ ett år å jobba. Det skulle va kul å prova på.
 
Men men. Nu är jag svettig äcklig så jag måste ta en dusch sen fixa nå lunch.
Dagens frulle blev kantarellomelett och ugnsbakade tomater.
Det ser inte gott ut på bilden, men det är gott så jag lägger upp den ändå :)
 

Effektiv dag

Joni, idag har jag varit duktig. Vaknade tidigt å tränade å lagade frukost innan jobbet. Gjorde omelett igen, det var riktigt gott så de blev det till kvällsmat igår också :)

Jobbade kväll, så de var därför jag hann träna innan jobbet, och när jag kom hem från jobbet sökte jag 2s jobb som kommit ut på arbetsförmedlingen. Ett som lagerarbetare och ett som produktionspersonal. Så nu håller vi alla tummar och tår att jag får ngt av de, helst lagerarbetet, för det är här i umeå, det andra var i Hörnefors, så det blir ju en bit att åka varje dag isf. Men men, det får man väl stå ut med om man skulle ha sån tur att bli anställd.

Nu ska jag bara slappa i soffan.
Bye bye!

Svettigt värre

Nytränad, omelett och varma tomater till frukost. Känns ju riktigt bra detta :) Å känns extra bra att ja svettas som en gris igen, betyder ju att jag tar i ordentligt. För de första 3ggr har ja tydligen inte gjort det. Vilket i sin tur betyder: I still got it!
Nu är det duschdags och dags att påbörja dagens to do list. Som innebär att åka till banken och hjälpa Saad att fixa hans bil som gått sönder :(
 
 
Idag skulle min farfar ha fyllt år också, så grattis till dig farfar uppe i himlen :(
 

Nyårsafton!

Nu var det ju ett tag sen det var nyårsafton, ja vet det. Men det har bara inte blivit av att skriva om det.
Hur som helst var det jäkligt trevligt och jag är nöjd. Med allt utom fyrverkerierna då bara, vi var på lite fel ställe + att det var jättedimmigt (ute alltså, inte bara för mig)
 
Började eftermiddagen vid halv 4a.
Vi var  hemma hos Frida som lagade käk som luktade hur gott som helst. Och det var gott också som tur var :)
Vi fick kycklingfillér med röd pesto och soltorkade tomater. Förrätten var toast med räkor och chreme fraice. Och efterrätten stod jag för, chokladpannacotta med bär.
Skulle egentligen varit vit chokladpannacotta. Men eftersom jag var ute å handlade bara nån timme innan det skulle användas så var all vit choklad slut på maxi :( Som tur var vart de bra ändå.
 
Effter allt ätande spelade vi lite spel, drickspel med kortlek och Med andra ord. Vi körde Med Andra Ord på engelsa....och jag vann!!!!!!!  (ok då, mitt LAG vann JIPPIE! Fan va kul det är att vinna :)
Vi var 6st som var på förfesten/middagen, sen drog vi vidare tilll en annan fest på Ålidhem. Där var det lite film och kändisquiz. Älskar sånt, men jag kom bara 2a där, så vart lite dålig stämmning och jag blev besviken :)
 
Kvällen avslutades, till min stora glädje, med stor inlevelse till lite Galenskaparnas Aftershave och Björn Rosenström.
Precis som det ska va, så vid 5 traskade jag till Ålidhems Centrum, trött men glad i hågen, å kallade på taxi. Sen sov jag sött några timmar.
 
Tycker vi avslutar där och inte beskriver nå bakfylla, utan God fortsättning på 2013 allihopa och tack igen Frida för en skitbra nyårsafton!!
 
KRAM!
 
Har vi tur så har Frida tagit kort som man kan få nalla och lägg aupp här sen.

Helg

Ja, då var den helgen över också.. Men det gör absolut ingenting, eftersom jag jobbat den här helgen är jag ju ledig i morgon :)

I helgen har jag, förutom att jobba då, tränat och städat lite, rensat ur lite gamla grejjer och tagit ner julen. Känns ganska skönt att få bort alla såna saker faktiskt.

Saad är här nu, vi har käkat lite pizza och kollat på film, The Hungergames blev det. Måste säga att jag tyckte den var riktigt bra. Seg i början, men sen kom den igång.

Längtar lite tills i morgon bitti, ska pröva att göra omelett till frukost, vet att jag åt det när jag var liten, men ingen aning om jag tycker om det längre. Åsså tänkte jag göra ugnsbakade tomater också, det låter väl som en bra å nyttig frukost ju! :)

Nu blir det nåt avsnitt How i Met your mother innan det är sovdags, även om jag är ledig i morgon så var man ju upp tidigt i morse så man är ju trött ändå.

Natti natti!

Inbrott eller städdags?

Lite rörigt var det iaf här hemma.
Så dagens plan var att äta, träna å städa.
Å 2 av 3 tycker jag verkligen inte är dåligt. Mat måste man ju ha, sen råkade ja ta en tupplur på det, sen började jag städa å röjja upp. Så skönt när det är gjort, för det blir ju sån enorm skillnad.
Träningen får jag ta i morgon, för nu vart de så sent, å tror ja ska rensa upp lite mer i köket innan sovdags. Jobbar i morgon, så får inte vara uppe allt för sent heller ju.
Men tränade faktiskt i går å förrgår, så jag lider inte av en vilodag, inte jättemkt iaf. Känns faktiskt bra med träningen, så ja hoppas återkomma till det träningsbehovet jag hade i somras.
 
Bye bye. Trevlig helg!
 
 

Utbrytarkungen

Den vita på bilden är det ingen idé att låsa in tydligen. Efter jag vaknat i soffan runt 4a i morse så skulle jag ta mig upp å säga god natt till djuren och sen fortsätta min skönhetssömn. Brukar i vanliga fall stänga buren å lägga ett skynke över å låta dörren vara öppen. Men i morse bestämde jag mig för att bara stänga dörren å släcka lyset.
Hörde hur Toker bråkade lite grann nångång senare på morgonkvisten, och när jag slutligen kom upp så var dörren nästan öppen, och kaninen var i köket :) Som tur var hade jag alla dörrar stängda i resten av lägenheten, annars hade det nog inte varit så kul att komma upp.
 
Andra grejjer från idag då?
Hämtade äntlgen min telefon som varit på lagning i 38 väääldigt långa dagar. Så när jag äntligen hade fått den å skulle börja använda den, (som tur var var jag fortf på Elgigantens parkering), så krånglar den på en gång. Den startade om sig själv typ 7ggr och jag var inte långt ifrån å börja grina :)
Gick in å skulle lämna tillbaka den för 5egången, men, till min stora förtjusning tog de äntligen tillbaka telefonen och jag skulle få välja en ny telefon med samma standard  :)
Och till min ännu större förtjusning så fanns det en telefon av samma modell, bara en annan färg. Den är riktigt snygg måste jag säga, röd, så nu håller vi tummarna på att den inte krånglar för mig nu. för jag är sååå lesss på att lämna in på reparation :)
 

prövar

bloggar från min nya mobil. från en app som ska göra de lättare att blogga från telefonen. så vi får se nu hur de funkar. lägger upp en bild som fanns på luren från början, har inte tagit nån egen
än


RSS 2.0