Hojj!

Hallå där!
Då var påskveckan igång, ska bli skönt med lite extra ledigt.

Hänt hittills i veckan då? Igår var jag å tränade, å efter det åkte jag hem till Lina och Adam, måndagar är walking dead kvällar, men nu var det säsongsavslutning, så nu får jag hitta på nåt annat på måndagar istället.

idag har jag ingenting inplanerat, skönt, så jag har lagat lite mat å käkat. Gjorde kyckling som jag kokade i typ 1,5h, vart riktigt mör å fin å till det lite vitkål som fick koka ihop med lite grädde (lågprocentig såklart :))
sen ikväll blir det final på Biggest Looser, tror det är hemmafinalen ikväll, och i morgon är det den stora finalen. Ska bli kul å se, man kommer ju inte ihåg vilka som var med från början.

Så var de med det, nu sitter jag å kollar lite på en serie som heter Girls. Funderar om jag ska fortsätta med det eller om jag ska hitta på nåt annat, det visar sig :)

Lugn skön helg

Hallå där.
En uppdatering kanske vore på sin plats. Veckorna går så jäkla snabbt så ja hinner inte med å blogga, även om jag kanske har nåt att skriva om, å sen när jag väl ska skriva har jag glömt vad jag har gjort för jag har så dåligt minne å är så virrig :/
Men men, änsålänge kommer jag iaf ihåg den här helgen, så bäst att passa på :)
 
Varit en väldigt lugn och skön helg. Började fredagseftermiddagen med att tvätta och att läsa klart boken Stalker. Spännande!!! Men jag vart lite extra mörkrädd nere i källaren :)
På lördagen vaknade jag tidigt, käkade äggröra å bacon till frulle, kändes lite lyxigt :) Å det var fint väder, så då åkte jag å spelade lite discgolf med Peter, gick väl sådär, men det var kul iaf.
Efter det åkte jag hem å fixade lite lunch, pastasallad fick det bli, å sen åkte jag hem till Lina.
Vi var ut med katterna i solen en stund och gjorde oss i ordning inför kvällen. Då jobbade vi ihop på Teknikparken, en lunchrestaurang där Lina jobbar. Det var studenter som hade sittning. Det var riktigt roligt, och jag är stolt över mig själv att jag kunde servera 4a tallrikar samtidigt utan problem, takterna sitter alltså fortf i :) Känndes inte som att man jobbade, utan mer som att vi bara umgicks en lördagskväll typ, halv 1 var jag hemma igen.
Idag sov jag länge, blev förrvirrad när jag vaknade, hade helt glömt bort att klockan hade ställts om, så idag har dagen bara rusat iväg.
Men men, jag har hunnit med en del idag med, åkte til valbo med Lina å var där några timmar, sen hem å käka, diska å plocka undan hemma åsså iväg på lite Yoga.
 
Har 20% rabatt på en butik i valbo, så provade lite kläder där, hittade en klänning som jag fastnade riktigt mkt för, den satt perfekt, men har inte råd, den va lite väl dyr. Eftersom jag håller på å tränar å försöker sköta kosten så känns det lite onödigt att köpa så dyra kläder också :/
 
Så ere. Hörs hörrni!
 
 
 
 

Stek

Halå alla.
Håller på å lagar lite käk, jag har gjort mitt livs första stek, en porterstek. Ska bli väldigt väldigt spännande att smaka. Väntar bara på att Lina ska komma så får vi göra det också. Hon är gräsänka i helgen så då passar jag på att kidnappa henne.
 
Annars har jag spenderat förmiddagen i bilen med pappa, vi åkte till söderhamn en sväng, sen käka vi lunch hos mig innan jag gav mig av för en promenix med Linda.
Trevlig lördag!
 
 

TBT

Låter som en sjukdom, men står för ThrowBackThursday. En liten tillbakablick tänkte jag alltså bjuda på idag.
För på dagens datum, fast 21år sen, så föddes nämlgen mina första egna husdjur.
Som jag tjatade innan jag fick de, ALLA andra hade ju husdjur, bara stackars lilla jag som inte fick nån :( En hamster skulle jag ha...... kom hem med 2 råttor. Ildåds Ilon och Ingenjör Ingvald, eller Sickan och Harry som jag döpte de till.
Det var egentligen pappa som tyckte de var häftiga, själv var jag lite rädd, men det släppte och de var helt suveräna.. 
Sociala som tusan och åt glass och blomjord .
Vi var tillomed på utställning med de engång, en jäääkligt lång dag i ett ridhus, men jag har för mig att en av dem fick ganska bra omdömen ändå.
Sen följde 6 råttor till i deras fotspår: Vanessa och Betty, Ronja och Majja,Elvis och Dolly. Betty skrämde
 slag på mamma och pappa en natt, och på sig själv med för den delen.  De fick bo i källaren på sommrarna för det var så varmt, å en kväll hade jag glömt stänga buren, så Betty hade rymt och tagit sig hela vägen upp i mamma å pappas sovrum å upp i deras säng. Fint de å vakna av en stor råtta i sängen mitt i natten, som dessutom sitter å fräser åt dem. Stackarn, hon var ju livrädd hon å.
Jaja, åter till Sickan å Harry, här kommer lite bilder :)
 
De var inte så stora i början, ser ni dem?
 
Men de växte till sig :)
 
Nöjd och glad med mina husdjur :)
 
De var med överallt, myste i sängen tillexempel, sålänge de låg så där stilla var det mysigt, inte lika mysigt när man blev biten i tårna  dock:)
 
Sådär ja, å så där såg visst jag och mamma ut för några år sen å :)
 
Nu ska jag titta på ett avsntitt av Pretty Little Liars och sen blir det sovdags. Har nyss kommit hem från ett pass BodyPump på gymet, så skönt så, när det är över :) Så tack linda och Axel för att ni inte bangade, känner redan nu att det kommer svida lite i morgon :)
Natti natti!
 
 
 
 
 
 

Tebaka

Jaha, nu har det gått några dagar igen. Har ju haft besök som sagt, fast hon åkte i söndas, sen har det tagit några dagar att återhämta sig ;)
Nädå, det var jättetrevligt att ha besök, första kompisen från Ume som kommer å hälsar på sen ja flytta in här, det var på tiden tycker jag (jag pikar er andra norrlänningar, bara så ni vet ;))
Vi har ätit gott och alldeldes för mycket, shoppat loss i Valbo och avslutade vistelsen med en brunch på IKEA, helt klart godkänt, 39:- är det ju absolut värt!
Effter jag hade droppat Frida på tåget satte jag mig och läste i solen på balkongen, skithärligt, har dock hört att det kommer mer vinter till helgen, det ser vi INTE fram emot :( (ja Frida, med vi menar jag jag :))
 
Annars då? Varit en lugn vecka hittils, dagarna går så fort så jag hinner int emed, har tränat lit eoch kollat på Greys med Lina, typ det som hänt tror jag.
 
Frida hittade en ny jacka när vi va å shoppa, då blir man så här glad :)
 
Och sådär kan man se ut när man ska få gå på ↓
IKEA!!! Frida som va tvungen å knäppa kort å skryta för alla sina kompisar eftersom de inte har denna underbara affär där uppe än :)
 
Nu ska jag ta en promenad och sen kolla på The Walking Dead med Lina å Adam. Men innan jag avslutar så måste jag ju gratta motte (morfar) som fyller år idag, så grattis motte!! :) De skulle visst bli serverade soppa och semla, det hade inte suttit helt fel.
Trevlig kväll på er därute!
 
 
 
 
 
 
 

Morrn morrn!

Hallå där!
Här kommer lite uppdatering ifrån soliga Gävle. Har inte bloggat på ett tag, för har  haft fullt upp å besök, Frida är nämligen här å förgyller min tillvaro :)
 
Hänt i veckan då? Förutom att jag hänger med Frida så var jag på Måns Möller i onsdags . Jättekul hade vi! Det finns en krog här i Gävle som heter Å-Krogen, dit kommer det stand-up komiker varje onsdag, tydligen finns det på fredagar på ett annat ställe också, så när Messiah Hallberg kommer tillbaka då ska jag gå den här gången!
Man måste dock vara i god tid på stället,eller boka bord, för det var proppat med folk där.
 
Igår var jag Frida och Lina på afterwork, käkade på Interpool, de har halva priset på mat på fredagar mellan 15-18, så 500 spänn för 3 huvudrätter och dryck, det är billigt det, så det blir nog fler gånger.
Efter Interpool gick vi vidare til Terassen, kännde att vi måste ju ändå visa vårat stamhak när Frida är här.
 
Idag ska vi åka till Valbo och shoppa lite jag å Frida. Det ska bli roligt, håll tummarna att jag hittar nå jäkla skor nu bara, för det behöver jag verkligen! 
 
Ska bjuda på lite material från Måns Möller kvällen, men först vill jag bara passa på att gratulera pappa som fyller år idag, men som ändå måste jobba heeeela dagen, tycker lite synd om dig faktiskt, hoppas jobbarkompisarna är lite extra snälla mot dig idag. Grattis pappa!!
 
 
Intreädet kostar 100kr och då får man se en lite kändare komiker och 5st andra. Rikitgt jäka billigt! Förutom Måns så var det en som hette Filip Andersson som var riktigt rolig också, så han kanske man får hålla utkik efter. Vill ni se vårens program så kan ni klicka in på  http://gastacomedy.se/ 
Jag hade några filmer också, men de verkar jag inte kunna lägga in än, så vi får återkomma med det en annan dag.
 
Ha en trevlig helg alla därute!
 
 
 
 
 
 
 

Spelat lite

Jepp, idag var ja ut å spelade lite fresbee efter jobbet. Träna lite puttning så gick ingen runda. Ska försöka spela ilte mer på det sättet, för det är ju teknik och puttar som ska nötas in, men det har blivit mer att man har går banan runt å spelat, för det är lite roligare.

Dagen på jobbet gick hur fort som helst, har hållt på med omflyttningen , men nu är den äntligen klar!! Så skönt,så nu är det bara att de börjar flytta
Nu sitter jag hos Lina å Adam å väntar på att vi ska kolla på The Walking Dead, våran måndagstradition, sen ska jag åka å handla lite, för i morrn får jag nämligen finfrämmande från Norrland :)

Ingen golf

Nä, blir nog inge kastande idag ändå, de där med 12 grader och strålande sol verkar ha ändrats :( Grått å trist, känner inte för att göra nåt alls. Glo på film å äta tröstmat typ hela dagen, lite av en sån söndag är det idag :/
 
 

Sköna lördag

Hallå där!
Hoppas allt är bra med er! Här är det bara bra, haft en riktig slapparlördag. 
 
Igår var jag å Lina iväg till Valbo, jag köpte faktiskt ett par jeans. Va på Zizzi, fick kläder därifrån när jag fyllde år och i den affären kan jag ha strl small, så då måste ja ju shoppa där :) Så nu har jag ett tips till alla tjockisar därute, har ni problem med jeans, så spruta lite vatten på dem, typ med en blomspruta, och ha på er byxorna när de torkar, då ska de tydligen bli större där man sprutat. Så ikväll ska jag  prova all mina byxor med blomsprutan i högsta hugg så kanske jag har massor av byxor plötsligt :)
 
Var nyss och köpte en ny väska till mina discar också, den gamla började bli lite liten, så den tackar ja mormor och morfar för, köpte den för en del av pengarna jag fick av er när jag fyllde år. Så ingen tatuering som ni ville, det får jag skrapa ihop andra pengar till :)
Fin va? :)
 
Nu ska jag dra på mig byxor som sagt :)
Trevlig kväll på er därute!
 
  

Träningspass

Ja idag känns det som att jag har kört ett träningspass på ca 5h på jobbet, varit full fart hela dagen. Det ska flytta in lite fler folk på kontoret så vi måste omorganisera lite, så jag har flyttat möbler å plockat. Hoppas på att det blir färdigt i morgon, men det tror jag, mailade ut å frågade efter lite bärhäjlp tills i morgon så det går lite smidigare. Har lite lite svårt att fråga efter hjälp, vill helst klara allt själv. Får träna på det kanske.
När jag gick hem från jobbet gick jag förbi en secondhand affär å shoppade en vas, insåg när jag fyllde år att jag bara äger 2 vaser, så nu har jag iaf 3.

Idag blir det ett bad och läsa ikapp i mina skvallerblaskor tror jag, helt slut i kroppen. Men vad gör väl det, det känns bra, tror jag har bränt en hel del kalorier idag.
Å i morrrn är det fredag :)

Återupplivad från de bakfulla

Sådär ja, nu är jag återhämtad från helgens bravader. 2 dagars baksmälla, det är inte att leka med, så i morse var det skönt att vakna upp pigg och utvilad igen, kännde mig nästan som 28 på nytt :)

I helgen var det alltså kalas och fest för mig. På lördagsförmiddagen kom släkten och grattade mig här i Gävle. Det var fullt hus, mycket fina paket och massa fika var det. Förutom det jag hade bakat själv så var mamma så snäll å hjälpte mig att baka lite också, bla tårtan

 
På eftermiddagen kom nästa gäng å grattade mig. Då dracks det massa vin och drinkar och åts tilltugg som var väldigt populära, så det var skojj. Lite senare vart det utgång, iaf för mig och Lina, vi vet hur man gör saker ordentligt, jag kom inte i säng förns kl 8a på söndagsmorgon, så det får man kalla en lyckad tillställning :)
På morgonen innan allt kalasande var jag hemma hos Lina, hon är min privata stylist, hon fixade lite löshår och sminkning på mig, för det hade jag önskat mig av henne. Tänkte bju på lite bilder: före, mitten och efter, så får vi se om ni ser ngn skillnad :)
 
Någon skilnad?
Vill ha långt hår!!!! Men det växer så dåligt på mig, de enda som växer som ogräs det är väl håret på benen de :/
 
Vart ju som sagt en ganska sen kväll/tidig morgon, så städandet har fått vänta. Eller det väntar väl egentligen fortfarande, har plockat undan alla grejjer som mirakulöst kommit fram från alla vrår, förstår inte hur jag kan stöka ner så fruktansvärt mycket, och snabbt går det också :)
Nu är det bara disk och dammsugning kvar, men det är ju en dag i morrn å :)
 
Den så kallade "bara" disken, det är typ översvämmning på diskbänken, men tror ändå inte att det slår nyårsdisken, å den fick jag ju undan tillslut :)
 
Nu ska jag nog gå å lägga mig å läsa tror jag. har äntligen kommit igång med Keplers bok Stalker, de är lite otäck att läsa när man bor själv faktiskt, blir lite mörkrädd ibland, men den är ju så spännande samtidigt :)
 
Tack så mycket för alla presenter och all uppvaktning!!!
Kram!
 
 
 
 
 

RSS 2.0