Slut på ledighet etapp 1

Jaha ja, så var julen över. Man blir ju så jäkla dagvild åsså nu bara plösligt så var det en vanlig söndag igen å dags för jobb i morgon. Känns ju sådär måste ja säga. Men men, bara man tagit sig iväg i morgon bitti så kommer det gå hur bra som helst, sen är man ju snart ledig igen ju.
 
Julen har iaf varut hur bra som helst, förutom att jag varit förkyld, men det har gått bra ändå. Massa god mat och hur mkt paket som helst :) Verkar ha varit väldigt snäll i år :)
Syns kanske inte allt för bra vad det är, men det är en massa rosa saker iaf :) Och inte nog med de så fick jag en ruta till bilen, så nu har jag alla fönstren intakta igen, skönt :)
 
Nån som nte varit så snäll men som kommer undan med de mesta ändå är ju Toker Idag när vi kom hem till Gävle igen så drog han ner pepparkakshuset för andra gången. Å nu brakade det ihop rejält, så nu har vi inget pepparkakshus mer, bara plundringen kvar :)
 
Något som det varit bristvara på i jul däremot, förutom snö och kyla då, är träning. Jag hade med mig träningskläder och tanken var att ja skulle gå på crosstrainern varje dag. Så blev det inte Jag skyller på förkylningen. 
Dock har ja iaf tränat magen som sjuttsingen. Mamma å pappa har köpt nån ny träningsmakin, å den tar ritkigt duktigt kan jag säga. Andra dagen hade ja rejäl träningsverk, men körde varje dag iaf :)
 
Så är det :)
Nu blir det soffan å lite Brooklyn NIne Nine.
Trevlig fortsättning på er!
 

God Jul!

Så var den äntligen här, julafton :)
Uppesittarkvällen igår gav ingen utdelning, så vi är kvar hemma i Fors å firar som det var tänkt från början, å det är ju inte fy skam det heller :)
 
Började morgonen med att baka lite, tänk om man hade den energin vanliga mornar. De dagar jag kan va rätt morgonpigg är: löningsdagar, julafton och om det är en resa på gång :)
 
Köpte en liten julklapp till mig själv också, dojjjor. det var välbehövligt kan jag säga. 2 par blev det dessutom så ja kunde slänga 2 par med gott samvete också.
 
Nu sitter vi och spelar lite sällskapsspel i väntan på att kalle Anka ska börja, efter det blir det käk och sen kommer äntligen tomten. Om man kollar på högen under granen så ser det ut som vi varit snälla också :)
 
 
God Jul!!!!
 
 

   
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 

4e advent!

Dan före dan före dan före dan före dopparedagen alltså. Grått blåsigt och 12+ ute. Vilken julstämning!
Jaja, så är det väl, inte mkt att göra åt. Jag har iaf allt julpynt uppe, tänt 4e ljuset i staken och idag har jag också bäddat med mina nya fina julsängkläder :) Där kommer jag sova gott i natt tror jag.
Visst är de söta?!
 
Igår fick ja lite feeling å färgade håret också, rött fick de bli, för det är jul och det var längesen jag hade rött sist :)
Ser ni nån likhet på förpackningen och resultatet?
Kartongen vs. resultat
Inte jättemkt va :) Men, sen får man ju faktiskt räkna in vilken färg jag hade tidigare, råttfärgat och brunt. + att jag är värdelös på att färga själv, men är ju envis så jag gör det ändå och då  blir det alltid ojämnt :) Funderar på att be mamma om hjälp att färga in en gång till så kanske de blir mer färg och lite jämnare iaf. Hade vart lite coolt att ha färgen som på förpackningen. Men men, hur som så är jag nöjd ändå, det är de sköna med att inte vara så brydd :)
 
Nu ska jag traska ner i tvättstugan, tvättid idag, sen tänkte jag dra ett varv med dammsugarn och eventuellt damma Det behövs iaf, men det är ju sååååå tråkigt, och efter 5min är det ändå dammigt igen.
jaja, dagen är lång :)
 
Trevlig 4e advent på er!
 
 
 
 
 

Morgonmys!

Den  här skrutten får jag  mysa med på lördagsmorgonen :) Han är ju bara för söt! Å så länge man klappar han nonstop så är han inte en gnutta dryg heller :) 
 
Så är det. Uppe tidigt som vanligt när jag är ledig. Fast idag är det ok, för jag somnade typ innan 9e igår :)
 
Ska väl sätta igång å plocka lite tänkte jag, kanske diska innan de är dags för gymmet. Skönt att ha det gjort på förmiddagen så behöver man inte tänka på det nå mer sen.
Igår var jag på release av sh´bam, de va svårt och änsålänge tycker ag att det andra programmet va roligare och enklare, men lär väl ge det nåt försök till innan man ratar det helt. På ett sätt skulle de va skönt om ja inte fastnade för det, för då kan jag träna när ja vill på fredagar, kanske sätta in ett vanligt gympass direkt efter jobbet så man nte är så låst tidsmässigt på fredagar Vi får se hur det blir med det.
 
Nu ska jag iaf kolla dagens julkalender innan ja gör nåt annat.
 
Trevlig helg på er!
 
 

Långa torsdagen och trötta fredagen

Sådär ja, fredag igen. Nice!
Började dagen med grötfrukost på jobbet som vi beställt från Teknikparken. Jättegott var de m gröt å skinksmörgås. Å mätt blev man. Behövde ingen lunch idag iaf :)
Trött har jag varit idag också, vet inte hur många gånger jag har gäspat. Jobbade extra på Teknikparken igår också, å vi vart inte klara förens kl. 12 på natten, så de va lite kämpigt att ta sig upp i morse.
 
Så kan de va.
Köpte en present till mig själv häromdagen, å idag hämtade jag den. Madonnas parfym Truth or Dare, luktar så jäkla gott!!!!
 
Nu blir det soffan resten av kvällen. Och jag var iväg å tränade efter jobbet så det är ok.
 
Trevlig helg på er allihopa!
 
 

Svettiga onsdagen

Jepp, då var det onsdag och body combat. De är  bra svettigt de, men man är såå nöjd när man är klar Skönt att få röra på sig, nästan så jag har lite ångest över att jag inte tränade igår. Och hör och häpna, tackade tillomed nej till en aw idag för jag skulle träna  Jag vet inte vad det är som händer med mig!! Känns bra och "dåligt" på samma gång, men de ska nog gå över under jul :)
 
Idag har jag satt upp julgardiner i sovrummet också, och gjort pepparkakshus. De bråkade lite vid ihopsättningen, men nu står det iaf på plats, så få rvi se hur länge de får stå i fred för Toker, han älskar pepparkakor :)
 
 
Peppercoockiehouse in progress..
 
Och det färdiga resultatet. Inte världens vackraste kanske, men det är iaf rosa på det :)
Såg när jag ställt upp det att jag hade glömt lite garnering på sidorna, men då var det "nån" som hade ätit upp alla non-stop som var över så de får va som det är :)
 
Nu ska jag kolla lite dokumentär tänkte jag och sen sova.
I morrn blir det en lång men förhoppningsvis rolig dag.
 
Natti natti!
 
 

Trevliga tisdagen

Ja, då va de mitten av veckan i morgon igen då. Å endast 5 arbetsdagar kvar.
En trevlig tisdag har det iaf varit, först jobbbat å sen dejtat med Lina. Vi va på stan å kollade lite julklappar  sen hem till henne å åt världens starkaste pasta, de va gött faktiskt. Inte lika känslig för stark mat längre, men den där va i värsta laget, kanske man gått ned nåt kg till av den styrkan bara :)
 
Jag fick lite shopping gjort också, fick ju lön idag, så idag känns alllting lätt :)
 
De här söta julsängkläderna tillexempel, de ska jag bädda med på söndag :) 
 
Sen köpte jag en ny julduk till köket också, den jag hade var fin men den var lite för liten för köksön jag har nu.
Få se om det blir pepparkashusbygge i morgon lr om det får vänta till helgen. Jag har iaf sorterat godiset så det är redo att läggas på :)
 
Sen hämtade jag ut lite fler delar av min servis också, så nu har jag 4 av varje. Jag har önskat mig fler av tomten också, så får vi se om han fick min önskelista :)
 
Nu blir det sängen å ett avsnitt av The Walking Dead.
 
Natti natti!
 
 
 
 

Måndag

Ny vecka igen. Å en kall sådan, iaf änsålänge. Sitter å förbereder mig mentlkt att ja ska åka iväg iväg å träna om ett tag, zumba, men skulle egentligen hellre lägga mig i ett varmt bad, blev jättefrusen. Men men, tur det är roiligt med zumba, ja går på det varje måndag, så ja borde va bra på det nu kan man tycka. Det är jag inte :) SÅ fruktansvärt stel i höfterna, känner mig som en gammal kärring, å när jag väl fått in nåt steg så ja tycker ja kan de, då ska de läggas på armar också. De går inte :)
Huvudsaken är iaf att jag svettas å har kul, å de gör jag.
Har gått ned 18 kg nu. Har ju börjat äta så det har gått ganska långsamt, men äntligen så visar vågen mindre siffror igen. Skulle vilja gå ned 5-10 kg till, men jag antar att det får ta sin lilla tid, och jag räknar inte med att gå ner över jul. Huvudsaken jag inte går upp allt för mkt bara, får se till att de är nå roligt pass i Avesta också som jag kan gå på i mellandagarna.

Nu ska jag börja packa gympapåsen :)

Trevlig måndagskväll på er!

Sankta Lucia!

11 nätter kvar till jul, och endast 7 av de är arbetsdagar. Helt sjukt! Jag började ju nyss efter semestern känns det som. Ska bli så skönt och mysigt att få vara lite ledig å proppa i sig massa gott hemma i Fors :)
 
Har inte firat Lucia nånting på flera år egentligen. Och ingen snö är det heller, så ingen riktig känsla finns det heller  Lucia för mig nu för tiden är mer att mitt kusinbarn fyller år. 5år redan, så stort grattis till Ida idag! <3
 
Jag är iaf utvilad inför kommande arbetsvecka. Haft en helt underbar och skön helg med Nettan å Lina. Laddat batterierna ordentligt med lite träning, filmmys, gott å äta och bio med Nettan idag. Vi kollade på En underbar jävla jul. Den va riktigt bra tycker jag, hade inte jättetsora förväntningar men blev glatt överraskad så den kan jag rekommendera.
Efter bion mötte vi upp Lina å Adam på stan för en liten fika.
 
 
Julpyntet har åkt fram idag också, så förmiddagen gick åt till att julpynta och tvätta. Hade tänkt göra ett pepparkakshus ockaå, men de va slut i affären, så de får bli i veckan. Toker blir ju ledsen om vi inte har ett :)
 
Tillomed granen fick komma upp, å den brukar jag vänta länge med. Få se om alla paket klarar sig oskadda från skadedjuret som bor hos mig, han har redan varit på tomten flera gånger idag. Borde kanske ha ett staket med vakt som de har vid Gävlebocken :)
 
Resten av kvällen blir det nog bara soffhäng tror jag, kanske slå på en film, elle rosmna tidigt till en serie. Måste ladda inför nya veckan, blir massa jobb och träning så allt är klart inför jul. Men det ska nog bli bra.
 
 
 
Trevlig fortsättning på söndagskvällen hörrni! 
 
 

Skitmänniskor

Ja nog finns de många idioter på denna planet. Efter en trevlig julfest och en mindre trevlig lördagsförmiddag kommer jag ut till bilen och möts av detta
Då vart inte lördagseftermiddagen nå bättre. Min stackars lilla Olle :'(
Han har iaf fått pyspunkan lagat idag, så ett steg i rätt riktning, men ändå. 
 
Ja, så kan det vara antar ja. Trodde Gävle va ett bra ställe ja, men de verkar va fullt av huliganer också. Hur som helst kan de inte skrämma iväg mig härifrån :)
 
Igår kväll fick ja en snabbvisit av Frida också, så kul när hon ska jobba i Gävle å "tvingas" komma å hälsa på mig :)
 
Nu ska jag ta ett bad tänkte jag. Blir inte så ofta, men idag har jag varit ute å gått med Linda så nu är jag lite stelfrusen så det ska bli så skönt å få värma upp sig lite.
 
God kväll på er!
 

Fredag och julfest

Jajjemensan, ikväll är det dags för min första julfest med Sweco, ska bli så himla kul! Och gott!! Det blir julbord på Engeltofta. Jag är med i festkommittén den här gången också, så igår satt jag till kl. 18 med lite förberedelser. Allt sånt småpyssel tar ju alltid så mycket längre tid än man tänkt sig men det är kul, hade dessutom hjälp från förra året då jag också gjort förberedelser.

Träningskalendern håller jag fortfarande i också, fast igår kväll höll jag på att glömma bort det. I dag var det axelarmhävningar som gällde, och sen skulle man "vila" i plankan. Har aldrig nånsin gjort eller hört talas om sådana förut, så hade ingen teknik i det hela, men jag gjorde några stycken iaf. Så den kalendern är bra, plus att jag promenerar till jobbet så rör jag mig ju iaf varje dag även om jag inte skulle hinna/orka/vilja/kunna träna. Ni får väl försöka påminna mig om kalendern, för gå till jobbet kommer jag fortfarande ihåg själv :)

Nu ska jag packa väskan och invänta dagens avsnitt av julkalendern.

Ses och hörs! (tidigast på söndag skulle jag nog dock tro ;))

Slask

Jaha, då kom det lite nederbörd då. Först i form av snö, som lät som spöregn som sen blev blask. Ska de nu komma snö så lär de ju va kallt nåra dar först, å de kan gärna få börja komma lite nu. Så det blir lite ljusare. Man tror ju att det är natt dygnet runt nästan.
 
Jaja, svensk vinter kallas det väl nu för tiden :/
 
Andra luckan på adventskalendrarna idag då. På träningskalendern betydde det så många armhävningar man klarade av, sen vila i 30 sek och sen upprepa igen så man gjorde så många man kunde 5ggr. Jag slutade på 55st, och som att inte de va nog så var det BodyComabat idag, så jag lär ha rätt ont inom en snar framtid :)
 
Tv-kalendern då? Såg andra avsnittet idag, och jag har bestämt mig för att tycka om det. Jag kommer nog lära mig massa saker av den.
 
Toker önskar nog att han också fick en kalender, för min hinner han inte med att roffa åt sig ifrån, även om han försöker :)
 
Nu blir det lite middag framför Bonde söker fru.
 
Trevlig kväll på er!
 

Bollnäs

I helgen var det Bollnäs som gällde. 
En riktig myshelg som innehöll shopping, vin, god mat, fika, adventsmys och mer vin. Vi spelade massa spel på lördagen, å i slutet var väl nivån på det hela kanske inte så hög, men kul hade vi iaf :)
 
Ny vecka igen också, försöker träna på, änsålänge har det blivit zumba och idag spelade jag och Lina badminton Jag är  rätt kass på båda men huvudsaken är att jag blir svettig och att det är kul :)
 
Första december idag också, sjukt hur snabbt det går, 24 dgr kvar till julafton liksom, å jag är redan klar med julklapparna :)
 
 Julkalendrar har jag också,  träningskalender på fb, idag var det  benböj som gällde, 50st, det gick jättebra men jag kände i benen sen. Den andra är en chokladkalender, en sån måste man ha :) Jag önskar att jag kunde glömma bort den några dagar så jag får äta flera bitar på en gång, men det händer ju inte, det är typ det enda min virriga hjärna kommer ihåg, godis. Det gäller att prioritera vet ni :)
 
Årets julkalender då, Historieätarna, Vad tycks om den? Jag har inte bestämt mig vad jag tycker än, måste nog ge det några avsnitt till för att göra en rättvis bedömning :)
 
Nu är det läggdags, och nu för tiden brukar jag somna till Hem till midgård :)
natti natt!

RSS 2.0