Sista kvällen

Ja herregud, sista dagen som jag flängt runt nu, kom ju hem riktigt tidigt. Så nu ska jag å Matias kolla på film å äta massa gott.

Idag har jag träffat Lalita å Frida, Frida bjöd på mat å lyxig sommardessert, mums!

Nu blir det filmtajm. Sista natten i umeå, känns helt overkligt!

Fullt upp

Knappt så man hinner jobba de här dagarna, idag har jag varit på fotvård, så nu har jag väldigt fräscha fossingar.
 
Efter jobbet åkte vi å paddla kanot och grillade med jobbet, skitkul! Gott som fan å proppmätt.
Sen åkte ja å hälsa på å sa hej då till Maria H, kul och tråkigt. Närmar sig med stormsteg nu.
 
Blev också avtackad på jobbet idag, å fick en korg med massa produkter från body shop, jättefin present.
 
 
 
 
Nu ska ja sova, långa dagar nu
 
 

Hej då has begin

Ja, då har veckan med alla hej då börjat. Märks inte att ja bor hos brorsan, sover mest här. idag tex åkte jag härifrån 5 i 7 i morse å kom hem kvart i 10 på kvällen.
 
Efter jobet idag åkte jag hem till Madde å surrade med henne å sa hej då. Efter det var det vidare till Haitam och Misso. Det är tråkigt, men eftersom jag inte åker från umeå idag så känns det lättare, att jag ändå inte ska åka än så är det inget riktigt hej då. Blir värre på fredag.
 
Fick ju också träffa denna underbart söta lilla tös
 
Nu ska jag umgås lite med brorsan å försöka sova inte allt för sent. Upp å övningsköra innan jobbet i morgon igen.
Natti natt
 
 

Blogga

Nu var det ett tag sen ja skrev igen. Har haft fullt upp över midsommar.
Mamma och pappa kom hit i onsdags kväll, å sen dess har det varit fullt upp. Flyttstädning i min lägenhet, jobba, grillat, druckit vin, Å idag har jag hjälpt Kicki att flyttstäda hennes lägenhet.
Jag har också haft besiktning av min lägenhet, den gick igenom utan att ja fick nån räkning :) Åsså har jag lämnat mina nycklar till lägenheten. Lite vemodigt, jag har trivts så himla bra där å haft det så fint (syftar inte på städning och ordning å reda). Å nu har ja ju sålt typ alla möbler.
Men men, det ska nog bli bra. Det blir en tuff vecka med alla hej då, men jag ångrar mig absolut inte ett dugg. På många fronter kan det bara bli bättre....hoppas jag verkligen iaf! :)

Packad

Ja, nu har jag packat typ allt som går att packa innan flyttning. Tror jag iaf :) Skittråkigt och svårt, men nu är det gjort. Bara massa skräp som ska iväg, får ta det i morgon tänkte jag.
 
Här får ni lite bilder från i lördags
 
Ja åt Allstar plate. Den var ok, inte jättenöjd. Det var för starkt för min smak, men det slank i ändå :) (å just nu ser det så fruktansvärt gott ut, är riktigt sugen på mat!!!)
Miniburgarna var goda iaf. Och söta. Måste säga att det var lite snålt med mat också.
 
 
 
Gästerna. Vi var 20st
 
Alba var också med å höll ställningarna
Åsså fick jag present av fam. Watt. Tack så jättemkt!
 
Ett örhänge från Mias lustgård.
 
Nu ska jag kolla lite på serie å sova. Blir ju som sagt mer jobb i morgon. Å mamma å pappa kommer på kvällen :)
Och nej, datumet på kameran är inte inställt
 
 
 
 
 
 
 

hejdå middag

Får tacka allihopa som var med på middagen igår, det var rikigt trevligt.
Mindre trevligt idag, ont i huvet, å värre blev de när man kollade på kontot :( Men, det var det värt. Lägger ut lite kort nån annan dag, orkar inte koppla in kameran i datorn idag :) sliten AB! god natt!

soluppgång och ensam

Verkligare än såhär blir det egentligen unte. Ändå döljer man så mkt, alla människor bär på hemligheter. Sioluppången i umeå är ju fin. Tänk om man hade nåon att dela den med
 

Regn

Tillslut så började det regna. har "väntat" på det hela dagen, men kom förståss när jag å emelie var ute å körde.

Vi avslutade körlektionen på Ica, där jag generade en man, eller kanske mest var jag som tyckte det var pinsamt.
Skulle ju bara göra en god gärning. Trodde det var ngn som glömt en grejj på bandet längst ner, men när ja sa till kassören så var det kunden som handlade just då. Men det "pinsamma" var att detvar ett graviditetstest han handlade. Av alla grejjer. Jag å Emelie fick oss iaf ett gott skratt. Men nu blev man ju nyfiken på hur det gick med testet ju :)

Studenten

8 år sen jag tog studenten, shit vad tiden går fort.
Va på en kompis studentskiva efter jobbet, vart nästan lite avundsjuk, de var en ganska rolig dag de där :)
 
I söndags cyklade mamma å pappa halvvättern, dvs 15mil på cykel.  De är duktiga de, ibland funderar jag om ja inte är adopterad ändå.
 
 
Sen gjorde mamma en passande tårta å bjöd på jobbet
 
Haft Kicki här på beslök måndag å tisdag, trevligt trevligt. Vi har inte gjort så mkt egentligen. Åkte på biltema och hennes&mauritz en sväng i måndags sen kollade vi på film. Igår gjorde vi inget spec heller, mest filmtittande. Gäller å passa på å ha besök nu sålänge jag har sängen kvar ju. Ja hoppas jag får den såld, gärna till ngn som vill hämta den under midsommarhelgen, de hade ju vart perfekt.
 
Idag har jag ju som sagt varit på studentskiva å ätit smöråstårta. Å när jag kom hem så städade jag klart sovrummet, putsade fönster, torkade av lister golv och dörr. Duktig jag. Så nu är det bara att organisera alla lådor å packa de på nå bra sätt å ställa in de där hade jag tänkt.
 
Nu ska jag kolla serie å sova. Har varit lite purken å less idag, så vi hoppas morgondagen blir bättre, vilket den borde bli eftersom det är en dag närmare helg å lön :)
 
 

Övningskörning å krig

Idag har Emelie kört långkörning, 14mil körde hon altl som allt å de gick så bra så! Roligt att få se vart hon har växt upp, så man vet vad hon pratar om.

Tidigare idag så hämtade jag hit brorsan till mig så han fick hjälpa mg å bära upp saker ur källarförrådet så ja kan rensa ur å packa om. Åsså slängde vi lite grejjer i soprummet som ja behövde hjälp å flytta. Skönt å ha allt (nästan iaf) uppe i lägenheten så det bara är å börja rensa.
Bara 3veckor kvar nu så ja lär väl sätta fart antar jag. Man tror att det ska gå så smidigt å lätt bara man är ute i god tid, men det är de där å börja som är fruktansvärt svårt.

Fick höra idag av Saad att de har skjutit å bombat i Benghazi igår, inge kul å höra. Minst 30 personer döda å 100 skadade. Som tur är mår mina killar där nere bra, men det känns ju inte säkert att de är där :(

hej då...

Ja, nu har vi sagt hejdå till Hebo.
De var riktigt jobbigt, alla grina typ.
 
Så ser inte fram emot när jag slutar å flyttar. Det är så många man ska säga hej då till påengång. Det kommer bli ett grinkalas utan dess like. Eller jag "hoppas" att jag inte lämnar ett öga torrt iaf :( :)

Ett tag sen

Vad har hänt sen senast då?
Det har varit nationaldag, jobbat som vanligt, varit på examensfes för Haseeb och igår var jag på middag hos Mangala.
Övningskört å städat buren, tror det är pretty much it faktiskt.
 
Fick massa god mat hos Mangala å Lalite, bla hajkött. Det var väldigt salt, helt ok faktiskt. Men godast är nog kycklinghjärta ändå tror jag.
Mangala å Smirre på ballkongen.
 
Nu ska jag göra mig iordning för å säga hejdå till Hebo som flyttar hem till Libyen idag :(
 
 

24dagar kvar

Jepp, 24dgr kvar i umeå.
 
När ja skulle hämte Emelie för övningskörning fick jag ett sånt jäkla sug på å köra upp för denna
men det gjorde jag ju inte.
 
Såg ett klipp på facebook som ja tänkte del amed mig av. Ganska skön sång, enyoy :)
 
 

Regn :(

Jobbat, grillat å övningskört har varit dagens händelser. Och städat år djuren.
 
Vi bestämde igår att vi skulle grilla ikväll på nydala, för det var ju så himla fint väder å skönt ute igår.
Inte lika skönt idag, men mat fick vi i oss :)
Precis när vi skulle åka därifrån så kom regnet, så taimingen var ju perfekt. Å maten var godd!
 
 
 

...

Gratis på födelsedagen Saad!!! 33år i dag :)
Oj vad åren går! De där är 13dgr efter att vi träffades första gången.

Härlig sommarkväll

Såhär fint var det vid nydalsjön ikväll. Jag å Emelie var ute å övningskörde, å då svängde vi förbi å hälsa på Jens som var ute å fiska.
 
Innan övningskörningen så var jag hos Hebo å grabbarna å lämnade en resväska å fick mig lite mat, gotti gotti.
 
Å innan det försvann ju som sagt min soffa. Nu känns det bra igen, för den vart jättefin hemma hos Frida, å jag flyttade in mitt sovrum i vardagsrummet ist.
Så nu känns det som att jag bor i en liten etta med vardagsrum, sovrum å matsal i ett, men det är faktiskt ganska mysigt måste jag säga, det är ju inte så lång tid det ska var så heller. Kanske ska passa på å hyra ut sovrummet en månad å tjäna en slant ;)
 
Vart så himla rastlös när soffan försvann, det var ju så fruktansvärt tomt i rummet. Å man märker hur jäkla mkt man faktiskt använder soffan på en dag, så ja vart tvungen å fixa det.
 
Men man får ju också en del nyttigt gjort när man inte kan slå ner arslet var som helst. Städade klart djurens rum å diskade, så det var ju bra :)
 
Nu ska jag nog glo på nån film lr nåt å försöka bli trött. Måste ju faktiskt upp å jobba i morgon igen.
4v kvar nu!!!

soffan

Sitter å väntar på Frida, hon ska komma å hämta soffan. Vet inte riktigt om ja ska skratta eller gråta. Kommer bli tomt som fan här hemma, å de börjar sjunka in lite vad som är på gång tror ja

Juni

Ja herregud. Då var det ny månad igen. Å det är rätt månad! 4 arbetsveckopr kvar, 20 arbetsdagar och 23dgr kvar i min lägenhet.
Det känns overkligt, sjukt, farligt och helt underbart och rätt. Alla känslor å samma gång.

I morgon kommer Frida å hämtar soffan, det kommer bli riktigt tomt i lägenheten utan den. Men som tur är har jag ju kvar sängen, men jag hoppas jag lyckas sälja den tills jag ska flytta. Vet inte riktigt vad jag ska göra med den annars, den är för stor för mig, å tar för mkt onödig plats. Vi får se helt enkelt.
Nu ska jag bara glo på tv tills jag somnar tänkte jag, har varit en lång dag. Som tur var har det både regnat å blåst så det känns inte allt för hemskt att ha slösat bort en hel dag. Å det är så skönt att det bara är lördag idag, så jag har en hel dag till att va ledig på.

Natti natt!

Sliten

Jättetrevlig kväll igår med grillning med jobbet. Vi drack å åt å spelade stafettkubb. Skitkul spel, man blir ju skitstressad å skriker å har sig, åsså är man på fyllan så de blir ännu högljuddare :) Vi vann inte, men det var kul ändå :)

Idag är ja lite sliten, inte så jättefarligt, mest trött å seg, men i morse hade ja ont i huvet så de va inge kul.
Blir en riktig slappardag idag. Tur det bara är lördag, så känns det inte som att hela helgen blir förstörd.

RSS 2.0