En gammal "goding"

It´s friday bitches!!!!!!!
 

Ett år äldre

Jaha, då var man 29e då. Känner mig fortfarande som 15 till och från :)
Hade en bra födelsedag: jobbade, lunchade med Adam, badade, pölsa till middag, träning och sen fika och Greys Anatomy med Lina och Linda. Paket fick jag också, ljusstakar och doftljus av Linda och soffkuddar av Lina. Tror nästana tt de är tankelsare för innan jag kom så tänkte jag attdoftljus det kan man inte ha för många av, coh det är verkligen dags att byta ut de svarta soffkuddarna :)
Jjag har fått paket av brorsan också, en ny disc/fresbee, för det önskade jag mig, och passade på att beställa lite fler också så man har till säsongen kommer igång på riktigt. Så nu väntar jag bara på att det kommer post till mig :)
 
Nu ska jag snart träffa Lina och "Nasse" för en fika på stan, så det ska bli trevligt.
 
Ha en skön kväll, i morrn är det fredag igen! Härligt!
 
 
 

Sportlov

Jepp, ledigt för många. Jag slutade en timme tidigare idag för det var så lugnt på jobbet, tänkte jag skulle ta å städa lite här hemma, och baka. Har inte kommit igång med det än, men jag ska :)
Har cyklat till jobbet den här veckan, känns superbra, vilken skillnad det är, kommer ju fram så mycket snabbare. Får väl passa på den här veckan, sen tar mamma med sig cykeln hem så pappa kan serva den inför den riktiga cykelsäsongen, vet ju att det kommer komma minst ett bakslag avseende väder och barmark, det är ju faktiskt bara slutet av februari än.
 
Ska väl ta å börja med mina måsten nu, men tänkte bjuda på en bild på min "rumpa". Så ni kan få se hur fin man blir av att ramla i skogen, och kanske tycka lite lite synd om mig :)
 
Bye bye, i morrn är man äldre igen :)
 
 
 

Ja det är bögarnas fel!!

Allt dåligt som händer, det är bögarnas fel.... :)
Nädå, men en klatschig låt är det ju, det kan väl alla hålla med om?
Var alltså på teater med brorsan igår, Grotesco på Scalateatern i Stockholm, en teater med riktigt sköna stolar, om än lite trångt.
 
Det var iaf riktigt roligt, och tack Nettan för lån av din fina lägenhet!
(och tvättmaskin :) )
 
Nu har jag nyss dumpat brorsan på tåget, känns lite tråkigt, och helgen har gått så fort.
 
Nu ska jag kolla lite serier och sen kanske ta ett bad.
 
Trevlig söndagskväll på er!

Shit va fort de går!

Nu var det helg igen, härligt!
Har längtat hela veckan efter den här helgen, hämtade nämligen brorsan på tåget nyss. Vi drar till Stockholm i morrn och kollar på Grotescos föreställning, det ska bli jätteroligt.
 
Haft en bra vecka, tränat lite, jobbat lite. Har gått bra på jobbet, förutom att ja stör mig väldigt på min dator, startade den en morgon och skulle skicka ett mail, det tog 20 min!!! Inte ok, så jag önskar mig en ny jobbdator av företagstomten kan jag säga.
 
Idag har jag också gjort årets premiärtur på discgolfbanan, skojjigt, fast ont gjorde de också eftersom jag ramlade :/ Men men, de är en tuff sport, undrar om man har nån försäkring iinom klubben som kan täcka för sveda å värk :)
 
 
 

Fettisdag å långpanna

Hallå.
Vart en lång dag idag, jobbat lite extra på Teknikparken nämligen, så det vart 12 h arbetsdag idag,men kul var det, Typ 10 år sen ja servera sist, men de gick bra och Lina godkände mig, så det är ett bra betyg och inte omöjligt att jag kanske kan få jobba igen nångång. Har ju bara 75% på mitt jobb, så kan va bra med ett jobb på sidan av också. Nu var det ju bara avdukning, men som sagt, de är en lagom början.
Semla har ja ätit idag också, en jättegod från CityGross som jag var å hämta till jobbet. de hade tydligen kommit på 3e plats på semlor i Gävle också, så det var roligt.

Nu ska ja gå å lägga mig, är trött både i kropp å knopp.
Peace out!

Jäklar vad solen skiner

Finfint väder idag, gör så man blir sugen på vår sommar å discgolf. Skypade med Lina och Steve igår kväll, å då blir man alltid peppad på å spela, De tycker att jag ska va med å tävla med de i Prag nu i maj,men ja vet inte ja, har inte spelat på flera månader ju, så vet inte om ja kan spela överhuvudtaget längre :) Ska väl ta å ta reda på det så småningom, börjar ju bli ljusare längre på dagarna nu så borde kanske åka efter jobbet nåndag här framöver.

Jag har iaf blivit medlem i PDGA, så nu har jag ett eget nummer som jag kan skriva när jag skriver autografer sen då :)

Tvättid här hemma, så idag blir de ett himla springande i trappen.
Men nu blir det käk, gjorde den där jäkla köttfärspajen som jag tänkt göra i en veckas tid typ, så hoppas den är god nu :)
Over and out!

Alla hjärtans dag

Ja, så var den här igen. Fortfarande singel så jag får rå om mig själv, vilket jag gjorde i morse när jag startade dagen med ett gympass.
 
Lina kom förbi och överraskade med lite blommor, gullungen, å fina var de också, så nu känns det lite vårigt i vardagsrummet, levande blommor å allt, inte dåligt de, mina andra blommor är nog mer döda än levande, men jag har inte gett upp om de helt så de står kvar iaf
 
Blir bara lugnt här hela helgen, håller på å städar å tänkte laga nå mat å baka lite ev. Vi får se hur långt jag hinner, hur som helst ska ja iaf städa klart.
trevlig helg på er!
 
 
 

Familjekväll

Hallå där ute.
Torsdagkväll redan, helt sjukt vad tiden går fort, det gör väl det när man har roligt antar jag, men de ska bli jäkligt skönt med hel. Å inte nog med det,löningshelg för oss Sodexare :)
 
Nyss hemkommen från en familjekväll med jobbet. Vi var i Hemlingby och grillade, värmde soppa, fick en kåsa med Swecotryck, lite lekar och de som ville fick åka skidor och pulka. Jättetrevligt var det, jag och 3 till som hade ordnat, de var väldigt uppskattat.
Nu blir det biggest looser och sen sängen.
Natti natti! 
 
 
 
 
 
 

Energi

Sådär ja, nyss hemkommen efter ett rejält svettigt pass på gymmet, Skönt! Äntligen har jag lite energi i kroppen igen. Har varit helt död sen helgen, igår somnade jag på soffan redan vid 7, vaknade närmare 9 för Toker kom uthoppandes ur sin bur. Sen vart det raka vägen till sängen. Ingen träning och ingen städning. Så kan det vara ibland, va i sthlm i helgen å hälsade på Nettan, vart tydligen hårt :)
Vad är nytt då tro? Jag ska få glasögon. Sånna terminalglas som jag kan ha vid datorn. Känner att jag spänner ögona när ja jobbar vid datorn hela dagen, så får man huvudvärk, å de vill man ju inte ha.

 
Annars då, är tatueringssugen som tusan nu, alldeldes för länge sen sist, så håller på å kikar runt lite. KOm gärna med lite roliga förslag som ja kan ha bakom örat, ett mindre motiv så jag får göra nåt bar atills jag samlar ihop cash till den stora på låret som jag egentligen vill ha men som kommer bli dyr så det får vänta.
 
Nu sitter ja å väntar på att Lina ska komma å hälsa på, vi ska kika på greys Anatomy som börjar ikväll efter uppehållet :) 
 
trevlig kväll på er därute!

Hallelulja moment!

Ja, det känndes nästan så iaf, jag slutade i vanlig tid idag, tror det är första gången sen efetr julledigheten som jag går hem när jag ska faktiskt. Det var ljust ute, å tillomed solen lyste när ja promenerade hem :)
Nästan så jag inte riktigt vet vad jag ska göra nu ist, fats ikväll blir det iaf handling å sen lite BodyPump med Linda, så det blir trveligt, kanske bastar lite efter det också, det är så skönt att basta efter gymmet faktiskt, speciellt om man inte ska göra nåt efteråt,då kan man sitta där å drömma sig bort en stund.

Ha en fortsatt trevlig dag hörrni

Plötsligt händer det!

 
De ni, storvinsten kanske det inte va direkt, men om jag inte tar nya lotter så tjänar jag ju faktikst 10 spänn, en får va gla för de lilla :)
 
Vad har hänt sen sist då tro? Inte mycket. Jobbat mycket, så nu ligger jag plötsligt på + i timmar, ist för de 18h- jag hade efter jul, så det känns ju riktigt bra.
 
I morrn blir det träning igen iaf, åsså måste jag nog handla lite, för dagens middag bestod av spegetti å ketchup, varken nyttigt lr roligt, men det var typ det som fanns hemma :)
 
Nu sitter jag å inväntar kvällens avsnitt av Biggest Looser, invägning ikväll så det blir riktigt spännande å se hur mkt de tappat. Roligare att titta på deras våg ist för min egen, viktminskningsmässigt iaf,startsiffran är jag nöjdare med min egen.
Trevlig kväll på er folket!
 
 

Niggerland och härlig träning

Phu, nyss kommit hem från ett träningspass med Linda och co. Känner redan träningsverken i magen. Vi körde ett pass som heter cx, som ska stärka kroppen å fokuserar på bålen. 
Kändes riktigt roligt å härligt  att köra pass, så nu får du hålla dig frisk Linda, å skit i skidorna för jag känner mig riktigt peppad :)
 
Tänkte bjuda på en liten fin sång såhär på måndagskvällen, vi satt på lunchen å pratade lite barnvisor, å då bla om denna, den skulle de absolut inte få sjunga i skolorna  nu, de är nämligen familjen krokodil, som är i NIGGERLAND! Huvvaligen :) Trallvänlig som bara den är den också.
 

Sköna söndag

Jaha, så var den helgen förbi också.
Har haft en riktigt bra en.
Åkte ju hem till föräldrarna i fredags efter jobbet å har varit där tills idag.
Igår var jag hem tlil mormor och morfar också och "hjälpte" de med melodikrysset, efter det var jag iväg en sväng till kusinen å hans tjej som köpt hus, måste ju hålla koll på renoveringsframstegen.
Jag har köpt en vinterjacka också tillslut, så nu är jag redo för vintern, har både vinterjacka, täckbyxor och rejäla dojjor, så bring it on! Eller inte, går bra såhär också, eller att det blir vår och sommar NU. Ganska less på vintern faktiskt.
 
Idag har jag inte gjort så mycket, åkt i en traktorskopa för att komma upp på en höskulle så Toker får hö, det var skojj :) Sen har jag städat buren, skottat parkering och ballkong, kollat på tv och nu funderar jag på om man ska lägga sig å läsa en sväng innan det är dags för en ny vecka, så får vi se vad den har att erbjuda.
 
 
Får alltid "hjälp" av Toker när ja städar buren :)
 
 
Biggest looser har börjat igen också, spännande program att följa, så kul å se förändringarna, de ser ju ut som helt andra människor när de går ner så mkt i vikt. Undrar hur jag skulle se ut med 25kg färre, borde ta reda på det, men som sagt jag har ju ett gymkort, så de är ju ett steg i rätt riktining iaf. Du får bli frisk nu Linda så du kan dra med mig dit å köra ordentligt igen!
 
Surrade med Frida i telefon en sväng idag också, alldledes för länge sen
 sist, så det var trevligt och måste snart göras igen. Många där uppe i norr som ja inte pratat med på evigheter, men det blir ju aldrig av, fullt upp med annat hela tiden ju :/
 
Ha en skön kväll allihopa!
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0