Dan före dan

Jaha ja, så var det sista semesterdagen innan man börjar jobba igen. Känns helt ok ändå. Nästan så att jag längtar lite litegrann. Ska bli kul att täffa jobbarkompisarna och skönt att få lite kontroll över vad som händer och vad som behöver åtgärdas. Även om min vikarie är suverän så har jag lite av ett kontrollbehov gällande jobbet, det är ju MIN reception :)
 
I måndags fick jag besök av mina kusinbarn Jacob och Ida. Det var full rulle med 3d-bio, tv-spel, minigolf och restaurangbesök. Vi avslutade på tisdagen, efter att Mattias anlänt från sthlm, med att jag och han gick på vattnet i waterballs. Eller vi gick inte så mkt, för det var typ omöjligt, men vi rullade och ramlade och blev blöta iaf och det var roligt.
 
 
Efter det åkte vi alllihopa hem till Fors och barnen blev upphämtade av mormor Sonja.
 
På onsdagen åkte vi hem till Erik och Therese, träffade deras lilla tjej Signe, hon var lite större å behändigare att hålla i nu, sötnosen :)
 
 
I Fors blev det alldeles för mkt pizza och tvtittande, men det var skönt. Det var också sällskapsspel, bad och lite solande.
Getingstucken har jag blivit också, men idag har faktikst svullnaden äntligen gått ner. Många år sen sist det hände, men satan vad ont det gör!
 
Igår efter att ha löst melodikrysset med mormor, morfar å Karin så återvände jag hem till Gävle för en liten minikräftskiva med Lina. Så gott!!!! Det blev lite vin å tvspel också, en riktigt lyckad kväll med andra ord.
 
Nu ska jag börja fundera lite vad jag ska ägna sista dagen åt, det är ju faktiskt soligt just nu, man kanske skulle skrubba upp poolen å läsa lite.
Ha de! 

Fallskärm

Jajjemen, nu är det gort sen en tid tillbaka, så tänkte börja med att bjuda på några bilder från hoppet :)
 
I planet på väg upp, här är jag fortfarande relativt avslappnad (stundvis :))
 
 Nu är jag inte ett dugg lungn längre, nu funderar jag vad fan jag har gett mig in på. Vilken normal människa hoppar ut från ett flygplan??!!
Nu är det nära, kroppen skirker nej och stretar emot, som tur var så hoppar man ju inte själv utan har en som hjälper en över kanten :)
Zoomar man in här så ser man att jag fortfarande inte är helt avslappnad :)
Nere på marken igen. Lite skakig, lite svettig, lite andfådd men väldigt lycklig och sugen på att hoppa mera.
 
Jag var egentligen inte jättenervös förens vi var på väg upp i planet. Och då varvades det med att nu vill jag hoppa, å i nästa sekund så kände jag att nej för fan!
När vi närmade oss dörren  för att hoppa ut kom det mer nerver och hjärnan sa nej, hoppa inte!! Så den fungerar ju någorlunda som den ska iaf, även om man inte lyssnar på den. Nu hade jag ju inget val eftersom jag fick putthjälp ut ur planet :)
Så vi föll fritt i 50sek i 200km/h, det var det absolut bästa förutom själva hoppet. Vi hade dock inte gått igenom hur det kulle bli när fallskärmen skulle vecklas ut, för det hade jag inte en tanke på över huvud taget, så fick "lite" panik när det kändes som att han jag hoppade med började koppla bort mig från sig, men det visade sig bara vara fallskärmen då :)  
 
Det var bland det häftigaste jag har gjort. Går inte att beskriva utan måste upplevas. Det var sjukt, underbart, hemskt, galet, fantastiskt. Jag kommer absolut att göra det igen, måste bara spara ihop lite kosing, det kostar ju en del tyvärr, men det är värt de pengarna. Och då vill jag ha en näsvärmare, det vart så kallt om nosen däruppe, å in i hjärnan, de va ju 0gradigt på 4000m höjd :)
Få se vad näsat galna grejj blir, kanske ska bli en extremsportare :)
 
Mer då, går snart in på sista semsterveckan.
Har hunnit med ett dop och ett Umeå besök från Mangala och Lalita.
Nattnakenbadat och druckit prit i stugan med gänget. Solat å badat.
I dag ska jag bli klippt av Lina, och det är stadsfest i stan också, få se om de blir nåt sånt lr om vi sköter oss eller gör ngt annat.
 
Trevlig helg på er! 
 

RSS 2.0