Rondeller

Jepp, idag har Emelie verkligen fått köra rondeller, tror vi åkte genom 7st. På det sättet är det ju väldigt bra med Umeå, för det finns rondeller ÖVERALLT!
Hon är iaf skitduktig och på måndag ska vi nog åka iväg lite längre igen.
 
Hur har veckan varit då? Jo, jag verkar faktiskt ha skaffat ett liv den här veckan.
På tisdagen var jag ju som sagt hos Kicki. Och igår hängde jag med Frida, som förutom pluggar som en dåre även är barnvakt över en vecka till hennes jättesöta brorson. Inte nog med det så underhöll hon mig och bjöd på middag. Mackisar å köttbullar. Det är ju sååå gott!!
 
Idag har jag äntligen tagit tag i disken som stått å väntat på mig sen i söndags. Som tur var så var det inte lika hemskt som det såg ut utan gick väldigt smidigt.
Dagens middag blev mackaroner å isterband, och sen har jag ju som sagt övningskört.
 
Nu ska jag kolla i en BonPrix katalog och invänta att programmet Sverige bakar börjar kl 21.
 
Bye bye på er!

UNDRBARA HELG

Tyvärr tog jag bara ett enda kort från helgen, å den blev på Ashrafs rygg
 
Som sagt så åkte vi å bowlade på lördagseftermiddan, det var skitkul! Å det gick hyfsat bra också faktiskt. Måste börja bowla lite oftare!
 
På kvällen käkade vi middag på Invito
UNDERBART GOD MAT!
Jag å Nettan tog risotto med insyltade kantareller, renkött å kronärtskocka. Det var gudomligt gott!
Martin beställde nå oxfiléspätt å pasta, å det var tydligen också riktigt bra.
 
Efter restaurangen var det partymode på, så vi drog på X3m å dansade resten av natten.
Kvällen avslutades härligt med lite bumbibjörnsmusik i taxin hem. Kan det bli mkt bättre egentligen?!
 
Tråkigt nog är ju underbart kort, men det var den bästa helgen på väldigt länge. Å de är tack vare er Nettan å Martin!!! Puss på er!!!
 
Idag har vi övningskört lite efter jobbet, gick som vanligt bra. Vi håller på med parkering å backning å hålla koll på vart man har bilen.
Sen efter det åkte jag hem till Kicki å käka lite å kolla film. Korv med bröd å Kvarteret Skatan åker till Laholm.
5e gången jag ser den filmen nu, så den måste ju vara bra, eller hur? :)
 
Nu kollar jag på Svenska Hollywoodfruar å sen blir det sängen.
 
Bye bye!
 

lunch

Jepp, då sitter man på strömpilen och inväntar bakad potatis. Shoppinglunch med Nettan och Martin.
Igår käkade vi god middag när de kom, brorsan fick också komma.
Det serverades marinerad fläskfilé, hasselbackspotatis, rödvinssås, bea och grönsallad. Det var skitgott och uppskattat! Köttet var riktigt mört.
Till efterträtt var det vit chokladpannacotta med bär. Krämig och perfekt blev den :) tyvärr, men inte oväntat, så glömde jag ju å ta kort, så ni får tro mig att det såg bra ut :)

I eftermiddag och kväll blir det bowling, restaurangbesök och party!!! Så vi får se om de blir nå bloggning i morgon :)

vaknatt

Usch då! I natt har jag vakat över Toker. Lilla killen blev sjuk igen, samma som förra gången han blev dålig. Men till min stora lycka så när ja klev upp i morse så var jan mkt piggare igen, åt godis, tvättade sig och var intresserad.
De är såna gånger man önskar att man inte hade djur, de är så hemskt när de mår dåligt, å de säger ju inte vart de har ont heller :(

tårta

Ligger å kollar på premiären av hela Sverige bakar. Verkar spännande. De är ju roligt å göra tårtor och cupcakes när man får de där rycken. De tråkiga är ju att ja har 0 estetik (eller vad det kan heta) ser alltid ut som ett barn som gjort de. Stor skillnad mot hur bilden i huvet ser ut när man sätter igång. Men mamma är jätteduktig, så ja får njuta av hennes bakverk ist :)

Igår skaffade ja äntligen mollipect, å blev mkt bättre redan efter en dag, så nu gäller de å komma ihåg å fortsätta hutta hostmedecin tills ja är helt hostfri.
Ngt irreterande dock var att när ja kom till apoteket så sa de att ja redan hade ett gammalt recept, så ja hade kunnat hämta de redan andra dan ja var sjuk :(
Jaja så kan de va.

Något som är roligt däremot är att i morgon kommer Nettan å Martin å hälsar på mig!!! Det ska bli så jävla kul!!! så känns skönt att ja är så mkt piggare nu!
 
Här får ni lite smakprov på hur de skulle kunna se ut om jag var med i hela sverige bakar...
 
Haha, ja så kan det vara mina vänner!
Natti natti på er
 

ryggen knäcks och huvet sprängs...

...så känns det iaf när jag hostar :(
Gick hem från jobbet tidigare idag och ska vara hemma i morgon. Inte pigg alls, men framförallt är de hostan som tar kål på mig. så i morgon är det jag som ringer vårdcentralen å fixar lite riktig hostmedecin! Mollipect är de enda som funkar. Kokilana är ju också bra, men ja tål inte morfin så ja kräks av den :(
Så är det. Nu ska jag lägga mig ner i soffan igen. Usch va less ja är på de här! Har ju redan varit hemma en hel vecka från jobbet, och sjuk i 18dgr nu :(

dålig dag

Eller, den började väl inte dåligt. Gick bra på jobbet, var självutnämnd chef, de är alltid skojj tycker ja. Å få springa runt å säga åt folk bad de ska göra :)
sen börja ja prenumerera en stund på bingolotto å samtidigt stödja bröstcancerfonden, så de är ju bra.

Men, när ja kom ut till bilen så är det en jävla parkeringsböter på bilrutan, 500 spänn vill e jävlarna ha!
Men ska ringa de i morgon å överklaga, så håll tummarna för att de går med på det. Har faktiskt bevis på att ja får stå där, men den var lite skymd dock :(
jaja så är det.
Har drygare hosta nu igen också, å ont i halsen. Massa baciller på jobbet just nu så vi smittar varandra om å om igen.

Nu ligger ja å kollar på underbart är kort, sen är det sova som gäller! Bye bye!

Blogga blogga blogga

Ja det var ett tag sen. Tänkte bjuda på en bild som lite kompensation faktiskt, en gammal bild på mig bara, men ändå en bild :)
Saknar piercingen! men har börjat lära mig leva utan den också... :(
 
Vad har hänt sen sist?
Övningskörde en liten sväng med Emelie efter jobbet, lite parkering å sånt. Det går bättre och bättre hela tiden :)
Sen åkte vi till bolaget å förberedde för fredagens bravader.
 
Först på fredagen så var vi med jobbet på en kurs som kallades Affärsmannaskap, det var en riktigt bra dag faktiskt, inte så mkt sitta å lssna, för då blir man ju så trött, utan det var lagom med allt. Åsså var det fint där vi var. Det enda tråkiga var att vädret var så dåligt, regnade å blåste å var kallt, å vi hade en guidad tur runt bruket så man blev lite nedkyld.
 
Efter det var det dags för After Work på Pipes. Brorsan skjutsade oss ner på stan, han är snäll han min bror :)
 
Det var jättetrevligt, beställde pubtallrik, morötter, korv, ost å chips. Mums mums.
Nåt annat som också var alldeldes för mumsigt för mitt eget bästa var alla Grasshopper jag beställde.
Skulle unna mig en god cocktail när jag hade fått lön tänkte jag. Skulle egentligen ha en lugn och tidig kväll. Men blev lite väl generös mot mig själv, så det hela slutade i pubrunda och avslutades med massa dans på Allstar, så var väl inte jättepigg igår.
 
Men men, sånt är livet, huvudsaken är ju att man hade kul innan, har man haft en tråkig kväll å blir bakis så är det inte riktgt lika värt det.
 
Har varit kattvakt i helgen också, så idag har jag mest varit å hälsat på den så den fick lite sällskap. Tog med mig datorn å köpte med mig lite käk så klarade jag mig där några timmar.
 
Nu ska jag värma upp inför Partajj som har säsongspremiär ikväll sen måset jag väl sova. tror att det finns en hel del att göra på jobbet i morgon tyvärr :(

lillördag

Ja shit vad dagarna går fort, redan onsdag igen.
Jobbade över igår och var helt slut när ja kom hem, så orkade inte blogga nåt då.
 
Idag har vi övningskört igen, det gick så jävla bra. Blev verkligen jätteimponerad av Ems. Vi körde start i backe för första gången, å hon klarade det på första försöket, bilen rörde sig inte en mm! Snacka om å ha en bra lärare! ;)

måndagen

Jaha, då var måndagen gjord. Gick helt ok, men var rätt trött när ja kom hem, åt lite å den sov ja som en stock på soffan.

Skulle egentligen ha kört lite med Emelie, men båda var rätt slut efter arbetsdagen, hon har ju också varit sjuk.
Vi ska köra på onsdag ist, å då ska vi köra efter en riktig utbildningsplan som körskolorna använder, känns jätteroligt och lite lättare att ha något att gå efter så man vet vad man ska göra. På onsdag är det medlut och motlut som gäller :)
Och det som gäller nu? Sömn!!!

söndag

Jaha, då var det söndag igen. I morgon ska jag jobba första gången på över en vecka. Ska bli skönt att göra nåt vettigt, men jobbigt att ställa klockan :(
Idag har det varit en lugn dag, kollat rederiet, ätit massa mat, kollat på rederiet, övningskört med Emelie och spelat bingolotto. Vinst på bingon faktiskt, 100 spänn. Men lite tråkigt att det var på första bingon, spänningen försvinner ju som då :)

Hemma hos, del 2

Jaha, då kommer resten av bilderna av hur jag bor. Enjoy!
 
Hallen från vardagsrummet
 
Från ytterdörren
Å lilla hallen vid sovrummet, vardagrummet å klädkammaren
 
Jag har en toa med badkar och tvättmaskin
 
 
Extrarummet/kontoret
 
 
 
The master bedroom ;)
 
 
Sen har ju odjuren sitt egna lilla rum, aka klädkammaren. Endast det bästa åt de små :)
 
 
 
Jag har en ballkong där pappa varit så snäll å fixat trägolvet, lite trevligare än skitig betong
 
Och så här ser det ut utifrån loftgången
 
Ja, det var allt. My crib!
 
Undrar vad man ska hitta på nu då?

Lyxmiddag

Ja det blev en riktig lyxmiddag. Kanske inte så näringsriktigt med vitlöksbröd och oboy, men ack så gott :)
Invigde de nya barstolarna å käkade vid barbordet för en gångs skul

l

Hemma hos, del1

Jaha ja, lördag. Å ja känner mig äntligen frisk!!! Eller till 95% iaf, å de är inte fy skam.
Har kännt mig så pigg att jag varit ute å shoppat och städat lite. Å till ära av den påbörjade städningen så har ja knäppt lite kort å tänkte vjag skulle visa er hur jag bor.
För när det väl är städat så känner jag mig så nöjd å glad å tycker att ja har ett så underbart hem. Iaf om man bortser från lite smågrejjer som kaninätna mattor, några taklampor, gamla gardiner och jätte vissna blommor. Sånt man fixar i omgångar. Ja har ju bara bott här i 3år och 7månader. Man ska skynda långsamt vet ni :)
 
Vi börjar med köket
 
 
Nyinköpta och nyupphängda gardiner dagen till ära
 
 
Åsså har vi vardagsrummet...
 
Nya barstolarna ihopskruvade och crosstrainern är redo för att användas
 
För er som inte visste det så är min favoritfärg rosa... ;)
 
En sån där platt-tv
 
 
Ja, det var lite av min lya. Får se om jag återkommer idag eller ngn annan dag med nya städade rum.
Är ju ändå en 3a, så lite drygt å tråkigt är det att städa.
Kom dessutom på att jag inte har ngn middag planerad å det börjar kurra i min mage :(
 
Jaja, trevlig lördagskväll på er!
Kram!

Hallå

Jag lever fortfarande för er som börjat fundera. Har varit sjuk hela veckan. Inte haft kraft att göra nånting. Å idag har jag varit utanför dörren för första gången sen i måndags morse. Det var skönt men drygt.
Åkte till Expo en sväng för ja skulle köpa lite fina grejjer till vardagsrummet, men självklart fanns inte det jag ville ha. Det har ALLTID funnits där, men inte nu såklart.
Jaja, fick iaf komma ut å handla lite mat å sånt också.

Mitt största tidsfördriv har varit Rederiet. Så fruktansvärt bra serie. Från första avsnittet är man helt fast, så det kan jag ju rekommendera. Skillnad från Tre Kronor som var riktigt dåligt skådespeleri så är Rederiet riktigt bra gjort.

Blev lite skillnad när "blomman" som stått brevid försvann. Så måste ju skaffa lite nya
prydnadsgrejjer till vardagsrummet.
 
Det är inte bara dåligt med att vara sjuk. Man har ju rätt till att äta lite
goda saker och bara mysa också mellan febertoppar och hostatacker :)
 
BTW, funderar på att införskaffa dessa stolar, ska kolla igenom ekonomin å se hur det blir.
Tror de är lite skönare än mina nuvarande barstolar.
 
Nu ska jag slå igång ett avsnitt å luta mig tillbaka i soffan. Det är jobbigt att handla, är ju inte 100% frisk än.
Tudelu!!
 

helgen

Hallå alla!
Hoppas ni har haft det bra. Tänkte jag skulle ge er en liten update från min helg iaf.
Den har varit, sisådär. Det har varit jättebra att ha mamma å Mattias här, men tråkigt att inte pappa kunde följa med. Han jobbade, och skulle desstutom inte ha fått plats i bilen, för den var proppad med grejjer. Men jag fick upp min tavla och crosstrainern och desutom köpt en ny tv. De ni, nu har jag också en plattis :)
 
Planen var ju att vi skulle gå på bio och äta på restaurang också för å fira mammas födelsedag. Men, jag blev sjuk i fredagskväll, å sen dess har jag varit febrig å hostig å inte haft ork å göra så mkt alls. På lördagen var vi runt å shoppade lite, då hade jag inte så farligt med feber, men gårdagen var jag helt slut.
Så jäkla typiskt att man ska bli sjuk när man har planer.
 
Nu åkte mamma nyss hem till Mattias sen ska hon åka vidare till Fors igen.
Jag är hemma från jobbet idag, hade inte orkat göra något där, då är det ju dumt att smitta de andra.
 
Jaja, så är det. Här får ni lite bilder, sen ska jag nog kolla på film resten av dagen skulle jag tro.
 
Bara jag blir frisk nu, så ska jag börja träna igen, känns bra att slippa vara extra tid på jobbet för att träna
 
Spec nu när jag är så modern att jag kan surfa på tv:n å kolla på film när jag tränar
 
eller kolla på min fina tavla, som dock är helt vind å sticker ut från väggen, men det ska
nog fixa till sig på nåt sätt det med :)

RSS 2.0