Provat ngt nytt

Hallå där!
Idag har jag gjort ngt jag adrig trott jag skulle göra, och redan nu sitter man å funderar på nästa gång. Jag har gjort naglarna :) Det är jättefint å känns så lyxigt. Det är svårt att göra saker dock, lite konstigt att skriva och att ta av sig brallorna är ingen lätt uppgift det heller. Man vänjer sig väl, men vi får se hur det går att jobba i morgon :)
Rosa såklart :)
Lina gjorde sina också 
Riktigt snygga. Dottern till Linas jobbarkompis som fixat åt oss, riktigt duktig å trevlig tjej så henne kan ja rekommendera.
 
Annat trevligt som har hänt är att jag fått bekräftat att jag får vara ledig också, så nu blir det snart lite norrlandsresor :)
 
Nu ka jag försöka klä av mig utan å ha sönder mina konstverk :)
 
Natti natti!
 
 
 

AfterWork och akutenbesök, känsliga tittare varnas :)

Sådär ja, då var det lördag. Så skönt att komma på det i morse, att det är 2 hela dagar kvar att vara ledig. Det är de bra med att vara ute å supa på fredagar ist för lördagar :)
Skulle nog dock ha legat kvar i sängen lite till i morse, för när jag klev upp så blev det ju inge bra. Skulle fixa lite käk, å jag kände när jag stod med kniven å skulle dela på käket att det här kan gå riktigt åt helvete. Å det gjorde det också 
Så då blev det en sväng in på akuten å få mitt livs första stygn. Å eftersom det inte var ngn fara å inte har gjort så ont så är jag ganska nöjd, det är liksom lagom synd om mig. Det börjar dock värka lite nu när bedövningen håller på å släpper :(
 
Så kan det gå.
Var alltå AW med Teknikparken å kompassen igår, vi var 7 pers som käkade på Nästet å sen gick vi å spelade dart, det var riktig kul å jag vann tillomed första omgången, 2a rundan kom jag 2a. Vart lite senare än vi hade tänkt, men det blir ju lätt så när man har trevligt med trevligt folk.
 
Annars har det inte hänt så mkt i veckan tror jag, tränat lite, hängt m Lina å sovit å kollat serier. 
 
Nu ska jag röjja undan lite, ska ha myskväll å pyjamasparty med Lina ikväll, hon ska få ta hand om mig nu när jag är skadad :)
 
Trevlig helg på er!

Ännu en vecka har gått

Jaha, söndag igen då. Shit vad snabbt det går!! Har som vanligt tränat å jobbat i veckan, å haft en lugn skön helg, städat lite, tränat, kollat serier å haft föräldrarna på besök för lite fresbeegolf å bingolotto. Mamma vann tillomed, åsså gav hon vinsten till mig, en ny lott :)
I torsdags var det AW på jobbet också, skitkul var det! Å skönt för jag var sist därifrån som vanligt, men ändå hemma kl. 8. Det var cykelorientering, så vi åkte runt till olika ställen i stan och där skulle man ta en selfie, mitt lag vann för bästa bilden :) Dock kom vi 2:a allt som allt, lite besviken där, men jag skryter med att vi iaf var först i mål :)

Så är det. Tänkte dra Linas födelsedag i korta drag också, har tyvärr inga bilder, så inga bevis :)
Vi började iaf dagen med en brunch hemma hos Lina å Adam med en massa gott, pannkisar, nutellla, äggröra, bacon och champagne bland annat. Sen fick hon lite pengar som hon fick shoppa för, å vi drog ner på stan. Efter lite shopping fick hon göra en nagelförlängning. Blev lite sugen på att göra jag med faktiskt.
Lunchen intogs på Pazzo innan det var dags att göra sig iordning inför kvällen, då var det förfest hos Lina å Adam och sen gick vi ner å käkade middag på Kalles. Det var en rikitigt bra dag å kväll å natt, men det är tur man bara fyller 30 en gång, det tar på krafterna både att planera och fira :)

Nu ska jag läsa lite bok innan de är dags att sova.

Natti natt!

Träningsresultat

Hallå alla.
Nyss hemkommen från veckans första träningspass. Tog en extra vilodag efter helgens bravader. Det var firande av Lina hela lördagen, men uppdaterar om det ngn annan gång tror jag. Inte ett dugg peppad var jag iaf på träning idag heller, men skönt nu när det är gjort. Kör kickboxning på tisdagar å det är å jäkla kul!! Idag var det extra kul också för på bara 3ggr så märker jag riktiga resultat. Från att bara ha orkat göra typ 1 riktig repetition på 2 övningar så kunde jag göra 4 idag. Har ju tränat ganska flitigt i snart 2år men inte riktigt kännt att jag fått nå resultat. Så känns riktigt kul att jag får det nu, få lite motivation att fortsätta i många år till :)
 
 
Nu ska jag hoppa in i duschen å sen kolla kvällens Idol. I morrn är det en ny dag med nya utmaningar :)
Puss på er!

Hallå

Sådär ja, torsdag kväll, snart helg. Precis kommit hem från träningen å duschat så nu ska jag kolla lite homeland å läsa en bok innan jag ska sova. Tränat varje dag denna vecka, men nu blir det inge mer förns på måndag. Ska bli riktigt skönt med en liten paus, full tupp i helgen så det blev träning varje dag nu ist för å dela upp det över veckan som jag oftast gör. Så är det, återkommer väl efter helgen om vi överlever Linas 30års firande :) Natti natt å trevlig helg på er!

Full fart

Hallå där!
Har tänkt blogga i flera dagar nu men det har inte blitt av. Å nu när jag väl tänker skriva så kommer jag inte ihåg riktig vad som har hänt...som vanligt :)
 
Börjat jobba igen har jag iaf gjort. Det går bra och har varit fullt upp från dag 1. Har också jobbat på teknikparken 2 fredagar i rad nu efter vanliga jobbet, så jag har haft att göra. Tänkte försöka lägga undan de extra pengarna till ett par längdskidor faktiskt, men vi får väl se hur det går med det :)
 
Träningen har jag kommit igång med också på riktigt igen, var på kickboxning i tisdags, och idag är väl första dagen som jag inte har ngn träningsvärk :) -4kg också sedan jag började jobba, inte illa, så nu är alla semesterkilon borta hehe.
 
 
Idag har jag städat hemma, äntligen. Tillomed dammat och torkat golven så så här rent har jag inte haft det på väldigt länge, typ inte sen jag flyttade in för 2år sen. 2 år och 3dgr sen tillomed är det ju idag :)
Efter städningen var klar fixade jag lite matlådor för kommande veckan och sen gjorde jag en ansiktsmask och tog ett bad å läste lite bok, så nu ska jag vara redo inför en ny arbetsvecka. Den kommande veckan bjuder på tandläkarbesök, after work och firande av Linas 30års dag :)
 
Nu ska jag ta å färga ögonbrynen och invänta Lina som ska komma å kika på film.
 
Trevlig kväll!

RSS 2.0