Lördagsmorgon

God morgon på er därute!
Pigga å glada? Jag ahr iaf sovit väldigt mkt sen igår. Vi hade jobbfets i torsdags, tema jorden runt. Det vart en lyckad tillställning, god mat å trevligt folk. §Lite seg igår, men jag har vart med om värre.
Jag var utklädd till cowgirl. 
 
Igår hade vi sista utlottningen för cykelutmaningen också, och jag vann :) Presentkort på  200kr på en cykelaffär, det var inte dumt  :)
 
 
Kattvakt är jag över helgen också, för sista gången tror jag, i natt var de inte populära, de väckte mig typ 100ggr i natt, inte populärt! Men nu är de så lugna å snälla så :)
 
Ska försöka ta tag i ite städning, har tvättid idag också. hade tänkt att göra en rejäl storstädning och tillomed städa i garderoben å byrålådor, det är bara nerslängt i en hög så ja vet inte vad jag har för nåt :)
Änsålänge har inte den energin kommit, men helgen är ju inte slut än, så vi får väl se vad den resulterar i :)
 

Shopping

God kväll på er därute!
 
Så Måns vann alltså tillslut, trevligt. Har absolut inte följt nåt av mellon, men har hört låten och tycker den är riktigt bra. Måste väl ta å kolla på ett youtubeklipp så ja får koll på vad det är för streckgubbar folk pratar om också.
Idag har varit en riktigt trevlig dag, började med brunch med Lina, vart en riktig brunch-helg :) Sen har vi shoppat heeela dagen faktskt, tillomed jag har handlat, köpr en ny bikini och 2 par skor, känns nice. Inte i plånkan kanske, men det var saker jag behövde iaf :)
 
 
 
Efter all shopping blev det tacopaj hemma hos Lina, skitgott var det, å inte nog med det, jag fick med mig som matlåda tills i morgon också :)
 
Nu ska jag varva ner lite och ladda om för en ny arbetsvecka.
Trevlig kväll på er!
 
 
 

Broccoli...

Måste ju bara dela med mig av ngt stort som hänt denna helg. Jag smakade både broccoli och paprika igår

!!! Och det var inte jätteäckligt.Det smakade inte så mkt alls faktiskt. Så kan det va :) 

Skriva om nåt lite mer spännande kanske då, haft besök av Frida å Hasse sen i torsdags. Så igår var vi ut å käkade på kvällen innan vi hade lite fredagsmys med film hemma,Vi kollade på American sniper. Helt ok film, men slutet var lite dumt tyckte jag, drog av betyg från filmen, men men, man överlever ju, spec när det är ögongodis i form av Bradley Cooper med :)

MUMS!
 
Idag har vi vart på ikea också, käkat brunch och shoppat :) 
Jag köpte ett nytt vardagsrumsbord, ett lite mindre, det andra var inte jättestort det heller, men nu får man iaf plats att gå till runt bordet för å ta sig till soffan, LACK är en bra serie det, inte så jäkla dyrt heller.
 
 
Nu vet jag inte riktigt vad dagen å kvällen  bjuder på mer, men tror inte det blir så många knop faktiskt.
 
Trevlig kväll på er!
 
 
 

Långledigt

Hallå där!
Jaha, då var det slut på långledigheten, 4a dgr blev det, men gick ändå så jäkla snabbt :(
Vad har jag hitta på sen sist då?
Åkte hem till Fors i onsdags, min kusin Helena fyllde år, så vi kidnappade henne ut i skogen där vi grillade/kokade korv och fikade, riktigt mysigt var det!
Molly fyllde också år i onsdags, 13år blev hon gammkatta. Vi firade henne med räkor, som inte var ngn höjdare, hon tål visst inte räkor stackarn, utan spydde upp de igen efter typ 10 min, så nu vet vi att hon inte ska få de nå mer gång, men hon vill ju så gärna ha :/
 
På torsdagen åkte jag hem till Gävle igen, och mamma å pappa följde med å vi spelade lite discgolf, har varit väldigt dåligt med sådant den här säsongen, fast den har ju iofs nästan bara börjat än.
 
Fredag var de tvättid och storhandling, får ju lön den 15e så det var dags att fylla upp förråden igen.
 
Finfrämmande har jag haft också i helgen, Ashraf kom nämligen hit i lördagskväll, det firade vi med att ha grillpremiär :) på söndagen åkte han till sthlm över dagen, då passade jag på att baka och jobba lite, hade lite utbildning via datorn som jag skulle göra för att få vara ledig i fredags. På kvällen kom han tillbaka igen och sov en natt till här innan han åkte tillbaka till umeå i morse.
 
 
 
 
 
Idag har jag käkat middag ute på ballkongen också, riktigt skönt där ute, kommer bli kokhett där i sommar, men jag är förberedd för har köpt både ett parasoll, åsså har jag ju poolen som jag kan plaska i :)
 
 
 
Nu ska jag göra mig iordning för å åka till gymmet, inte ett dugg peppad på det, men det är bara å göra ändå :(
 
Over and out!

Bollnäs!

Hallå där!
Hur är det med er? Bara bra här iaf, haft en riktigt bra helg!
 
Började med att jobba lite extra på Teknikparken med Lina igår, sen drog jag vidare till Bollnäs för å träffa Frida som fått jobb där. Vart lite avis på hennes lägga, stor å fin var den, och riktigt fint område runtomkring.
Vi käkade skitgod paj, drack jättegott vin å surrade.
Idag har vi varit på shoppingtur i Bollnäs, en riktigt trevlig helg som sagt!
 
Kycklingpaj å god sallad
 
 
Frida tvättar mongostyle:)
 
 
Inte nog med det, under shoppingrundan stötte vi på riktig nostalgi, fanns ett stånd fullt med kulor, både ja å Frida vart sugna å köpa på oss en påse tror jag :)
 
Nu är det dags att göra sig i ordning för kvällen och en ny vecka, kortvecka dessutom, skönt med lite ledighet igen :)
 
Ska avsluta med ett stort grattis till Fridas också, som ju tagit körkort :)
 
Pöss på er!
 
 

Modell

God kväll.
Ännu en onsdag, och alltså en kväll med Lina och Greys Anatomy, spännande avsnitt idag :)
Jag har också varit iväg å tränat för första gången efer budapest, välbehövligt kan jag säga, kände mig uppblåst och väldgt ur form, så tack Linda för att du ville med, annars hade det nog inte blitt nåt idag :)
 
Toker är äntligen hemma igen också, mamma och pappa kom hit igår med han, så skönt å ha han hemma, lite mer liv, det har varit så himla tomt.
 
Idag efter jobbet åkte jag till Valbo med Lina, jag är medlem i en klubb för en affär, Zizzi, och då fick man vara modell idag, De sminkade och man fick ha deras kläder. Å så här blev resultaten, ska försöka scanna bilderna på jobbet i morgon så kansk ede blir bättre, men en förtitt får ni iaf här.
 
 
 
 
Nu ska jag titta på gårdagens hollywoodfruar å sen blir det sängen.
Natti natti
 
 
 
 

Budapest

Hallå där ute!
 
Då är man hemkommen från Budapest då.
Vi kidnappade en kompis som fyller 30 i dag, det vart riktigt lyckat och vi lyckades hålla det hemligt vart vi skulle åka ända tills vi satt på planet faktiskt.
 
En riktigt bra resa, och jag kan verkligen rekommendera att åka dit. det var jag, LIna Nettan Adam och Markus som var där.
 
Vi kom dit på fredag eftermiddag, och på kvällen hade vi bokat en aktivitet som hette Exit game, man blev inlåst i ett rum och skulle lösa massa problem för att komma till nästa och lyckas ta sig ut på en timme, vilket vi klarade tillslut :)
På lördagen hade vi bokat spa och bad, ett av europas största spa bad var det, och det var hur skönt som helst med temprerade pooler och masssage i en timme. Rätt möra efter det, men på kvällen blev det middag, riktigt god mat när vi väl hittade en restaurang vi ville gå på. Så himla god och billig mat där, jag har ätiti 2st langos under resam också, supergott och kostade typ 30kr :) Jag tror alla ahr gått upp nåt kilo, för vi har ätit som hästar :)
Söndagen hade vi bokat ett till spel i exit room för det var så kul på fredagen och de hade ett rum till, som vi givetvis också klarade :)
Efter det så hade vi bokat ännu mer massage, jag tog en thai massage på 1h. Jag vet inte vad jag ska säga om det, det var verkligen en upplevelse, de kröp å slog å vred å knakade å böjde, efteråt kände jag mig nästan som i chock och förstod inte riktigt vad jag varit med om, och idag är jag alldeldes öm:)
 
Kvällen spenderades i en jättehäftig vinkällare på ett fint Hilton hotell, vi fiick lite scones som tilltugg och prova 8a olika viner, sen fick man bestämma det 9e själv från vilken vi ville smaka igen av de andra 8a, tror det kostade typ 240kr, å det är inte så dyrt för den upplevelsen.
Sen vart det middag som vi hade bokat innan, som visade sig ligga på andra sidan hotellet, så det var ju väldigt nära och bra.
Idag har vi bara rest, vi flög från skavsta så det är ju en bit.
 
Det var en helt underbar resa och jag vill absolut åka dit igen, men det är skönt att vara hemma också. Och i morgon kommer äntligen Toker hem till mig igen, han har fått bo hemma i fors sen förra lördagen, så ja saknar han rejält.
 
Nu ska jag typ gå å sova, det tar på krafterna att ha semester :)
 
Natti natti och stort grattis Markus på 30års dagen!

RSS 2.0