Hallå.

Sådär ja, en update kanske är på sin plats.
I helgen var det fest hos Lina med 90 tals tema, himla trevligt, men jag lärde mig en sak (hoppas jag) dricklekar, det har jag blitt för gammal för, jävla dansk :)

Hade en praoelev på jobbet förra veckan också ju, det var riktigt trevligt med lite sällskap, skulle gärna ha haft henne en vecka till :)

Nu ska jag förbereda mig inför kvällens gympass, sen blir det hem till LIna å kolla på Greys anatomy.

Over and out!

Fyllechaffis

Hallå där ute!
Hemma i fors en sväng över helgen.
Åkte efter jobbet igår å fick lite fredagsmys och tacos med pappa, åsså kollade vi på lite filmer som vi filmat själva när vi var små.
 
Sen på kvällen hämtade jag mamma och några av hennes jobbarkompisar som hade varit på lite festligheter.
 
Idag har jag städat ur bilen, dammsugit å torkat innuti, de ni! Det händer inte ofta. Ska ge han en omgång på utsidan också, men först håller pappa på å tar bort ett fäste där en list har suttit å tar bort lite rost. Sen bär det av hem till Gävle igen för å gå på lite fest där, blir trevligt!
 
 

Vårväder

Hallå!
Vilket härligt väder vi har!! Sitter å njuter på ballkongen efter jobbet, där blir det varmt å skönt. Längtar tills jag kan ta fram poolen, det blir kokhett på ballkongen eftersom jag har sol där typ hela dagen. Risken är väl att vattnet börjar koka :)
 
Idag åkte jag och Toker till Lina en sväng å var ute i deras trädgård tillsammans med katterna, det är kul för han å få komma ut lite på grönbete, fast han tycker nog det är roligare i Fors där han får springa löst. Men han har ju ett fint nytt koppel nu iaf :)
 
När vi kom hem därifrån så tog jag fram jobbdatorn en sväng å kikade på en inbjudan till en sommarfest vi ska ha på jobbet, och kollade lite på lite olika drinkar man skulle kunna ha. Jag råkade visst bli indragen i att stå i baren. Man ska hålla munnen stängd om att man gått bartenderutbildning :) Jaja, det kommer nog bli riktigt trevligt iaf, det negativa är att det är en torsdag av alla dar, men chefen trodde nog att jag skulle kunna jobba in timmar så ja kan va ledig på fredagen, antagligen många som kommer vara lediga dan efter, iaf lät det så i fetskomittén :)
 
Nu ska jag kolla på Min Hemlighet på TV3 sen blir det nog sängen.
 
Over and Out!
 
 
 

Ny vecka nya tag

Hallå!
Hur har eran helg varit?
Min har bara varit bra. Var hem till Emma i falun i lördags å hälsade på å kikade hur hon bodde. Vi käkade sushi och spelade tv-spel.
Söndagen var jag med Lina å shoppade lite, sen vart det städning här hemma tilllsut, har kännts som att bo på en soptipp ett tag, inte så trevligt :/
 
Ny jobbvecka också, i morrn får jag en prao elev, så ska försöka sätta henne i så mycket jobb som möjligt :) Känner att jag har en liten svacka på jobbet, känns som att jag inte klarar av det och är allmänt värdelös. Känns som att det är mycket fast det egentligen inte är det, kan inte riktigt sätta fingret på det, men jag hoppas att det går över snart igen. Kanske är kroppen och hjärnan som börjar ställa in sig på ledighet nu när våren är här med så fint väder.
 
En svacka i mat har jag haft också, har ätit masssa onyttigheter förra veckan, har inte kunnat motstå. Var på Jennys Hund och Katt igår med Lina, och en som jobbade där sa att katterna äter mycket mer när solen kommer fram på våren, att hjärnan arbetar mer och vill ha mer energi, kanske är så för människor också då :) Fast då får vi hoppas att det bara är en omställningsperiod, för så kan jag inte hålla på.
Ska vi va lite positiva så var jag iaf på gymet 4a ggr förra veckan, och det får jag väl berömma mig själv för.
 
Idag har jag varit å tränat också, kom nyss hem. 45min easyline, det är så fruktansvärt jobbigt!!! Och inte var jag nå peppad på att lämna ballkongen för att åka till gymet heller, men jag gjorde det iaf. Skitskönt att få svettas "lite"
Var ju tvungen att prova nya träningslinnet jag inskaffade i falun ju, gjorde ett riktigt fynd, 2 linnen för 79:-
 
Och självklart en rosa också :)
 
 
Nu ska jag ta en dusch och sen kolla lite serier tror jag. Har snöat n på en ny, American Horror story, och den här säsongen handlar om spöken och övernaturligt. Det är lite läskigt måste jag erkänna, men blir jag alltför rädd och inte somnar ifrån i soffan är det bara att slå på nån komedi efteråt å förtränga det läskiga :)
 
 
 
.
 
 

Förhäxad

Sådär ja, då har jag äntligen kollat klart på serien förhäxad. osäker på om jag såg alla avsnitt när det gick på tv, men nu vet jag iaf hur allt slutade tillslut :)
 
 
 
After work igår, det vart trevligt. Hade vart inställd på att käka en ceasarsallad, men slutade med en plocktallrik med 4a olika små rätter, göttans.
 
Idag har det varit kaos och stress mest hela dagen tycker jag, fullt upp från morgon tills det var dags att gå hem, så det kunde inte bli mer lägligt med helg.
 
Ikväll blir det bara slappa, lär somna ganska tidigt kan jag tänka mig :)
 
Trevlig helg på er!

Träningsnarkoman

Hallå där.
Dåligt med skrivandes, men nu fick jag en liten stund över, på morgonen av alla tider också, det är inte vanligt.
 
Tränar mest hela tiden nu faktiskt, förra veckan var jag på gymmet 5!!!! ggr. Jepp, ni läste rätt, jag har gått och skrutit om det här hemma, för knappt så jag tror det själv. Dessutom så tog jag en promenad en av de 2dgr som jag inte var på gymet :)
Den här veckan har det bara hunnit blivit 2ggr änsålänge, och kommer nog hamna på 4ggr när den är slut. Får växla med promenader. 
 
Igår provade vi ett nytt pass på gymmet, BodyCombat, det var rikigt roligt å svettigt, ett kampsportsinspirerat kondispass, fast jag gjorde illa axeln lite, typ sträckning eller nåt, vet inte iktigt, men ont gjorde det iaf. Får ta det lite lugnt idag, ska förbi coop å kolla om de har nån voltarenkräm lr nåt som jag kan ha å smörja med under dagen, å knapra nån ipren. Det blir nog bra :)
 
Löning igår också, så skönt så, var och handlade lite efer träningen. Så skönt att fylla upp kylskåpet å frysen.
 
I em blir det aw också, ska bli trevligt, lät som vi skulle bli 15-20 pers, så det får jag rapportera om i nästa inläg när nu det kommer :)
 
Ha en bra dag alla, det hoppas jag att jag ska ha!
 
Bildresultat för bodycombat

Shut up chicken, påsken är över

Ja, det var den påsken å ledigheten det. känner mig inte riktigt redo att återgå till vardagen, men det är inte så mycket att göra åt det, Lika bra att bita i det "sura" äpplet.
Har iaf haft en bra påsk trots att mamma jobbat mesta av tiden och pappa varit sjuk och mest varit sängliggandes, så det har blivit tidiga kvällar, men men, det är inte så tokigt det heller.

Idag var jag faktiskt å tränade, var på Må Bättre i Avesta, det är riktigt stort där om man jämför med Gävle, fast Gävle är lite mysigare tycker jag.

Nu blir det nog bara att varva ner å börja planera för morgodagen, skönt med kortvecka igen ändå, lite mjukstart :)

Natti natti!

Glad påsk!

Hallå där!
Här ligger jag i soffan efter ett zumbapass å är helt ledig tills på tisdag morgon, gud så skönt det känns!!!
Å i morrrn kommer brorsan till Gävle pckså, så åker vi hem till Fors tillsammans, blir gött dä.
Trevlig kväll å Glad påsk på er därute!

RSS 2.0