Lyxigt

Har haft lite spalyx på eftermiddagen, duschade å gjorde hårinpackning. Sen använde jag ansiktsrengöring och ansiktsmask som jag fick i The Bodyshop korgen jag fick från jobbet och målade naglarna.
Det behövs inte mycket för att man ska känna sig lyxig inte :)
 
Sen surfar jag runt lite och beställer hem bodybutter å showergel från Bodyshop också. Det är min nya drog, jag ÄLSKAR chocomania serien, den är så underbar. När jag luktade på de första gången blev jag inte jätteimponerad, men när jag använde tvålen första gången blev jag fast och vill aldrig mer vara utan det :)
 
 
 
 
 
Surfade runt så mycket å drömde om alla lyxiga produkter så jag tillomed glömde bort att "äta", så då förstår ni hur bra det är :)
 
 
 

Morrn morrn

Jaha, ny dag nya utmaningar. Går fortfarande på soppa å har inte fuskat en enda gång :) Det är väl eftermiddagarna och kvällarna som är värst tycker jag, suget är som värst då. Men men, det är bara å bita ihop, man går ju ner i vikt iaf å det är ju det jag vill. Nu på morgonen går det ju bara bra faktiskt, sk asnart äta min frukost, en halv energibar. Jippie :) Fick en tråkig nyhet igår, en gammal kollega till mig har gått bort, det var väntat men gick väldigt fort. Känns konstigt och overkligt. Även om vi inte var nära eller jobbade på samma avdelning så träffades vi ju varje dag å pratade lite då och då. Ha en bra dag allihopa och ta hand om varandra och er själva!

Hojj hojj

Jaha, uppdatering då kanske.
 
Fortfarande boende hemma hos föräldrarna och fortfarande arbetslös. Fast det är inte så tokigt änsålänge.
 
I fredags var jag å mamma å shoppade lite på Franzens. Och på eftermiddagen åkte jag hem till Lina. Där bjöds det på pölsa och massa goda cocktails. Mums!
 
Lördagen spenderades hemma hos Lina också, vi kollade på serien Girls, som är riktigt bra, och åt pizza, det var riktigt riktit gott, å just nu är jag riktigt sugen på den och undrar varför jag inte klämde i mig hela :(
Började nämligen på soppor idag, så jag är väl egentligen sugen på allt som går att äta, förutom paprika å broccoli förståss :)
Måste försöka komma igång å gå ner i vikt, de här går inte längre, gå runt å ¨"känna" sig tjock å oduglig, nä, ut å motionera. Å eftersom det är så svårt å hålla sig till rätt mat så tänkte jag dricka soppa så man kan få en kickstart också så man kanske håller i.
Håll tummarna att ja håller det nu, å att det funkar bra så jag får äta nån jäkla gång igen :)
 
Min nya sommar onepiece :)
 
 
 

Frida

Fruktansvärt trevliga dagar har jag haft nu.
I tisdags kom ju Frida hit å hälsade på. Det var tyvärr inte så fint väder, men vi åkte in till stan en sväng, shoppade bla en fin klänning från Lidl igen :)
Hem å grillade å drack vin å badad.
På onsdagen var det däremot jättefint väder så då låg vi vid poolen hela förmiddagen innan hon skulle hem igen. Glassigt!
 
På eftermiddagen började jag läsa en ny bok, Morgan Allings självbiografi,Kriget är slut. Läste nästan klart den också, för den var så bra. Så idag blir det nog till att börja med en ny bok. Finn singet skönare än å liga vid/i poolen å läsa :)
 
Sangrian var förressten väldigt god, jag vart imponerad
 
Vi hämtade na från tåget med finåket
 

fina klänningen, 50kr på Lidl
 
Åsså lite schtek vid poolen :)
 
 
Tack för besöket och välkommen åter :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

God morgon!

Ja herregud vad dåligt de är med bloggandet nuförtiden. Blir väl så när man är arbetslös antar jag, fullt upp hela tiden :)
 
I torsdags var vi på Valborgen med familjen, skitkul men jobbigt. Det är som fångarna på fortet. Vårat lag var bäst den dagen, å det är inget ja bara skriver utan de är faktiskt sant, vi fick mest poäng :)
 
I söndags var ja å hälsade på mormor och morfar, och igår var ja med Lina, Adam, Emma å Markus på holmen å spelade badminton. Skitvramt var det, å skitkul. Men idag har ja rejält med träingsverk i skikorna kan jag säga!
Ni får några bilder som utfyllnad, mest på mat tror jag det blir, men de kan ju se smarrogt ut å inspirera ngn kanske :)
 
Frulle jag å Emma skulle ha haft när vi skulle simma i Lillsjön. Men de var så dåligt väder så de blidde tyvärr inget.
 
Varma mackor med kantarellstuvning, sååå gott!!
 
Lunch häromdagen. Minestronesoppa m nudlar och vitlöksbröd.
 
De här är ingen mat! Molly som höll mig sällskap hela kvällen i lördags när jag var ensam hemma. De var skönt, ja var chaufför åt mamma å pappa som var å grilla i Morshyttan.
 
Och sist men inte minst. Idag kommer Frida å hälsar på mig och då ska vi inta denna dryck
Ja hoppas den är god, sånna blandingar brukar ju aldrig gå å jämföra med the real deal, men man måste ju prova iaf :)
 
Nu ska jag gå å göra lite nytta innan det är dags att plocka upp na från tåget, städa buren tex.
 
Bye bye!
 
 
 
 
 
 

Muddus och huvudstaden

Nu är det måndag igen då.
Förra veckan tränade jag som en tok, sprang mån,onsd å fredag, de andra dagarna simmade jag.
På onsdagen hade vi en riktig tjejdag, jag, Lina å Nettan. Först fikade vi på Muddus, riktigt mysigt ställe i Kolarbo utanför Fors. Sen klippte Lina oss å vi fixade frisyrer å höll på. Det blev jättefint, men jag förstår inte hur Lina kunde tycka att jag hade så ojämnt hår lite här å där, jag klipper ju på precision när jag klipper mig sj :)
 
I helgen har jag varit i Stockholm faktiskt, hälsade på Nettan å Sussi. Vi har haft det jättebra, ätit på restauranger, suttit på uteserveringar, varit på gröna lund och festat. Jag tycker dessutom att det är fruktansvärt roligt att åka tunnelbana (när det inte är packat med folk då förståss) det är ju så smidigt så det känns inte jobbigt att inte ta bilen överallt som jag brukar göra hemma.
Fika på Muddus.
 
Utanför Sussi fanns det vildkaniner :)
Vart grymt avundsjuk på Sussis badkar, hann tyvärr inte bada, men jag provsatt å man har vatten över hela kroppen :)
 
Denna pizzan är från Vapiano på stureplan och var skitgod! Bladspenat, mozarella, tomat å pinjenötter. Mums!!!
Pastan där var också riktigt god, men nästa gång ja åker dit tror jag att ja ska prova en risotto :)
 
redo för utgång på Garbo.
 
 
Naturliga skönheter ↑↓
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Update

Jaha, då var det dags att uppdatera igen då.
 
Sen sist har jag simmat vansbro halvsim. Fick en skitbra tid som jag inte kunde drömma om, 45,45min på 1,5km.
Men innan ja var i mål så var det kämpigt, de första 500m hade ja ont i svanken, å sen när vi svängde in i väster dalälven så vart dte lite kallare och det var strömt. Våtdräkten började va väldigt obekväm så den tröck ihop axlar å över lungor å sånt så det var jobbigt att andas, så lite panik å obehagskänslor hade jag. För samtidigt så var det ju jobbigt för jag var otränad å pga strömmen så kom man ingenstans, å man kunde inte stanna å vila för då åkte man ju tillbaka.
Det var en underbar känsla att komma i mål kan jag säga. Så om jag någongång ska simma hela vansbrosimmet på 3km, då ska jag ha tränat jävligt mkt innan dess.
 
På tal om träning så var jag faktiskt ute å sprang igår, det är sant! Gick elljusspåret, åsså sprang jag lite i intervaller, spring 2 stolpar, gå 3stolpar osv. De var jobbigt, men jag gjorde det ändå :)
 
En annan sak från igår är att Emelie tog sitt körkort! Det känns skitkul, å jag känner mig så stolt över både henne och mig. Å det är så skönt att det är över med alla prov, för det är jobbigt å gå runt å vänt aå va nervös innan man fått höra hur det gått.
Så stort stort grattis till Emelie! Jag är sååå stolt över dig!!
 
I lördags kom Lina hit å hängde med mig vid poolen, jag har faktiskt fått tillbaka min bränna nu efter 2 fina dagar, känns bra.
 
Mormor och morfar kom också förbi i lördags å fikade, så nu är det bara Erik som jag inte träffat från släkten.
 
I söndags var jag å mamma på stranden med Sonja Ida och Jacob, åsså kom Helena förbi en stund också. Jag badade mest hela dagen, så et var en bra dag :)
 
 Idag kommer Mattias hem på semester, det blir skojj, så ikväll blir det grilla, vin å spel :)
 
Nu är det dags för frulle, men ni kan ju få njuta av min underbart fina kropp i en våtdräkt :)
 
 
 
 
 

Duktig dotter

Jodå, idag har ja varit duktig.
Simmade i morse med mamma nere i halsjön igen. Idag var det svinkallt innan man domnat bort i kroppen :)
 
Sen åkte jag ner med massa skräp å sorterade vid conteinrarna och pantade, hjälpte till å städad toan också, för mamma å pappa skulle ha gäster.
 
Åkte in till aretsförmedlingen å kompletterade mina meriter, sen vidare till sonnboborna för å hämta en våtdräkt. Helena å barnen var där också, så vi kollade på lite Pippi Långstrump åsså hoppade vi studsmatta. DÄR har vi en bra träningsform, var helt slut å anfådd efter en minut, men det var roligt :)
 
Sen bar det in till stan igen å hämta upp Lina, vi käkade på kingen, nachos och vitlöksbröd. Sen anslöt sig Emma och sen Nettan å Sussi, och ännu lite senare kom ävn Jessica å Tobbe förbi.
 
Kom hem närmare halv 10, å då var ja så duktig å snäll å diskade (älskade diskmaskin) undan efter mammas å pappas poolparty :)
 
Nu har vi nyss tagit ett nattdopp i poolen, 32g varmt, såå skönt, men det är jobbigare att kliva upp.
 
Nu är det sovdags. Natti natt!
 
 
 
 

Settle down

Sådär ja, nu är jag på plats hemma i Dalarna. Har varit det sen i lördags, men har inte haft tid lr ork å blogga nåt.
 
I fredags var det ju sista dagen på jobbet. Många tårar blev det, började redan på morgonen när ja fick världens finaste glas av Kicki och Tomas. Fick massa presenter av jobbarkompisarna, ni får se de på bilderna.
 
Efter jobbet åkte jag å Kojjan till Henrik å deras hus i Björna. Där tog vi också årets första dopp, inte i huset alltså, utan i Björna i en sjö.
 
På lördagen åkte jag hem, tog hur lång tid som helst kändes det som, trodde de skulle kännas fort eftersom ja bara hade 3mil till Ö-vik, ist för 11, men de blev typ ingen skillnad.
 
När ja kom hem var de bara att torka bort svetten (ingen ac i Olle inte)sminka sig å dra på sig nå finkläder å sen in till staden.
Emma fyllde år så då skulle vi grilla å spela kubb på holmen. Vi kom inte hem förns typ 2 på natten, så det blev verkligen en helkväll utomhus.
 
Söndagen var lagom slö, sov hos Lina så vi slökollade lite film tills mamma kom å hämta mig.
 
Igår var jag på arbetsförmedlingen å skrev in mig där, huvva. Men, vill man ha akassa så måste man ju göra det.
 
Å idag har jag badat igen. I Halsjön, det var säkert 10år se sist ja badade där. Jag å mamma var där å simmade 1km. Vi ska ju simma halv-vansbro på fredag, så vi måste ju känna på temperaturen lite. Skillnad på vattnet i sjön å på poolens 31g :)
 
Nu väntar jag på att Nettan ska komma å hälsa på, blir film å godiskväll :)
 
Kicki å Henrik å lilla Dixie (som verkligen älskade att bada) på första stället vi tänkte bada, men de blev ett annat ställe ist.
Underbart med vatten å sol
 
Mina fina presenter från arbetskamraterna, smycken å en ljusstake. Fick en påse med diverse godsaker som de vet att ja tycker om också :)
 
Sen fick jag av Emelie också, hon hade skrivit massa citat vi brukar använda oss av, ja bara skratta när ja läste de :)
 
Mitt jättefina glas ja fick, ja blev så rörd så ja börja grina på engång när ja såg vad de va. Det står Suss grogg på det :)
 
Utsikten vi hade på holmen i lördags, lite suddigt kanske, men det var så det såg ut i våra ögon :)
 
Åsså avslutar vi med en söt bil från Björna som ja var tvungen att knäppa kort på.
De är självklart den rosa jag pratar om :)
 
Trevlig kväll på er! Det ska jag iaf ha.
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0