Sådär ja

Då var man hemma igen.
Å stakarna har jag satt upp i fönsterna, faktiskt bara en stake och en lampa som var trasigt, de tycker ja är helt ok ändå, köpte de på returen förra året tror ja, så man ska väl inte ha allt för stora förväntningar antar jag.

Varit mycket bilåkande den här helgen, 216 mil blev det totalt. Å då är ju inte torsdagens 60mil inräknade.

Kan ju vara svårt att äta bra mat när man är ute å åker hela tiden, men jag tycker vi lyckades riktigt bra ändå. Varierade riktigt bra, de blev både Burger King, Max och Mc Donalds :)

Nu ska jag nog fundera på å lägga mig å sova. Ska ju upp igen i morgon å jobba :/

Trevlig fortsättning på 1a advent!



1a advent

Känner ni hur de här bilderna inte passar tillsammans? Men det är faktiskt sant.
Har varit en skön höst faktiskt, men jag vill ha snö till jul iaf!
GOD JUL!!!

God morgon

Jaha, då var det första advent idag då. KONSTIGT. Tiden går så himla fort, å de bidrar säkert att det inte finns ngn snö, det är inte ens kallt.
Igår kom vi hem, tillslut, till dalarna igen. Vi fick tacopaj å julmust innan sovdags. Vi var rätt trötta alihopa tror ja, jag med fastän ja sovit säkert 2h i bilen redan :)
Ont i ryggen som fan hade ja när vi väl kom hem, så ja satte mig i massagestolen en kvart innan sängdags. Hoppas det hjälper lite, annars blir det nog inte så kul att jobba i morgon tror jag. Vi har ju fortfarande 57mil kvar innan vi är hemma i umeå igen.
Får väl se när vi kommer iväg, just nu är det bara jag som är vaken, men vi har ingen tid att passa idag så det är ändå skönt att vi kan ta det lite lugnt. Måste ju inte vara i umeå förns 7 i morgon bitti :)

Bloggbluff!

Ljög faktiskt för er igår, satt inte alls hemma å inväntade Idol.
Jag satt i bilen på väg ner mot dalarna.
Och nu är jag i bilen igen, ner mot gbg.
En riktig bilhelg har det varit.
Är med Saad å Haitam å ska köpa lite bilar, men i morgon bär det av hemåt Ume igen. Lär vara ganska knäckt när man är framme skulle ja tro, men det är det värt det. Kul att ha ngt att göra för en gångs skull.
Åsså fick ja ju träffa mamma och pappa, överraskade de för de hade inte en aning om att vi skulle dyka upp, det var roligt :) Så det var av den enklöa anledningen jag ljög för er, så de inte skulle misstänka ngt.

Men nästa vecka, då blir dte idol igen, såg att Molly åkte ut igår, som jag hade trott, så det är väldigt spännande att se vilka 2 som går vidare till finalen sen.

Nu ska jag kolla på vägen lite, känner mig lite illamående :)
Bye bye!

fredag!!!

nu igen. Veckorna bara flyger fram, skönt. Igår tog ja en sväng till Boden en sväng efer jobbet m någr akompisar som skulle köpa bil. Vart sent, men är ändå ovanligt pigg idag. Sitter å inväntar idol.

Trevlig helg på er!

Tisdagens sysslor klart

Jobbat å jobbat idag, sen efetr det mot ÖoB för att köpa lite julklappar, inte många kvar nu, rättera sagt 2 :)

Sen var det middag, jag åt makaroner å k-färssås och kicki fick ris å korvstroganoff .
Så nu sitter vi i soffan å ska kolla på 3 kronor. Bara 2 avsnitt kvar nu, sen är det helt slut :( Känns sådär, kul att se hur det gick till egentligen, men tråkigt eftersom då är det helt klart:(

Bye bye!

husligheten som blev av

Gud så duktig ja känner mig. Jag var faktiskt huslig idag, igår med förressten, städade upp lite här hemma då.
Iaf, de blev lasagne, köttbullar och bakning idag. Nu börjar ja faktiskt bli hungrig så ja hoppas Saad kommer snart så vi kan smaka lasagnen :)
Å sen är det bingo igen, att det kan vara så roligt att slänga pengarna i sjön!

Och justja, det kom snö idag, inte mycket, men det är väl ett bevis på att vintern faktiskt är här. Både skönt å jobbigt med snö.

Bye bye!


Först bakade jag, sockerkaka m lite glasyr å strössel.
Blev i långpanna eftersom ja upptäckte att alla sockerkaksformar var spårlöst försvunna :(

Sen gjorde jag lasagne

Och medans den var i ugnen rullade och stekte jag lite köttbullar :)

söndag

jaha ja.
Sitter i soffan å kollar på 3 kronor och gossip girl. Har bara 4a avsnitt kvar nu av 3 kronor :( tråkigt att de snart är över, men ska bli jävligt skönt att se när Sten Frisk spränger sig sj i bitar, klarar inte av den mannen.

På tal om "crazy people" så hade jag besök i fredags, av mormoner!!! jag sa att jag inte trodde på gud och skickade de vidare till brorsan ist, han är mer intresserad av att diskutea sånna där saker.

Igår blev det en lugn kväll som sagt, tog ett glas rött sen kollade ja på Tre kronor, somnade runt halv 11, skulle upp å hämta Saad å Haitam från tåget som skulle komma runt 3 halv 4a i morse. De gick bra, var lite trött bara, glömde tex att dra ner trorsorna innan ja skulle på toa. Som tur var upptäckte jag det innan ja gjorde de ja skulle :)

Eller lugn å lugn förressten!
Jag hade ju eldsvåda här igår!!!! Riktigt otäckt var det, hjärtat bultade på lite extra, de var ingen jättestor brand, men ändå.
Hade olja på spisen och la i lite potatis, då kokade det över och när ja lyfte upp kastrullen så kom de lågor. Det var ja inte beredd på.
Usch, otäckt med eld.
Men, det gick ju bara bra som tur var.

Nu ska jag kolla på ett avsnitt gossip girl tror jag, sen ta tag i nåt här hemma. Känner mig lite huslig idag, ska nog göra köttbullar, och kanske baka också.
Vi får se vad som händer. Måste iaf iväg till maxi, så vi får nå bingolotter till ikväll :)

En flickfotografs bekännelser

Lugn helg efter en arbetsam vecka har det varit.
Igår var Kicki här å vi kollade som vanligt på idol, det börjar bli spännande nu å se vem som ska vinna hela skiten.
Jag hejjar på Moa tror jag, vill iaf ha hon i finalen.

Torsdagen bjöds det på lammiddag hos Frida, sen hem å spela Bingolottos 20års jubileum. Hade ställt mig in på att vinna 2miljoner eller en bil, men till min stora besvikelse, dock inte förvåning, blev det  ingenting :(

Idag har jag städat lite, badat och läst ut en bok som jag började med i veckan, en flickfotografs bekännelser. Bingo Rimérs självbiografi, ganska kul å lättsam läsning, men nu är den slut så ja måste hitta nåt nytt att läsa. Är inne i en läsperiod igen, väldigt skön sysselsätning faktiskt. Synd bara att jag blir så j-la trött och oftast somnar när ja lagt mig i sängen å ska läsa.

Nu ska jag inte göra nå spec, kanske titta på nåt avsnitt av tre kronor, är inne på 6e säsongen å har kommit igång igen. Vi får se vad kvällen bjuder på, kanske tar ett glas rött.

Trevlig helg!

Oopsie!

Nästan en vecka sen sist de vart uppdaterat visst. Tiden går ju så fort! trodde de var kanske max 3dgr sen ja skrev.

I helgen hade jag finfrämmande! Mamma och pappa kom å hälsade på, det var trevligt. Vi åt och drack gott och spelade spel å shoppade å åt fars dags tårta. Jättesmaskig tårta, mamma och jag gör fyllningarna sj, å den här gåmgen vart det med smak av hallonbåtar och lakritsfudge :) Mamma hade gjort sugarpaste också, tydligen lättare att jobba med än marsipan.

Nu ska jag ta ett bad hade jag tänkt, och kanske en tårtbit :
Bye bye!

Det tar på krafterna!

Att skriva cv å personligt brev m.m

Satt igår å knåpade ihop ett personligt brev så ja kan söka lite jobb. Och fick det genomläst å godkännt av chefen idag, så glad i hågen satte jag mig hemma vid datorn för att renskriva och skicka ansökan.
Men, självklart blev de lit efel, å när ja stängde ett av dokumenten så hade jag självklart inte sparat skiten!!! Dumt. Så det var bara att göra om, och när jag väl hade bifogat det i ansökningen så var dte av fel dokumentstyp lr vad det heter. Så det var bara att pussla om lite, å då gick det bra som tur var, men det tog mycket längre tid än jag hade räknat med, och dte tog mkt mer energi också.

Så nu börjar jag bli tött. Ska kolla på lite gossip girl åsså sova, skulle tro att det blir en ganska tidig kväll.

Onsdag å lillördag i morgon då, veckorna går fortare och fortare!
Natti natti!

HTC



Såhär glad blev jag idag när jag fick sms från elgiganten att min telefon var tillbaka i stan :) Hoppas nu att det funkar som det ska, vill inte skicka tillbaka den igen, tragiskt hur mycket jag har saknat den när den har varit borta faktiskt.

Idag har jag haft lönesamtal på jobbet, det gick bra, men jag vet inte än hur mkt peningar det handlar om, det får vi inte veta förns det är aktuellt med höjningen, å det sker typ i maj lr juni :/

Efter jobbet åkte jag hem till Saad och har skrivit cv till både han å mig, nu är det matdags å sen är det väl tid för sömn antar jag. Dagarna går så fort när man gör saker :)
Å den här veckan får gärna passera ganska fort så det blir helg igen, å då kommer mamma å pappa hit :) 

Rättstavat inlägg

Det var värst vad mycket gnäll det kom om min stavning, ni kan inte ha läst de riktiga storbloggarna ser ja, de kan inte stava!!

Jaja, idag är det söndag igen. Ingen bingo blir det idag, känns trist, men hoppas på nästa söndag ist. Då kanske mamma, pappa å Mattias vill spela med mig.

Igår hände det inte så mkt, tog en tripp till Övik med Kicki sen åkte jag hem å städade. Sen tände jag ljus å kände att det var ganska mysigt hemma ändå.

Idag har jag inte gjort mkt alls, varit väldigt trött, somnade sent igår och tog några drinkar.
Så det har bara varit en slödag idag, massa Gossip Girl å hemgjorda hamburgare till middag :)

Tjuvlarm!

Ett sånt startade jag igår på Media Markt, de var lite pinsamt, men som tur var så var vi typ ensamma i butiken, förutom personalen :)
Å det fanns en skitcool tvättmaskin där också, den var rosa ♥!!! Den vill jag ha, det såg ut som en liten kyl, så öppna man dörren så var det en tvättmaskin. Och ovanpå var det ett handfat typ. Julklapp 2011, den kostar bara 16000 :)

Idol var det igår också, mysigt, det är en tradition för mig å Kicki nu tror ja, har sett nästan varje fredag.

Nu ska vi ut å åka lite bil, vi har nada att göra :(

jäser

Ligger å jäser i soffan just nu. Nyss käkat middag med Kicki, varma mackor. Så gott, gjorde med svamstuvning tomat å ost. Men till min stora besvikelse, och förvåning, så hade jag ingen soja hemma. Jag har alltid haft soja hemma!!!
Jaja, det var gott ia, å mätt blev jag.

Kicki är å tar en dusch så ja passar på att bogga lite. Ska också ta å hoppa in i duschen snart. Jobigt men skön.

I morgon är det fredag!!!!!!

hallå

Har inte så mycket att rapportera tycker jag. Jobbar på å sliter.

Nu håller jag på å lagar lite arabmat åt killarna å mig åsså håller ja på å få nackspärr känns det som :(
Spännande grejjer på gång, visst? :)

RSS 2.0