Idioti..

...Inte ens en lördagskväll kl. 22 är det tomt på gymmet :) Trodde inte jag skulle ta mig iväg idag, eller att jag nånsin skulle utnyttja de generösa öppettiderna nångång. Men men, plötsligt händer det, kanske skulle köpt en triss :)
 
Jaha ja, var ettt tag sen igen. Har tänkt skriva ända sen i söndags men det har inte blitt av.
Förrra helgen var jag iaf iväg på en dagskryssning med Karin för å fira hennes födelsedag. Så jag hade finfrämmande redan från fredagskväll. En riktigt trevlig resa var det med skitgod mat på buffén, tillomed fiskbordet va utsökt och jag ville ta om på.
 
Annars är det jobb å träning som gäller i veckorna, å igår jobbade jag extra på Teknikparken igen, första gången i år. Det var också roligt, men man va rätt mör när man kom hem vid 1 snåret å hade jobbat 16h :)
 
Börjar bli lite mör nu med känner jag, ska nog slå på en 3e film för dagen, men misstänker att jag inte kommer se så mkt av den utan nog somnar ganka snabbt :)
 
Natti natt å trevlig helg!
 

Det går bra nu...

...eller inte.
Tagit första trampen i Icaklassikern. Å nog fick jag upp pulsen. Genom ilska. Cykeljävel!
Blev 1 mil iaf, men jag hade ju tänkt mig 2mil. Det hade inte varit några problem om inte cykeln jävlades. :( När det är sånt där så har jag nada tålamod och förvandlas till ett aggressivt psyko på ca 0sek. Jag kände hur svarta ögonen var och tyckte synd om dem som mötte mig, de måste ha blitt livrädda, det kulle jag ha blivit.
Jaja.
Idag har jag varit å gjort en avgjutning av mina fötter också, så jag kan få skoinlägg. Går så snett så jag får ont i fötterna när jag tränar och förstör skorna. Går inte bra med nån träning just nu verkar det som, det gör bara ont och jävlas :(
Förhoppningsvis kommer de där att hjälpa ordentligt så jag kan hoppa å skutta som jag vill när jag tränar, annars känns det väldigt onödigt att bli så fattig som jag kommer bli av dem.

Nu ska jag diska och sen lägga mig å sura i badet tror jag. Sen sova å ta nya tag inför i morgon ist.

Bye bye!

Smörgåstårta

Jag har vunnit en smörgåstårta!! :) Så jäkla glad ju! Vinner aldrig nånting, men nu så. 10 bitar underbar smörgåstårta från Teknikparken. Det var AW där i fredags å inför det så hade de en liten utlottning på fb som jag då vann :)

Alltså har det varit AfterWork i fredags. Blev kanske inte lika lungt som jag hade tänkt men det var roligt iaf, Emma kom hit från Falun också å hälsade på å va med, så då måste man ju "offra" sig å va med ordentligt ;).
Sen har helgen innehållit filmmys, mat , tvätt (äntligen!)och barnvagnspromenad +snusande av bäbis, det kan man ju bara inte få nog av!
Så nya tag med soppor kommande vecka, gick inte alls nå bra med det, har både varit på bio och restaurang ju :)

Nu ska jag snart sova å ladda inför en ny arbetsvecka å se vad den för med sig, däckbyten vet jag iaf, både på cyklar å bilar.

Natti natti, simma lungt!

Icaklassikern

Hallå där.
Nu har jag återhämtat mig igen, just så pass iaf. Kom nyss hem från veckans första träningspass, zumba. Riktigt kul och jobbigt de där.
På tal om träning har jag anmält mig till Icaklassikern nu också.Och känner mig riktigt peppad faktiskt. 3e träningsutmaningen jag tar mig an sen ja flytta till Gävle och börjat med träning. Nästan så man känner sig lite bra :)
För de som inte vet vad Icaklassikern är så ska man genomföra alla moment och sträckor som man gör i vanliga klassikern, 30mil cykel, 3mil löpning 3km simning och 9mil skidor. Men man får göra det på längre tid och kan göra några alternativa övningar. Sen fyller man i på nätet hur man ligger till och ska få peppning och rabatter och tävlingar. En tävling som jag gärna skulle vilja vinna är en träningsresa till solen. Det skulle jag faktiskt vilja åka på nångång, men det är ju så dyrt, en sån resa skulle jag faktiskt kunna tänka mig att åka ensam på också.

I morgon tänkte jag ta tag i livet lite igen, har gått upp i vikt lite efetr jag slutat röka så nu tänkte jag rensa ur å få en kickstart med lite soppa igen, så peppa mig nu så jag blir klar nån jäkla gång :)

Nu ska jag hoppa in i duschen sen slappa i soffan.

Söndagen från helvetet

Nä idag har det inte varit kul. Var nog på vippen att ramla av pinn ett tag, kändes det som iaf. Å ibland hoppades jag att det skulle vara så så att jag slapp lidandet mer. Längesen jag var så himla dålig, torr som saharaöknen i munnen men kunde inte dricka för fick inte behålla nåt. Ja huvva. Så kan det vara . Det var kul igår iaf som tur va. Ute å käka lite kina å sen vart de party med drinklekar och dans.
 
Har haft fullt upp nu ett tag så har inte uppaterat nåt. Påsk har det ju vart och jag följde med Sonja å perra å Helena å barnen till Orsa och åkte slalom för första gången på typ 10år. Jag kunde fortfarande, även om man är lite mer skrajj nu förtiden, men det kommer absolut att bli mer åka av nu hoppas ja, har ju utrustningen om inte annat.
 
Något annat som har hänt är att Linda och Axel äntligen har fått barn. En fruktansvärt söt liten flika som jag redan har fått gosa med. Det var inte lätt att slita ig från den lilla saken och man vart ju absolut inte mindre sugen på barn :)
De va lite kul för jag vaknade en morgon och hade drömt att de hade åkt in på lassa å fått en flicka (de visste inte vad det var i förväg) så jag slänger iväg ett meddelande till Linda å hör hur det går, å få hade hon haft värkar hela natten och sen under dagen kom lilla Astrid. Sånna sanndrömmar tycker vi om, de va lite roligt.
 
Jag har också hunnit flytta Lina å Adam till dera nya lägga, så nu är vi nästan grannar, bara en kort prommis emellan oss, suveränt!
 
Nu ska jag nog krypa tillbaka i fosterställning igen, inte fär att jag måste, jag har börjat återfå lite krafter, men kroppen har typ format sig så eftersom jag har legat så hela dagen å gnytt i min ensamhet :)
Snart är det  ÄNTLIGEN en ny dag.
 
Puss puss!

RSS 2.0