Pissmyror, dåliga grillar och en helt underbar helg!

Finns gott om pissmyror här tydligen, å jäklar vad de har bitit mig i helgen, å jäklar vad det kliar :(
 
Har haft finbesök här i helgen iaf, Lotta kom hit igår på morgonen, vi åkte direkt till gymmet å avverkade ett pass där innan vi åkte hem å gjorde oss redo för lite handling och sen hämat upp Lina och sen Emma på tåget, så 2 utbölingar har jag haft här i natt.
Vi käkade lunch på uteserveringen på Bergengrenska och sen hem. Jag och Lotta satte oss på ballen å spelade spel och drack vin medans de andra brudarna vill shoppa lite först.
 
Vädret har varit så himla underbart i helgen, nu vill jag verkligen ha semester, och att det är sånt här väder när jag väl får det, 2 arbetsveckort kvar :) Iaf, i det fina vädret har vi suttit ute, igår grlllade vi i min nya grill, som visade sig var mindre bra, så den ska tillbaka, drack vin, rastade Toker, spelade spel å bara hade det grymt bra.
 
Efter maten kom Linda Axel å Daniella hit också så det blev fest och lite mera spel, lite musikcharader, det är alltid skojj. Ni vet att jag har filmer på er va Linda å Axel, så ni får fortsätta vara snälla med mig annars kanske de blir offentliga :)
 
Lite trött idag har jag varit, så tog en liten tupplur på soffan, men annars har jag varit ute å solat idag, fått lite färg också tror jag, har  väldigt vit rumpa å tuttar iaf :)
 
Nu orkar ja inte skriva nå mer men ja ska bju på några bilder, trevlig helg, drick å svälj!
 
 
 
 
 
 
Såhär fin blev grillen efter premiäranvändandet, det luktade konstigt och bubblade av den, men maten blev iaf god :) Kvittot är som tur sparat, den vill jag inte ha, måste ju vart nåt produkfel ju
 
 
 

Fredagsmys ala städa å tvätta

Jepp, idag är det tvättid som gäller. hade faktiskt börjat plocka undan de mesta och diskat igår så det är inte så farligt idag. Dessutom sippar ja på ett glas rött under tiden, så de är ju trevligt :) Så jäkla skönt med fredag å helg!!! veckan har gått skitsnabbt men det känns ändå underbart med helg :)
Tvättoutfiten :) Hoppas jag inte möter allt för många i trappen påväg till tvättstugan bara :)
En egen tvättmaskin, det är nåt jag verkligen saknar, har ju varut så bortskämd med de tidigare, men nu är toan så jäkla liten och en tvättmaskin passar ju liksom inte in i så många andra rum :)
 
 
Efter jobbet idag cyklade jag till polisstationen, dags att skaffa nytt pass, mitt går ut den 8 juli. Sminkade å fixade mig extra mkt i morse så ja kanske skulle se någorlunda bra ut på fotot för engångsskull...MEN... det blev typ såhär:
Dubbelhakan blev jag extra nöjd med :) Fast jag ser mer ut som mig själv än jag gjorde på det förra iaf, då såg jag ut såhär:
Som en liten pöjk :) Sist ja gjorde pass var det inför bartenderkursen på Mallis efter studenten, tiden går kan man ju säga :)
 
Nu ska jag gå ner å ladda första maskinerna.
Ha en trevlig helg allihopa!
 
 

Den stora badardagen

Jovisst vettni, idag har jag badat, först i badkaret, å sen när ja kom upp därifrån insåg jag att det var så pass fint att man kunde fylla upp poolen å sätta sig däri också, ja fick tillomed lite lite färg :) Den hinner väl dock försvinna innan det blir fint väder igen :(

Igår var det ju midsommardagen, å det innebar jobb på ett bröllop, det gick riktigt bra även om det kanske var lite utdraget. Vi vart klarar vid halv 10, så då åkte ja hem, men sen ångra ja mig så Lina kom å hämta upp mig och bjöd på en så fruktansvärt god drink. rabarber, sockerlag, rabarberlikör, vodka å frysta jordgubbar som hon mixade, helt fantastisk blev den, så den vill jag ha mer av i sommar :)Sen drack vi lite vin och spelade tv spel. Klockan sprang iväg så plötsligt var klockan 3 och jag drog mig hemåt.
De var alldeles tyst å lugnt ute, ljust var de å man hörde bara fågelkvitter typ. Så nu är väl sommaren här ändå, även om det inte är superväder hela tiden :)

Midsommarhelg

Jaha, så var det midsommarhelg gen. Skönt att få lie extra ledigt, ska dock jobba lite extra me Lina på ett bröllop idag.
Vart en väldigt lugn midsommarafton iaf hemma hos Lina å Adam med Nettan och Marcus. Vi käkade smörgåstårta, nutellacheeskace och spelade spel. Riktigt roligt spel, när då då tror jag att det hette, man ska gissa händelser om det var före eller efter ett årtal. Åsså lekte vi en lek som va riktigt skojj också, man var olika saker som hade ett ljud och en rörelse sen skulle man komma ihåg vad alla hade och skicka vidare, det låter kanske inte så rooligt men de var det iaf, å svårt, man måste ju tänka :)
 
Va hemma halv 11, gav upp när de var kubbdags faktist så de va lite tråkigt att missa de, men va tusan, det är ju en hel sommar kvar att spela de på. Somnade iaf vid lite serier å sov på soffan inatt. 
Idag har jag faktiskt varit väldigt effektiv för att vara en midsommardag, jag har diskat, städat buren och dammsugit, de ni, annars om midsomrarna är väl den enda städning jag gjort varit att rensa ur galla :) Måste säga att jag föredrar dammsugning isf :)
 
Nu ska jag förbereda mig lite inför jobbet, byta om å cykla till Lina där ja har bilen sen får vi väl se när jag kommer hem igen
, blir nog inte så jättesent tror jag, var bara servering under maten som vi ska göra, inget stå i baren eller diska, så det är ju faktiskt jätteskönt.
Trevlig midsommar på er!
 
 

Ledighet!

Ah så skönt med lite ledigt. 
Idag har jag varit trött, nog bakslag sen i tisdags, för igår var jag ju relativt pigg, iaf fram till sadelstölden då :)
Nyss kommit hem från gymmet, bara andra gången ja tränat denna vecka, fruktansvärt opeppad. Tror det har varit för mkt "tvångsträning" på slutet, men man vill ju hålla sig kvar i utmaningen också, den både motiverar och drar ner mig.
 
Nu ska jag ta en kvällsmacka och kolla på Orange is the new black, började med den igår med Frida, så nu är det ju svårt att sluta :)
 
Natti natti på er, och har ni inte sett orange så gör det! 
 
 

Stöld :(

Sådär hittade jag min cykel idag när ja kom ut från kontoret, kul...INTE. Jävla svin som inte kan hålla händerna i styr :( Blir att åka till biltema å shoppa idag då...
 
Jaja, så är det, får trösta mig med att jag får besök idag igen av Frida, och som lite mer plåster på såren så kom det in en snyggvakt å prata lite med mig på jobbet idag :)
 
Gårdagen var lång, jobbade extra på Teknikparken med lina å Jela efter jobbet, så de vart en 14 timmars igår. Gick helt ok, kändes som att de strula lite under kvällen, men när allt var klart så var iallafall alla glada å nöjda så det är ju huvudaken :) Nästa serveringsjobb blir på midsommardagen. hur tänkte jag där undrar jag :/
 
Nu ska jag ta å städa klart här hemma för idag, "lite" kläder som ska plockas upp från golvet är de som är kvar. sen blir det ut å shoppa å sen hämta upp Frida på tåget :)
 
Trevlig kväll på er!
 

woop woop

Måndag avklarat. Lite xtra jobbigt med måndag när man haft en så bra helg. För om inte lördagen vore nog så fick ja ju finfrämmande från Bollan igår också. Frida kom nämligen hit, vi åkte ner på stan en sväng med Lina. Vi tänkte gå på en italiensk marknad som va i stan, men de va tydligen bara på lördagen så den missade vi. Men de va trevligt ändå med ett besök på java för lite tjejsnack å Bollnäsuppdateringar och en sväng till Valbo också.
När shoppingen var avslutad vart det hemgjord pizza och filmmys hemma hos mig, inte ofta jag har söndagsmys med nån annan, fick ju tillomed sovsällskap, de ni ;)

Va å träna idag, Bodypump, usch! Å som att inte de va nog så kom Axel eftreåt å piska upp mig på cykeln i yttreligare 30min, helt slut va ja, misstänker att det kan vara jobbigt att gå i morgon, men vad gör man inte, 3e veckan vi är kvar i utmaningen, kan ju inte ge upp nu ju :)

Nu börjar det bli sängdags, i morrn blir det att jobba dubbelt, först på Sweco å sen ner till Lina å Teknikoparken å jobba lite exta :)

Natti natti!

Royalist? javisst!.... Och nygaddad :)

... haha lr nä kansk einte, ja vet inte ja. MEN, igår hände nåt jag aldrig trodde skulle hända..jag kollade på pinsbrölloppet på tv! De ni! Måste dock skylla det på Maria, för jag känner inte att jag kan stå för det riktigt själv :)
 
Hur som, igår träffade jag alltså Maria för första gången på riktigt :) Fick också träffa hennes dotter å sambo. En skittrevlig dag med shopping, lunch på IKEA, vattenkrig å grillmiddag i Borlänge. 
Jag fick också se Swecokontoret i Borlänge, viken skillnad de var mot mitt kontor kan jag säga, alldeldes nytt å fräscht å snyggt, så vill jag ockå ha det :)
För er som missat de så är Maria min kollega som jobbar på Sweco i Borlänge. Det är henne jag har ställt alla dumma frågor och trakasserat när det är nåt jag inte vet eller förstår på jobbet :)
 
Efter middagen åkte jag hem till Lotta en sväng å sa hej, eller hej å hej, de blev visst en timme typ så var inte hemma förns 10 över 12 på natten :) Men det var trevligt det med, var ganska exakt ett år sen jag träffade henne, tiden går ju så jäkla fort!
 
Justja, nygaddad skrev jag i rubriken ja, här kommer le resultat:
 
Marias dotter Emilia som fick gå lös med pennan, som tur är går det att tvätta bort, tror hon kanske inte är redo att tatuera på riktigt än, men man vet aldrig i framtiden :) Ja blev iaf ännu mer sugen på att få göra gadden där, men det får vänta, kommer ju bli en dyr en som sagt :/  
 
Nu ska jag kolla på Pretty Little Liars i skitvädret och invänta Frida som kommer å förgyller denna söndag :)
 
 

Tick tack, tick tack...

Jo ni, tiden går kan man säga. Det är student här i stan idag och igår, å då kom jag på att det är ju fasen 10!! år sen jag tog studenten. vad har hänt sen dess liksom, har inte blitt nå vettigt av de hela änsålänge kanske, men men de kommer innan man pensionerar sig förhoppningsvis.
 
 
 
 
 
Ja ni, så såg det ut på den tiden :)
 
Nu var det äntligen fredag igen, så skönt med helg, å en fullspäckad sådan också. Idag efter jobbet åkte jag direkt till gymmet å gjorde 90min där *klappar mig själv på axeln* å sen åkte jag hem till Linda för lite fredagsmys. Käkade tacos ute i det underbara somarvädret som har varit idag, sen kollade vi på lite kort från hennes resa hon har varit på under 3v. Å ja fick presenter, du är så go Linda!!
 
 
Nu börjar det snart bli dags för sängen, ut på nya äventyr i morgon :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bra ursäkt för....

....
Jajjemen, idag blev det pizza till middag! Så gott! Har varit sugen på det skitlänge å idag tyckte jag att ja hade bra ursäkter för å köpa en. Skattepengarna kom ju idag, äntligen, det måste ju faktiskt firas! Dessutom är det lillördag, så jag godkänner mig själv  :)
 
Idag blev de bodycombat som träning, svettigt värre var det, å på lördag släpper de nytt program för combaten också, de ska bli spännande, fast får inte prova de förns på onsdag för på lördag 'är jag borta hela dagen.
 
Igår somnade ja på soffan vid 9e, efter träning å dusch. Har varit så trött sista veckorna å somnat på soffan typ varje kväll :( Tycker det är fruktansvärt irriterande och finns ingen orsak till de tycker jag, tränar ju regelbundet, vilket ska göra en piggare, sen jobbar ja ju inte ens heltid så tycker inte att de borde göra att ja är så trött. Dessutom är det ju ljust typ dygnet runt, så ja fattar inte, tråkigt å va så trött hela tiden :(
På tal om trött så börjar de svida lite i ögonen, har varit nära å somna men klarat mig, å nu är ju klockan iaf halv 11 så det är godkänt att vara trött......ja kanske käkar för lite pizza, så är det nog :)
 
Natti natti!
 
 

Middagsplaner..

God kväll!
Jovisst vettni, idag blev man bjuden på middag på restaurang efter jobbet, inte varje dag det händer. Mamma och pappa som var på väg hem från umeå stannade till hos mig i gävle å bjöd på middag. Vi gick till ett ställe som heter Baravara, en sportbar, men det var gott ändå :) Beställde en bbq-burgare, mums mums :) Så tack så mycket för maten å sällskapet mamma å pappa, jag hade sett fram emot det hela dagen <3

Nu är det väl dags att lägga ner för dagen så man orkar upp i morrn igen.
Natti natti!

Söndag

Jaha, så har denna vecka och helg gått också. Helt sjuk va fort de går!!
 
Jaja, så är det, idag har jag varit till gymmet 2ggr, först på fm var jag å provade bodybalance, de var väl sådär, lite styrka men ingen riktig träning skulle jag nog säga, sen yoga på kvällen. Har inte bestämt mig vad jag tycker om yoga, men det är säkert nyttigt för knoppen nä man väl lär sg slappna av å vara bara där. Hur som helst vart det ju iaf 110poäng till sommarutmaningen, så vi kommer få vara kvar en vecka till iaf :)
 
Nu har jag duschat å städat hemma också, så nu ska jag sätta mig tillrätta i soffan å glo på drop dead diva, och se om jag vinner ett bud jag lagt på tradera, det blir kkart ikväll
Vi får väl se hur det går :)
 
Ha en skön söndagskväll på er därute!
 

sommaren är kort...

...jaha, då regnade igen då. Jag hade ju tänkt bada mer i helgen, men men, tur ja har ett badkar också :-)
 
Varit på gymmet idag iaf, körde ett pass combat, vi v typ 5st de va skönt så man kan ta ut svängarna.
Blir nog bara serier resten av dagen, är ju sånt väder också så de känns ok :-)

Sommar!

Jepp, nu bestämmer jag att det är sommar, för jag har invigt poolen på balkongen :) Det var så skönt så,hoppade i direkt jag kom hem från jobbet. Satt å läst en bok å lite skvallertidning och tog en fredagsgrogg i solen, lovely! Sen blev det middag på ballkongen för magen börja kurra :)
 
Äntligen helg, har varit en stressig vecka, å jag har varit lite nervig inför ett möte vi hade idag med en VD å jag skulle fixa tekniken så har varit nojjig att det inte skulle funka trots att det gjorde de alla 10ggr jag prövade innan för att vara säker :) Det gick bra iaf, å skönt att det är över :)
 
Så nu tar jag helg, ska bara slappa hela kvällen, ingen träning idag, men siktar på 3 pass under helgen, sen ska jag försöka ta mig ut på fresbeebanan också, allt för länge sen.
 
Min drömballkong tror jag :) Men är mkt möjd med poolen jag har också, funkar alldeles utmärkt för mig å min nya bikini som jag också "inveg" idag :)
 
Trevlig helg, drick å svälj!

Träningsverk

Sådär ja, äntligen lite träningsverk igen :) Ikväll blev det zumba, kände i armar å axlar att man hade kört combat igår, men de är bra, då vet man att dte har tagit.
Hade en trevlig kväll med Lina igår, efter många om å men kom vi hem till mig :)
 
Var inte så peppad på att åka å träna idag kan jag säga, däckade i soffan efter middagen, var så jäkla trött när de var dags men jag tog mig oväg, måste ju samla ihop mina minutrar så vårat lag får vara kvar en vecka iaf :)
 
Duktig var jag efter träningen också, diskade å städade buren, tanken var ju att jag skulle gjort det efter jobbet, men dt blev ju som sagt onte så :) Så nu är det ganska snyggt hemma när jag kommer hem i morrn å det är helg. Veckorn agår så jäkla fort, vet inte vart den här tog vägen tex, men men, de gör inte så mkt, bar atiden saktar ner om 5 veckor :)
 
Nu ska jag kolla ett avsnitt drop dead diva å sen sova :)
Natti natti!
 

April april din dumma sill!

Jaha, är det fortf april eller är det juni? Börjar bli osäker. Idag har det verkligen växlat, från lite grått till världens spöregn hagel å åska till klarblått å soligt till regn igen :) men men, svensk sommar, yey :)
 
Nyss hemkommen från gymmet igen, jag å Axel körde bodycombat, härligt. Hoppas det håller i sig. Börjar få tillbaka känslan från när jag var "träningsnarkoman",and i like it :) Tror det blir zumba i morrn.
 
Nu ska jag hänga med Lina en sväng, tror inte vi har träffats på nästan en vecka typ, känns väldigt väldigt länge sen iaf.
Ha de gött! 
 
 
Grattis till dig idag Saad...! ♥

Träning

Hallå där.
Nu har jag äntligen vart på gymmet igen, typ 2 veckor sen sist, har varit så fruktansvärt opeppad!
 
Tänkte bara gå in på cykelutmaningen vi hade på jobbet igen, vann ju presentkortet i fredags, så 3 priser har jag lyckats kamma ihop, presentkortet, ett ryggsäcksskydd och ett sadelskydd :) Det lönar sig att röra på sig hehe
 
Nu ska jag käka lite middag efter spinningen, och kolla på en ny serie som jag har börjjat med, Drop dead diva, riktigt rolig tycker jag, så kolla upp den om ni inte gjort de redan :)
 

RSS 2.0