Sådär ja :)

Då var tatueringen äntligen gjord!
Det gjorde ont!! Hade förberett mig på att det skulle kännas som det gjorde i nacken, inte så jätteont, mest obehgligt. den här var inte obehaglig alls utan bara ont. Men, det är SÅÅÅ värt det, å Anton, han som gjorde den på mig var jätteduktig. Så nu måste jag bara komma på motivet jag vill ha på handleden så får han göra den också :)



Nu, kära vänner, är det snart dags för bingolotto :)

I väntans tider!

Det är jag nu, ja väntar å väntar å väntar på att få åka iväg till Anthon som ska tatuera mig :) Inte så länge kvar nu.

Lagade lite lunch när ja väntade iaf, nytt påhittat recept, köttfärsfyllda tortillas med spenat och osttäcke blev det, riktigt gott var det.


Hur mycket är klockan?!!

De är det nog många som undrar idag, å får fel tid om de inte ställde om tiden redan innan de gick å lade sig igår.
Jag vaknade kl 9 ungefär och tyckte att det var en bra tid, MEN klockan var ju bara 8 egentligen.
Men skönt att de blir lite ljusare nu igen iaf.

Hade lite mardröm inatt, drömde att en jobbarkompis visade upp en ny tatuering, å då kom ja på att ja hade missat min tid, hade helt glömt bort att ja skulle lägga mig under "pennan". Men, som tur var så var det ju bara en dröm, idag runt 2-3 tiden åker ja å fixar tatueringen :) Längtar som bara den, många år sen sist!

Var på bio igår med Kicki, vi såg Paranormal Activity 3, inte den bästa film ja sett, men, det är alltid mysigt att gå på bio.

Nu ska ja googla runt på lite recept, funderar på att göra nå mat med spenat idag tror jag.
Och ikväll blir det Bingolotto igen :)

fredagskväll

Jaha ja, då var det fredag, IGEN!
Veckorna går så fruktansvärt snabbt.
Ganska jobbigy på jobbet idag, ganska mör när de äntligen var över, skänt med helg, men har inga spec planer. Förutom tatueringen då såklart ;) Det ska bli nice!!!

Nu sitter ja med Kicki å väntar på att Idol ska börja nångång. De är ju ändå lite av en fredagstradition för ss nu verkar det som :)

Hallå hallå

Torsdag igen då, så skönt. I morrn är det fredag :)

Hann inte blogga nåt igår, var så jäkla trött, så ja somna i soffan kl 7 :)

Kicki var här igår, vi gjorde hemgjord pizza, skitgott.
Samma sak idag också, Kicki här och pizzaresterna till middag. Så i moegon måst eman laga mat igen antar ja :)

Nu ska jag läggga mig å läsa litegrann sen sova.

Såg en reklam om laserfettsugning, verkar va de nya populära hört om de förut också,  å var tvungen att klola in sidan, man blir ju lite sugen måste ja säga, men de är ju väldigt dyrt tyvärr, de är ju "några" som skulle behöva behandlas, räknade att ja skulle hamna på ca 125 000kr, hm :( Lite väl va, kanske ska önska mig i julklapp haha.
Natti natti!

Lugn tisdag...

...men ja har saknat min telefon faktiskt, den ja använder nu känns så fruktansvärt tråkig, de end adu kan göra med den är typ ringa å sms:a haha, konstig telefon :)

Jaja, lugn dag idag.
Efter jobbet åkte ja hem å laga lite käk. Blev auburgin som ja stekte i halvmånar, la en ostskiva på, åsså en till auborginemåne uppe på det. Och som ett tillbehör stekte jag lite lök, championer å matlagningsgrädde. Inte jätte jättegott, men helt ok, skulle kunna tänka mig att äta det igen.

Till maten blev det ett avsnitt Gossip girl, och nu ska jag ta ett bad å läsa.
Har börjat med en ny bok nu, Hur kunde du?(eller hur kunde hon) heter den, jättehemsk bok, men "bra"

Bye bye

De du pappa...

...trodde du inte va att det skulle gå "så fort" att lämna in telefonen ;)

Har haft lite strul med min nya lur förstår ni, jag har ignorerat det ganska bra, men inte de som pratar med mig i telefonen, så nu är den tillslut inlämnad för service, hoppas att den blir bra på en gång. Tycker ja har haft en jäkla otur med mina mobiler, alltid nåt som inte velat funka ordentligt. Skulle ha behållt min Nokia 5110, den var de fan inga problem med :) Den borde ju vara värd ganska mkt nu också kanske? :)

Nu sitter ja i soffan å väntar på att Frida ska dyka upp,ja har haft full rulle efter jobbet så nu bara njuter ja.
Först jobba, sen elgiganten, hem å laga mat (spagetti å k-färssås blir det )å duscha å fräscha upp sig, så nu, nu är det måndagsmys som gäller :)

Kram på er!

Söndagsmorgon

Eller morgon å morgon är det väl egentligen inte, mer förmiddag egentligen.
Hungrig är jag idag.
var ju ute å käkade med en jobbarkompis igår, jättetrevlig kväll var det.
Vi åt fyla små lättel på Eurasia. SKITGOTT! Skulle vilja ha det idag också, iaf de friterade :)

Sen gick vi till Lottas å tänkte ta oss lite vin, men det var fullt där, så vi gick vidare till Olearys, som också var fullt. likaså var det på bishop, invito å plaza.
Så vi fick en jävla promenad, tillslut kom vi på att tc fanns, å där fanns det äntligen plats.
Satt å surrade å drack vin.
Tyvärr skulle hon upp tidigt idag, så det blev inte nå sent, ja tog bussen som gick halv
12 från stan.
Kan ni tänka er, ja åkte buss både till och från stan, inte likt mig :)

Nu ska jag nog göra iordning nåt att äta, känner mig lite sliten ändå :/

Ikväll blir de bingolotto :)

Halli hallå!

Hur e leget? som de sulle sagt i sthlm :)

Här är det bra, förutom att min ögonbrynspiercing från 7år sen har avlidit :( Känns fruktansvärt dåligt och jag gråter inombords :(

var ju å provade nå kläder på hm för nå veckor sen där kläderna fastnade i poiercingen å slet ut den en hel del, klarade mig  dock ganska, bra, å slet bara ut den en del :(

Sen hatr de gått några veckor å jag  har klarat mig bra, men idag skulle ja plocka ögonbrynen å ta ut piercingen, å ja trodde de gick bra, men när ja tog ut den så var de en skorpa ja var tvungen att klara av å ta ort, å tydligen så var de det som höll smycket på plats :/
Så så kan det gå, men ska ta om hålet så fort det växt igen, tror ja ska fråga Anton i helgen om han kan pierca också, han ska ju ändå tatuera mig i helgen :=) Satan vad ja längtar dit!!! (hihi, nu kanske ja får en kommentrar till bloggen, lr vad säger ni mor å far? ;)

"tick tack, tick tack"

shit vad klockan går fort!!!
Idag har ja jobbat, å sen har jag varit hemma hos Frida på kvällskvisten. Lika trevligt som vanligt. Och hennes brorsban Lukas var där också, han är ju bara så söööööt!!!

Nu ska jag läsa lite bok tills ja somnar. Natti natti!

Höstrusk!

Usch då, vilken mörk dag det har varit idag, å nu på em och kvällen så regnar det å blåser också :(

Har jobbat som en tok idag, egentligen inte så mkt ut som behövdes, men vi har städat upp förråden helt klart nu, å de blev en j-la massa springandes upp å ner å fram å tebak. Å när det väl var klart, ja då, DÅ var det dags att börja jobba på riktigt. Men men, helt klart värt det. Har en helt annan inställning till jobbet just nu, känns rikitgt bra faktiskt :)

Nu ska jag t atag i den alldeldes försenade burstödningen, sen ska jag ta ett bad, läsa å sova. Helt slut idag som sagt :)

Tror Tokers nya favoritsyssla är att puffa på sin dörr så den öppnas å sen stängs, idag satt han säkert en kvart å roade sig med det :)

Söndagsångest

Det kom ingen söndagsångets igår, så skönt!!
Å inte var det jobbigt att gå till jobbet idag heller, var bara trött, men inge ångest att de var måndag.
Känns faktiskt riktigt bra med jobbet för tillfället ska jag erkänna.
Idag jobbade ja till å med över, frivilligt. Hade börjat städa förrådet på min å Emelies nya våning, å ja ville inte sluta förns de var klart, så 10 över 5 slutade jag idag :)

Efter jobbet åkte jag hem till en arbetskamrat på ljusparty, myspys, å dagens middag blev så nyttig som massa kakor som bjöds på där, för ja hann aldrig äta nåt innan ja skulle iväg lixom :)

Igår spelade jag å Saad bingolotto, det var skojj, ingen vinst dock, men det var kul ändå, fantasin börjar ju ändå flöda om vad man ska göra med alla vinster man faktsiskt KAN vinna :)

Nu ska jag ta å lägga mig å läsa ett tag tills ja somnar, vill att boken ska ta slut så man får veta vad som händer, samtidigt som man inte vill att den ska ta slut för den är så bra, om ja kan ta mig förbi min lilla vakthund vill säga, som låst ute sig själv igen. Eller om det är så att han vill låsa in Mysack, ja har inte fått det riktigt klart för mig än :)


Min lilla väktare :)



Boken ja läser, Camilla Cederbergs Fruset ögonblick

Söndag söndag söndag

Jaha, en vecka till somhar gått då. herregud vad tiden går fort.

Igår gjorde jag inte ett piss, ganska tråkig lördag.
Lyssnade på musik, satt vid datorn å drack rosa pantern. Hade ingen som ville umgås med mig, stackars stackar sjag :)

Jo förressten, ja pratade ju faktiskt med Emma i telefonen, å det är ju såklart INTE piss. Pisskul isf då :)

Idag har jag tagit ett bad, å läst en bok.
Har haft svårt att komma igång med boken, började med den för länge sen, men kom aldrig igång.
Men nu så, nu är den riktigt spännande å ja vill inte sluta :)
Boken heter Fruset ögonblick, Camilla Ceders debutbok, riktigt bra faktiskt, så den kan jag rekommendera :)

Nu ska jag å Saad åka å inhandla lite mat, och om vi har tur så får vi tag på bingolotter den här helgen, men ja har inget större hopp i det.

Bye bye!

Ingen söndagsångest faktiskt, känns himla skönt, så jag hoppas den håller sig borta idag :)

Stolt djurägare

Å vilka härliga grabbar ja har där inne i klädkammaren :) Klippte klorna på de igår, inte ett sprattel från ngn av de, Mysack är ett helt annat marsvin nuförtiden, mkt mkt tuffare :)
Å Toker har visat sig vara en riktigt smart kanin också, Saad satt i köket, åsså kom Toker hoppandes dit, sen gick han iväg igen å krafsade i nåt, när Saad inte kom så sprang han in i köket igen, sen tillbaka å kraffsade, så då gick Saad å kolla vad han ville. Då hade han stängt dörren till sitt rum å kom inte in å behövde hjälp. Blev väldigt stolt å imponerad när ja fick höra det :)

Fredag igår, såå skönt. Gick bara bra, sen var det brandutbildning på em.
efter jobbet blev det Idol med Kicki åsså sov ja över där.

Så skönt med helg, få se vad ja hittar på idag, kanske dricka lite rosa pantern med Soffan.
Egentligen skulle ja ha käkat middag på Invito med en jobbarkompis, men hon fick jobba så vi ska ta det nästa helg ist. Den som väntar på nåt gott!

Trevlig helg på er!!

Å Frida, du ska inte tro att du kan leva på ditt senaste inlägg HUR länge som helst, även om det var gulligt! ;)

Veckoslut

Torsdag kväll. Shit vad veckan har gått fort. Har tänkt blogga varje dag, men det har bara inte blivit av.

I Måndags hände de inge speciellt vad ja kan komma ihåg, jobbade.
Å på Tisdagen jobba ja kväll, och vi hade möte på jobbet. Det blir lite ändringar. Jag har bytt våning tex, så nu är jag på vån 500 ist för 700 som jag har varit några år och nyss börjat tycka om efter renoveringen typ. Åsså har jag bytt arbetskamrat, så nu är det jag och Emelie ist för Mangala. Det känns jättebra, nyttigt med lite nytt. Men alla är helt förvirrade, ingen vet riktigt vart vi ska vara och varför vi inte är på "våra" egna våningar :) Men det blir nog normalt snart tror jag, när man fått smälta det lite :)

Onsdag var det dags för tandläkaren igen :) Tyvärr så var det sista gången, kändes lite ledsamt, eftersom jag har haft den tandläkaren jag har haft den sista tiden :( Kanske får utnyttja facebook lite hehe.
Sen var det möte på jobbet igen, mkt möten denna veckan känns det som, å de sa att de bla är personalfets på g! Vet inga datum eller nåt så det ser vi fram emot :)

Åsså torsdag idag då, jobbat, sen panta lite efter jobbet, skjutsa hem Sofie å sen hämta Saad från en kompis så han kunde byta  vinterdäck på Olle. Känns inte alls kul, men det behövs, ska vara typ -2 i morgon :(

Nu ska jag gå å kolla lyxfällan å sova så det blir fredag igen, å lön framför allt :)

Läggdags

Jaha, söndagskvällen är kommen. Inte mycket att göra åt det.
Inte gjort mkt idag, kollat big bang theory, badat och kollat på mer big bang typ.
Var ut en sväng på kvällen också för att få tag i en bingolot, men det var slut överallt. Får skylle mig själv dock för ja var ute så sent. Nästa söndag kanske :)

Nä, nu sk ajag gå å lägga mig i sängen å glo på tv tills ja somnar.
natti natti!

Mardrömmar

Huvva, inatt hade ja en mardröm. Drömde att Toker dog :( Han bara låg där i buren, och av ngn anledning fick han ligga var i buren med Mysack under natten, och dagen efter så kom de nån vetrinär eller nåt, å säger att han bara var skendöd. De var ju skönt, men obehagligt, vakna av att jag låg å grina :(

Jaja, tur att det bara var en dröm, för i morse har han då varit pigg å kutat lite i hallen :)

Igår var jag med Kicki. Käkade lite middag, hyrde film å körde lite bil. Trevligt trevligt.

Filmen vi såg var helt sjuk, dogtooth.
Hade hört att den inte skulle vara jättebra men att man ändå skulle se den, så även fast vi inte hade nå förväntningar så var den helt värdelös. Fanns liksom ingen sammanhängande handling tycer jag, å inget bra slut.
Vi hade hyrt 2 filmer till, men både ja å Kicki vart helt konstiga efter den första filmen, visste inte vad vi skulle göra eller säga hehe. Nä, den filmen var.... speciell :)

Äntligen helg!

Gud så skönt med helg! Har visserligen bara jobbat 1,5 dag den här veckan, men tycker att det är en ganska lagom arbetsvecka :) Var inte peppad alls på att kliva upp i morse, usch då. Men men, sånt är livet.

Mycket bättre med förkylningen nu också, lite hostig å slemmig bara, men det kan ja leva med, skönt att slippa orkslösheten och att kunna andas ordentligt iaf :)

Nu ska jag ta ett bad sen laga middag, det blir våfflor, samma som igår.

Sen blir det fredagsmys med Saad, vi ska kolla på Your highness, så fruktansvärt bra film!!!

Bye bye, trevlig helg!!!

Tisdag

Hallå hallå.

Varit på jobbet idag, men gick hem kl 2, är förkyld så ja orka inge mer, ska vara hemma i morgon också, sen ser vi hur jag mår på torsdag, om ja ska jobba eller inte.

Idag när ja kom hem hade Saad städat undan litegrann och diskat, så de var ju snällt. Sen kollade vi på Mio min Mio, mysig film, men den är roligare nu än den var när man var liten, då var den ju skitbra och läskig :) Får se om ja kan lura Saad att titta på Bröderna Lejonhjärta och Pippi Långstrump, tror han inte var så impad av Mio, men ja ville visa han vad jag tittade på när ja var liten :)

Nu vet ja inte va ja ska göra, är trött, men känns lite väl tidigta tt sova. Vi får se :)
Natti natti!

Sjukling

Usch, fortfarande förkyld, jobbigt jobbigt. Var dock tvungen att ta mig upp i morse, tandläkarbesök igen, gick ganska bra, men det var nog den största ansträngningen för dagen. Får väl se hur det går att jobba i morgon.

Saad är också förkyld, så ja fick ingen som tog hand om mig, men vi får hosta ikapp ist, å idag har vi glass :)
Nu ska jag återgå till soffläge igen.
Bye bye

Inga kommentarer...

...får ja i bloggen. Vill ha fler kommentarer så ja ser om ngn verkligen läser :)

Nu är jobbarhelgen äntligen slut, skönt. Jag är också ganska slut. Ligger i soffan i min onepiece och dricker nåt äckligt tjafs som Saad försöker tvinga i mig, ska tydligen vara som värsta dunderhonungen mot förkylning, vi får väl se. Annars hämtar ja ut min mollipect i morgon, för den vet ja funkar iaf!
Usch, jobbig hosta, får så ont i hela kroppen, så ja går mest runt å väser å låter konstigt för ja inte orkar hosta mer, ni som har vart med förr vet vad ja menar för ljud :). Så jobbigt har jag det :)

Nu ska jag gå å koka nudlar, nån slags mat måste jag ju få i mig ändå antar jag. Helst skulle ja vilja ha glass, men de har ja inge hemma, å ut, de orkar ja inte gå :(

God kväll.

Hallå där. Sitter på jobbet å ska sova snart, är här för ja jobbar helg, så då är det smdigt att sova här också, rikigt nice.
Blev bjuden på pizza av Verran efter jobbet sen åkte vi å kolla på film på hotellet, Bridesmaids blev det, helt ok film, men trodde den skulle vara roligare faktiskt.

De enda som inte är så skojj med kvällen är att ja börja bli sjuk, har haft små symptom flera veckor, men de har inte blitt nåt av det. Men nu har min hosta börjat, så nu är det allvar :( Ska försöka fixa fram lite hostmedecin i morgon, måste ju ha mollipect, som är receptbelagt, allt på apoteket är bara skit, inget som biter på min hosta :( De ja köper från apoteket är ju bara godis för mig, quilla simplex, mumma mumma :)

Igår när ja kom hem från jobbet var det städat å fint hemma, å sen lagade han mat till mig också, Saad alltså. Inte så tokigt att han flyttat in ändå :)

Nu ska ja försöka sova bort min påbörjna förkylning å hoppas att den inte blir för jobbig.
Natti Natti!

RSS 2.0