AAAJ

Ja fyfan vad ont det gjorde. Unnade mig själv en massage idag på min lediga dag. Fy fan! Men, det är ju välbehövligt. Känner mig iaf bättre å bättre i ryggen så det är skönt. Har spikmattan och ngn övning som jag försöker komma ihåg att göra lite då och då.
 
Förutom det har jag kollat på serier, pratat med kvartersvärden om listerna som Toker har ätit upp i lägenheten. Kollat upp en loppis som ja tänkte lämna mina grejje rtill, som självklart var stängt idag :/ Åsså skulle ja ha hämtat grejjer till bilen, men det var såklart nte klart heller, så hoppas det går bättre i morgon.
Har också fortsatt med rensining av grejjer och försökt städat upp i rensningen.
 
Loppisgrejjer
 
SKRÄP!!!
 
Våren verkar ha försvunnit också, kallt blåsigt och regnigt har det varit :(
 
Nu ska jag kolla på lite mer serier å inte så mkt mer ikväll.
 
Bye bye!
 

söndag

Sådärja, då var jobbarhelgen gjord. De har bara gått bra och det var roligt att jobba med Emelie igen, de var längesen. Efter jobbet åkte ja hem å tränade, så skönt att få bort det tidigt, de har ju blitt lite sent tidigare som sagt.
Efter träning å dusch kom Ashraf åsså åkte vi å hämta käk, de blev pizza från Atlanta, de är fan umeås bästa pizzeria enligt mig.

Nu sitter vi hos Hibo å haitam innan ja ska skjutsa ashraf till flyget igen. De vart en kort visit för han, Men de har varit kul å träffa han igen!

Svettig gympasal...

Det är ungefär så det luktar i mitt vardagsrum nu för tiden. Uäk. men, det betyder ju att jag har tränat å svettats som en gris, å det är ju bara bra :)

Hämtade Ashraf på flyget igår, han gör en liten överraskningsvisit i Umeå, så de var kul å få träffa han, de var så längesen. Önskar bara att Saad kunde komma hit också, så det är komplett med mina homeboys här :)

Idag hade jag en telefondejt med "Chickababe" också, de var trevligt, det är allt för sällan vi pratar. Men, det är bara 64dgr kvar tills jag får komma hem nu, så det får jag väl stå ut med.

Nu ska jag ta å varva ner för kvällen å sova. Det är jobb som gäller i helgen :/ men som tur är så är det med Emelie, så det blir nog inte så hemskt ändå :)

Natti natt!

Världens största morot?

Den här giganten fick grabbarna festa på i morse. Oj så glada de blev :)
 
Jobbat idag, handlat, tränat. Träningen blir senare å senare nu för tiden. Om man ska göra nåt efter jobbet så komme rman ju hem så sent, åsså kanske man inte är sugen på att hoppa upp på crosstrainern på engång, så då får det bli så. Huvudsaken att det blir av.
 
Maria jobbade lite mer på min rygg idag också, den blir bättre för varje gång, men några gånger till vill hon nog göra. Jag har sån tur som har henne!
 
Å det bästa av allt: i morgon är jag LEDIG!!!!!!! Å kommer nog få storfrämmande också :)
 
Natti natt!

Lyxlirarn

He blev en lång dag idag. Lång men trevlig.
 
Hjälpte Jens å hämta en bil efter jobbet, å sen följde jag med han å Emelie till Hjuken å hämta lite kvarglömda saker.
Å i samband med det fick ja köra värsta nya bilen. En 2013 årsmodell. Inte illa. Skulle kunna vänja mig med att köra lite nyare modeller, fast min 95a är inte dum den heller. Olle är ju ändå mitt <3
 
 
Stannade tilll i Vindeln å käkade middag där, de vart ju onyttigt, men gött :)
Å i Vindeln har gb gubben sin fru dessutom :)
 
Å en sista sak. Idag fick jag massage av en som heter Maria på jobbet. Så UNDERBART!
Har ju haft ont i ryggen nån vecka nu som inte riktigt velat ge med sig. Men efter den massagen så bara flög ja fram, kändes som jag aldrig nånsin hade haft ont i kroppen.
Hade tydligen nån knuta lr vad det heeter i ryggen. Hon löste upp det mesta, men hon ska ge mig en omgång till på onsdag. För tyvärr så kom smärtan smygandes tillbaka efter en stund. Men fortfarande 1000ggr bättre än innan massagen. Å den massagen kan ja säga, den är allt annat än skön, men den hjälper.
Så stort tack till dig!!!
 
Natti natt!
 
 
 

Försäljaren

Det är några stycken som har varit in å kollat mina annonser iaf kan man säga :)
Har faktiskt fått sälja lite saker också. Baren har jag sålt, kontorsstolen, tv bänk.
Å idag kommer det en å hämtar skrivbordet, och förhoppningsvis också lilla bäddsoffan i eftermiddag också.
Det går ju bara bra det här :)
 
Nu måste jag ta tag i träningen innan hon som ska ha skrivbordet kommer.
ha en skön dag allihopa.
Bye!

Försäljning

http://www.blocket.se/vasterbotten/Div_mobler_46569164.htm?ma=1

http://www.blocket.se/vasterbotten/Flyttrensning_46567358.htm?ma=1

Kom å köp, tipsa alla ni kåänner. Bra å billiga grejjer som hjälper mig att komma hem :)

Heeelg

Så skönt.
Ganska mör i ryggen igen, la mig på spikmattan direkt ja kom hem från jobbet, å sen vetekudde efter det, de var skönt så nu känns det lite bättre.
 
Sen somnade jag på soffan en timme, ovanligt...inte :)
 
Saad ringde å väckte mig, så då tog jag tag i disken, så jäkla skönt å ha det gjort tills i morgon, slippa vakna upp till ett grisigt kök.
 
Ska försöka lägga ut annons om mövbler på blocket i helgen och börja rensa upp lite hemma. Vad ska slängas, säljas och behållas till flytten :)
Så håll tummarna att jag har energi för det
 
Nu väntar jag bara på att Saad ska komma till skype, så håll tummarna att det inte är allt för lång väntan kvar. För man brukar kunna få vänta rätt länge på han :/
 
tTevlig helg på er!

ljug

Ja ljög visst i förra, bilden på maten var inte alls den första, det var ju den här ↓

2års jubileum

Jepp, idag firar jag 2års jubileum på böloggen. De kunde ja inte tro att jag skulle hålla så länge. Ibland är det länge mellan gångerna, men jag gör det iaf :)
 
Idag följde jag med Emelie på körlektion, Det var kul å se hur det funkar på körskolan. Ja har ju haft mitt körkort i snart 9år så ja hade glömt hur det var. Å glad att det är över, för usch vad nervöst de måste vara å ha lektion. Men samtidigt kul förståss, för et är ju roligt att köra bil.
 
Något som var mindre roligt under lektionen var att vi såg en som fick hjärt å lung räddning på ett ställe vi skulle vända på. Först trodde vi att det var en övning, för det såg typ ut som en docka. Men när vi käörde ut på vägen igen mötte vi ett räddningsfordon med siren och signal, så det var otäckt. Hoppaas att det gick bra för han/hon som var sjuk :(
 
En dag kvar att jobba inna helg, sköööönt!
 
Bjuder på den första bilden jag använde här i bloggen nu.
så här såg lunchen ut, blir ni inte lite sugna?
De var visst mat. Kebabsalladen från Milano, som jag dessutom blev jäkligt sugen på nu, för den var goood :)
 
 
Trevlig kväll!
 

Ny vecka

Ja, då var den helgen över också. En skön sådan.
Var å firade en kompis till Mangala igår. Bjöds på vin å mat å var jättetrevligt. Avslutade kvällen med massa dans på cover club sen hem å sova.
 
Så lugn dag idag alltså. Kollat på lite serier, badat å börjat på en bok, andra tdelen av Torka Aldrig Tårar Utan Handskar. Har kommit lit emer än hälften, dem är svår å lägga ifrån sig.
 
Har också knäppt kort på möblerna som ska säljas iväg, lär väl sätt aihop en annons på blovket snart. Börjar kännas lite vemodigt å inte alls lika självsäkert som tidigare. Det är ju mina fina möbler som jag tycker om! Mern men, ganska kul å köpa nytt sen också när man får eget boende nästa gång.
Soffan är redan såld till Frida, men hon får ha den här tills ja flyttar :)
 
Nu väntar ja på att Saad ska komma till skype, men först hinner ja läsa ngt kapitel till i boken :)
 
Bye bye!

The 7year itch

Jepp, 7år tog de att knäcka mig tydligen. Tycker dte är ganska lång tid faktiskt.
Nädå, så farligt är det inte. Men gick hem från jobbet i onsdags för ryggont. Hade ju ont hela förra veckan också så nu tyckte jag att jag behövde hem å vila den.
Lånade brorsans spikmatta igår, å den hjälpte verkligen, så i morse när jag vaknade glömde jag typ bort varför jag var hemma :)
 
Skönt, ska komma ihåg att använda den nu så det inte blir värre. Det är ju faktiskt inte så länge kvar jag måste stå ut med slitet :)
 
För er som inte läst det på min facebook så har jag ju sagt upp mig och flyttar hem till Dalarna igen i slutet av juni :)
Känns så underbart!!! Kommer ju sakna brorsan , alla kompisar här uppe å arbetskamraterna, men jag är ganska färdig med norrland och städyrket :)
 
Min hjälte!
 
Och gårdagens middag! Som dessutom finns i matlådor ockå :)

Lyx igen

Jepp, idag när jag kom hem från jobbet så var det uppstädat igen här hemma.  Tror jag måste ha besök oftare :)
 
De är tomt här nu, har ju haft folk hemma hela veckan, å nu är det bara jag å djuren hemma.
 
Haft en superbra vecka å helg.
I helgen har vi ätit god mat, varit på stan en sväng, druckit massa gott, ut på krogen å bara massa filmer å godis i soffan. Riktigt riktigt skönt!
 
Vi va på Waynes Coffe en sväng, men jag å Lotta som inte dricker kaffe köpte en varm
chokald med grädde å minimarshmallows, mums!
 
Såg ett par skor också som jag verkligen ville ha, men fick inte ens i foten i strl 41, så
ja blev lite ledsen i ögat då måste jag säga :) Visst är de läckra! Jag blev helt förälskad.
 
Nu ska jag kolla lite på kort från Nettan å Martins LA resa, de har inte blivit av förns nu förstår nui.
 
Bye bye!

Lyx

Snacka om att komma hem till lyx idag.! lina å Steve har typ storstädat min lägenhet, underbart att komma hem till. Dessutom så får man en massage, har haft så jäkla ont i svanken i veckan, så det var inte skönt men välbehövligt.
Nu är det bara minuter kvar till tjejerna kommer!

Trevlig helg på er!

God morgon!

Äntligen fredag! Men jag skulle ju kunna ha sovit iaf en liiiten stund till tycker jag.

Igår åt vi köttfärs med morötter, lök, viitök, och färska championer. Och till det hade vi blomkåls och palsternacksris. Så jäkla gott!!!! L och S kör ngn diet som påminner om lchf, så de fick laga maten igår. Man kan ju äta så mkt som faktiskt ä rnyttigt, bara man har inspiration och fantasi.
Efterrätt fick vi också, pudding säger de på engelska, men det är för tidigt att översätta just nu känner jag. Men det såg ut å luktade som negerbollssmet. De var fikon, dadlar å nötter som man körde i matberedare, tillsatte lite kokosmjölk och sen mosade ihop och serverade med osockrad grädde. De ni!
Riktigt gott, å de är så roligt när det är nyttigt också.

Ha en skön fredag alla, och hoppas arbetsdagen är lugn och går jävligt fort!

Fullt hus

Några dagar sen jag skrev igen. Har haft fullt upp med massa trevliga saker. I tisdags kom ju Lina å Steve hit, å vi käkade middag hemma hos Astrid å Rory, hemgjord pasta fick vi. Snacka om lyxkänsla!

Igår var vi hemma hos mig å käkade å drack lite vin, då blev det fläskfillé m soltorkade å fetaost inlindat i bacon. Mums!
Ikväll blir det nog en repris av gårdagen, fast Lina å Steve står för matlagningen, ska bli spännande att se vad de kokar ihop.

I morgon är det äntligen fredag, sååå skönt med helg. De tråkiga är att L och S åker hem då, men istället blir de utbytta mot Nettan, Lina, Emma å Lotta. Så tomt blir det icket här hemma :)

1a april

Jaha, ny månad igen. Men det är helt ok att våren å sommaren kommer närmare.

Jobbat i helgen har jag gjort, å idag är jag ledig. Skönt.
I lördags var brorsan här å hälsade på. Vi kollade på filmer sen vi var små, åt middag å käkade påskgodis. En bra kväll. Men man sov lite oroligt sen eftersom det var dags att ställa om klockan, och jag skulle ju upp tidigt morgonen därpå. Men det gick bra, både jag å Verran var i tid på jobbet :)

Igår kväll var jag bjuden till Mangala som fyllde år. Vi fick hur mkt mat som helst, massa olika sorters singalesisk mat, de var gott. Hur mkt folk som helst där.
Det var hur som helst trevligt å jag var väl hemma strax efter 2 inatt :)

Nu ska jag ta å plocka undan lite här hemma, bädda rent i sängen osv.Får ju finfrämmande i morgon av Lina å Steve :)

Ha en skön dag!

RSS 2.0