Halloviiin

Sådär ja, då va måndagen avklarad också. Lite snorig, lite snörvlig å lite seg. Men de gick å nu känner ja mig faktiskt relativt pigg. Kan va vinet som har en viss inverkan där dock :)
Åkte å handlade efter jobbet idag, såå skönt att ha lite grejjer hemma så man kan laga käk, varit dåligt m det sista tiden.
Haloviin är det också, så bjuder på en liten filmsnutt innnan det är dags för käk :)

Sjukling

Jaha ja, söndag igen. Den här veckan gick så snabbt eftersom jag var ledig på måndagen. 
 
I onsdags var jag ut å käkade på Interpool och provade ett spel de har där, shuffelboard. Typ som curling fast man inte behöver vara rädd att bryta nåt ben. Riktigt kul var det iaf, även om jag inte vann, men då får jag göra comeback en annan gång ist :)
 
Sjuk har jag blitt också, så i fredags åt jag en massa glass och kollade serier hela kvällen. Febrig, ont i halsen å hosta, fortfarande lite krasslig så blir nog en tidig kväll idag så man kanske är piggare i morgon när det är jobbdags igen.
Olle har fått på sig vinterdojjor nu också, skönt att ha dte gjort. Tack pappa för hjälpen, var inge peppad först, men det var inte så jobbigt att ligga i soffan när det vart åtgärdat, är man sjuk så är man :)
 
Sist men inte minst så vart de vinst på bingolotto idag också,  hela 50kr, de går bra nu :)
 
Så är det, nu ska jag snyta mig å lägga mig tillrätta i soffan igen. Trevlig kväll på er!
 
 
 

Sova sova säng säng säng...

Ja, nu ska det bli riktigt skönt att få sova. Har längtat till det sen jag vaknade i morse typ :)
Har haft lite ledigt från jobbet några dagar å vart uppe i Ume å hälsat på. Det har varit trevligt, men tiden räcker ju inte till riktigt. Har iaf hunnit vara ute å käkat middag å shakat lös, spelat discgolf å träffat all gamla godingar. Men det häftigaste var nog å testa brorsans nyaste leksak, vr-glasögon. Inga sånna trökiga i papper man stoppar in mobilen i utan riktiga jäkla glasögon som du spänner fast på huvet. Jag har sett en val alldeles framför mig i verklig storlek, kört nå spel liknande guitar hero å jobbat i affär å hjälpt robotar. Hur häftigt som helst man tappar helt verklighetsuppfattningen och vart man är nånstans. Vi åkte bergochdalbana också, å man kunde som inte låta bli att sträcka upp händerna å skrika när man åkte rakt nerför för de va så verkligt. Sen vart jag väldigt illamående dock :)

Nä, in i duschen å sen stupa i säng, i morrn är det en ny dag igen :)
Ha de!

The one take Suss, vlogging :)


Orup och brunch

Sådär ja, nu har jag bearbetat helgen tillräckligt för att dela med mig av den :)
Nädå,så illa var det inte. Det var en riktigt bra helg som inleddes med att mamma kom in till storstan för å kolla på Orup som hon fick biljetter till när hon fyllde år. Det var riktigt bra. Efter det åkte vi hem å käkade lite smörgåstårta å kollade vem vet mest innnan vi somnade sött.
Bjuder på skönsången i bakgrunden också :)
 
På lördagen hann vi dra en liten shoppingtur innan mamma drog hemåt för lite jobb och jag somnde på soffan. Kvicknade till igen mot kvällingen å tog en promenad med Linda å Astrid.
 
Söndagen bjöd på brunch hemma hos mig. Jag vann en smörgåstårta från Restaurang Teknikparken i våras, å nu äntligen så beställde jag hem en. De har rikitgt bra mat där på Teknikparken, brukar passa på att käka där iband när jag jobbar på andra kontoret, så kan rekommendera det. www.restaurangteknikparken.se 
 
 
 
Gött gött. Söndagskvällen bjöd på ett helvetespass på gymmet också, tillomed Adam skulle ,med så då hade jag nästan inge val, även om jag hatar Bodypump...på riktigt!
 
Måndagen har också varit riktigt bra, trots en jävulsk träningsväk i ben å rumpa, så nu är jag nyss hemkommen från Lina, kommer sova gott, ska bli så skönt att slippa känna av benen en stund, men bävar inför morgondagen, om jag ens tar mig upp ur sängen :)
 
Natti natt!
 

En helg i Björna

Hallå där!
Nu är man hemkommen efter lite äventyr i de mörka skogarna i Björna :)
Åkte och hälsade på Kicki å hennes familj i fredags efter jobbet. Åkte tåg för första gången på väldigt länge. Det är rätt skönt, men jag ska aldrig mer åka tyst kupé tror jag, det gick inte så bra för mig å folk blängde surt :)
Gårdagens resa gick bättre. Då hade jag egen sovkupé med dusch och toalett, så kan jag tänka mig att resa flera gånger :) Stort tack till Gert för biljetterna! Blir en till natthemresa lite längre fram också från Umeå. Så skönt att kunna åka sent på kvällen så man får lite extra tid när man väl åker iväg.
Kom fram till Gävle i morse halv 5, så då gick jag direkt till jobbet. Vi har ett vilrum där som jag la mig å sussade någon timme till. Kommer nog att sova gott ikväll.
Lite svårt att se kanske, men så där såg gårdagens transportmedel ut för mig :)
 
I Björna har vi bara myst hela helgen. Vi tänkte åka å bada i Ö-vik, men Knutte va sjuk så vi har bara varit hemma å tagit det lungt istället. Kollat film, käkat gott, degat med play doh, ritat, åkt bil i skogarna, grillat korv å tagit en promenad.
Skriver inte så mkt mer om de, får bli lite bilder istället.
Nu tänkte jag lägga mig i badet å värma mig i höstrusket.
 
:)
 
Korvgrillning i lekparken
Tar på krafterna att ha feber :(
Men lite lek har vi orkat med iaf
En älg, om ni inte ser det, jag som har så konstnärliga talanger ;)
Ute på promenad i höstkylan
Å självklart ska en bra helg avslutas med Bingolotto :)
 
Tack så mycket för den här helgen Kicki, Knut å Henke <3 
 
 
 

Skitdag

Ja, idag var det inge roligt. Strul på jobbet, naglar som går sönder, tappade saker osv. osv.
Så kan det vara ibland.
 
Dagen slutade iaf bra. För efter jobbet var det dags att möta upp Linda. Fick också pussa på underbara lilla Astrid, det behövdes idag. sen blev det Bridget Jonese´s baby på bio. Den var riktigt bra. Kärlekskomedi så med dagens humör både sved det lite och var roligt, mest roligt dock, kan rekommendera den :)
 
Nu har jag iaf packat, köpt lite snacks inför morgondagen äventyr och renbäddat. För i helgen ska Toker ha kaninvakt boendes här. Får hoppas han sköter sig så hon vill ta hand om han igen sen :)
 
Nu ska jag försöka bli trött å sova så det blir fredag nån gång :)
 
Natti natt! 

Tagit bort stygnen

Sådär ja då var äntligen stygnen borttagna från handen. De har mest varit i vägen på sista tiden, fastnat i håret när man tvättat det o.s.v. Tack Madde för hjälpen, Mina Vårdkontakter har en annan betydelse för mig än för de flesta :)

Helgen gick fort som vanligt. En riktigt bra en var det. Hade finfrämmande från Avesta på lördagen, Helena, Jacob å Ida som kom å spöade skiten ur mig på bowling. Tror jag skyller på att jag åt för mkt brunch på Ikea innan så jag var för mätt ;)

Nu har jag nyss kommit hem från träningen, Sh´bam blev det idag. Men var verkligen på gränsen att jag hann, för innan det var jag ute i Valbo å lagade tumnageln som jag råkade ha sönder igår. Inte ens en vecka lyckades jag hålla dem hela :(

Nu ska jag kika på The Office innan de är läggdags, vart rätt sent igår så har varit konstant trött hela dagen idag.
Natti natt!

RSS 2.0