Vilodag

Sådär ja, då har en vecka till passerat å det är söndag gen. Den har varit riktigt skön. Har ju flängt runt hela veckan tycker jag, tränat och umgåtts med folk, så idag har det varit ritkgit skönt att bara få vara med mig själv, hemma i lugn å ro :)
 
Var på lite party igår hos en jobbarkompis, riktigt trevligt var det, spelade spel å drack vin. Vart utgång sen också, men jag gick hem efter 5 mi. Tänkte till lite för en gångs skull, ist för att köpa den där shoten som jag hade planer på för å komma igång lite, så gick jag hem å sov ist, var så jäkla trött! De ni, det är nog inte bara jag som är chockad :)
 
Träningen är igång ordentligt, har kört 5dgr den här veckan, och det känns fantastiskt bra! Lär ju komma ikapp med 100 pass innnan midsommar, å då är det ju 4,5 ggr i veckan som gäller eftersom jag kom igång så sent.
 
Var å åkte skidor igår också, med Linda i Högbo. Jag åkte på ett barnspår på sjön. Tyvärr var det mest bara is, men det gick ändå hyffsat bra och jag hoppas det kommer snö snart så man kan få nå bra spår i närheten av hemma också.
Fick i hop 5km tillslut iaf, åkte runt runt i det där 500meters spåret så jag nästan blev yr :)
 
Det där jag har i munnen var en ritkgit bra grejj, värmde upp luften som jag andades in, blir ju så hostig när jag tränar när det är kallt. Nu vart det ingen hosta alls, såå skönt! Så den får jag inte glömma när jag ska ut å åka, även om det kan se lite skojj ut :)
 
Nu är det snart dags för bingolotto igen, åsså ska jag ner å slänga in tvätten i torktumlarn också, tvättid idag igen.
 
Sist men inte minst, så har jag faktiskt varit rökfri i 18dgr nu. Känns riktigt bra, fast igår hade det varit jävligt gott! Men glad att jag stod emot.
 
Trevlig kväll på er!

Gift vid första ögonkastet...

...Har kollat på den australiska  versionen av programmet de senaste dagarna. Man blir ju sugen. Undrar om man skulle våga söka? Jag vill ju ha de där, om en expert skulle kunna plocka fram en soulmate. Fast just själva giftermålet vet jag inte hur sugen jag är på faktiskt. Spelar som inte så stor roll, det är mer festen å att få känna sig så fin som jag skulle vilja ha då förutom förhållandet då så klart. Sen å stå i centrum under en hel dag känns lite jobbigt också. En förlovningsring vill jag dock ha, det här jag alltid velat ha, tycker det är fint. Fast får nog ha den på ett halsband isf, för lär ju plocka av mig den hela tiden för de är så ovant å ha ring på sig, å sen lär jag tappa bort den, för jag känner mig själv ☺
 
Kollade faktiskt på nätet om det gick å anmäla sig till en ev. ny säsong av det svenska gift vid första ögonkastet. Men sista datumet för ansökan var passerad. De va ju lite surt. Då hade man ju verkligen kunnat sagt att man satsat iaf. Fast skönt också, för fy fan va otäckt om man skulle komma med! Skulle ju tvivla en hel del på mig själv å typ tycka synd om killen de valt till mig. Å ha en kamera efter sig, det skulle kännas så onaturligt! Eller så kanske det skulle va naturligt. Jag kanske är en naturlig skönhet framför kameran? 
 

Träningen är igång

Sådär ja, då va dagens träning avklarad. Så skönt att ha den gjord, åkte direkt från jobbet idag å gick på crosstrainern 30 min. De va jobbigt. Tänkte börja lite lugnt nu när jag ska komma igång igen, men det kändes riktigt bra. Å inte hostade jag sönder efteråt heller Det gjorde jag efter skidåkningen igår. Brukar bli så när jag tränat lite hårdare utomhus :(

Nu ska jag fixa middag, det blir pappas supergoda tomatsoppa, och har jag tur så räcker det till lunch i morrn å :)

Ikväll blir det Guldbaggegalan, en tradition jag har å se den, men är lite less på att Petra Mede ska va programledare hela tiden :(

Dop och skidor

Hallå.
Va ett tag sen, längre än jag trodde. Har tänkt ja ska skriva många dar nu, men de har alltid dykt upp annat ist.
Hänt sen sist då?
Hängde med Linda förra helgen, vi drack lite vin å prövade göra langos, fast vi åt de på våfflor. De vart riktigt bra faktiskt, så det blir det nog fler ggr.
 
Haft ont i armen ett tag  också, varit öm, fått blåmärken å grejjer,  så med det kom även min gamla dödsångest tillbaka också. Var dock till sjukgymnast i torsdags som kollade på den och jag fick några övningar jag skulle göra. Var ngn muskelgrupp som behövdes tränas upp, så nu känns det mkt bättre och ångesten är borta.
 
I helgen har jag varit på dop också,  för lilla Signe. Hon skötte sig så bra så, vinkade å plaskde i vattnet ☺
På kvällen bjöd jag mamma å pappa på 3rätters, tonfisk bla. Första gången jag lagade det, men de vart riktigt gott.  
 
Idag har jag åkt längdskidor också,  vart inte så långt, men det kändes som vi åkt flera mil ☺ har ju ingen kondis kvar då jag inte tränat på över 2 mån det 😐 nu ska jag 
Väl dock komma  igång igen, måste ju hinna 100 pass till midsommar, å då lär jag köra 4,5 pass ni veckan nu. Så de är bra å köra ☺

Långhelg

Jaha, söndagseftermiddag igen då. Dumpat Frida på tåget för ngn timme sen. Ligger å funderar om man ska ta ett bad, å samtidigt blev jag våldsamt sugen på langos ☺
Så är de!
 
Haft en superhärlig helg med Frida iaf. Vi har surrat, ätit massa gott, shoppat å festat. Hon visade mig en ny serie också, Swedish Dicks. Johan Glans å Peter Stormare. Se den!
 
Vet inte vad ja ska skriva mer, bjuder på en bild. Och ja, det är samma
Människor. Är inte smink underbart?! 
Dagen efter kvällen innan ☺

Frulle

Morrn morrn!
Ledig dag idag igen då, så jäkla skönt!
Har precis löst klart nyårsmellokrysset i väntan på att Frida ska vakna så vi kan käka rulle ☺

Sen får vi se vad dagen har att erbjuda sen, tanken är att dra till köpis en sväng, sen käka nån go middag innan de är dags för utgång, så ikväll blir Gävle osäkert ☺

God fortsättning!

 
Sådär ja, då var det nya året igång. Har varit bra hittils, och i morgon blir det ju ledigt igen å långhelg. Inte nog med att det är långhelg heller, Frida kommer på besök dessutom, ska bli riktigt nice :)
Nyårsafton då, den var riktigt lyckad. Käkade så sjukt god mat!!! Tonfiskfillé kommer jag att äta snart igen, och till alla som inte smakat det så kan jag verkligen rekommendera det! 
Menyn såg ut som sådan: Kronärtkockssoppa med parmachips. Tonfiskfillé med skirat smör, bacon, svamp och rotfruktspuré, och till efterrätt blev det champagnemousse med hallon. Fantastiska kockar var det på den middagen :)
Blev visst utgång sen också, det var trevligt, efterfest å allt. Så så lugn blev den nyårsafton alltså :)
 
Nu ska jag ta å städa upp lite här hemma så det är fint tills Frida kommer :)
 
 

RSS 2.0