packa om igen då

hallå hallå.
nu är ja hemma från gävle igen :( har haft de helt underbart.
ska blogga mer om de å lägga upp nå kort. men nu hinner ja faktiskt inte de. drar till pite i morgon så nu måste allt fixas till det. kanske bloggar därifrån, vi får se.
bye bye!

livet suger

Ja fy fan. Inte så Peppad på livet just nu. Vad är de för mening med allt? Har haft en underbar helg som gici alldeldes för fort, men vi har hunnit mye skoj.
Nu är jag på väg hem,i en buss!!!! Vad straffas ja för?! Trångt å jävligt å toan är frusen. Stackars mig va? :) nu ska jag sitta å sura en stund till å se om de hjälper. Puss puss!

hoj hoj

Okej, jag kanske inte bara har varit dålig på å bloggat. Jag har varit värdelös. Förlåt för det. Men jag är ju en så upptagen människa!!! ;)

Veckan har gått fort, som tur är, för nu sitter jag ju i Gävle å väntar på att ja ska väcka Nettan och Martin så våran fullspeckade lördag kan dra igång.

Kom hit igår vid 2taget på em. Vi började med att dumpa mina grejer hemma, sen ner på stan för lunch och shopping.
Sen begav vi oss till skybar. Riktigt häftigt ställe med utsikt över hela staden.
Sen blev det middag på Church street saloon. Tyvärr beställde vi inte en köttbit som vi nog hade tänkt utan de blev nå tortillagrej som lät riktigt skitgott! Men, de var en riktig besvikelse. De var gott men långt ifrån vad vi hade planerat å väntat oss.

Efter middagen skulle vi ha spelat biljard, men vi bestämde oss för å köpa godis och gå hem å titta på film ist.

Svinkallt är det här i Gävle iaf,n de var det i Umeå också iofs. Så är rejält avis på mamma å pappa som är i Egypten.

Hade tänkt å lägga upp kort åt er, men de går tydligen inte just nu när ja bloggar från mobilen :( men ja lovar att det kommer!!!

sorry

Vet att ja bloggar dåligt, sorry för det. Hade tänk göra idag ordentligt men orkar inte. Jag kan iaf meddela att man för träningsverk i baksidan av låren när man har bytt till vibyerdäck, så nu vet ni det. Natti natti!

MUUUUMS!

Jaha, då var det fredag igen. Underbart!
Veckan har varit ganska tung faktiskt.
Men men, nu är det helg tillslut ändå.
Och idag har jag varit med Sofie och Verran å käkat på invito. Vi åt den där risotton som jag åt när ja va med Nettan å Martin där. Den är ju såååå god. Måste leta reda på nå recept på hur man fixar insyltade kantareller, för det är en underbar smak på de!!!
 
I morgon blir det fullt upp, då ska det bytas till vinterdäck övningsköras å förbereda allt för kvällens middagsbjudning med Emelie å Jens :)

Woop woop

 
Ledig idag. Sköönt.
Helgen gick riktigt bra faktiskt.
 
Efter jobbet igår hängde jag med Kicki, vi spelar ju bingolotto på söndagar :) Tyvärr blev de ingen vinst för nån av oss, men pappa hade tydligen vunnit iaf, så det var ju roligt för han :)
Idag har jag varit ledig som sagt.
Vaknade hos Kicki å käkade lite frulle där. Sen drog vi iväg å shoppade lite, har ju äntligen fått lön!
 
Sen när hon åkte å jobbade så åkte jag en sväng ner på Ica Maxi å sen till Frida.
 
Nu är jag hemma igen å har tränat å färgat å klippt lite hår. Tyvärr så syns det inte så jättebra på kortet, men det är ganska mkt rött i kaluffsen :)
 
 
 
Så är det. Ikväll blir det 2a delen av Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar. Har riktigt stora förväntningar kan jag säga.
 
OCH, i fredags bokade jag tågbiljetter ner till Gävle, åker den 26e okt. Längtar så sjuuukt mkt!!!! :)
 
 
 

jobbhelg och träning

Ja, jobbar ju helg. Det gick jättebra faktiskt, så hoppas på lika bra i morgon, men söndagar brukar vara jobbigare tyvärr.
Nu har jag precis tränat, så svetten rinner å jag luktar riktigt dåligt :)

Dags å laga middag nu, det blir tortelini.
Ja, sen är jag fri resten av kvällen. Men inga planer, känns som en rätt trist lördagskväll som ligger framför mig. I morgon kväll finns det ju iaf bingolotto åsså får jag lön på natten :)

fredag

Äntligen gick det bra på jobbet igen, kanske har fått tillbaka min "mojo" nu :)
Skulle ha tränat efter jobbet idag tänkte jag, men ja sket faktiskt i det, tog ett bad ist, mkt skönare :)
Nu ligger jag och kollar på en andra chans. Helt sjukt hur starka vissa är och hur mkt man kan anpassa sig. Å samtidigt sitter man å gnäller över alla möjliga fåniga saker själ0v. Men men, så är det ju med människan.

ojojoj

hör och häpna. Idag har jag tränat 2ggr! 2 pass på crosstrainern ala 30min. Inte alls vanligt för å vara jag, men det känns riktigt bra, så är inte omöjligt att jag faktiskt är på g igen :) nu ligger jag å Kicki å myser i sängen å kollar på hela Sverige bakar. Sen är de dags för jobb igen.
Är riktigt glad att ja var ledig idag, de behövdes verkligen, + att de hade haft de riktigt körigt på jobbet idag, tror inte ja hade pallat de.

Natti natti!

Flitiga lisa

Jo ni, idag har jag fått e hel del gjort faktiskt. Först å främst klev jag inte upp förns kvart över 10 , underbart! Sen tränade jag, tog tag i disken och städat buren, om ett tag ska jag väl ta laga lite mat också så jag inte svälter ihjäl :)

Butter

Här skulle jag väldigt gärna vara just nu. Ensam å bara njuta i vattnet, kan ligga i flera timmar å bara guppa med i vågorna.
Tyvärr är verkligheten mer såhär. Iaf hur jag känner mig.
Går så fruktansvärt dåligt på jobbet, varken jag eller Emelie har några krafter eller energier. Är bara arg, trött och SPYLESS just nu!
Som tur är så är jag åtminstonde ledig i morgon, men det betyder ju även att jag jobbar i helgen :(
Jaja, det ska nog gå bra ändå, bara 39,4år kvar till pension nu, de är bara att bita ihop.
 
Övningskörde till jobbet i morse igen, gick bra nu med, men man är bra trött när klockan ringer ändå.
 

trötter

Ja, tycker jämt ja är trött. Övningskörde i morse till jobbet så var uppe xtra tidigt, och jobbade in em timme xtra på jobbet också, så var väl hemma halv 12
Vilket spännande liv ja har :) kollar resor hela tiden, vill verkligen verkligen iväg känner jag. Bara få åka iväg till en helt annan värld, så underbart! Vi får väl se i höst vinter å vår hur de blir med det.
Nu ligger ja å kollar på svenska hollywoodfruar, skön och lättsam underhållning. Får väl se om ja är vaken hela programmet eller inte :)

Natti natti!

lång dag

Ja shit vilken lång dag.
Först jobbade jag in lite tid på jobbet å började typ kvart över 6. Sen gick det åt helvete hela dagen på jobbet, huvva.
 
Efter jobbet övningskörde vi lite parkering å backning å sånt.
Å sen följde jag med Emelie hem å åt tårta och negerbollar. MUMS!!!!
Vi satt i köket å surrade å plötsligt var klockan kvart över 7, så kom inte hem förns halv 8. Ja herre min je :)
 
Men huvudsaken är att eftermiddagen blev trevlig iaf, efter en trööög dag :)
 
Kl 9 ska jag kolla på Jonas Gardells serie som har premiär, tårka aldrig tårar utan handskar heter den och visas på svt, så ingen reklam, Yey!!!!!

jaha

Jaha, då var denna helg över den med :( 3e helgen i rad som har varit riktigt bra, känns nice.
 
Gjorde ju inte så mkt igår, men det var en riktigt skön slappardag.
Och idag tränade jag ju som sagt för första gången på skitlänge!
Å inte nog med det så kom Kicki över å spelade binglotto och kollade på solsidan med mig så det var riktigt trevligt.
 
Borde gå å sova, men känner inte riktigt för det.
Har suttit vid datorn och drömt mig bort utomlands. Skulle så gärna åka till Egypten igen, åsså vill jag ju till Thailand innan jag dör.
Det är väl bara börja spara. Men känner att jag vill åka nu, typ rymma ett halvår eller nåt utan nå krav eller nåt. Det skulle ju va ganska skönt ändå.
 
Jaja, drömmar drömmar.
Ska väl gå till sängs å försöka stämma träff med John Blund.
Bye bye!

wihooo!

Plötsligt händer det. Har nyss gjort första crosstrainerpasset sen i somras. Känns fruktansvärt bra.
Nu är det lunch som gäller, bakad potatis med skagenröra :)

helg!

Gud så skönt med helg igen.
 
I torsdags morse körde Emelie till jobbet, kändes ingen skillnad om det var natt eller dag. Har haft en himla otur med vädret alla gånger vi kört den här veckan, trist, men då får hon ju lära sig sånt väder också.
 
Fredag, lugn å skön kväll, drack lite vin å hade telefondate med lilla Emma! Alltid lika trevligt!!!
 
Idag blir det nog bara ligga i soffan känns det som, skulle egentligen vilja göra 100 andra saker, men är pank, så de får vänta till efter avlöning.
 
Vill ju ut å börja köpa julklappar, de är faktiskt inte spec långt kvar tills det är dags, å det är ju så skönt att vara färdig med sånt innan december börjar.
Har för en gångs skull bra grejjer å ideer till mammas julklappar iaf. Å jag å Mattias ska nog gå på Johan Glans turné tillsammans som julklapp, vi har gjort så förut, å kollade på Magnus Betnér.
 
Nä, nu ska jag fortsätta "chilla". Ska nog EVENTUELLT träna lite i eftermiddag tänkte jag. Åtminstonde senast i morgon ska jag träna. Har ju haft ett låååångt uppehåll efter sommaren. Först väntade jag ju på crosstrainerns ankomst, å sen blev ja ju sjuk å är fortfarande lite lite hostig. Men tror att det ska kunna gå bra å börja nu. Vi får se vad motivationen säger!
Bye bye!
 

Regn

Jävla skitväder! Började självklart regna när vi skulle övningsköra. Men som tur var gick det bra ändå, trots regn, rusk och lite hjärnsläpp ;)

Guten afton

Hallå hallå!

Ikväll blir det övningskörning igen, ska köra lite på Teg och lite i stan tänkte vi, så det ska bli nice.

Inte så nice var att ta cellprov idag. Först å främst så var jag inte beredd på att det var idag, för kallelsen är helt borta, å sen är det aldrig kul å lägga sig i gynstolen heller, men skönt att det är över, nu är det förhoppningsvis 3år tills nästa gång man måste lägga sig där igen.

En annan nice sak är att jag ska till Piteå den sista okt. Ska på en städmässa via jobbet å bo på hotell i Piteå Havsbad, å på kvällen ska Spandex spela. Haha, tror ja måste lyssna lite på de innan vi åker så man hör vad det är :)

Nu ska jag laga middag, kurrar ordentligt i magen. Mackisar å isterband blir det, å ett avsnitt rederiet till det så blir det perfekt.

Bye bye!

Tiden går snabbt

Jaha, då har ännu en helg flygit förbi.
 
På fredagen var jag så jäkla trött å slut. Så det första jag gjorde när jag kom hem var att tappa upp ett bad och öppna en smirnoff ice. Det var skönt å ett bra sätt att inleda helgen på.
 
På lördagen hämtade jag Kicki ifrån stugan, vi åkte runt lite i bilen i skogarna å sen på kvällen så drack vi lite vin å gick på Flamingo å sjöng kareoke. Så ännu en jättebra helg har det varit måste jag säga!!
 
Idag efter jobbet övningskörde vi, det gick bra, men de blev lite jobbigt för det var både regnigt å mörkt, så hon fick anstränga sig extra mkt, plus å hålla utkik efter djur å människor å allt.
Inte lätt de där, är glad att jag klarat av det redan, för det vette tusan om jag skulle klara av att ta det nu.
 
Nu ska jag glo lite på dumburken sen sova, är så jäkla trött på mornarna, så om man vet att man sovit länge så känns det lite bättre iaf, även om det kanske inte hjälper.

RSS 2.0