Tacksam!

Ja huva, va in på Clas ohlsson idag å skulle shoppa lite till jobbet. Folk överallt å superlång kö. Så då kände jag att jag är jäkligt tacksam att julklapparna är inköpta, så man slipper stå å trängas bland folk som inte gjort de 😀

Dubbeljobb idag, bara 4h, men de räcker, blir nog senare kvällar torsdag å fredag.

Nu sitter jag å kollar på Hollywoodfruar å inväntar att morgondagens lunch iugnen ska bli färdig så får jag gå å sussa sen 😴

Natti natt!

Lortgris!

Ja huvva. Städade köket ordentligt idag, hela kitet. Fläkt, spis, köksluckor, u name it,. Känns riktigt bra nu, toan fick sig också en omgång, den var dock inte lika äcklig som köket. Måste bli bättre på att torka av luckorna lite oftare å hålla efter, men det brukar gå så där med det :)
 
En skön söndag har det varit iaf, sov ända till kl. 9, å sen har jag bara donat på med städningen. Får se om det blir lite mer fix också, Toker ska få rent iaf tänkte jag.
 
Första advent är det också, ligger faktiskt lite lite vitt ute på backen. 
Ljusttakarna åkte fram idag också, mysigt med lite ljus. Och nu är det dags för söndagsmiddag, lövbiff med sötpotatishalvor, vitlöksås och grönsallad. MUMS! Var väldigt längesen jag orkade göra sallad till, men det är ju så gott när man väl äter det. 
 
Trevlig kväll på er!
 

Burpees och åter burpees

Snart gjort vecka 2 med burpees, så hittills har jag gjort 190st sen förra måndagen. Inte illa pinkat. Bara 860st kvar innan målgång. Tillomed igår gjorde jag dem, trots dålig dag och dubbeljobb, halv 1 på natten blev de genomförda. Tycker det är riktigt bra gjort ändå, en liten applåd där kanske? :)
 
Ja, dubbeljobb igår då. Räddningstjänsten som käkade julbord, runt 120 karlar, inte helt  fel å stå i baren då inte :) Blir repris på det nästa fredag.
 
Idag har det varit väldigt lungt, tagit upp adventsstakarna från källaren, hämtat grejjer på jobbet, handlat å träffat Lina å Adam en snabbis, typ det. Men det räcker. Tänkte få ett ryck i morgon å städa upp lite hemma å sätta upp stakarna i fönstret också.
 
Fixade en adventskalender idag också, hittade den gamla granen i källaren. Den har inte varit fylld på många år. Få se om det blir ngn vinst eller om jag bara går back på det :)
Fick en blomma av Lina också, den får hedersplats i hallen då den ska klara sig utan ljus, så får vi se hur länge jag klarar att hålla den i liv. Ska tydigen bara behöva vattnas typ 1gång i månaden, så det finns ändå lite hopp för den :)
 
Nu ska jag ladda om för så mkt bättre, Dannys dag idag då. Mysigt program, fast hade ju vart ännu mysigare om man hade ngn att titta på det med :/
 
Peace out!
 
 
 
 

Lurad!

Ja, lite iaf . Tog mig äntligen till gymmet efter ett långt uppehåll därifrån. Helt inställd på zumba 18.50 Kommer dit typ 15min tidigt å inser att de har bytt ut både tid och pass, så jag blev inslängd på ett crosstrainingzumba ist, ngn slags kombo av de 2 klasserna. Det var jobbigt, men kul :) Få se när det blir nästa träning då, nu blir det mkt jobba framöver. Julbord som hägrar, så nu blir det långpanna fredag, tisdag, torsdag å fredag, så får vi se om man orkar med något där emellan :)

Igår vart det också lunch på stan. En spontanlunch, sprang in i andra Linda på Kappahl, så då passa vi på å käka lite också. Den människan vet hur man tankar energi i folk, huuur go? ;)

Nu ska jag ta en dusch å sen hoppa i säng så man orkar med morgondagen.
Natti natt!

Lunch på stan

Idag vart det en lunchdejt på stan med Linda å Astrid. Tog lite längre lunch än vad jag brukar, å det var så skönt. Käka lite å sen gled vi runt på stan en snabbis. Jobbat in de tidigare så det tar ut sig, inte ofta jag äter lunch ute ju.
 
Efter jobbet tog jag en omväg hem så att dagens motion blev avklarad på en gång, jobbigt att ta sig ut annars. Och är så fruktansvärt opeppad på gymmet för tilfället, får hoppas att jag kommer in i en period snart igen så jag kommer igång. Promenader är iofs inte fy skam heller, men det känns lite bättre när man fått svettats ordentligt.
 
Så kan det va. Idag blev jag klar med julklappsinköpen också, inslaget å klart är de tilomed, så nu är det bara att vänta på tomten :)
 
 
Nu ska jag kolla på Du är vad du äter å sen är de la läggdags antar jag.
Natti natt! 

Bilåkarhelg

Halloj.
I helgen har det blitt en hel del bilåkandes, å mycket kalasande.
Gårdagen spenderades i Borlänge. Lotta har ju fyllt 30 så vi firade henne. Vi var på Maserhallen på deras relaxavdelning. Blev lite bubbel, lite rutschkanor å massa bastande. Simmade även 1km. Riktigt skönt var det, borde göras oftare, både relax å simma. Efter relaxandet var det dags för middag på Lilla parken i Borlänge, där fanns det tapas å en av de godare efterrätter jag ätit på länge.

Idag blev det en tur till Avesta också för att fira Erik. Så idag har det inte varit en nyttig söndag för det bjöds på alldeles för mkt gott fika :) Fick också träffa Signe å mysa med henne, nu har hon blivit lite större så man törst hålla i henne lite mer, är ju sååå mysigt <3

Idag har jag också avslutat Lidingö loppet på Ica klassikern, så nu är det bara att invänta snön och ett par skidor så man kan sätta igång med Vasaloppet också, det börjar dock inte förns i januari. Så under tiden får jag väl springa på gymmet och hålla på med burpeesutmaningen. En vecka har vi gjort nu, med 10 burpees om dagen. Idag var det att man ska ligga på rygg å häva sig upp på fötter innan man hoppar upp, det gick sådär kan jag väl säga, men men, man får göra så gott man kan. I morgon börjar väl den riktiga utmaningen egentligen med burpeesarna, då är det 20st om dagen som gäller :)

Nu ska jag ta å kolla på gårdagen så mycket bättre, började med det igår när vi kom hem från Borlänge, men när popcorna var slut somna jag som en stock å vaknade kvart över 5 i soffan :)


Dåligt humör

Ja fy, idag på förmiddagen var jag på riktigt dåligt humör. Drygt när man är bland folk så man måste va trevlig ändå.
Så kan de va, händer ju faktiskt inte ofta, och eftermiddagen blev bättre. Var å handlade efter jobbet så man fick hem lite matvaror å sen lagade ja massa matlådor. 12st närmare bestämt, känns gött 😀
Jag har dessutom köpt lite julklappar idag å, å inte så många kvar, bara brorsan, som jag inte har en aning om vad ja ska köpa till, och till julklappsspelet med släkten.

Dagens 10 burpees är avklarade också, gick rätt bra idag tycker jag, kan bero på att man inte hade kört ett träningspass innan. Har faktiskt träningsvärk idag, såå skönt 😀

Ny vecka, nya tag

Sådär ja, äntligen börjat veckan på ett vettigt sätt och varit på gymmet. Det känns som 1000år sen sist, men har ju varit förkyld. Får se om de blir värre lr samma nu.
 
Vi har börjat med en ny träningsutmaning också, vi ska köra burpees. 5veckor framåt, varje dag, så sista dagen har vi tagit oss igenom 1050 burpees. Det kommer att va en pina skulle jag tro. Men svårt att inte ta på sig en utmaning ju, å dessutom är de fantastiskt effektiva, så förhoppningsvis blir det resultat av det hela också.
Haka gärna på ni med :)
 
I morrn är det äntligen lön också, så då ska jag åka å handla lite, fylla upp frys å kyl, har vart tont ett tag nu. I helgen har jag tex ätit korv med bröd 4ggr :)
 
Nu ska jag ta en dusch å sen lägga mig å läsa lite, håller på med Martina Haags bok, det är något som inte stämmerhär, å den är riktgt bra.
 
Trevlig kväll på er!
 

Skön helg

Hallå där.
Lördag kväll igen. En skön sådan. Har skaffat några extra vuxenpoäng den här helgen tycker jag. Fredagskvällen spenaderades i tvättstugan, sen gick jag å la mig i god tid i en renbäddad säng, hur skönt? Idag har jag även gjort något som jag tänkt jag ska göra väldigt länge, men har inte blivit av. Har rensat ur garderoben och vikt kläder så det går att se vad som finns. Har en tendens att bara trycka ner allt i lådorna så det blir kaos.
En promenad i det fina vädret blev det också, kallt men soligt, en sån där idyllisk vinterdag, och efter det ett bad för å tina upp.
Inte nog med det så har jag bakat också, en kladdis blev det.
Så nu väntar jag bara på att Lina ska komma å smaka den med mig, så ska vi kolla på lite Greys Anatomy å filmmysa.
 
Trevlig kväll på er! 
 

En bra dag :)

Kanske inte så många som håller med mig om rubriken då Trump vann, men om man tänker bort det. Full fart på jobbet å så, dock så fruktansvärt opeppad på att träna nu. Kom ju av mig helt när jag var sjuk, inte ens kickboxningen kunde locka mig igår :( Trodde inte det skulle bli ngt idag heller, men Linda hörde av sig på em. och det resulterade i en promenad med barnvagn på oplogade vägar, det var jobbigt. Sen lite skottning av parkering och balkong så kanske man brände några kalorier tillslut iaf. Tyvärr tog de nog inte ut pizzan vi tryckte i oss innan, men men, man kan ju inte va perfekt jämt :)
Nu ska jag kolla nåt avsnitt The Office innan ja somnar, i morrn är det dags för att byta till vinterdäck på jobbilen, bättre sent än aldrig eller? :) Får se om man tar sig till verkstaden utan att krocka lr köra i diket :/
Natti natt!

2års jubileum


Sådär ja, idag för 2år sen klev jag in på Swecos kontor för första gången. 2 riktigt bra år har det varit. Trivs hur bra som helst på jobbet, känns som att det passar mig bra, få göra lite allt möjligt och serva människor på olika sätt. Sen är man ju urless vissa dagar, men skulle tippa att man är det vad man än jobbar med.

Så nu undrar ni väl hur jag har firat detta såklart :) Med att sluta tidigt (iofs var det halvdag idag, men jag brukar ändå bli kvar å jobba hela dagen) å ta en tupplur i soffan och nu har jag precis käkat lite nachos. Gott var det. Tror inte det händer så mkt mer spännande ikväll, men man vet aldrig, kvällen är ung, hör av er om ni har nå bra förslag vet ja :)

 

Trevlig helg på er därute!


AW

Sådär ja, idag har det varit AW på jobbet. En städkväll som avslutades med lite käk från citygross och en pumpkarvartävlng.
Svårt att va domare, alla gjorde ett riktigt bra jobb. Tillslut vann dock ett lag som gjorde Donald Trump, sen får vi väl hoppas att det är de enda valet han vinner :)
Tävlingsbidragen.
Vinnaren
Priset
Och sist men inte minst...
...käket :)
Nu ska jag ta en resorb å sen lägg mä.
Sov så gött!!
 
 

RSS 2.0