dålig update

Orkar inte skriva nåt. Trött är jag. Kort update är iaf att jag har fått en ny mobil äntligen ist för samma skit hela tiden, så håll tummarna att den funkar som den ska nu. Å i morgon kommer mamma å brorsan. Så jag återkommer väl kanske på söndag eller måndag skulle ja tro. Vem vet, då kanske jag tillomed har nån bild att bjuda på så det blir lite roligare :) Natti natti på er!

Flm film film

Blir mycket film nu känns det som, har man väl börjat är dte svårt att sluta. Kollade nyss på Friends with kids, riktigt bra film, den kan jag rekommendera.
Förutom att glo på film så har jag ju jobbat och städat buren. Och dagens goda middag bestod av salami och brieostsallad m lite avocado, yummi!!!

jaha ja

Då var den helgen över å i morgon börjar vardagen igen. Som tur är för bara 4a dgr, men ändå :/
 
Haft en riktigt bra helg trots jobb. Var ju ledig idag och i fredags å det flöt på smidigt att jobba.
 
Idag har jag sett 5 filmer. Har varit riktigt ruskväder så det har passat bra.
Kollat på American pie the reunion, The tall man, Projekt x (igen) Kvarteret skatan åker till Laholm och Seanafrika.
American pie och kvareteret skatan var bäst så de rekommenderar jag. The tall man var, enligt mig, helt värdelös! Och Seanfrika var väl kanske, hur ska jag säga det, inte så bra ;) Men nu har jag sett den iaf, å den har ju sina specialiteer också om man säger så :)
 
Nu ska jag invänta att mamma ska få sluta jobbet, sen ska jag ringa till henne. Hon fyller ju år idag, så GRATTIS MAMMA säger vi här!!!

Helgjobb

Jaha, då var första jobbdagen avklarad för den här helgen. Det har gått riktigt bra. Vaknade lite väl tidigt bara och kunde inte somna om. Så ja var på jobbet en timme innan ja började, men men, det gick ju det också.
 
Blev väckt av att rutorna i rummet skallrade som bara fan, typ som de var jordbävning lr nåt. Klockan var 5 på morgonen å det var folk som halvsprang i loftgången. Misstänker att det kanske rörde sig om efterfest lr nåt.
 
Nu ska jag ta å käka lite middag, de blir tacossallad, samma som lunchen igår. Sen ska jag se om jag får byta till mitt riktiga förråd nere i källaren. Har haft grannens, men nu har de flyttat och håller på å tömmer nu. Där är det proppat med grejjer, så jag håller mig inne tills de har tömt klart, orkar inte jobba nå mer idag än nödvändigt :)

Fredagskväll

Ser att mina besökare här på bloggen har ökat, ligger på ungefär 6 besökare i snitt :) Alltid kul att se att det är nån som läser. Ni får gärna lämna kommentarer så ja ser vilka ni är, hade jag fått blogglön hade vi ju kunnat dela på den haha.
 
Fredag idag, har varit ledig eftersom jag jobbar helg, men det känns helt ok. Ska ju jobba med Kicki å jag får vara boss :)
 
Dagen har jag tillbringat vid datorn, diskat och plockat undan lite här hemma, fixat en ny nätverkskabel från brorsan och hämtat hö.
Har också kollat på en massa avsnitt av en serie som jag bara sett lite grann av på tv förut, Awkward heter den. Väldigt skönt tidsfördriv.
 
Köpte ju en router igår. Gick bra att installera efter lite tips av brorsan. MEN, när ja skulle fixa trådlöst så sket det sig totalt. Måste ha kommit åt ngn knapp, för nu är det helt omöjlig att ansluta dit. Som "tur" är har jag ju ingen mobil som jag vill använda trådlöst till just nu, så jag får och kan vänta till Matitas å mamma kommer hit å löser det åt mig :)
 
Nu ska jag kolla vidare på Awkward sen måste jag väl sova så ja kommer mig upp i morgonbitti.
 
Puss på er!

hallå hallå.

Ledig i morgon. skönt.
 
Var till Elgiganten efter jobbet idag å köpte en router. Kunde installera den å allt, men sen blev det problem. Är rätt less kan jag säga. Har gett upp för idag. Får se om jag provar nå mer lr om jag väntar till min käre bror kommer upp å fxar det åt mig. Det gick inte bra via telefonen.
 
Kollat klart på Desperate Housewives nu också, så nu har jag sett alla säsonger. Gråtit en hel del de sista dagarna. Det har varit så mkt sorgligt, å det känns som att man känner de fast det är ju bara på tv som tur är. En vanlig människa skulle nog inte orka med alla prövningar seriefigurer får utstå hela tiden.

En morgon till

Jo, en morgon till måste jag gå upp tidigt, men på fredag är jag ledig, så då får jag ligga kvar hur länge jag vill. Ska jobba helg förstår ni.
 
Gick bra å komma upp i morse också, men lite segare än månda å tisdag ändå måste jag säga, så räknar med att morgondagen blir ännu lite svårare.
 
Idag efter jag kommit hem från jobb och träning så käkade jag middag. Så gott var det, åt samma som igår. Sallad med halloumiost och chillinötter. Kändes som en riktigt lyxig middag. I morgon blir det nog kebabsallad tror jag, men vi får se.
 
Ska försöka hålla koll på maten lite extra de här 2 veckorna, för jag tror inte det kommer bli myket till träning.
Tränade första gången idag efter semestern, å det gick så jävla dåligt. Knäskålarna hoppade ur led varje gång kag tog ett "steg" på crosstrainern. Inte som jag kommer ihåg att det kändes innan semestern. Och absolut inte som det känndes på mammas crosstrainer, nä fy fan. Det sög musten lusten å orken ur mig helt å hållet. Synd, för jag hade faktiskt sett fram emot att få träna lite igen.
Men känner mig själv, det måste kännas motiverande och kul också, annars blir det bara skit av alltihopa. Slutar träna helt och gluffsar i mig mer onyttigt än innan jag började träna. Så brukar det vara iaf.
Så ska ta det här som en liten viloperiod från träningen, jag får ju iaf röra mig 8h om dan via jobbet, så helt stillasittandes blir jag ju inte. Eller så kanske jag kommer mig iväg till badhuset nångång, tror de börjar med ordinarie tider v36.
Vi får se, jag återkommer om det händer nåt på den fronten.
 
See ya!

Bortkopplad

Tragiskt nog så känner jag mig lite bortkopplad från omvärlden just nu. Why? Lämnat in min förbannade jävla helvets skitmobil för 3e gången! Å inte hade de ngn likärdig mobil att låna ut heller så ja har min gamla dåliga telefon utan några coola finesser. Men men, de är värt de om jag kan få en ny mobil som fungerar sen, så håll tummarna att de tar emot reklamationen nu!
 
En annan tråkig grej som vart idag är att jag fick veta att jag inte kommer få ett jobb som jag sökt, som jag verkligen hoppats på, som trafikassistent på Umeå Flygplats. Tror jag hade kunnat trivts med det jobbet. Jävla skit!!!!
 
Å nyss blev jag hoppfull att kanske kanske kanske de ringde från Ticket i Avesta där jag också sökt jobb.....Men det var från svensk fondservice å ville prata pension. Så pappa, jag hör av mig när ja fått hem mina papper så kan "vi" bestämma om det är något att ha eller inte :)
Nu blir det desperate housewives sen måste jag nog ta å fixa nån middag tror jag.
 
Tuddeluuu!
 

Semester finito

Ja, då kom den tillslut. Första arbetsdagen efter semestern.
Måste säga att det gick riktigt riktigt bra. Var utvilad när jag vaknade i morse och lugnt på jobbet. Så jag hoppas veckan fortsätter så. Blir spännande att se i morgon om det är lika lätt att komma upp då också, i morse började jag ju inte förns 9e, i morgon är det kl 7som gäller igen.
 
Efter jobbet åkte jag å handlade så man har nåt hemma att äta efter arbetsdagarna, känns skönt att ha fyllt på förråden. Det enda jobbiga är att jag glömde köpa det som stod överst på listan, så jag hoppas de har salladshuven på statoil, känns jobbigt att åka på maxi igen.
 
I morgon efter jobbet ska jag åka till Elgiganten med min telefon. IGEN. Blir tredje gången på ett år. Garantin går ut på onsdag, så jag hoppas jag är på bråkhumör i morgon, för ja vill inte ha den där telefonen som bara krånglar hela jävla tiden! Inte ok!
 
Nu ska jag kolla på lite desperate housewives. Det är SÅÅÅÅ spännande!

Söndagsfix

Använder chokladansiktsmasken jag fick av Emma å Lotta i sommar. Luktar riktigt gott. Man vill smaka på den, men misstänker att det varken är nyttigt lr gott :)
 

Söndagen den sista

Innan semestern.
Men faktiskt så har jag inte så fruktansvärt jobbig ångest än. Det var mkt värre tor fre lördag faktiskt. Men jag kanske inte har nyktrat till än. Eller vad tror ni?
 
Gårdagen blev bra. Låg i poolen hela förmiddagen, sen kom Kicki å Karin förbi å sa hej. Skitfint väder var det, varmt å skönt. På kvällen ville jag verkligen gå ut, men det såg väldigt mörkt ut. Men, så tillslut fick jag med mig Kicki W ut. Hon skulle hämta upp mig när hon fick skjuts. Klockan började bli ganska mkt så jag råkade visst somna till.
Skulle ju bara vila å vänta på att hon skulle ringa upp.
 
Slutade iaf med att jag vaknade tillslut när hon ringde, å då var det bara att ringa en taxi å åka ner på stan.
 
Blev en snoa på Bishop. Mysigt ställe.
Vi skulle egentligen ha dansat loss på Allstar, men klockan var så mkt å det kostar ju så mkt fast de stänger om en timme. Bishop är gratis :)
Avslutade kvällen på McDonken. Åt lite där, och (älskar mig själv för detta) köpte även med extra så jag hade till frukost i morse. Ni kan ju tänka mig att jag var glad när jag vaknade.
 
En annan sak som gjorde mig glad var att jag inte tog taxi hem, som jag hade tänkt från början. Utan jag tog faktiskt bussen. Kan ni tänka er va?! Det händer inte ofta. Åkte ju inte ens gratisbussen hemma i Avesta.
 
Å en grej till, sen ska jag avsluta.
Idag har jag skaffat nytt internet. Känns riktigt bra. De enda som är synd är att jag inte har ngn router än, men det får jag om typ 2v när mamma å mattias kommer upp. Glömde nämligen den i Fors :(
 
Peace Out!
 
 

Besvikelse

Ställde mig på vågen i morse, så ja har vägt mig på samma våg som jag vägt mig på från början.
Hade ganska höga förväntningar, har lixom tränat typ 22 av 26 dagar under semstern och hade på mammas och pappas våg gått ned ca 2-3kg, så hade ju räknat med minst nåt sånt på den "riktigta vågen" också.
Resultatet? +1kg. INTE GLAD kan jag säga, just nu känns det som att jag bara vill skita i allt vad bantning å träning heter å dö ensam å fet :(
 
Jaja, vet att man måste äta rätt också, men tycker inte att jag har tryckt i mig allt för mkt onödigt. Speciellt inte när jag stått på den där jävla crosstrainern i 40-45min varje dag. Å på måndag börjar jobbet igen.
Ja, huvva, ledsam kväll blev det. Hoppas ni har det bättre!
Kram kram!

Bilder

Här kommer lite bilder från sista veckan också
 
 
 
Busungarna! Så kul att de kommer ihåg en fast man inte träffas så ofta, ännu en nackdel att man bor så långt bort :( ♥
 
Bara en omgång av alla svampplockningar av mamma och pappa. Har fått med mig lite till Umeå också, så det kanske blir ngn svapmacka delux i höst :)
 
Tog en fika på stan med Nettan, Saad och Ashraf också. Drack en blåbärsmilkshake, såå gott!

Umeå

Jaha, då var semsterns dagar räknade. Sista helgen nu innan vardagen drar igång igen. Känns väldigt tungt måste jag säga. Har haft det så himla bra hela semestern, å de 2 sista dagarna var det riktigt kalasväder också så jag fick lite färg igen innan jag begav mig norrut.
Igår var jag å sa hej då till mormor och morfar sen åkte jag till Sonnbo å träffade Sonja, Perra, Erik, Helena å kusinbarnen Ida och Jacob.
Vi hade hamburgerfest, åt glass å spelade fotboll. Solen sken å vi hade det hur mysigt som helst.
Sen på kvällen åt jag mamma och pappa kräftor. Och när Mattias kommit hem från jobbet blev det semesterns sista kvällsdopp i poolen. Huvva, vill inte att det ska vara slut :(
Jaja, inte så mkt att göra åt, hoppas året går fort så det blir semester igen. Eller att det blir jul, de är ju ganska långledigt då iaf.

Morrn morrn

Hellu!
 
Idag lyser faktiskt solen riktigt varmt å fint, så jag hoppas det håller i sig under dagen.
 
Nu är Saad å Ashraf här å hälsar på, men de åker redan idag. Ska skjutsa de till Arlanda i kväll, känns väldigt trist måste jag säga. Det har varit riktigt trevligt att ha de är. Vi badade mkt igår fast det var mulet hela dagen å kastade boll i poolen , skitskojj :)
Nu tror jag att jag ska ta å väcka de, för vi ska in till stan idag, å de skulle va skönt å få bort det, spec om det är fint väder ju, så håll tummarna nu att solen orkar. Skulle vart häftigt att få uppleva en sån dag den här sommaren :)
 

Söndag

Jaha ja, nur har det gått några dagar igen. Men måste ändå säga att jag tycker jag varit duktig å blogga fast jag har haft semester.
 
Skrev ju i onsdags att jag skulle ta gratisbuss. Så blev det inte. Skulle tagit bussen för att en lampa i min bil hade börjat lysa dagen innan, men pappa gav klartecken på att köra på onsdagen igen så jag blev lat å gjorde det.
 
I onsdags var vi ute å käkade på Kings Arms, jag Nettan å Lina. Väldigt trevligt å väldigt gott. Salsan där var riktigt riktigt god, så kan rekommendera att ta nachokorgen om ni är där ngn gång. Iaf i Avesta. Vitlöksdipen var också väldigt god.
 
Lina jobbade tidigt dagen efter så hon drog sig hemåt vid halv 10, jag å Nettan rockade på tills de stängde.
 
Torsdagen gjordes inte mkt alls, låg bara hemma hos Nettan å kollade massa filmer och åt massa gott som vi hade inhandlat dagen innan. Man får inte va dum vet ni.
 
Mamma å pappa har börjat rensa på garagetaket, så fredagen spenderade jag och Nettan mestadels med att gå igenom lite av mina grejjer som ska sparas respektive slängas.Väldigt spännande å se vad man har för gamla saker.
 
Åsså slutligen, igår, då var det den årliga kräftskivan hemma hos mig.
Det var den lugnaste kräftskivan jag någonsin haft/varit på. Men det var ganska skönt och väldigt väldigt trevligt. Det är ju sååå gott med kräftor. Åsså hade jag gjort en västerbottenpaj. Mums!
Åt gott, drack gott och spelade spel. 
Den här gången var det Lotta som fattades, så det var synd. Men jag är glad att jag hunnit göra något med alla minst en gång den här semestern iaf.
 
 
 
Om ni undrar vad det är för konstigt med mig på den sista bilden så är det lila läppstift på hela näsan. Vi spelade ett spel som heter Trodde Du Ja! Å då fick jag en utmaning som sa att jag skulle göra så å ha kvar hela spelet :)
 
Mamma å pappa var också på kräftskiva igår, så när mina gäster hade åkt å vi hade hämtat hem m o p så tog jag å mamma ett nakendopp i poolen. Kolsvart ute, ca 15 graderi luften å 34grader i vattnet. DET, var riktigt skönt.
 
Idag är det söndag igen, 3e semesterveckan avslutad å i morgon börjar 4e och sista veckan.
Ikväll kommer Saad å Ashraf på besök i fors också, de ska till Libyen men ville hälsa på mig å mellanlandar här i någon dag, så det blir skojj.
 
Nu ska jag ta å kolla på lite Big Brother tror jag. Har ingen brådska att ta tag i dagens göromål eftersom besökarna kommer anlända mkt mkt senare än jag hade tänkt mig :/
 
Ha en skön dag!
 
 
 
 
 

Hemma igen

Sådär ja, då var vi hemma från Mariestad och Gränna igen. Kom i måndags kväll. Det var en mysig lite tripp, tror inte jag har träffat MajBritt å Kalle på nästan 10år så det var verkligen dags nu.
 
Det mesta vi gjorde var att äta. Vi åt å åt å åt, så det kändes väldigt skönt att få komma hem å träna igen måste jag erkänna.
 
Efter Mariestad åkte vi till Gränna. Mysig stad så dit kan jag tänka mig att åka igen. Det tråkiga var bara att så fort vi kom in i Gränna så började det regna. Å sen regnade det hela vägen hem och resten av natten :(
 
Igår var jag hem till Lina å hängde där. Senare kom Nettan också dit å Lina bjöd på käk, choritzogryta, det var riktigt riktigt gott.
 
Bjuder på lite bilder, sen ska jag träna å göra mig klar för å åka in till stan igen. Ska faktiskt åka gratisbuss, måste ju prova det en gång åtminstonde när det finns sån lyx :)
Bye Bye!
 
 
 
Stugan vi bodde i på Ekuddens camping i Mariestad. Inte så stor, men
det räckte.
 
Badplats på Ekudden. Tyvärr hade vi inga badkläder, för det var inte så
farligt kallt i vattnet. Hade varit skönt med ett kvällsdopp. 
 
Fika hos MajBritt och Kalle
 
Å sist men inte minst. Har man varit i Gränna måste man ju köpa....
POLKAGRISAR SÅKLART!

Mariestad

 
Hallå där!
Nu sitter jag å väntar på att Karin ska komma å hämta upp mig. Vi ska nämligen till Mariestad och hälsa på mormors syster och hennes man. MajBritt och Kalle. 
Det var några år sen jag träffade de så det ska bli skojj.
Sen ska vi nog en sväng till Gränna också, å kolla lite polkagrisar :) Kul med en liten semestertrip på semestern, har ju inte gjort nå speciellt än, förutom å komma hem till Dalarna å träffa alla här förståss.
 
Nä, nu ska jag fixa klart det sista så Karin slipper vänta på mig.
 
Bye bye!

Augusti

Herregud vad tiden går fort, nu är det ny månad IGEN!
 
Inte gjort nå spec, tränat, grillat.
I förrgår var jag iaf hem till mormor och morfar å hälsade på. Vi var iväg å shoppade lite och sen fikade vi å kollade på kort.
 
Nu sitter jag å väntar på lunch, nyss tränat så svetten rinner å är vrålhungrig, så jag bad mamma göra en pastasallad, så det blir gott.
 
Molly ligger på altanen å vilar när det bara regnar å regnar
 
Idag satt jag å rensade lite barbiegrejjer, har några dockor. Älskade att leka med barbie
när jag var liten, slutade inte med det förns ja började högstadiet tror jag, fast de sista åren
var i smyg :)
 
Har jag skaffat glasögon tro?....
 
 
...eller lånar jag bara pappas?

RSS 2.0