Blogga blogga

Nu har jag äntligen städat hemma, inte nån grundstädning men det känns ändå rent å fräscht :)
Måste ju vara fint när mamma kommer på besök :)

Drog ut på det länge, tror ja börja typ 8a och avslutade det hela precis nu, fast då har jag inte städat hela tiden såklart utan kollat lite desperate och cougar town b.la. också :)

Jobbat under dagen, himla skön å lugn dag faktiskt, gick snabbt, och nu är det bara 1 jobbdag kvar, ledig 4dgr i rad sen, känns helt fantastiskt!!!!
Simmade i morse, var inte ett dugg peppad, väldigt sugen att messa Soffan å avboka, så jäkla trött. Å tydligen hade hon också tänkt på avbokning. Som tur är så är vi duktiga och drog oss iväg iaf, å då var det ganska skönt faktiskt :)

Hoppas på att mamma har badräkt med sig så vi kan simma lite, glömde att säga att hon skulle packa den.

Nu är det sovdags.
Natti natti!

söndag för mig

Ledig dag idag, så det har kännts som en söndag för mig idag, fast bättre eftersom det inte är söndag å veckan faktiskt har börjat och alltså tar slut fortare :)
Dagen inleddes med häng med Saad, vi var ute å letade bikini till mig, men det gick åt h-vete, så jag får ha min gamla. Skulle vart så kul att ha en ny fin bikini som passade på riktigt till turkland, men får väl ta den som är snäppet för liten. Får väl trösta mig med att den är rosa iaf :(

Sen åkte jag en sväng till Kicki å surrade sen hem å göra ingenting.

Nu ska jag bara fixa nån kod för nå pensionsgrejs sen ska jag lägga mig å kolla på Änglagård, tredje gången gillt lr vad den heter å sen sova.
Upp tidigt i morrn till den där j-la bassängen :(

Positiva klubben säger "god" natt!!!

söndag!!

Hallå mina kära vänner!
Äntligen är helgen över, skönt, å i morgon är jag ledig. Så fruktansvärt skönt. Bara 8 arbets dagar till turkiet nu, och 26 arbets dagar till riktiga semestern :) Inte illa pinkat.

Helgen har varit bra, gått bra på jobbet. Är så skönt att jobba med Verran, vi är verkligen effektiva tillsammans.
Och inskolningen gick bra också, fast det är lite svårt att lära ut saker som man gör automatiskt själv. Jobbet kräver ju inte så mkt hjärnaktivitet om jag säger så, man blir självgående ganska snart :)

Efter jobbet mötte jag upp Saad på pizzeria milano, vi skulle käka middag. Det resulterade att vi fick sitta vänta en hel timme, tror de hade glömt bort oss typ, och de som beställde före oss också, de hade inte fått sin mat när vi gick därifrån. Tyckte lite synd om de faktiskt. De hade riktigt stressigt idag kan man säga.
Det slutade iaf med att vi fick våra kebabtallrikar som smakade riktigt bra. Kan rekommendera kebaben på milano, men är väl kanske inte rikigt värt att vänta på en timme.

Sen kollade vi på Jägarna, åå jag tycker så synd om Ove i filmen, och när en av idioterna skjuter ihjäl sin hund för att han var livrädd för husse å inte lydde :( Men det är en sjukt bra film, blir spännande att se 2an så småningom.

Nu har jag lite bloggpaus när ja väntar på att Saad är å köper nåt gott och hyr en ny film som vi ska glo på, hoppas han väljer nå bra! :)

spännande spännande.

Karneval var det i Avesta i helgen också, pratade med tjejerna i telefon igå kväll å konstaterade att jag bra gärna skulle ha velat vara där också med dem. Det är väldigt långt mellan oss :( Hoppas iaf att ni hade skitkul igår och att ni har klarat er hyffsat från hemska baksmällor!!

Å IDAG ÄR DET MORS DAG!!!!
Grattis mamma!!! Det ska bli väldigt kul när du kommer och hälsar på, det ser jag fram emot, vi får fira mors dag då ist, det är ju inte så långt kvar. Synd bara att ja inte hinner träffa pappa nåt, men de kanske kan åka förbi hotellet innan de åker hem igen, han har sagt att de skulle iväg vid 6 taget, men det brukar aldrig stämma med sanningen det han säger om starttid ;)

jobbhelg

Då var det dags igen, var 6e vecka händer det...
...att jag jobbar helg alltså :)
Men det har gått väldigt bra faktiskt, lagom med "utstäd". Och nu sitter vi på hottellet å dricker lite vin och lyssnar på Britney, snart dags att sova så vi orkar jobba i morgon också. Vi har ju en inskolning i helgen också, så hon har fått hjälpa till. Ser bra ut, hon har skött sig bra.
Nu ska vi ha lite tjejsnack en liten stund sen sova.
Natti natti!!!

veckorna går fort!

Fredag igen, hekt sjukt hur dagarna bara springer förbi ju.
Jobbat idag, jobbade till kl 5 så jag kan sluta lite tidigare när ja ska till turkland, gick bra faktiskt.

När jag kom hem lagade jag mat å tog ett glas vin. Makaroner å schnitzel å ketchup blev det. fredagslyx :)
Efter det halvslumrade jag i soffan tills Saad kom förbi å sa hej. Han går på semester idag, å ja är inte ett dugg avis!! Eller, nja lite. Men jag går ju snart oxå en vecka :)

Nu har jag kollat på lite youtubeklipp med Messiah Hallberg, han är så underbar! Rolig och snygg :) Så om ni int evet vem han är tycker jag det är dags att ni kollar upp det, för det är helt klart värt det.

Funderar på att ta ett bad nu, men det känns jobbigt oxå, för jag vet att jag kommer somna å det kommer vara jättejobbigt att kliva upp.
Men hur som helst måste jag duscha, för det är dags helt enkelt :)

Ledig dag

Skönt att vara ledig, men därermot jobbar jag helg. Men det brukar gå bra, å helgen går fort också å det vill jag ju eftersom mamma kommer å hälsar på i veckan, och att det närmar sig turkiet :) Kan riktigt se tunneln framför mig, den när man kommer in i alanya efter 2h på bussen :)

Vad har jag gjort idag då?
Varit ute på en promenad med Linda och hennes 3 hundar, det var trevligt men jobbigt, hon släpade upp mig för ett berg lixom :)
Sen var jag ut med Toker. Var ute en hel timme, å snacka om att han var trött när vi kom hem. Han sträckte ut sig i köket och kom inte ens när jag prasslade med godispåsen, å då är han verkligen trött. I vanliga fall brukar han komma springades när han hör att jag är på väg att nudda godispåsen :)

Städade även buren åt odjuren och diskade. Detta skedde mellan 9 å 10 på kvällen ungefär, så jag har verkligen skjutit upp det hela dagen :)

Mellan varven har jag lagt patiens, hur mkt som helst, har dock inte räknat gångerna, tur nog, för då skulle jag nog bli inlagd på avvänjning :)

Justja, var på Maxi en sväng oxå. Skulle köpa morötter å bacon, men slutade med en nota på 225:- Så kan det gå :)
Natti natti!!!

 

Uppsvälld som en ballong!..

..Det är jag nu, hemkommen från middagsbjudning av Kicki. Det bjöds på grillad fläskfillé, pot.gratäng å grönsallad + goda såser. Efterrätt var det oxå, glass å chokladsås. SKITGOTT!!!

Vi hjälpte henne att flytta så då blev vi bjudna på mat, helt klart värt det, tackar och bockar!

Annars har det inte hänt så mkt idag, var på jobbet från kl 6, jobbar in lite komptid så jag kan sluta tidigare när vi åker till turkland, helt klart värt det. Somnade så tidigt igår oxå så vaknade innan klockan ringde i morse å tyckte att det var lika bra att åka iväg.
Vart så himla trött efter att ha suttit vid datorn så tänkte jag skulle lägga mig en halvimme å bara blunda. Då var kl 7. Sen znoozade jag en hel del innan jag stängde av larmet helt å vaknade strax efter 9, då gick jag å lade mig, var helt knäckt igår, vet inte varför. Men idag känns det bättre som tur är, fast nu har jag inget att göra ist så skulle lika gärna kunna sova igen :( Borde ta ut Toker egentligen, ganska fint väder, men det är ganska tråkigt när man är själv.

Jaja, nu ska jag surfa runt lite å se om jag hittar nå vettigt att göra eller inte :)
Bye bye!

blodpudding...

...blir det till middag idag, ska ta mig i kraen å börja tillaga, känns fruktansvärt jobbigt :)

Simmade i morse, skittråkigt å trött, har varit trött hela dagen idag, fats de var lite roligare nu när Soffan är hemma igen.
Sen har det inte hänt mkt mer idag och lär nog int egöra heller Tur att jag har en blogg så jag kan dela med mig av mitt händelsefulla liv :)

Kanske ska ta ut toker en sväng igen, han gilade ju det, men det blåser så j-la mkt å ja vill inte att han ska bli förkyld ju.

Pirates of the carribian

Nu har jag vart på bio med brorsan och sett pirates 4, riktigt bra var den, Johnny Depp är ju så bra!! Så den kan jag rekommendera.

Igår tog jag ut Toker på premiärtur i koppel, han tyckte det var roligt och var inte rädd alls faktiskt, så nu hoppas jag på bra väder så han får vara ute mer. Så han kan äta alla goda maskrosblad. Känns lite taskigt mot Mysack bara som får sitt ainne å vänta, men vi tar med lite gräs till han så verkar han inte bry sig så mkt iaf :)







Nu ska jag ta å packa badpåsen, nu när Sofie är hemm från turkland igen så är det slut på sovmorgon :(
Natti natti!

Borta bra men hemma bäst!

Nu är jag hemma från en härlig helg. Det är kul att åka bort, men alltid lika skönt att komma hem. Har ju mina djur här hemma som jag saknar också ju! Fast det känns ju lite trist att det är söndag såklart, men det är inte så mkt att göra åt de :(

jorden finns kvar...

...vad oväntat, eller vad säger ni? Jag är då inte förvånad iaf :)

Haft en bra och trevlig dag i sollefteå. Gick på stan en sväng och köpte ett linne, lite smink, massa hårsnoddar + en liten inflyttningspresent till thorkz. Spännande va Frida, nu blir du nog nyfiken. Det är en grej som jag tycker kommer passa dig :)
Efter stadstrippen åt vi lite lunch på sibylla, gotti gotti. Sen hem å slöa  en stund, Senare blev det en liten promenad med hunden igen. Så himla härlig natur här med älven å skogsvägar och grillplatser överallt. Extra mysigt blir det ju när solen dessutom skiner fast klockan är typ runt 8a på kvällen.
Sen blev det middag, pizza, och film. Kollade på Fivel, resan till America. MYS!!
Vi hade en jäkla tur när vi skulle beställa pizza, för när vi stod å kolla vad vi ville ha så kom det typ en hel skolklass som skulle beställa, så då fattade vi snabba beslut vad vi skulle ha kan jag säga. Annars skulle vi väl inte ha fått maten än.
Nu är det snart dags att göra kväller, ska ju köra hem i morgon igen, blir väl på morgonkvisten någongång, för jag hade tänkt att jag skulle ta mig till badhuset en sväng. Var inte där varken i lördags eller torsdags, å efter den här helgens matintag så känns det verkligen som att det behövs.
Skönt att ha haft en helt nykter helg också, har vart lite mkt fest på sista tiden tycker jag. Det var nära att vi  gick in på boa idag på stan, men sen känndes de som de var bättre att låta bli eftersom vi ändå ska köra, å då måste man va pigg å fresh!
Natti natti!

fredagsmys!

Sådär ja, då var det fredag igen. Kanske är det den sista också ju hehe.
Slutade tidigt idag, kl 2, men jag slet hårt fram till dess så det blev en snabb dusch innan vi fortsatte mot sollefteo å hälsa på Jessica. Så nu har vi nyss käkat tacos och är mätta som bara den, det är jobbigt att andas tillomed, så mätt är jag :)
Nu blir det en liten promenix med kicki jessica och en voffsingen :)
Och tro mig, promenaden är INTE min idé.

Kanske blir lite dåligt med bloggning under helgen, men jag återkommer senast på söndag.

Trevlig helg på er allihopa!!!

Autografjägaren!

Idag mina vänner har det hänt grejjer!
Haha, Amy Diamond sov på hotellet i natt, så ryktet stämde alltså, inte dumt :)
När de checkade ut så var vi som tur var i korridoren och kunde se dem, och jag vart ju tvungen, hur pinsamt det än kändes, att be om autografen. Hon är ju faktiskt kändis!!!
Så nu har jag 3 autografer. Den första är från Lill Babs, min gamla idol, sen har jag fått en från Peter Siepen. Han skrev dock på min arm, smart som jag var, så den är ju borta för längesen. Åsså nu idag då från Amy. Måste ju träna mig på att be om autografer om jag skulle träffa den som jag allra helst skulle vilja ha en av: BRITNEY SPEARS!!!! ♥♥♥


Amy Diamond


Lill Babs.
De vill gärna ha med hjärtan kändisarna har jag märkt. + namnet  och kram också :)


Dagen på jobbet var som igår, men nästan lite värre ändå. Men det gick bra som vanligt. Hoppas bara att det är lugnt i morgon så man inte är helt slut när man äntligen får frihet i några dagar.

Åskan gick idag också, häftigt, både blixtrar och dunder å mörkt blev det ute och störtskurar. Men sen kom solen fram igen lite då å då

Ordet autograf i någon form infinner sig 5ggr i detta inlägg!
(intersseklubben antecknar!)

Nu sitter jag å drar mig för att städa buren och packa lite för morgondagens lilla tripp. Jag har ju inte ens packat upp ordentlig sen jag var hemma över påsk, å det börjar ju bli ett tag sen nu. Åsså borde jag diska också :(

Sist men inte minst har vi ju min egen "autograf"



Sol och regn om vartannat..

..så har vädret sett ut här i umeå idag.
Ganska mysigt faktisk, när det regnar å är soligt samtidigt, men jag har inte sett ngn regnbåge fast det varit sånt väder :(

Skitmycket på jobbet idag. Har jobbat arselet av mig, men det gick bra tillslut som det alltid gör när det är mycket och man tror att det ska gå åt h-vete!
Och det är ju tur det :)
Fick xtra energier för det var spagetti och köttfårssås till lunch, å det är min favoriträtt typ, iaf på jobbet. Vaknade i morse å var trött sen kom jag ihåg vad det var för lunch och då blev jag lite piggare, ett tag iaf :) Tragiskt men sant!

Om en timme ungefär kommer Saad hit på besök, han ska få lite käk, det blir köttfärssås till middag för mig också :) fast med makaroner, lite variation måste man väl ändå ha :)

Nu ska jag titta i nöjesbilagan som jag fick med buffé tidningen i posten idag, ska se om man kan hitta nåt skoj att göra lite billigare, eller kanske helt gratis :)

Justja!
Det ryktas att Amy Diamond ska komma å bo på hotellet i morgon, och hon ska bo på min våning!!
Inte för att jag är så jätteimpad av henne, visst hon har väl nån svängig låt sådär, men hon är ju fortfarande kändis. Och jag är kändiskåt!!!
Får väl se om jag träffar henne då kanske jag måste be om en bild som jag kan ladda upp här hehe. Måste försöka komma ihåg att ta med kameran :)
Bye bye på er.

What´s in it for me...tralalalala :)

Jordens undergång...

Ojdå, nu var det dags alltså, för jorden att gå under. Närmare bestämt på lördag. Och det var inte framtaget genom gissningar och spekulationer, utan efter noga studerande av bibeln.
Då undrar jag såhär: är inte hela bibeln gissningar å spekulationer? Ingen kan ju veta att det var så som det står i den boken lixom, för ingen som lever nu levde då.
Ja, jag är ingen religös person som ni kanske försår! :)
Är varken döpt, konfirmerad eller har gifta föräldrar, huvva. En hedning är vad jag är! Men absolut lika glad är jag för det :)

Idag jobbade jag kväll, bytte med Mangala så jag skulle få lite sovmorgon även fast jag simmade på morgonen, börjar bli less på att väckas 20 över 5 för att tvingas motionera. Så kul är det faktiskt inte att simma :)

Och eftersom jorden nu ska gå under så tänkte jag t alite glass och titta på film, för då behöver man ju inte bekymra sig för beach 2011.och vem vill chansa? :)

+ Smutsig blir man när man byter däck. Det var skönt nät det var gjort. = tveksamt

lugn dag

jaha, då är det kanske dags att ta tag i dagens sysslor, måste hoppa in i duschen å göra mig färdig. Ska till doktorn en sväng så idag börjar jag inte jobbet förns till lunch, känns riktigt bra måste jag säga :)
Har ganska ont i ryggen idag kan jag ju säga, men det hade jag redan räknat med eftersom jag bara låg hela dagen, är chockad att ja inte fått nå liggsår också :)

Ute regnar det å är grått, men vad gör väl det egentligen när man ändå måste jobba :)

Bye bye

bakisdag "forts"

Det blev visst inte ett så litet inlägg ändå, men de är ju bara bra. Och nu har jag kollat kontot också, och det var helt ok, visst det hade kunnat vara bättre, men det var helt klart godkänt för en utekväll :)
Nu håller jag på å svettas ihjäl!!

bakisdag

Det blir ett kort inlägg idag. Har inte gjort ett skit på exakt hela dagen, helt slut, inte en enda liten kraft eller ork kvar i kroppen, men som tur är är jag inte dålig iaf. Bara helt uttömd på energi, orkar inte ens äta typ, å då har jag ändå panpizza hemma lixom!!! Men det känns som att jag snart ska ta å anstränga mig lite å gå till köket, blir nog bara tillagat i micron, inte ugnen som jag hade tänkt från början, DET är way to jobbigt!

Det var en trevlig kväll igår, var hema hos Maj, och där skulle jag vilja vara även idag för hon har massa pizzarester och typ 12 olika sorters snacks! Det hade varit underbart idag!

Åkte buss ner på stan å de var roligt, inget jag gör varje dag direkt, sen gick vi på Cover Club, dansade hela kvällen. Jag tycker att jag borde vara smal som en sticka vid de här laget, har ju dansat som en tok flera timmar i sträck 3lördagar i rad nu :)

Skjutsen hem stod Saad för, så skönt att ha skjutsen ordnad. Han är såå snäll! Vi skjutsade Verran till hörne också, så det var mysigt för då blev det ljust ute igen, tror vi kom hem typ vid halv 4a.

Och sen som sagt har jag legat i sängen!
Nu ska jag kolla kontot, kan väl inte komma undan någon form av ångets en dag som denna!

Bye bye!

Lördag...

...och tydligen melodifestival också. Inte så insatt i de där, vet bara att sverige får vara med i finalen. Antar att det lär finnas på i bakgrunden på festen ikväll. Ska hem till en jobbarkompis som har lite inflyttningsfest sen utgång, det ska bli riktigt riktigt kul!!!

Idag har jag varit å simmat som vanligt, men de var inge kul, det är speglar överallt och jag kan inte påstå att bikini är särskilt smickrande för min figur :(

När jag kom hem städade jag buren och fixade naglarna. Naglarna blev väl sådär, men ändå helt ok för att vara första gången tycker jag, det syns inte så jättebra  på bilden, men färgn syns ju iaf.


ok, färgen syntes inte heller så bra, men det är iaf neongult och de små figurerna är blommor.

Här kommer en utfyllnadsbild på frukosten, persikofil och musli, riktigt gott faktiskt!


Nu ska jag ta å trycka i mig ngn lunch och fördriva tiden tills jag ska göra mig iordning och dra iväg.
Bye bye!

Justja, förressten, hur står det till idag Frida? ;)

God kväll

Jaha, så var denna fredagen förbi. Ganska skönt så det blir lördag nån gång, då blir det partajj!!

Idag har jag jobbat, som vanligt. Sen åkte jag hem efter jobbet å satte mig vid datorn, men jag var så jäkla trött så jag la mig i sängen å råkade sova i 2h :) Det var jätteskönt. När jag piggnade till så småningom runt 9e så åkte jag till Ica Maxi å handlade lite smått å gott, bla hårfärg, skyddande hårspray, nagellack m.m Det blev lite matgrejjer också, men mest tjejgrejjer :)

När jag var på maxi å typ var klar fick jag ett samtal från en liten Frida som hade missat bussen, orutinerat Frida! Det resulterade iaf att jag fick skjutsa henne å Jonas till Corona, tydligen nån hula hula kväll där.
Men det var kul för då fick jag iaf något socialt denna fredag också. Innan jag åkte iväg hade jag bara gosat med djuren.
Toker är ju så underbar, han kan sitta hur länge som helst å bara bli klappad, åsså sitter han å slickar på kläderna samtidigt, vet inte vad det ska va bra för men det är iaf mysigt och kittlas litegrann :)

När jag kom hem från maxi och släpat upp alla tunga påsar för alla 1000 trappor (det är bara 2 typ men det känns som mkt fler!) så käkade jag en panpizza och målade naglarna, jag köpte lite nytt lack, åsså köpte jag nå dekorationer till naglarna också, men de sätter jag inte dit förns i morgon. Ska man till Maj måste man nästan försöka ha snygga naglar, hon har alltid så "piffiga" å tjusiga.
Kanske slänger upp en bild på de i morgon, ikväll rkar ja inte å dessutom är de ju inte 100% färdiga heller. Den som väntar på något gott...

Nu ska jag ta å krypa ner i sängen å glo på tv tills ja somnar.
natti natti!

Plötsligt händer det!

Idag tog jag äntligen tag i disken som jag har dragit mig för och skjutit upp i flera dagar!
Och det var inte ens jobbigt när jag väl hade börjat ju, de är väl så det brukar vara.
I morgon är det äntligen fredag!! Så skönt, å det är extra skönt eftersom det är löning också!! Jippie! :)

Före


Efter


N
i kanske kan förstå att det tog emot, även om detta inte är något emot hur jag hade det i 1an i Falun. Det kan Nettan å Lina intyga :)

Efter kraftansträngningen med disk var det dags för middag, det blev spagge m, soltorkade tomater, kyckling och en sås på turk youghurt, chilisås å lite salladskrydda. Helt ok, men inte jättegott.
Men men, äta bör man annars dör man!



Å imorse var det simmning igen, men blev bara en kortis idag, kände mig så stressad. Blir längre och skönare på lördag när jag har ordentligt med tid på mig.

Storm är det i Umeå idag också, blåser så det knakar i huset, huvva. Det har ju vart så himla fint väder  flera dagar nu. Visserligen är det ju soligt nu också, men vindarna är kalla :)

Å ikväll åker Sofie till turkiet också, lite avis måste jag säga, längtar ju så fruktansvärt mycket till våran resa. Exakt 5v kvar idag. 5v, 1h, och 36min till planet lyfter!

Nu blir dte tv-häng tills det är dags att sova.
Natti natti!

cykla

Riktigt stolt över mig själv idag faktiskt. Jag cyklade exakt hela vägen hem, alla uppförsbackar också, erkänner att jag varitlat förut och hoppat av å gått i stället när backarna kommit. Men det är ju lixom onödigt när det går mkt fortare att cykla också.

Bra dag på jobbet, mycket att göra men det gick bara fint. Är man bäst så är man lixom :)

Nu har jag legat i badet å ruttnat en stund och är så fruktansvärt trött. Ska ta å krypa ner i sängen faktiskt, upp tidigt i morgon. Usch, tycker aldrig jag får sov aut på morgnarna, och jag kan ju inte gå å lägga mig kl 8a varje dag eller hur?!

Lyckades skjuta upp diskandet ännu en dag. På´t igen i morgon istället....kanske :)

kväller

Sådär ja. Då var det dags för sängen då.
Frida cyklade precis iväg efter en trevlig kväll hos mig (jag hade iaf trevligt)
Det blev middag, första gången på länge som jag lagade mat hemma, fråga mig inte hur jag fått i mig näring de senaste dagarna, för det är jag inte riktigt säker på själv :)
Vi åkte en sväng ner på strömpilen och eliganten också, tyvärr!!! Blev ganska besviken när min drömvärld om en ny mobil kraschades samman, jag hittar nog INTE en sån ny mobil för under 300 i månaden med abbonemang och avbetalning på telefonen. Så i morgon är det bara att cykla till jobbet igen och slita så man får ihop till de räkningarna man redan har. Bra men dåligt!

Nu går jag å sover. Men vi hörs i morrn.
Natti natti!

besök

Inväntar Frida som ska komma hit, om hon hittar cykelvägarna, det är ju så mkt vägarbeten därikring nu.
Sen blir det laga lite käk, tror jag ska föreslå schnitzlar och spagetti så får vi se vad hon säger om det.
Kanske en sväng på elgiganten också för lite fönstershopping. Och fint väder är det också, funderar på om vi kanske ska ta ut Toker i hans nya koppel å se vad han tycker om det :)

Internet

Internet krånglar lite igen :( Så jag passar på att skriva några rader, har inte så mkt att rapportera om dock. Skitbra helg, men den gick såklart alldeles för fort :( Måndag idag igen, men helt ok dag, lugnt å skönt på jobbet och riktigt riktigt varmt ute, var 20g i skuggan ett tag, å de, det är inte dumt alls. Sommaren närmar sig med stormsteg, och då alltså också turkietresan :) Längtar så fruktansvärt mycket. Hörru Frida, vi måste ju ut å shoppa lite nödvändiga saker till resan, kläder, ny bikini å solkräm typ!!!
Och jag skulle vilja köpa en ny mobil också, en htc desire är vad jag är sugen på, ska kolla runt lite på utbudet.
Ja menar, ska jag hålla på å blogga, då lär man ju ha ordentlig utrustning för det också, hihi. Vi får se hur det blir, så länge det inte blir över 300kr i månaden inkl. abbonemang och telefon så förlorar jag ju iaf inte mer än jag lägger på telefonen jag har i dagsläget :)

Här kommer lite bilder från helgen, är inge duktig på att ha med mig kameran å ta kort, men jag tror att om ja hade en annan telefon skulle det kunna förändras. Haha, oj vad jag försöker intala mig sj å er som läser (spec. dig pappa ;)) att jag "behöver" sån där ny häftig teknik :)


Tyckte det var en fin flarra så den fick vara med på bild eftersom jag aldrig får ngn bra bild på den riktiga bron när vi åker över den.


kusin, bror, chips, öl, xider, aquatini, vin, grillning = perfekt lördagskväll!


Grillmästarna




söndag :(

Jaha, så var den här igen. söndagen. Usch då, det går alldeldes för fort vekorna, visserligen bra så ja får åka till turkland och ha semester snart, men tråkigt också, man hinner ju inte med för sjutton!

Igår var vi ut en sväng å visade Erik lite av umeå, det vart bolaget på ersboda, biltema, jula och willys, Så han har ju inte fått se så jättemycket, men jag tror han är nöjd ändå.

Mot kvällningen blev det grillning, så himla gott! Premiär för mig nere på gården efter jag flyttade hit, så det var skojj.
Sen satt vi å spelade kort skitlänge, började med neger och president, sen blev det vänd 8an.

Utgång blev det också, det var skitkul!!! Verkligen, och Mattias följde med, så det känns smått otroligt och jättekul :)
Det enda som var av det sämre slaget var att vi kom ut så sent och att tiden inne på klubben gick så fort, jag ville ju dansa mer mer mer!

Det var så himla mysigt när vi åkte hem, för det var alldeldes ljust ute, å tyst, bara nå fågelkvitter som hördes. DET, är en underbar känsla!

Nu ska jag ta å ringa å väcka pågarna å se hur de mår idag :)
Själv mår jag bra :)

Kram på er!

"Vill man vara fin får man lida pin, vill man ha kul, får man va ful!"


Kommer inte på nå mer orginell rubrik

Simmat i morse, trots att Sofie svek mig :( Men det var tur att jag åkte ändå, för det verkade som att det var ngn slags pappahelg, det var väldigt mkt pöjkar där som jag kunde titta på när jag gjorde min km :) Och inte hade jag nån simskola heller utan fick simma på mitt eget sätt och i min egen takt :)

 

Efter simningen har jag vart hos Mattias å Erik, kollat på lite roliga standup komiker på youtube, himla bra tidsfördriv :)

Nu är grabbarna klara, så nu drar vi ner mot bolaget.

 

Drick och svälg, trevlig helg!


Äntligen helg igen!

Så himla skönt med fredag! Veckan har gått skitfort som tur är, synd bara att helgen brukar gå lika fort.
Fast den här helgen är planerad till en riktigt bra helg. Min kusin är här på besök, hämtade han på flyget idag och dumpade han hos brorsan tills jag slutade jobbet.
När ja kom hem till brorsan planerade vi kvällen, det blev tacos hos mig, slapp i soffan när alla var mätta och belåtna, sen vart det bio. Skitbra film, limitless, rekommenderar den verkligen. Men varning, för man blir väldigt sugen på lite "knark" Filmen handlar om en författare som har lite problem att komma igång med skrivandet och hans bok ska snart vara klar, sen träffar han en gammal bekant och får ett piller som man blir 100% effektiv, skitsmart, pigg å allt möjligt som inte skulle vara så dumt :)

Nu har jag lämnat brorsan och kusin hos Mattias, jag måste sova, så himla trött på fredagskvällarna, nära att somna lite på bion ett tag, fast den var så bra, men jag klarade mig som tur var :)

Natti natti och trevlig helg!!!




simskola

Haha, ja det kan man iaf tro att jag och Sofie går på :) Känns som att vi inte kan simma alls. Hehe, idag när vi simmade kom badvakten och frågade hur det gick med tipsen vi fått i tisdags, och precis då fick jag världens kallsup, så var ju tvungen att säga att det fortf var lite svårt :) Då fick vi gå till en egen bassäng och fick en liten flytgrej, som de kallade dolme?, att stoppa mellan benen, hm, hehe. Den skulle vi ha där för att vi bara skulle använda armarna och träna på simtagen och andningen. Man känner sig som ett litet barn kan jag säga, eller åtminstonde lite efter, för vi fattar inte rikigt vad han menar, men men, vi får se på lördag om han jobbar då också eller inte. 
Det är ju bra att vi får tips, för de är ju användbara, men vi är ju bara ute efter att få simma våra längder så vi kan tappa ågra kilon :)

Sen bar det av till jobbet som vanligt. Och jag hade utvecklingssamtal idag, det gick bra å vi pratade lite om framtiden å jobbet osv.
Och igår blev jag tillfrågad om jag ville vara med i en "marknadsföringsgrupp" tillsammans med 2 andra som kan bolla lite ideér med varandra vad man kan göra för att bla utveckla hotellet. Det kändes kul att bli tillfrågad, vi får se vad det leder till på sikt :)

Efter jobbet skjutsade jag hem Sofie och sen hem å dammsugade, städade väl kanske inte riktigt klart igår, men nu är det färdigt iaf, och det är huvudsaken.
Det måste vara rent hemma nu, för i morgon kommer min kusin och hälsar på mig och Mattias i umeå, det ska bli skitkul!!!

Nu sitter jag hemma hos Saad och co och har blivit bjuden på mat, ris, kyckling och grönsaker, götti götti!
Så nu glor vi på tv och vilar maten som det så fint heter.
Bye bye!

tidig kväll

Har faktiskt ingenting att komma med idag, jobbat, kommit hem, städat, slappat. Så intressant var den dagen, och nu är den slut. Ligger å kollar på Not another teen movie, lagom ansträngande sådär. Hehe, den är ganska rolig faktiskt, men har ju sett den ett antal ggr.

Lär väl somna av ganska snart om jag känner mig sj, men det är bara bra om de bliren tidig kväll eftersom det är simning i morgon igen och klockan står på 15.20. Usch då, alldeles för tidigt, men det ska bli skönt att simma iaf.

Natti natti

...

fördriver tiden vid datorn. Eller rättare sagt, skjuter på städningen och surfar på nätet ist :/ Vet ju att detkommer gå fort och ganska smärtfritt när ja väl börjat. Det är bara slå på Britneys nya platta å shaka samtidigt så blir man glad!

Tisdag

Ja tisdag idag alltså, uppe tidigt för att simma. Det var väldigt jobbigt att kliva upp, sov ju så skönt, fast natten kändes alldeldes för kort :(
Men det var riktigt skönt när vi väl kommit i poolen. Och idag fick vi lite tips på hur man kunde simma på ett lättare sätt, utan att ha nacken upplutad bakåt mot ryggraden, det hjälpte faktiskt, lite svårt med andningen, men det ska väl bli bra sen när man vant sig. Det var faktiskt riktigt roligt, så nu längtar jag till "torsdag morgon." Vi fick ett varsitt par simglasögon också som vi får låna, riktigt snällt. Och bra att badvakterna kan fungera så också, har aldrig tänkt så, mest tänkt att de är där för att se till att ingen drunknar. Och det är såklart också bra.

Sen bar det iväg till jobbet, har varit 2 riktigt bra dagar hittils den här veckan fatiskt, hoppas att det håller i sig. Man måste ju få varva ner ibland också, inte jobba som en tok hela tiden.

Efter jobbet åkte jag iväg till en jobbarkompis för at hämta hö till djuren. Alltså det stallet! Det är hur fint som helst. Innan man kom in till höloftet funderade jag på om jag kommit fel, för det ser ut som en riktig lägenhet nästan, helt otroligt fint!!!
Jag var där förut för nåt år sen faktiskt när jag hade hand om en häst ett tag, börjar nästan bli sugen att få göra något sånt igen nu, det är ju så skönt att få rida och dofta på hästskit när det är sommar :)

Tittade klart på 4e säsongen av Tre Kronor idag, så nu är det uppehåll ett tag igen tills jag köper 5e säsongen, jag vill ju bara se klart allt så man får se hur allt gick till, har ju glömt bort en hel del sen 96 lr när det nu var det sändes :)

Efter det städade jag buren till grabbarna, skulle egentligen ha städat lägenheten också, men som sagt, tre Kronor :)
Jaja, det kommer ju en dag i morgon också, och en efter det osv :)


Rent och fint har de fått det nu, så nu är de nöjda :)

Ja ser det snöar ja ser det snöar det var väl roligt hurra!!!...

Nä usch, det var väl inte roligt. Men som tur försvann det på en gång, det var bara snöblandat också, så det räknas inte som att det snöade tycker jag.

Vet faktiskt inte vad jag ska skriva om idag, har inte hänt så mkt direk. Ska gå å lägga mig tidigt så jag orkar upp å simma tidigt i morgom igen :)

Justde, det är sista dagen för att deklarera hörrni! Så gör dte om ni inte redan gjort det :)
Natti natti!

Slutet...

...på  Världens bästa hotell :( Så tråkig, den serien är riktig underbar! Man bli alldeles varm och glad och ledsen när man ser den, lika som i en annan del av köping var underbar också.
Både skönt och tråkigt att det är slut. Skönt för att då har jag inget jag följer och måste se. Men synd för det var ju så himla bra!!

Om ni har missat de tycker jag verkligen ni ska kolla på internet, vet inte hur länge det finnskvar på tv3Play, men skynda er så ni inte missar det!
http://www.tv3play.se



söndagsångest!

Inte så jättefarlig söndagsångest idag, det brukar vara mycket värre men det börjar krypa sig inpå. Men jag ska förtränga den och kolla på Tre Kronor och äta upp resten av pizzan.

Jaja, jag åt väl pizza idag då, jag erkänner det. Man förtjänar ju att äta nåt gott när man är lite ynklig såhär dagen efter. Förtjänar å förtjänar, tänkte på det när jag gick hem med pizzan, man säger ju att man är värd lite extra gott, men egentligen straffar man ju kroppen ännu mer när man ger den onyttiga saker, massa socker å grejjer. Så man kanske kan säga att man förtjänar det ändå, fast man straffar sig på ett sätt ist för att man drack å gjorde av med pengar å så som det brukar vara.

Har klarat mig helt ok ändå idag tycker jag, bara legat i soffan å sängen hela dagen, fast på ett skönt sätt för jag har inte varit dålig så jag inte har kunnat göra något, det är bara skönt att verkligen vila å slöa innan jobbveckan börjar igen. Det behövs verkligen efter den här veckan som varit. Hoppas på en lugnare vecka som kommer.

Det är ju första maj idag också, helt sjukt vad tiden går fort, men det är bra, för jag längtar verkligen till sommaren å semestern nu. Sol å bad å ledighet, det finns inte mycket bättre egentligen. Så pappa, nu har du 11v på dig att fixa poolen så jag kommer hem i sommar :) Annars kanske jag stannar i Turkland hela semestern, det skulle inte vara så tokigt det heller.
Eller jo, det blir lite väl varmt, fast det är klart, om man ligger i poolen hela tiden är det ju skönt. Fast då måste jag hitta någon som tycker om och kan bada lika länge å mkt som mig. Jag kan ligga hela dagarna om jag får, fast det blir lite tråkit i längden när man är ensam. Fast då kan jag ju sova en sväng så går tiden också. Jag kan ju sova lite överallt :)

Nu släcker jag ner datorn för ikväll och sk anjuta av de sista timmarna av frihet.
Kram och god natt på er!

Justja, glöm inte Världens Bästa hotell på tv3 kl oj då!! det började visst för 7minuter sen :( jaja, jag tror jag kollar på det i morgon istället då.
natti natti!

Valborg

Huvva, är lite trötter idag.

Men det var en riktigt trevlig dag, kväll och natt igår.
Började ju hemma hos Kicki med moster som sagt, sen grillade vi. Det var så jäkla gott!!! Fläskfillé, fläskkarré, pot.gratäng, beasås och en sås som Kicki hade gjort som heter rockforddressing. Skitgod var den! kanske måste åka dit å äta lite rester idag hehe.
Sen fortsatte jag vidare till Sofie, fast det blev inte så jättelänge innan vi far ut.

Jaja, ja vet att jag inte skulle ut! Men det blev så ändå nu, har faktist inte varit ute på länge, men det var skitkul!!
Jag gick till Invito för att träffa en annan jobbarkompis, men resten av tjejorna gick till X3m.
Jag hade  riktigt riktigt roligt, dansade exakt hela kvällen. Ja förutom när jag stod i kön till baren då. Och hör å häpna, men jag betsällde faktiskt vatten i baren också, så en liten grad av mognad har jag alltså , och det är ju bra :)

Nu ska jag ta en resorb och en dusch sen fundera på nå käk.
Höres å synes.
Kram!

RSS 2.0