Finalvecka

Hallå där.
Nu har det gått ett tag igen, lite osäker på vad jag gjort sen sist, mitt minne är kasst.
I helgen var jag iaf i Bollnäs hos Frida å hälsasde på, de var en riktigt bra helg, carbonara, drinkar, shopping, sol, cruising, isvindar å regn :)

Sen har jag tränat en del också. Vi är med i final nu, så denna vecka är det 2h/dygn hela veckan som gäller om vi ska ha ngn chans på finalen, hoppas det är ett riktigt bra pris, känns sådär att behöva hålla sig hemikring för å träna sista semesterveckan. Ni som känner mig vet att det är absolut inte jag :) Men men, vissa dagar känns det bra, andra känns det värdelöst. Idag gjorde jag bort träningen tidigt, det var skönt. Får ju besök nu snart, mamma å pappa kommer hit, så då ville ja ha klart skiten tidigt.
Inte nog med att mamma å pappa kommer så kommer Toker äntligen hem från sin semester. Ska bli skönt å få hem han igen så det blir ett komplett hem igen, tror det är nästan 4v han har varit borta. Så hej då damssugsfria lägenhet :)

Datorn håller nog på å lägger av, den är lite upp å ner hela tden, men idag drog den igång som ett tröskverk, så jag å Mattias ska nog ut på lite datorshopping när han kommer hit på fredag, jag har sett en som jag skulle vilja ha, iaf till utseendet :)

 

Hemma i Gävle

Sådär ja, då var man hemma i Gävle igen då efter en veckas flängande. Då passar det bra att göra en liten uppdatering då :)
Var ju barnvakt i veckan, det gick hur bra som helst, vi har varit å badat i badhuset, lekt i lekparker, kört lite fyrhjuling, ätit glass och käkat pizza bland annat :)
 
Mer då? Träffade en barndomsvän idag, riktigt kul att få träffa henne och se hennes hus tillslut, det har aldrig passat tidiagre när jag har varit hemma så jag har gått och varit nyfiken på hur dem har haft det :)
 
När ja kom hem till Gävle åkte jag å handade lite så man har frulle hemma, sen packade jag faktiskt upp allt packning på en gång, har blivit riktigt bra på det. Hade ju städat innan jag åkte också så nu sitter jag i en prydlig lägenhet å det är såå skönt. Jag har dessutom redan hunnit vara på gymmet å avverkat ett body pump pass och träffat Nettan på llte sushi och en god sommardrink. 
Jag har också betalat alla räkningar och sett över sommarekonomin. har kliat lite i fingrarna, jag vill betala direkt jag får lön, vilket är den 15e, så jag har full koll på hur mkt jag har att avvara till nöjen, spec nu när det är sommar vill man ju ha lite koll. Jag har ju inte fullt betald semester heller, så frågan är hur knapert det kommer bli till hösten, har jag tur så märks det inte jättemkt, men det får vi väl se i augusti å september. Får semesterersättningen efter att jag har tagit ut semestrarna så får nog ändå lite mer lön än vanligt nästa gång, då är det väl bara att lägga undan antar jag.
 
Nu ska jag ta å plocka undan lite hemma så jag får vakna åtminstonde en morgoon mes fortsatt städad lägenhet, är väldigt duktig på att dra fram saker när jag väl är hemma, sen blir det nog godnatt, ska upp i morrn bitti å träna så i kanske kan få vinna utmaningen på gymmet, är bara 3 lag kvar nu, så som sämst blir vi iaf 3a vilket är riktgt bra ju.
 
Och en sista sak, ska bli sååååå skönt att få sova i egen säng i natt, den har jag saknat faktiskt när jag varit borta, så inatt kommer jag nog sova som en prinsessa :)
 
 

Hemma i dalarna...

Jepp, Norrlandsturen slut för denna gång,å nu sitter ja hemma hos föräldrarna å sippar på semesterns första glas rött :)
Har fått träffa några stycken uppe i norr iaf,spelat discgolf, haft barnmys med Isabelle och Knut (och deras föräldrar såklart), suttit på en båt å önskat att tiden kunde stanna, kollat på minionerna på bio, käkat å skvallrat på Allstar, träffat Ubbe i Härnösand å kört en jäkla massa bil.
I morrn är det barnvakt till Ida och Jacob som gäller, ska bli kul och spännande, hoppas det blir bra väder så man kan hitta på massa tok ute.

Kommer kanske inte uppdatera så mkt framöver på semestern så ni är beredda på det, men man vet aldrig det kanske poppar upp nå inlägg, så håll koll :)

Roadtrip och Scandinavian Open 2015

God morgon!
Så var man uppe i (riktiga) norrland igen då. Känns lite konstigt varje gång jag kör vänster i rondellen som skulle ha tagit mig till min lägenhet om jag tar höger. Lägenheten saknar jag faktiskt, trivs jättebra i min lya i Gävle också, men va fan, hade ju en 3a med klädkammare och där jag själv hade fått välja tapet å golv i varje rum, dessutom hade jag ju plats med tvättmaskin i badrummet :) Saknar människorna här också, inte staden så jättemycket egentligen, även om det är en jättefin stad men den känns faktiskt inte komplett när inte Saad är här längre. Fick en liten klump i magen när ja åkte förbi där han bodde.
 
Jaja, enough med tråkigheter, semester nu ju och uppe i Umeå som sagt. Igår åkte jag upp till Skellefteå en sväng för att träffa Lina och Steve och kolla på Scandinavian Open Discgolf. Det var....lerigt å jävligt blött. Hade ja tänkt ett steg till hade jag ju självklart haft gummistövlar med mig. Men det var kul också, nu är jag ju med på film igen när vi följde ledargruppen. Om ni vill kolla kan ni kika på klippet där dem rapporterar från finalen
https://youtu.be/25dLr7oaUFE
 (jag är med lite i början mitten å slutet, hade svart kortärmad tröja, ljusa jeansshorts och håret uppsatt i tofs :) )
 
Efter tävlingen va slut spelade jag å Steve lite, och sen shoppade jag några nya discar så nu börjar min väska bli full igen, men jag vet vad jag vill ha nästa gång: 
Om ngn vill beställa den till mig så finns den på discsport.se och kostar 1995kr :)
 
Jaja, nu ska jag försöka "råka" väcka Mattias tror jag, så jag får sällskap till frulle, magen börjar nämligen kurra. Men jag avslutar med nån bild från igår.
 
Lina kollar på discgolf
 
Steve assisterar Derek Robins (Lina och Steves kompis och englands bästa spelare under 20 år som nu äger en egen discgolfbana hemma i england) med leaderboarden, ett hedersuppdrag för dem båda!
 
 
 

Redo!

Jajjemensan, nu är jag så reo jag kan bli en kväll före. Det som går att packas har packats, jag är hel å ren å likaså lägenheten :) I morrn är det nämligen semester!! Som jag har längtat, ska bli sååååå skönt med några veckors ledighet å ladda om batterierna. Hoppas det blir bättre väder också så småningom bara. Höll på att glömma packa bikinin, då har det verkligen inte varit sommarväder :)
 
Tror jag har varit lite stressad inför semestern, för i nattt drömde jag mardröm om i morgon. Jag hade försovit mig rejält, och frukostgrejjerna hade inte blivit hämtade eller inköpta, jag hade druckit mkt vin kvällen innan också tydligen för jag kunde inte ta bilen till jobbet heller som planerat. Dessutom, tänkte jag ju göra mig lite extra fin dagen till ära och tänkt kliva upp tidigare än vanligt. Och inte nog med att morgonen på jobbet skulle bli kaos så skulle jag ju även bli "försenad" mot umeå efter jobbet. Ojojo, ni kan ju tänka att de va skönt att vakna, nästan så jag kallsvettades :) Så nu har jag provat ut outfiten i förväg och ska ställa extra många larm :)
 
Jaja, så kan det vara. :) Tänkte faktiskt att jag ska dela med mig av en matbild, det är inte ofta, men middagen idag måste jag säga blev riktig matporr. Hade ett pizzakit hemma, så köpte lite championer, skinka, chevréost å tomat å gjorde en inbakad pizza av de hela, SÅ JÄVLA GOTT!
Titta å njut!
 
Kanske skulle bli pizzabagare ändå, för den där va faktiskt i klass med pizzeriapizza, å då ljuger ja inte. De bästa av allt är ju att ja har hälften kvar i frysen till nån annan kväll också :)
 
Nu ska jag slå på nåt avsnitt teen wolf å försöka bli trött å sova så det blir den där rackarns fredagen nån gång , och hoppas att det blir bättre än i drömmen:)
 
Puss på er!
 

Tupplur...

...Ja den där tuppluren ja skrev om igår vart en lång en. 2,5h på soffan närmare bestämt. ja va visst helt slut :)
Idag är jag piggare och dagen å jobbet har gått fort, håller på å förbereder för semester så jag kan gå i lugn å ro på fredag, å än sålänge ligger ja i rätt tidsplanering, så vi (ja Frida ja refererar till mig själv som vi, de vet du ju redan ;)) hoppas det fortsätter så :)
 
Nu ska jag iväg till gymmet snart, haft träningsverk sen i måndags, det gick bättre än vanligt på pumpen igår faktiskt, å det kändes att jag hade tagit i mer :) Ikväll blir det iaf yoga med Jela, kan va skönt att sträcka lite på mucklerna.
 
Annars då, sett lite filmer, the theory of everything och jobs. Den första var bättre tyckte jag, men ingen av de var skitbra måste jag säga, inte enlgt mitt tycke iaf. men men, smaken är som baken, så en del har de säkert som favvofilm också.
 
Nu ska jag gå å byyta om å fixa lie innan gymmet.
 
Peace out!

Halloj

Men hallå där. Dags för en liten uppdatering tror jag visst, tyckte inte det va så länge sen jag skrev men de har visst gått en vecka :)
Sega dagar på jobbet nu, jag har gäspat konstant hela dagen. Tor psyket har tagit semester redan men jag måste gå dit några dagar till  ändå.
 
Hänt sen sist då?
Tränat som vanligt, vi hänger kvar fortf i den där utmaningen, är 5e veckan nu tror jag, vi får väl se hur det går denna vecka, jag kommer ju inte kunna träna på över en vecka sen iaf :/
I helgen var jag hem till mamma å pappa, det var ju så fint väder,så har badat i poolen, åkt olds och grillat å druckit vin och goda sommardrinkar. Å om inte de va nog med det så, i fredags innan jag åkte till fors, fixade jag årets premiärdopp ute, å då menar jag inte på ballkongen för det var ju länesen :) Jag å Lina åkte till ett nytt bad som ligger vid bolougnern, ganska fint fast vattnet såg inte jätterent ut. Jag doppade mig iaf och det var inte allt för kallt. Inte varmt heller men det gick iaf och jag har inte blivit sjuk heller även om jag känner av halsen lite :/
 
Kaninfritt har jag hemma också nu, lämnade kvar Toker i "sommarstugan" eftersom jag åker upp till Umeå på fredag, så nu är han där å har semester.Det är lite tomt hemma, men det är också första gången på länge som det förblir hårfritt i lägenheten efter jag dammsugit så nu är det så städat å fint hemma :)
 
Igår fick jag sällskap på gymmet också, alltid trevligt med nya man kan lura dit, Jela följde med på lite BodyPump, å det känns i benen idag att vi körde hårt. Sen på kvällen kom Nettan till mig å surrade och kollade på en film, vi hade lite freagsmys på en mådag, hur gosigt som helst :)
 
Toker tycker om alla blommor mamma å pappa har på pooldäcket, Exra gott när man egentligen inte får också :)
 
Såhär såg jag ut igår när ja cyklat hem från jobbet, dyngsur, det regnade en hel del kan jag säga :)
 
Nu ska jag nog ta en tupplur innan middag å träning tror jag, har ju som sagt varit trött idag :)
 
 
 
 

RSS 2.0