50/100, ½, 2/4..

Ja, man kan skriva på många olika sätt. Det jag försöker få fram är iaf att idag gjorde jag mitt 50e träningspass från 1 jan. Så 50 till fram till midsommar så är den utmaningen klar, känns jäkligt gött! Det är kul att träna, även om det tar en hel del tid och att mina ben krånglar mer och mer för tillfället :(

Jaja så är det. Har varit en bra måndag iaf, lunchat med Linda, som är riktigt tjock nu, inte långt kvar :) Sen vart det lite pralintillverkning igen, träning å nu sitter jag å inväntar Lina å Adam för lite TWD.
Å i morrn kommer mamma å pappa på besök :)
Trevlig kväll på er!

Gift vid första ögonkastet....

...Sitter å plöjjer några avsnitt av det nu. Spännande som tusan. Hoppas man ser om det blir en säsong 3 så kanske man skulle söka haha, då kommer man ju iaf ha vart gift en gång i livet :)
Lite smått less på allt nu på eftermiddan/kvällen faktiskt. Opeppad på träningen för benen å fötterna bråkar å dejtingen går dåligt. Röksugen har jag varit idag också så allt känns extra tungt. Men men, i morrrn är det fredag, då brukar det kännas bättre igen.
Nu ska jag somna till ett till avsnitt tänkte jag :)
Natti natti

smärtfri

Äntligen! I morse när jag vaknade vart jag alldeles glad. Kände mig flera kg lättare å rörlig som en elitgymnast. Har haft ont i en skuldra hela veckan som vägrar ge med sig så på morgnarna har jag knappt kommit upp ur sängen. Men nu hade de alltså släppt. Så det skadar inte att dricka massa vin å somna på soffan ibland ☺
Så kan det va.
Ny vecka i morgon igen då, Å med den kommer massa födelsedagar också. Så nu blir de sängen så man orkar med det, bara ladda batterierna ☺
Sov så gott allihopa!

Piggelin

Jajjemensan. Idag känner jag mig riktigt pigg å fräsch såhär på eftermiddagen. Jobb, träning och dusch är redan avklarat och maten klar om 10 min :)
Va inge sugen alls på nån träning idag, behöva åka iväg å passa tider å träffa folk. Så efter promenaden hem när jag redan var varm så bytte jag om och körde lite hemmaträning istället. Lite situps, benböj å lite allt möjligt. Gick ju bra det med. Iaf nån gång ibland. Ska jag fortsätta med hemträning lär jag nog dock köpa ett par bättre hantlar, idag fick en vodkaflaska ersätta det, kändes sådär säkert va :)
 
Grundtanken var att ja skulle på GASTA ikväll med Patrick, men han blev sjuk så de får bli raincheck på det ist. Det var ju synd men ju nu är jag ju rätt nöjd ändå måste jag säga. 
 
Mer som gör att jag känner mig fräsch är väl att jag har varit rökfri sen kvällen 29/2, dvs 8dgr, 19h och 5min :) 
Första gången på över 10år som jag faktiskt är helt nikotinfri. Har jag inte haft cigg så har jag haft snus å tvärtom, ofta både och. Har gått väldigt bra änsålänge ändå måste jag säga. I början var det ju jobbigt, de första 3 dagarna när röksuget kom och jag inte fick röka  kändes det som att ingenting var roligt längre, att allt var värdelöst och livet över. Kände mig ledsen. Men det går ju över lika fort som tur är. Det gäller bara att bestämma sig, och kanske att jag har kommit dit nu. Jag hoppas det forstätter så här smidigt iaf, är väl 2veckor kvar som kan vara mer kritiska. Så peppa mig gärna så jag får lite uppmuntran att fortsätta kämpa. Och dela gärna med er av era sluta röka tips. Jag har inga riktiga hjälpmedel, har köpt vanliga tuggumin som jag inte tuggar jättemkt av, en munspray som ja sprayar ibland bara fö å få nån smak i munnen. Men det som hjälper mest, tyvärr, är väl att ha ngt gott/mat att stoppa i mun. Tur jag tränar och är aktiv, annars hade jag blitt rund som en köttbulle :)
 
Nu blir det käk, spagge å köttfärssås, sen ska jag försöka måla lite i målarboken igen.
Trevlig kväll på er allihopa!!
 
 

Uppdatering

Hallå där.
Jag är kvar, men har inte skrivit på ett tag bara. Har haft fullt upp ändå, med träning å jobb. 
 
Helg har det varit igen också, en händelserik sådan även denna helg. Var till Falun fredag till söndag faktiskt å träffade  på dejten :). Fick träffa Emma å Mathias också  :) På söndagen fick jag sällskap hem av Lotta också, vi gick på en buddistgrejj som städerskan på jobbet bjudit in mig på. Det var meditation, vi kollade på deras nya lokaler de köpt och sen åt vi och mediterade lite till. Kan inte säga att jag känner något behov av att konvertera, men det var en upplevelse att få se iaf.
 
Söndagen fortsatte med träning och bingolotto och övergick till måndag.En riktigt bra måndag dessutom, inte ofta det är så ju. Lotta var kvar så hon kom förbi jobbet å käkade luch med mig, vi provade ett nytt Indiskt ställe som jag tror hette chakra lr nåt. Det var helt ok mat skulle jag säga.
Efter jobbet gick vi i lite second hand affärer å jag köpte slalompjäxor efter många slitsamma provningar. När vi kom hem så drack vi lite vin, käkade mat och skrev å jag målade i min nya målarbok för vuxna som jag fick i present av Lotta :)
 
Idag har jag jobbat tränat handlat och städat lite, en helt ok tisdag, men börjar längta efter helg igen. Skulle va lagom å jobba bara  mån-ons egentligen tycker jag :)
 
Få se hur den ser ut när den är färdig :)
 

RSS 2.0