Epic Rap

Tänkte lägga upp 2 klipp som jag tycker är roligt.
Det är inget jag står för, elle rtycker att det inte är hemskt i verkligheten. men man måste ha lite humor också. Så hata mig inte!
 
 
 
Åsså del nummer 2
 
 

Kicki

 
Får finfrämmandet att sova över här ikväll. Nämligen Kicki. Vi har nyss käkat middag å ska kolla på nån film nu.
 
Buder på en bild från gårdagen, Såg så skönt ut så ja kunde inte låta bli  knäppa kort på han.
 

112

Oj vilken eftermiddag. Nu kan man säga att det hänt grejjer.
Jag fick ringa 112 för första gången i mitt liv idag. En fyllegubbe som stöp rakt ner för stentrappen med huvet före, huvva, såg inte bra ut.
Stog å kika genom titthåelt på brorsans dörr för jag hade vart å hälsa på djuren efter jobbet. Men när han ramla så var de bara å slänga sig ut genom dörren. Han smet tyvärr när ambulansen kom, men ja såg han igen efter en stund å de verkade ok. Som tur var hade han en nykter kompis med sig också, men man blir rätt villrådig på vad man ska göra. Det är ju svårt å tvinga en stor karl som är på fyllan att göra nåt han inte vill :/
ja hoppas de går bra för han iaf.

 
Nu har jag nyss kommit hem från övningskörning m Emelie å kloklippning av djuren hos brorsan.
Dags å göra kväller igen då!
Natti natt

Övningskörning

Jaha, då har vi kommit igång med övningskörningen igen jag å Emelie. De går så bra så. Det är bara mängdträning kvar nu egentligen :)

Igår hängde jag med Kicki, de var skojj, längesen vi umgicks.
Å idag var jag med Frida som bjöd på skitgod middag! Kyckling m kokosmjölk å cashewnötter bla. Serverades med vitkål å morötter som var rivna åsså lite gurka å tomat, riktigt riktigt gott var det! Å det var såklart trevligt å umgås med henne också, för där var det också längesen!

Nu ska jag väl börja göra mig klar för sängen, även om det tar emot å gå å lägga sig så har jag ju fortfarande ett jobb att sköta om dagarna :/

Söndag

Ja, söndag igen då, så jäkla tråkigt det känns :( Vill inte alls att det ska bli vardag igen nu, fredagen räknades inte som vardag eftersom det bara var en dag av jobb.

Jaja, hur som helst. Jättetrevligt igår. Grillpremiär för mig. Soligt å jätteskönt var det Tyvärr blev det ingen badtunna, vi lyckades inte få vattnet varmt :(

Vi spelade ett spel/lekte en lek som heter time´s up. Man gör 12 lappar var och skriver kända personer ur olika kategorier som man bestämme rinnan. Sen blandas namnen å delas ut till alla deltagare som får rensa ut max 3st var som de inte vill ha kvar.
Sen delar man upp sig i lag och gör charader i 2 omgångar.
1a omgången får du beskriva med ord, 2a omgången får du gestikukera och göraa ljud, typ nynna på sånger osv och 3e å sista omgången får du bara gestikulera å måste va helt tyst.
Riktigt kul var det, stressigt också, man hade bara 30sek på sig å förklara å visa.

Jaja, så är det. Fint väder idag också, får se om jag tar mig för å göra nåt vettigt lr inte.Inte bakis iaf, så det är ju skönt. Hade ont i huvet när ja skulle gå å lägga mig, men det kanske hade med taxinotan att göra å inte alkoholen ;)

25 arbetsdagar kvar nu! :)

Pina Colada!

Befinner mig just nu i Djäkneböle på en Pina colada fest!
Tvingade brorsan att bjuda med mig, eftersom jag faktiskt tycker det är gott med pina, å de gör inte han.
De brukar ha pina colada dagen 2ggr per år å nu har det äntligen blivit dags för mig att få följa med :)
 
Det blir grillning å förhoppningsvis bad i badtunna, Sen vet jag inte så mkt mer utom att det kommer bli trevligt!
 

Varmt!!!

Shit vilket väder, vilken värme! Försöker läsa en bok på ballkongen. Men kan bara läsa ett kapitel i taget för det är så varmt, sen måste jag in å svalka mig. Ångrar att jag slängde min pool, den hade varit perfekt idag, då hade ja kunnat sitta därute flera timmar å bli lika röd som jag var i turkan
 
Boken jag läser fick jag från en kvinna på planet hem. Hon frågade om jag tyckte om deckare åsså fick jag den. Det var väldigt snällt å den är spännande fast ja bara är på kapitel 3 änsålänge
 
 
 
Har läst den här författaren tidigare också, det är hon som skriver om polisen Maria Wern. Så om ni inte läst om henne så kan jag absolut rekomendera er att göra det.
 
Jag har läst 2 andra böcker på semestern också, Robert Gustavssons självbiografi: Från vaggan till Deadline. Riktigt bra, rolig och allvarlig. Å i slutet får man veta en grejj som ja inte hade en aning om å som är riktigt kul kuriosa faktiskt. kan ju tyvärr inte avslöja det här, eftersom brorsan inte läst den än.
Den andra boken var om morden på Utoya. Den heter Jag lever, pappa.
Också riktigt  spännande, men hemskt. Jag har inte varit speciellt insatt i det där tidigare å inte förstått hur stort det egentligen var.
 
Putsade lite fönster i morse också, så himla duktig jag :)
 
Nu ska jag ut å läsa ett kapitel till. Sen ska jag hem till brorsan å städa buren åt odjuren :)

Morrn morrn!

Där har ni tempraturen på min ballkong kvart över 7 på morgonen. Måste säga att det är riktigt varmt i lägenheten, men ute är det hur skönt som helst. Det kanske är sommar ändå :)
Idag ska då solbrännan bättras på ordentligt iaf. Och jag har äntligen plockat undan litegrann här hemma så det inte riktigt är den krigszonen som jag lämnade när jag åkte utomlands.
 
En sak till förressten. Jag packade upp min resväska direkt jag kom hem i onsdags. Tror det är 2a lr 3e gången jag gör det efter att jag varit borta. Vuxenpoäng?! :)

en härlig känsla

De är fredag. Så underbart! Tycker det är alldeldes lagom å jobba bara 1 dag sen ledig ett flertal :)
Har varit fint väder idag, å ska bli så i helgen också tydligen så de håller vi tummarna för, så ja kan underhålla min bränna lite :)
Trevlig helg!

ledigheten över

Jaha ja, då var det dags att lägga sig så man orkar upp å jobba i morgon. Ångrar att jag inte tog ännu en dag ledigt. Men så är det ju jämt när man varit ledig, spelar ingen roll om det är 1.10 lr 100dgr antar jag. Som tur är så är det ju bara en dag som ja jobbar, sen är det ju helg.
 
Hade ju täkt sola på ballkongen i dag, men det blåste så kallt så de blev inge av. Känner mig redan lika blek som när jag åkte, så då kanske jag får en lien egoboost av å jobba om ngn säger att ja har fått lite färg iaf, om man ska se nåt positivt i att vardagen börjar igen.
 
Eftermiddagen å kvällen spenderade jag hos brorsan å djuren, bjöd in mig sj på middag, pizza blev det. gotti gott.
 
Jaja, sova som sagt nu då, 37dgr kvar.
Natti natt!

God morgon

Ja, då vaknade man upp här i sverige igen då. Är ledig idag också som tur är så det ändes lite bättre å vakna iaf.
 
Tänkte berätta å visa lite rån resan.
Vi bodde på ett ställe som hette Linda Apart Hotel, lägenhetshotell med möjlighet till all inclusive. Men vi köpte bara rummet.
Jättebra ställe, nära till stranden å strandpromenaden med massa restauranger å små affärer.
Vi lagade våran egen mat för det mesta, men åt på restauranglunch 2ggr och midddag 2ggr. Man måste ju äta ute minst 1ggr när man är utomands tycker jag. Å när man har gjort det den där första gången så är det svårt å inte göra det igen. Jättegod mat i Turkiet måste jag säga, åsså får man ju alltid lite bröd å dip innan manten. Mums!
Har inte följt ngn bra diet denna vecka kan jag säga, har blivit mkt pasta å vitt bröd. Eller egentligen nästan bara pasta och vitt bröd :) Det är ju så gott, tänk om det var den ultimata dieten för å gå ner i vikt, jäklar vilken pinne jag skulle ha kunnat vara då :)
 
Vi har inte gjort så himla mkt faktiskt, utan bara solat badat å ätit. Det räcker det.
Sista kvällen shoppade vi litegrann. Hade en beställning från Mangala så då kollade vi lite åt oss själva också. Jag köpte en "ringklocka" en parfym och lite små presenter.
En kväll var vi på disco också. Jättefint å bra ställe, men dyrt var det, så det räckte med en kvälls festande, vi börjar bli gamla också :)
 
De är viktigt att fylla kylen med nödvändigheter
 
Hihi, en rosa kastrull :)
 
 
Några olika fina handduksvikningar
 
 
Första lunchen på ballkongen. Pasta och pastasås :)
 
 
Mmm, Pina Colada är grejjer det. Blev några sånna under veckan
 
 
 
Vi delade på en flaska rött på hotellet innan vi åt första middagen ute.
 
 
 
Fest å finns i sjön på ballkongen
 
Full koncentration
 
Tråkigt å vänta på maten
 
Där låg vi hela dagarna. 32g i skuggan å säkert 23-24g i havet. Sååå skönt!!!
 
Roliga kallingar
 
Hemma igen med shoppingresultatet. Vodkan ska bli riktigt spännande att smaka, de står att de ska smaka honungsmelon och citrongräs. Den lilla flaskan var inte så jättegod faktiskt, men nu är den slut iaf.
Det var den sista bilden ja tänkte bju på

 Det enda dumma med resan var en mördarbacke som man behövde gå för å handla på migros å ta ut pengar. Fast det var bra ocksåså man fick röra på fläsket lite. Vi har faktiskt promenerat runt rätt mkt under evckan måste jag säga.
 
 
Sådå, nu ska jag se om jag har nåt att göra frukost av, det kurrar i magen. Sen får vi se vad jag tar mig för resten av dagen, jag är ju iaf ledig :)
 
Bye bye!

Hemma igen

Home sweet home?
Nja, inte direkt va. Skitigt å tomt här hemma utan djuren. Å de är mkt kallare här än jag vant mig med också.
Med andra ord: Jag har haft det helt underbart i turkiet i en vecka med Saad nu. Solat, badat, ätit gott å festat å druckit goda drinkar å lite lite shopping.

Återkommer med lite bilder, kanske i morgon, kanske nån annan dag :)
Nu ska jag ta en drink och njuta av sista kvällen å dagen innan ja ska jobba igen :(

Ruskväder

Ja när man kollar ut nu så är då beslutet att åka utomlands absolut ingenting jag ångrar. Det är det visserligen inte annars heller, men det känns ju ännu bättre å lämna ett regnigt land för ett soligt å varmt :)

Nu har jag nyss kommit hem från brorsan, har lämnat djuren där, de får bo där tills de flyttar hem till Dalarna. Kommer bli tomt, men en riktig omväxling att kunna ha dörrarna öppna utan att det kommer in en vit sak å äter allt han ser :)

Nu väntar ja på att mamma ska ringa å berätta om deras greklandsresa, sen ska jag sova så det blir rätt dag nån gång :)
Tchyss!

Natti natt

Ja, då var den lediga dagen slut. Men det gör inte så mkt eftersom det blir närmare onsdag då.
Packade faktiskt väskan redan ikväll, hade tänkt göra det i morgon, men ja kunde inte hålla mig :) Blev 19kg, så ja får va nöjd så.
 
Har varit hos doktorn idag också, armbågen kunde de inte göra ngt åt, de var bara å vänta tills det läker av sig själv.
Sen har jag haft massa förkylningssymptom över ett år nu, det kommer å går hela tiden så ja tror jag ska bli sjuk, men det bryter aldrig ut. Riktigt irreterande Så de tog massa prover, men det såg bara bra ut.
Vi tog massa allergiprover också, men de får jag inte svar på förns om typ en vecka. Skulle ju va "skönt" om de visade på nånting så man kan få känna sig helt frisk nångång. Bara de inte är nåt man älskar som man är allergisk mot, typ djuren. Då får jag gå å va "förkyld", för de stannar med mig livet ut, vad proverna än skulle visa. punkt och slut!
 
Var å käkade middag med Hibo haitam å Misso idag också, tiggde till mig min favoriträtt, "makarone" Gött gött.
 
Nu ska ja kolla på en serie å somna till den tänkte jag så det blir en ny dag nångång.
Natti natt!

Måndagsfrihet

Oh yeah!
Idag är man ledig. Lovely!
Ska till doktorn halv 2 å kolla upp min armbåge som jag har haft lite problem med rätt länge. Det känns som att det saknas några delar i den, å jag kan inte stödja mig på den samt att om jag slår i den jättelätt bara så gör det skitont. Så får vi se om de kan göra nåt åt det lr inte.
 
På tal om ngt helt annat.
Denna lilla maskin är underbar
Tror jag fick den av mormor för några år sen, men jag har aldrig använt den förns i år.
När Lina ¨Steve var här på besök så gjorde vi ju nån efterrätt i den, å nu gör jag bananapanncake smet och vispar grädde i den. Så den är en riktig hjälp i köket, liten, smidig å stark :)
 

Svårt å gå å lägga sig

Detär så ljust ute så sent nu förtiden, känns jättefel å gå å lägga sig när de inte ens börjat mörkna å fåglarna kvittrar. På det sätttet är det skönt att det inte är soligt å varmt iaf, sspec när man jobbar, när man måste gå å sova åtminstonde i rimlig tid liksom :) Ska kolla lite på tv å sen är det sömndags. Natti natt!

Biljett

Idag har jag skrivit ut biljetten för resan :) Om 4dgr är det dags :) Synd bara att 3 av de är jobbdagar. fast det kan iofs vara bra, för tiden skulle nog ha gått ännu saktare om man inte hade nåt spec att göra.
 
Var till h&m på lunchen idag å tänkte hitta lite kläder till resan, men det blev tomhänt ja återvände till jobbet :(
Efter jobbet åkte jag en snabbis till ersboda å kollade där också, å då hittade ja en outfit som fick duga. Hade presentkort där sen ja fyllde år också, så tack Haitam för mina nya kläder :)
Tycker den gula färgen är så somrig,å ni kan ju tänka er när man får lite färg på fläsket, då blir det ännu finare.
 
Nu ska jag ta tag i träningen, skulle vilja gå ner minst 10kg innan onsdag :)

Turkiet

Oh yes!!! om 126h ungefär är jag på antalyas flygplats. Å om 127h får jag träffa Saad igen. Ska bli sååå jäkla underbart. Var nära att det inte blev nåt, men idag fick jag äntligen boka. Min flygbiljett gick på 800spänn t.o.r från umeå, inte illa må jag säga. Vi har hyrt en lägenhet i Side, typ 50m från stranden. Så nu ska jag shoppa massa pastasåser så man får billig å lättlagad mat också :) Längtar längtar längtar! Skjuter upp träningen gör jag också, men idag måste jag träna, å typ varje dag fram till ja åker. Även om det kanske inte ger nå resultat så känns det ju ändå bra. Lär ju inte bli så mkt träning därborta kan jag tro. brukar säga att ja ska simma varje dag när ja är utomlands, men brukar inte hålla det värst länge. Så den här gången säger jag inte det :) Blir svårt å sova inatt tror jag. Jobba i morgon å shoppa på lunchen så man har nåt å ha på sig, de är ju en fördel. Kan bli obehagligt, både för mig själv, men framförallt för de andra, om jag springer runt näck :) peace out!

Grekland

Jo, idag åkte mina föräldrar till grekland. Inte ett dugg avis ;)
 
Nä, men jag har haft det ganska bra jag med här i sverige. Riktigt varmt å skönt väder, åsså middag hemma hos Emelie å Jens. Hemgjord pölsa och marängswisch (eller hur det nu stavas)
 
Å inte nog med detta. Idag gjorde Emelie halkbanan! Jag är så stolt över "min lilla flicka"
 
natti natti allihopa!

natti natt

Ska ta å sova nu. Men tönkte bara säga, att om ni har lust å köpa presenter till mig så kan ni köpa ngn av dessa kanske :)
 
 
I morgon åker mamma å pappa till grekland, å ja är så avis! men de är de värda å få koppla av lite innan jag flyttar hem igen :)
 
Natti natti på er!

söndag

Haft en likadan morgon som igår, träning avklarad och god frukost.
Känns inte som att de blir nå mer nyttigt gjort här idag faktiskt, även om det finns att göra, typ rensa i lägenheten, men orken å energin till det har liksom inte ramlat över mig än :)

skön morgon

Haft en riktigt skön morgon. Vaknade runt 8a å drog mig lite i sängen. Sen gjorde jag bort träningen, å det känns helt underbart att slippa tänka på det mer för idag.
Efter träningen åt jag en riktigt god frukost, bananapanncake med turkisk vaniljyoughurt och bär. Tänkte ta ett kort så ni skulle bli avis, men det ser inte lika gott ut som det är, så ja struntade i det :)

Ha en skön lördag allihopa!

Ledigt!

Oj så skönt med helg. Har varit en konstig vecka med ledighet å jobb hit å dit varannan dag, man blir helt dagvild.
Men nu är det iaf fredag, och jag har gjort alla måsten å ska äta min middag.
Den består av lövbiff med ost, sallad och vitlöks å ört creme fraice. Hoppas det är gott.
Tog faktiskt tag i att städa buren och träna på en gång jag kom hem. Iaf nästan, blev ju inte allt för förskjutet iaf bevisligen eftersom klockan bara är halv 6 nu :)

Nä, nu ska jag äta mat som sagt, sen blir det nog en dusch. Och håll tummarna att ja ska träffa Saad på skype också.
Trevlig helg på er!

besiktning, hundskit och skitväder

Så jäkla skönt. I morse var det ombesiktning av olle, å han gick igenom. Kändes underbart!

Nu är det ju vår också, skönt. Men dagens väder har varit sådär, kom 2 rejäla hagelskurar idag. Riktigt häftigt, men man vill ju ha sol ju :)

Ngt som däremot inte är så trevligt med vår är att när snön smälter så kommer all hundskit fram. Ta upp efter era hundar! Hur svårt kan det vara?! Man borde inte få ha hund om man inte kan ta reda efter den. Ok i skogen å åkrar, men i villaområden å städer. De är ÄCKLIGT!!
God natt!

sommarkläder till olle

Jepp. Äntligen, idag fick ja på sommardäcken på bilen. Skönt å ha det gjort. Å imorgon är det ombesiktning som gäller. Så håll tummarna hårt som fan nu att han går igenom, men de borde han göra. Billivet känns väldigt bra just nu :)

Värre var de med billivet igår däremot. Skulle hämta en torkarmotor på Skroten i måndags, för i fredags när ja ringde sa de att den skulle va klar så. De bar den inte, men de skulle ri.gå mig. De gjorde de inte.
Ringde igen på tisdagen halv 1, den var klar,men fick också veta att de stängde kl 1 den dagen. Phu, snacka om tur! De var bara att slänga sig in i saads bil, som jag på morgonen hade sönder handbromsen på :(
När ja är halvvägs till Skroten ringer Ramzi å säger att vi har fått fel fjäderben, den är markerad vänster men de var höger.
Panik! Vill ju bara ha bilen klar.
Som tur var hinner han med de felaktiga fjäderbenet till Skroten 5min innan de stänger, å vi får be flera ggr att de kan dubbelkolla om delen de har inne, som de säger är höger, kanske också är felmarkerat.
Jackpot! Inte ofta man vill att de ska va fel, men ibland så har man tur :)
Så igår efter jobbet igår hade han mekat klart med olle och jag kunde lycklig köra hem han dit han hör hemma :)
Så som sagt, håll tummarna nu att den går igenom i morgon. Då känns det nog inte ens lika jobbigt att jobba. Man blir van allt för fort med att vara ledig i veckorna, hoppas man känner så när man faktiskt blir arbetslös om 58dgr :)

RSS 2.0