Mellandagar

Shit vad de är lugnt på jobbet. Underbart! Vi är så värda de, har varit en jobbig höst.

Idag har vi flyttat klart och städat ur Kickis lägenhet så det är helt klart. Så hon sover gott inatt. å dte gör nog jag med :)

Natti natti!

Slut på julen

Jaha ja, då var den över igen, julen. Så fruktansvärt snabbt gick det. Tyckte nyss ja satt här i soffan å skrev att ja skulle åka iväg, å nu sitter ja å skriver att ja är hemma igen.

Hur som helst var julen jättebra, fick massa bra julklappar och träffa släkten å kompisar. HAde tänkt hinna med mer saker, men tden var alldeldes för koer faktiskt :( Men men, kome rnog hem i påsk igen, å det är ju inte jättelångt kvar. Å om tiden fortsätter gå så här fort så är dte typ nästa vecka.

Nu ska jag gå å bada. Bye bye!

GOD JUL!!!



Då var det jul iogen. Konstogt. Har inte en gnutta julkänsla i kroppen
men det ska bli mysigt å spännande ändå :)

Igår åkte vi bil hela dagen. Eller 6h iaf. Kom iväg halv 7 å var framme kl 1, som beräknat. Ja är rackarns bra på å beräkna de där tycker jag :)

På efetrmiddagen åkte jag till Lina för å träffa henne å Emma för middag, surr å bingolotto uppesittarkväll! Efter Nettan slutat jobbet kom hon också förbi en sväng.
Jag vann 200kr!! Inte illa pinkat.

Nu ska jag hjälpa mamma att plocka fram julfrukosten. Äntligen. Är hungrig som en julegris!

Torsdagkväll å "jullov"

Hallå där.
Äntligen är jag ledig i 4dagar! Så skönt så. Det har gått trögt att jobba senaste månaden typ, man vet att det är så nära man ska få va  ledig å att det händer nåt.

Idag kom Mangala på besökefte jobbet å fick instruktioner hur han ska sköta djuren, de får stanna hemma i jul. Det är ju så kort tid så det är bara jobbigt att släpa med deras bur å alla tillbehör. Men de har iaf fått städat idag :)

Nu är det packat å klart å väntar bara på att tiden ska gå så man får komma iväg nån gång, ska försöka komma iväg vid halv 7.

Nu ska jag hänga med Kicki å se om vi kan få tiden att gå.

Å svar till din kommentar mamma: Nädå, vi kommer inte förns i morgon, orkar inte köra direkt efter jobbet när det är så mörkt :)

Natti natti-1

Gokväll

Onsdag idag. Fast torsdag för mig, för ja jobbar bara i morgon sen är ja ledig tills på tisdag. Så sköönt!

igår skjutsade jag Saad till flyget, han åkte iväg till libyen en stund,kul för han å träffa familjen å alla kompisar därborta. Å jag åker hem på fredag för å träffa mina nära å kära :)
Kan inte fatta att det är julafton på lördag,det går bara inte att förstå, året har gått så fruktansvärt fort, å vädret har varit så konstigt.

Ja, vet inte vad ja ska skriva om, hade planer tidigare men de är som bortblåsta nu.

Så ja ska spela lite mahjong via saad´s facebook sen sova typ.
Natti natti.

Justja, tvingade kicki att hjälpa mig klippa klorn apå odjuren idag, hon var inte så nöjd med det, men hon skötte sig bra så tack så mkt för hjälpen.

Å Thorkz, grattis till matte D kursen och tack för julkortet!

God morgon

Eller god kväll kanske? Jag vaknade iaf nyss efter att ha slocknat i soffan mer eller mindre frivilligt. Alternativet var att diska å plocka undan hemma, så då var det lättare att slumra till. För ja var faktiskt väldigt väldigt trött!

Lugn dag på jobbet idag, men dagen har gått skitfort! För jag å Emelie fick hjälpa till i receptionen idag med att räkna lite administrativa produkter, typ. Vi satt med listor och kollade vilka kategorier gästerna var bokade i under november månad eftersom vi har haft ett rejält datafel.
Jag var överlycklig att få grejja med lite pappersarbete och hade inte ens lunchrast för det var så roligt :)

Antagligen därför ja är så trött nu (förutom som undanflykt för att diska) är inte alls van att behöva tänka under jobbdagen. Mina arbetsuppg gör jag i halvsovande tillstånd lixom :)

Nu ska jag diska å ringa Nettan på hennes födelsedag. 25år, herregud, hon är ju lixom "minstingen" i våran gamla grupp.
Sen blir det nog sova sova säng säng säng :)


En vecka till julaftons kväll

Ja, exakt en vecka kvar nu, å lika snabbt kommer det att vara över.

Varit å jobbat idag, så ja kan få va ledig nästa fredag. Det gick bra å vi var duktiga som fan faktiskt.

Sen är de inge mer, käkat middag, pytt i panna.
Är jävligt sugen på nåt gott, men då måste ja åka till affären å det känns drygt som fan!
Men OM ja orkar ta arslet ur soffan så blir det väl "myskväll" med nåt gott å filmen Eat pray Love.
"Myskväll" =ensam hemma å har skittråkigt. Precis som igår :(
Buhu, wähä, stackars mig :)

Blev förresten "pålurad" att gå med i hyresgästföreningen igen. Brukar bli medlem ungefär 1ggr/år för de ska se till att de inte blir så mkt hyreshöjning. Man hoppas de lyckas med att inte höja alls, men det är väl önsketänkande kan ja förstå.

"Bye bye negopaj"

Fredagsmys

Inge sånt här inte. Ska jobba i morgon, 6e dagen i rad blir det. Huvva. Men jag får vara ledig nästa fredag ist, så ja kan åka hem till Dalarna å fira jul :)

Skulle väldigt gärna vilja ha riktigt frdagsmys, men jag orkade inte åka förbi affären efter jobbet, man vill bara hem lixom, å INTE trängas med alla idioter som faktiskt är å handlar fredag eftermiddag. Så ja får väl nöja mig med massa gossip girl utan nåt att tugga på :\

Nu ska jag ta å kolla om ja ska laga nå mat och kanske man kan slänga ihop nåt som är gott som kan tillfredsställa smaklökarna. Sen tar jag mig nog ett bad tror jag.

When i held ya går fortfarande på repeat btw :)


Toker torsdagsmyser :)

Repeat

Den här låten har gått på repeat idag, tycker den är fruktansvärt härlig! Moa Lignell.

http://www.youtube.com/watch?v=fdKgDBSLfyw

Jobbjulklapp




Den här fina förpacknigen med choklad fick vi i julklapp i år. Gott som fan. Det enda som ja måste säga är negativt med denna gåva är.... att den är slut :(
Vi hade fått höra att de inte skulle bli nå julklapp i år, å inga fler presenter när vi fyller år, vi brukar få en trisslott och blommor. Men så, igår, på apt:n så fick vi ändå, å det var väldigt uppskattat :)

Ja, lucia sist ja skrev. Vad har hänt sen dess?
Igår efter jobbet åkte jag och Kicki för att inviga den nya restaurangen vid strömpilen, BigBoy. Den får 3 av 5 från mig.  Såklart det var gott, när är snabbmat inte det lixom? Men det var ingen wow-upplevelse direkt.

Efter maten var slut åkte vi till Kickis lägenhet för att packa ihop lite grejjer å förbereda inför hennes flytt. De gick skitbra, så nu går det inte att göra så mkt mer där förns vi har nyckeln till nya lyan, så det är ju skönt.

Idg är det torsdag, inte hänt mycket. Jobbat jobbat jobbat :(

Natteeen, går tunga fjäääät....

Jaha ja, så var det lucia igen då.
Men det kändes konstigt att stå i restaurangen på jobbet idag å kolla. Det har ju regnat hela morgonen å är svinhalt.
Skitväder rent ut sagt. I morse kom jag till slutsatsen, att va fan gör det om det är en grön jul??? Visst det är mkt mkt mysigare när det är vitt. Men om det ska regna varannan dag å vara -17 nästa dag. Då är det bättre att va helt utan. De är väl skönt att gömma sig i mörkret lite till.

Jaja, slutgnatat om detta.
Jobbat idag, gick dåligt, som förra tisdagen: tisdagar är en onödig dag!!!

Nu ska jag prata lite med Kicki å sen kolla på gossip. Blir nog en tidig kväll, var skittrött imorse när ja vakna å ville verkligen inte kliva upp å ut i rusket :(


Glad fortsättning på Lucian hörrni!



Haha vad positiv jag var idag då :)

Söndag söndag

Jaha ja, då var den helgen på väg mot sitt slut. Men vad gör väl det egentligen, då betydre det ju bara att det är närmare julen å jag får åka hem å vara ledig någon dag. Åsså säger man väl alltid nytt år å nya tag va? Å det kanske inte är så dumt alla gånger.


jaha ja, personalfest i fredags.
De enda vi visste vara att de skrev att vi skulle till grekland, när flygbussen gick och när planet skulleåka.
Sen fick vi tillslut veta att det skulle vara 10min norr om stan. Sen var allt hemligt.

Det visade sig när vi kom fram att det var i Norrmejeriers lokaler, å bussen åkte lite omvägar för att vi inte skulle veta vart vi var på väg.
När vi kom in fick vi ögonbindlar så vi inte skulle se lokalen som vi passerade. Sen fick vi gå igenom en säkerhetskontroll åsså hade de satt pp stolar som på ett flygplan.
Kaptenen pratade och vi fick ozo och jordnötter :)
De var lite skojj ju.
Sen var det mat, lekar, dans, å ja.....alkohol.
Björkens personal är väl inte direkt kända för att spotta i glasen om vi säger så :)

Nu kollar ja lite på how i met you´r mother. Bye bye!

Torsdag

Äntligen torsdag kväll, bara fredagen kvar. Personalfest i morgon, så jag längtar väldigt mycket!!!

Dryg vecka har det varit, inte gått bra på jobbet alls. Men idag var det faktiskt lugnt, så det var helt underbart.
Kom hem å färgade håret å packat iordning för festen i morgon, man tror ju att man ska va borta länge, men det är ju bara några timmar alla grejjer ska med för :)

Nu ska jag ta en dusch å sen kolla på gossip girl å sova :)



Syns inte bra på bilden för jag orkade inte ställa mig upp i ljuset,  men det är iaf mörkt rött. Snyggt om jag får säga det sj :)

Justja, provsmakade ju äntligen dumles nya smak, de var gott. Smakar pepparkaksdeg typ :)

Natti natti

Tisdag. En onödig dag

Ja huvva, har varit en dryg dag, men det gick tillslut ändå som tur var.
Nu har jag precis kommit upp ur badet och väntar på att få kolla på kär och galen som börjar kl8, blir spännande. Vet att jag tyckte om det när orginalprogrammet sändes för många herrans år sen iaf.

Har inte så mkt mer at skriva nu, det är fortfarande vitt på backen, så inget nytt ens på den fronten :)

Bye bye äppelpaj! OOO så snitschlig jag är :)

SNÖ! Dagens mest orginella rubrik ey?



Ja, då var snön här. Det är inte mycket, men det är mer än ingenting.

Har inte bestämt mig riktigt vad jag tycker om snön i år, det har varit ganska skönt att inte ha haft snö hittils iaf.
MEN, det var roligt att sladda ordentligt i korsningarna när man åkte till jobbet i morse. Så på det sättet är det roligt med snö, få slira runt lite med lilla pärlan :)

Härliga helg!!!

Har varit en riktigt riktigt bra helg! Är så nöjd så ja inte ens har nå söndagsångest. Fast det kan iofs bero på att det är personalfest på fredag också, å jag är ganska taggad på den :)

Lugn helg har det varit, men gjort massa saker.
Shoppat, bakat, badat, städat å träffa Frida å käka pölsa. MUMS.
Åsså vann jag ju på bingolotto också, skitkul!!! 100kr blev det, inte fy skam, blir så glad varje gång ja vinner, å nu har jag ju vunnit 2ggr i rad när jag har spelat :)


Till middag blev det pölsa m potatis å rödbetor. Det är ju så GOTT!!! Men det kändes lite konstigt och fel att inte äta det med Lina, det är ju lixom våran tradition :/


Sen plockade Frida ögonbrynen på mig, det behövdes verkligen. Gjorde ont som F-N!!! Men men, den som vill vara fin får lida pin heter det ju, å det stämmer verkligen in på ögonbrynsplockning kan jag säga.

Sen vart kl 7 å dags för BINGOLOTTO!!! :) Det är roligt tycker jag, fast man blir ju så arg när man inte vinner nåt. Så ni kan ju förstå att bilden nedan på Frida är tagen innan spelet börja, för sådär glad var hon inte efter spelet ;) Det var däremot jag, den glade vinnaren. 100 spänn gratis i baren nästa v, eller kanske inträde till krogen, inte illa pinkat :)

Visst var hon söt i flätor!?

Nu ska jag lägga mig å glo på ett gossip girl eller läsa lite bok innan ja ska sova.
Har börjat på en ny bok nu, krönikor från Kajsa Ingemarsson, ganska rolig.Skönt med så korta kapitel iaf.

Natti natti!


2a advent

Ojojoj vad klockan är lite.
Förstår om ni undrar vad jag gör uppe nu, det undrar jag också.
Vaknade vid 6taget, och efter det var 5-10minut typ, så fruktansvärt störande. Så kl 7 klev jag upp å gick ner till tvättstugan.
Dåraktigt jag vet, borde verkligen sova mer, men samtidigt är det ju skönt att få nå vettigt gjort när man ändå är uppe. Funderar på att städa toan också.
Kicki ligger å sover, så jag får inte vara för högljudd heller så ja väcker henne när hon väl får sova. Hon har lite samma problem med helgsömnen som jag.

Igår var det fullt upp hela dagen.
Började med frukost runt 9 taget.
Sen ner på stan en sväng för julklappar och sen runt å söka skor till mig, och jag hittade faktiskt ett par!!! Sen hittade jag ett till par men bestämde mig för de billigare och som jag vet att jag kommer kunna använda utan att ha ont i fötterna. Så det kändes väldigt bra.

Sen var det bakdags.
Oj vad det bakades.
Pepparkakshus, saffransskorpor och havrekex. De ni!
Tråkigt nog så var det bara havrekexen som blev bra, så de längar jag till att få äta som frukost snart :)


Pepparkakshuset vägrade att stå upp, dessutom var en vägg trasig å kunde inte användas så vi tjaffsade bara dit glasyr å godis. Å det var gott ändå :)


Övre bilden: Saffransskorpor, goda.
Nedre bilden: Saffransskorfor som de ska se ut egentligen :)



Havrekex.
Gotti gotti. Väntar på att statoil ska öppna, då ska jag snabba mig dit å köpa lite skinka, för det är godast :)

FREDAGSMYS!!!

Idag är det äntligen fredag igen! Så fruktansvärt skönt!!!
Å en bra fredag har dte vart, längtat hem hela dagen för ja å Kicki hade planerat tacos till middag, så fruktansvärt gott!! Sen åkte vi en sväng å kolla en lägenhet till henne, jätefin var den så den ska hon ha.


Å en sak till, idag är det ju brittan födelsedag, herregud, 30år blir bruden, haha, grattis till henne :)

Nu inväntas Idol för att göra fredagskvällen komplett, jag tror att Robin kan nog åka ikväll, å Amanda kommer vinna hela skiten. Tor jag iaf, fast Moa är min favorit av de som är med i årets upplaga, men förhoppningsvis så vinner hon inte allt för de brukar ju gå bättre för de som kom 2 å 3.
Bye bye! Trevlig helg!

Hörrudu Frida!!!!

Du har ingen rätt att klaga på min blogg bara för att du har blivit så duktig på att göra inlägg igen. Wä wä wä!!! ;)

Jahaja, vad har hänt sedan sist då?
Inte mkt, håller på å läser en bok, Varför gråter inte Emma heter den. Jättebra är den,men hemsk. Den handlar ju om Arbogamorden på barnen Max och Saga, och är jättespännande, de kommer nån tår då å då när man läser. Så förutom jobb så är det bok som gäller.
Tog med mig några böcker från mamma när vi var där i helgen, så ja har att göra framöver.
De är ju perfekt läsväder nu, bara grått å mulet å regnigt hela tiden. Blåser gör det också, så ja vill bara ligga i badet å läsa hela tiden.

På tal om helgen, nu har det gått en vecka igen, herregud vad tiden har gått fort det här året, helt sjukt!!!
Nu ska jag ta å läsa lite igen innan de ska sovas :)
Bye bye!

RSS 2.0