Discgolf/fresbeegolf...

...är så fruktansvärt skojj!!! Å idag har jag äntligen fått in stegen också när man kastar, så jag slipper stå rakt upp å ner bara. Känns skojj. OCH, kl 11 på kvällen kan man fortf gå i shorts å kortärmat, DET är underbart :)

Nu ska jag ta å krypa mot sängen så det blir fredag kl 4a å helg nångång.
Pöss på er!

VARMT!!!

Gud va varmt det är, så jävla underbart väder!!!! Väntar bara till semester, för det är olidligt varmt på våningen., det rinner svett å jag känner mig inte ett dugg fräsch på jobbet.

Nu är jag hos lina å steve med saad, och vi ska nog ut å spela lite fresbee golf senare, vi gjorde det i förrgår också, å det var riktigt akojj.

OCH jag har fått positivt besked om min bil som jag haft lite problem med, men det kommer bara kosta typ max 200kr å var inte så svårt, så på lördag blir det bilmekar dag :)

sommar

shit vad varmt det är, har svettats som en gris på jobet hela dagen!!
Nu ska jag lägga mig i ett kallt/ljummet bad med en glass så man kyler ner sig lite!!!

MEN, jag klagar INTE!!

JObba kväll..

..Det har jag gjort idag, men det gick bara bra, så lugnt å skönt idag, en bra start på veckan. Men det kändes ändå tungt i morse å veta att det fortfarande är 3veckor kvar till semestern :( Men men, det går nog fort.

Efter jobbet åkte vi en sväng till Lina å Steve, vi skulle vidare till Astrid å Rory å skjutsa de till tågstationen. Å de har en skitsöt lten bäbis på 6månader, man blir ju lite sugen måste jag säga, fast de är ganska äckliga när de dreglar dock...
Jaja, så var det med det. Nu ska jag pallra mig isäng å försöka få min skänhetssömn.
Natti natti!

Söndag IGEN

Shit vad veckorna går!!!
Men det har varit en bra söndag iaf.
Inge ångest, å fint väder!

Saad kom hem igår, så det var kul att träffa han, det var ett tag sen ändå.
Så idag har vi hängt med Lina och Steve som är här på besök, tog med Toker å Mysack en sväng också så de fick se lite nytt för en gångs skull. Klippte klorna på de idag också, så jävla skönt att ha det gjort, det var på gränsen till djurplågeri faktiskt :/

Nu har jag hjälpt Kicki att flytta lite grejjer till hennes lägenhet och är tillbaka hos Lina å Steve å kollar på film med de, Saad och Haitam.

Trevlig kväll och hörs i morgon!

Kram kram!

Midsommardagen

Jaha, då var dety midsommardagen, midsommarafton gick fort.
Åkte till kicki i mjösjöby å dirade, när ja väl kom ram, körde ju fel med 5mil :) Bra början, blev lite stressad men sen kom ja på att kl faktist bara var 3 å det fanns ingen anledning att stressa.

När ja väl kom fram så fick jag se lite av ett bröllop som hölls i byn, det var fint, men ja har lite svårt för de där pratet om gud å så. Sen gick vi in å korka upp.

Vi satt å pratde på altanen, drack å spela kort. Skötte mig riktigt bra och gick i säng kl 1, behövde verkligen sova, har inte sovit bra på hela veckan, har blivit alldeles för sent i säng och upp för tidigt.
Så nu är jag ganska utvilad faktiskt, å inte så jättebakis.

Nu ska jag ta å va lite social med kicki. Bye bye! Och glad fortsättning på midsommarfirandet!!!


GLAD MIDSOMMAR!!!

Sådär ja, då har man äntligen jobbat klart för dagen. Det har gått bra och tiden gick snabbt så jag ska inte klaga.

Nu har jag varit hemma och sagt hej då å glad midsommar till djuren, köpt koevbröd och drar mig iväg till Mjösjöby där det ska firas midsommar.

Hoppas alla får en trevlig helg, för det ska jag ha!

Kram kram!

Lunch

hallå.
Det var ett tag sen sist, har inte haft tid helt enkelt.

I förrgår var det städdag, eller plocka undan dag iaf, det tog ett bra tag bara det.
Igår var jag på jobbet, och efter det var jag och kicki å shoppade midsommarkäk, kommer bli så gott. Potatisgratäng, marinerad fläskfillé, grönsallad, bea sås å en sjukt god dressing som kicki gör men nå ädelost å majonäs m.m mmm
Å till efetrrätt blir det cheescake som jag slängde ihop, också sjukt gott!! Gäller baar att jag inte glömmer den i morgon när jag stressar iväg efetr jobbet.

Och igår träffade jag även Lina å Steve, det var trevligt, längesen ja såg de, de är ju englandsbor numer, så dety är alltid kul när de hälsar på. Vi åkte hem till Astrid å Rory en stund också å sa hej, men fick inte se deras bäbis ordentligt, hon lär ju vara mycket större nu en sist ja såg hon, men vi kom mitt i nattningen så det får bli en annan gång.

Nu ska jag gå å surr amed Sofie innan lunchen tar slut. sen efetr jobbet blir det att städa färdigt hemma och packa inför midsommar.
Bye bye på er!

Första jobbdagen avklarad

Jodå, jag tog mig upp, gick ganska bra faktiskt. Trodde jag skulle va ännu mer döende eftersom ja inte somna först närmare 2 :( Det är ju alltid så när man verkligen behöver sova så går det bara inte.

Ja, vad gjorde jag igår då, en himla massa faktiskt tro det eller ej, hängde med soffan å la oss i solariet en liten stund sen tvättade vi min bil och köpte olja till densamme.

Sen blev jag bjuden på hemlagad lasagne, jättegott var det!! Inte varje dag ja blir bjuden på middag ju.

Å sen, som att de inte var nog med söndagsaktviviteter så hörde Frida om ja skulle med på bio, så ja gjorde väl det då.

Som tur är, baksmällan 2 blev det och den var jätterolig, haha, man måste se den helt enkelt :) Så tack för det initiativet thorkz!!

Nu är jag hemma igen efter första jobbdagen, det gick väl helt ok ändå, men var jävligt segt å varmt.
Så tänkte jag att jag måste väl blogga lite oxå, känner att ja inte alls har ngn lust att blogga efter första semestern, blev helt förslappad. Igår tillexempel körde jag vilse fler gånger innan ja hitta hem til Soffan, sen fick hon va vägbeskrivare resten av dagen :) Har ju inte använt hjärnan överhuvudtaget på över en vecka lixom, så den hade väl inte vaknat till riktigt än.
Hittade dessvärre till jobbet direkt :(

Nu sitter ja i min onepiece å bara njuter av att jobbdagen är slut, å i morgon har ja lite sovmorgon, för då är det kvällsjobb.

Bye bye på er!

Så kom söndagen!

Den som jag fruktat sen ja kom från turkan. Huvva, än sålänge går det ändå bra, tror jag ska väcka Soffan snart och tvinga henne att simma, sen kanske bara göra typ ingenting fast tillsammans, det kan ändå va trevligt tycker ja. Måste väl ändå ta mig ut för handla så man har nå mat hemma över huvud taget, annars är det ju lätt att den där taxfree chokladen blir lunch å middag.
Det är faktiskt sant, jag har kvar utav chokladen ja köpte på taxfreen, annars brukar ja sluka allt som är godis på engång, så jag är lite impad faktiskt :)

Nu ska jag göra mig föreredd på vad den här dagen har att erbjuda. Det den verkligen erbjuder är ju städning och tvättning, men DET orkar jag verkligen inte idag!!
Kram kram!

Tack å lov är det bara lördag!!!

För det känns som söndag.
Var på after work igår, det var trevligt, mkt folk som kom, och oftast är det typ ingen som kommer!!! Men efetr sol kommer regn, visst är det så man brukar säga? :) Huvva, inte kul alls att vara hemma igen, i turkan var man ju "aldrig" bakis och man behövde inte bry sig om vad det var för dag heller, inget som man var tvungen att passa tiderna till typ. Jag kan tänka mig att bo utomlands ett längre tag. Å inte är Saad hemma heller, känns extra trist då, för vi brukar ändå umgås nästan varje dag :(

Men men, om vi ska ha nåt positivt också så har jag faktiskt, tro det eller ej, varit på obbola marknaden idag, och det gick bra ändå. Sen hängde jag med kicki å käka pizza och kolla på narnia, 3e filmen, men båda halvsov så jag såg inte exakt hela. Konstigt :)

Nu ska jag gå å göra nåt tror jag, bada typ, känns skitjobbigt, men ja vet ju att det är skönt när jag kommit ner i karet.

Bye bye på er!!!

Vad hände?...

...ska jag göra frukost å dyl själv nu????
Det känns ju väldigt jobbigt, man blir ju bortskämd fort med att få allt serverat.

Vill verkligen inte vara hemma igen, det var så himla skönt att ha semester! Även om det var lite väl varmt iblad, så är det bättre än här hemma när man alltid får frysa å vara deprimerad halva året för att det är mörkt.

Men men, that´s the way it goes i guess!!

Veckan var skitbra men gick alldeldes för fort, och det bev en hel del sovandes, å solandes med såklart, men inte så mkt stranden, men har iaf badat i havet så jag är nöjd.
Och de 2 första dagarna simmade jag faktiskt också :)

Vi har partat, ätit, sovit, solat, shoppat å hört dagens kommentarer, och sammanfattning: jäkligt bra!!!!! Vill tillbaka NU!!!!

Bilder kommer snart, måste bara få Fridas bilder också så det blir komplett :)

SEE YA IN THE CLUB, I WAIT YOU BABY!!! HAHAHA

Hemma i sverige

Huvva, inge kul att vara tillbaka :( Vi har haft det skitbra iaf, men jag orkar inte skriva å ladda uåå nå bilderidag, men i morgon så ska jag väl ha lite nya krafter. Har ju ändå vart på resande fot hela dagen idag :(

Kram på er!!!!

det funkade!!

Skojj, jag kan göra tidsinställda inlägg :) Så jag kan skriva i framtiden, coolt :)

Nu har jag semester!!!!Helt underbart! Kl 15 idag blev jag fri.
Eller fri och fri.
Hem å städa buren, tvätta kläder, laga mat, packa å handla.
För ikväll drar vi!!!! Eller närmare bestämt om 3h å 45min!!!!
Varmt som fan kommer det bli, svettas som en gris redan nu, för det är SKITVARMT i umeå, så man kanske svettas bort några kilon där borta, man kan ju alltid hoppas.
Det blir till att dricka mycket under veckan.... vatten alltså, och såklart en å annan pina colada!!! Har solskydd å resorb med mig, så uttorkning och brännskador ska undvikas i allra högsta grad :)

Nu måste jag gå å äta, känner mig lite stressad, sen ner å hämta tvätt så jag kan packa klart. Sen ska jag städa buren å duscha, kanske struntar i städningen i hemmet, det är ändå bara dammsugning som inte är gjort... typ ;)

test

bara provar om jag kan göra tidsinställt inlägg :) jag får veta i morgon

Hemma igen.

Oj vilka dagar vi har haft i stockholm!! Eller dag kanske det blir, känns som vi vart borta en helg minst, inte bara strax över 1½ dygn.
Men vi har haft det jättebra. Landade på arlanda vid halv 7 igår kväll och efter det flygbuss till citycentralen och sen promenad till en restaurang som heter Fridays.
Bra ställe, och vilket väder!!!! Helt underbart att sitta på uteserveringen å känna doften av mat. Maten var dessutom riktigt god! Och drinkarna med.

Kom till hotellet vi skulle bo på vid halv 1 ungefär och somnade ca 5 över 1. Ganska trötta, sluta, glada.
Idag har kännts som en hel evighet, började med hotellfrukost, mums, sen vidare med pendel till Hotel Mörby där vi hade lite studiebesök och lunch.
Sen åkte vi tunnelbana in till stan å promenerade runt, gick bla till djurgården och köpte årets första mjukglass.
Sen var det medarbetarträff för Sodexo på bergwaldhallen (tror jag det hette) å lyssnade på lite vd:s å fick lite fika.

Riktigt trevlig dag, men är ganska mör nu, vi har gått mycket fram å tillbaka och suttit stilla å lyssnat. Man är ju inte van + att ja börjar bli gammal :)

Nu är jag iaf hemma igen ett tag, ända tills i morgon, då bär det ju ÄNTLIGEN av till turkiet!!!!

Natti natti!!!

Stockholm

Sådär ja, då var äntligen denna arbetsdag till ända, och nu ska jag göra mig klar för en liten stockholmstripp med jobbet.
Så det blir inte nå bloggning framöver, vet inte om jag har sånt där tidsinställt inlägg som storbloggarna har :)
Jaja, nu vet ni det. Nu måste jag kila.
Kram på er!!!

packningslista

sådär ja, då är packningslistan till turkiet skriven, och det är diskat och klart inför sthlms trippen i morgon. Så i morgon är det bara att duscha å åka till jobbet sen åka iväg på kvällningen. Tror jag iaf, kan inte komma på att jag måste göra något mer idag, så nu tar jag å lägger mig och glor på det som är kvar av 2½ men på 6an sen sova :)
natti natti!

lugnet före stormen

Sådär ja, då var jag hemkommen från jobbet. Det känndes inte alls kul i morse att vakna av klockan efter 4a härliga dagar av ledighet! Kan inte komma ihåg när eller VARFÖR jag sa att jag kunde jobba idag, men men det har gått bra och nu är ju jobbdagen slut så jag ska inte klaga. Jobbar ju dessutom bara 2dgr till nu innan turkiet :) Snart snart snart!!!!

Så är det, men det blir ganska stressig nu fram tills vi far, så det är lite lugnet före stormen nu.
Idag ska jag tömma ur lite olja ur bilen, och kanske spola av den oxå när man ändå håller på. Åsså borde jag plocka undan här hemma så det är fint när jag komer hem från sthlm och innan vi åker på torsdag kväll, har inte riktigt tid på torsda. Först är det jobb till kl 3, sen tvättid kl 4, packa, städa buren, göra mig sj fin, kanske inhandla nåt sista minuten grejjs som jag har glömt bort att jag behöver osv osv.

Åker ju till sthlm med jobbet i morgon eftermiddag och kommer inte hem förns sent på onsdag kväll, så det blir flygning 3ggr för mig denna vecka, men jag tycker det bara är kul :)

Nu ska jag nerda med lite spel på facebook en liten stund sen bita i det sura äpplet!
BYe bye! 


Slut på veckan

Precis varit och skjutsat mamma till busstationen, nu var det dags att åka hem :( Det gick väldigt fort men vi har haft kul!!!

När jag släppt av mamma skulle jag åka till badhuset å vara så duktig att simma, men då öppnade de självklart kl 12, det skule ha varit riktigt skönt att simma faktiskt. Längtar till turkiet när man bara kan gå direkt till poolen på morgonen. 4dgr kvar nu!!!!

Igår var det inflyttningsfest hos Frida, det var riktigt skojj, fick åka hem tidigt eftersom jag skulle skjutsa mamma, men ville verkligen följa med ut, fast idag känns det som att det var ganska skönt att jag inte gjorde det. Blir spännande att se hur Frida mår, ska dit och våldgästa sen å planera inför turkiet.

klar för party


Det bjöds på mat, risotto m. kräftstjärtar. Riktigt gott var det!!!


Värdinnan och kocken!!

Syskonen Persson, Frida och Jonas



Sådär ja, fick ni ett litet småplock från gårdagskvällen. Men allt vad som hände måste man ha varit där för att få vara med på :)

Klart slut varulvstjut!!!

15 grader varmt...

... och vi sitter på balkongen i umeå med ett varsitt glas rött.
Vi har gjort en massa idag, tar det i bilder ist :)


Födelsedags tårta som jag och mamma gjorde till Saad som fyller 31år idag. GRATTIS SAAD!!!

Sen gjorde vi slingor på mitt hår som jag färgade lite brunare igår



Resultatet blev ändå bra, fast det hade kunnat vara lite mer slingor, men vi var lite rädda att det skulle bli  oranget.


Sen hade vi lite fotvård i solen på balkongen :)



Jag har oxå varit å växlat pengar till turkiet, mindre en 1 v nu:)


Efetr det åkte vi till expo en sväng där mamma köpte lite smått och gott, sen åkte vi vidare på teg ner mot älven och tog en promenad. 2a gången den här veckan som mamma varit här. Duktigt tycker jag :)
När vi kommit hem igen så slog vi upp ett varsit glas rött och startade grillen.
Nu sitter vi bara på balkongen och  njuter. Det är sommar!!!!





Härligt va? :)

Shoppingdag

Hallå.
Idag har det varit fullt upp hela dagen!
Klev upp vid halv 9e å började med frukost åt mig och mamma, massa gott, bla ägg, makrill, bröd, youghurt m.m. :)

Sen begac vi oss ut för att shoppa, kom iväg runt halv 11 och hemma igen ca halv 5, båda var ganka trötta när det var över :)

Men vi hittade en hel del grejjer, jag köpte ipar byxor, 1 t-shirt, 1 linne, en bh, en sportbh, "cykelbyxor" och ett diadem. Tror det var allt, och DET är skitmkt för att vara jag, brukar aldrig komma hem med nånting! Så det var koj :)
Justja, ett par leggings köpte jag oxå.

När vi hade pustat ut hemma en stund så gjorde vi fyllningar till en tårta somm Saad ska komma hit å äta i morgon, å sen lagade vi mat som vi åt på balkongen sen. Hemgjord pizza BLEV DET :)

Vi skulle egentligen ha gått på bio, men det hann vi inte så vi struntade i det :)

Nu är det sovdags.

Natti NAtti!!!

Mamma!!!

Äntligen ledig, 4a dgr i rad. Hur skönt som helst!
Och mamma är här nu också.

Idag har vi varit ute med Toker en sväng, hAn nosade i buskarna, sen plötsligt blev han skiträdd och sprang iväg, det visade att detlåg en katt på andra sidan buken. Det hade han inte räknat med :)

Sen käkade vi spagge å k-färssås och efter det åkte vi till teg och gick en promend vid älven.
Nu kollar vi lite på tv sen blir det nog sängen. Trött trött!

RSS 2.0