Onepiece dag

Jepp, idag passar det utmärkt att  aonepiece hela dagen, äta pizza och kolla på serier på datorn. Alltså är dte en bakisdag. Eller bakis och bakois, nu mår jag helt ok ändå, de var jobbigare i morse.
Var hos Lina och Adam igår, immy och Emma var också där, det var jättetrevligt. Vi satt på balkongen hela kvällen å pratade och drack.

Nu har jag kommit hem till Fors för ett tag sen och precis kommit upp ur poolen. Skulle vilja bada längre, men det är ganska tråkigt att bada själv, och jag hade ingen lust att simma idag. Har faktiskt simmat en halvtimme 2dgr i rad :)

Nu ska jag kolla på massa avsnitt av One Tree Hill och hoppas på att det blir matdags snart :)

("One)peace" and out!

Simmning

Jodå, idag har jag simmat en halvtimme i poolen. Äntligen är det badgrader där i, 27 närmare bestämt :)

Igår var jag med mamma och min moster till Kupolen köpcenter i Borlänge. Köpte 2par gardiner, sen lite smått å gott från dollarstore, alltid kul med dollarstore §§§ :)

Efter shoppingturen stannade jag hos moster i Hedemora, vi käkade tacos, sen spelade vi kort och drack lite grogg. Väldigt skönt väder hela kvällen, en riktig sommarkväll.

Nu har vi precis käkat lite mat och jag är helt slut, vill egentligen bara sova. Men ska försöka samla lite krafter och tvätta bilen ist, måste göra det innan ja åker hem iaf, tiden går fort, det är snart hemfärd.

AJ! Mina skinkor!!!

De gör så ont i min stjärt och i mina ben idag, träningsverk efter gårdagens rejäla promenad :)

Idag har jag gjort typ ingenting, kom hem från Lina i morse, typ halv 9, sen har jag bakat och spelat spel på datorn och kollat på One Tree.
Mormor och Morfar kom förbi en sväg också, så det var sköjj, de bjöd in oss på söndagsmiddag, ska bli supergott!

Huvva, vart lite orolig för Toker idag, han var så konstig i uteburen, och ja hitta typ blod i buren men inget på djuren. Så ja tog ned de i källaren där de är svalt och skönt å då blev han "normal" igen. Han hade fått värmeslag stackarn, och det är inte bra. Usch, han får absolut inte bli sjuk och dö :( Fast det ska han ju inte nu heller så ja ska inte oroa mig för det.

Nu ska jag kolla på ett eller 2 One Tree innan ja somnar.

Natti natti!

btw

justja, å till efterrätt blir det glass och naturgodis :)

Lina diskar...

..och jag glor på tv å väntar på att hon ska bli klar.

Idag har jag varit med Nettan, vi tog en promenad på¨1,5h riktigt bra jobbat tycker jag. Sen åkte hon till jobbet och jag var kvar hos henne å tittade på lite One Tree Hill innan jag somnade en stund. One tree  Hill är min nya drog, det går bara inte att slluta kolla för det är så bra!!
Jag var kvar hos Nettan efetrsom ja skulle hänga med Lina sen, och hon slutade inte förns 4a.

Och nu är klockan över 4a :) Så när hon diskat klart så ska vi fixa med middagen, som är pölsa!!!! Så gott det ska bli, har längtat hela dagen.
Åsså ska vi kolla på massa vänner avsnitt, hon har hela serien, det är lixom våran grejj, pölsa och vänner :)

Nu ropar Lina från köket.
Bye bye

Söndagsväder

Regn och mulet, ibland spöregn, men just nu bara "fint regn" som det heter.

Sitter på altanen och bestämde mig för att jag måste ta tag i bloggandet, litegrann iaf.

Igår kom mamma och pappa hem från deras cykelsemester som de varit på, det var kul. Vi grillade och drack lite vin och spelade spel.
Jag älskar att spela spel, det är ju så kul!!!! Men det är inte så ofta jag har ngn att spela med tyvärr :( Å inte har ja nå spel heller knappt, men det går ju att ändra på :)

 I onsdags hade vi tej och Jimmy middag här i Fors, det var jättekul, jag fick åka motorcykel, vi åt tacogratäng, drack och badade i poolen. Sen drog vi ut på Kingen, men det var inte så jättekul där tycker jag, inge disco, och proppat med folk, men men, det var ändå helt ok. Träffade lite gamla "kändisar" från byn :)

Och på tal om kändisar! På kryssningen förra veckan (shit vad tiden går fort) såg vi faktiskt LINUS WAHLGREN. Ok, han kanske inte är världens häftigaste, men han ser väldigt bra ut, det gör han. Jag och Lina var imponerade iaf :)

Bilder från semestern kommer nog inte förns jag är hemma i umeå igen och har packat upp och hittat kabeln, det är väldigt svårt att hitta ngt där jag bor just nu.

Bye bye och ha en bra dag!

Onsdag idag va?

Har ju semester så behöver inte bry mig så hårt, känns väldigt skönt måste jag säga.

Ikväll blir det tjej + Jimmy middag hos mig i Fors, blir tacogratäng, och om ngn vill så får man bada. Det är ju inte så jätteskönt i poolen, men det GÅR om man verkligen vill :)

Ska försöka ta lite bilder under semestern, och jag ska försöka lägg aupp de också, men det kan ta tid så ha inga förhoppningar.
Ska iaf försöka skriva lite då å då.

Måste bara berätta en grej: Igår cyklade jag på en mpotionscykel i 20min. Det är sant!! Och det var jätteobekvämt, måste nog fixa inställningarna ordentligt.
Kollade på One Tree Hill undertiden så det underlättade lite, men dte var fortfarande ganska tråkigt, det erkänner jag. Idag blir de nog inget sånt. Väntar på att Nettan ska vakna så ska vi in till stan å shoppa lite till middagen, det ska bli mysigt!!!

ojojoj

vi klarade oss helskinnade hem, men orkar inte ta det nu. Ska ta å skriva mer om resan senare. Just nu sitter jag ed Nettan och Emma hemma hos Nettan och glor på tv. Alla är ganska slitna, men i överlever :)

Hemma i dalarna!!

Underbara semester, underbara Dalarna!!! Fast det har regnat hela dagen, inte alls vad jag räknat med :(

Inatt åkte jag bil, körde hemifrån halv 1 och var framme i fors 10 i 7, gick bra att köra, mn det är lite långtråkigt att åka själv, det erkänner jag. Djuren var inte så mkt till sällskap fakiskt.

Efter att ha sovit en stund brevid lilla missen Molly i mammas å pappas säng (de var inte hemma) så vaknade jag, åt frulle, packade om för kryssning och åkte hem till Nettan.

Vi har gått på stan och sen kom vi hem och lagade middag, skitgott vart det. Lite imroviserat: spenat, kyckling, kantareller, cocktailtomater och grädde i en röra åsså pasta till det. MUMS, det kommer bilder, men har ingen sladd att fixa med just nu.

Nu sitter vi å äter glass och ska kolla på fiilm, svinalängorna. Eller vi ska äta glass, Nettan är och byter en glasss vi köpte som bara var is, och det villman inte ha när man betalar nästan 50 riksdaler för glass!!
Så nu sitter jag å väntar å bloggar och hoppas att hon snart kommer hem igen så vi får sova nångång så det blir kryssning!!!!

Långa meningar! Natti natti!

3 av 3. SEMESTER!!!

NU, nu är det äntligen sant. Nu har jag 3v semester, å det ska bli så underbart!!!!
Ska försöka blogga mkt och med bilder, har ju varit dåligt av den varan på sista tiden.

Nu ska jag svänga förbi brorsans lägenhet och kolla post, sen ska jag hem å packa duscha, dammsuga, städa toan, äta middag och sova. SEN efter kl 12 nångång, kanske runt 3 lr 4, i natt bär det av mot Avesta, tänkte köra på natten eftersom det är som svalast i bilen då, har ju ingen ac och djuren ska ju följa, då vill vi inte ha det för varmt :) Åsså är det ju mindre trafik också för den delen, å i norrland är det ju ljust dygnet runt nu förtiden, så när ja närmar mig söderut så har ju solen ändå redan gått upp, så det blir inga problem :)

Bye bye!!!

2 av 3

Jippie!! I morgon är sista arbetsdagen innan den så fruktansvärt efterlängtade semestern!!

Idag efter jobbet var jag iväg å pantade lite så jag fick extra pengar så hr dagarna inn lön, det skadar aldrig såhär dagarna innan lön.
Lämnade tillbaka ett paket som Saad skulle fått, men det visade sig att han redan fått en liknande grejj så det var bara att skicka tillbaka igen. Sen handlade jag lite bilgodis till hemresan och middag för dagen. Äta bör man annars dör man. Inte lika tjusigt som igår blev middagen, men det var fruktansvärt gott.


Har tvättat också, och mellan varven i den jävla trappn som man måste uthärda för att komma till tvättstugan så har jag kollat på skilda världar, det var min dag det, som jag bara vill ska ta slut så det blir torsdag nångång.



Så därför säger jag nu, so long!

1 av 3

Sådär ja, då var första utav 3 arbetsdagar innan semestern avklarade.

Nu sitter jag mätt å belåten efter dagens middag och väntar på att Saad ska sluta jobbet så han kan hjälpa mig med min bil så den är bra när jag ska åka hem, han är duktig han :) Å pappa blir glad när han slipper göra så mkt jobb på min bil för en gångs skull, de är han inte van med :)

Här kommer lite bilder på dagens middag, det var riktigt gott faktiskt

Förberedelser, ser kanske inte så jättegott ut..


In progress, snart är det klart..


Tada! Middag för en stjärna ;)


Makaroner, parisare och chillisås, inte tokigt alls!

Badkrukor

Passade på att ge killarna ett bad också när ja ändå var igång. De tyckte kanske inte att det var så jätteroligt, men nu har de iaf att göra ett bra tag framåt att torka och putsa :)



Inte så nöjd kille



Mysack borde verkligen klippa sig, han har världens längsta lugg. Blir frisören när vi kommer till Fors, vill inte utsätta stackarn för mer stress inför den kommande bilturen :)



Aktiviteter

Jäklar, har faktiskt haft saker för mig idag, inte bara suttit inne som det lätt kan bli när man har ledig dag efter helgjobb.

"Soffan" kom förbi vid halv 11, och då drog vi vidare till Verran för lite strandhäng i H-fors. Rikigt trevligt, tog första doppet i Sveriges hav för detta år, å det var skitskönt i vattnet!!!! Tyvärr var det inte så soligt och det var lite blåsigt, men inte kallt så det fick duga fint.

Hade inte tänkt att bada egentligen, för de var ingen annan som ville, men det var tomt på folk där vi var och jag fick syn på en hink som nån unge glömt vid strandkanten, å innan jag hann tänka var jag där och lekte med sanden i vattnet, och när jag väl kommit så långt så kände jag att ja faktiskt inte hade nå annat val än att doppa mig.
Riktigt stolt över mig själv faktiskt, att jag vågade bada själv alltså, inte att jag snodde ett barns leksak och lekte med den :)

När vi kom tillbak till stan stannade ja till på Elgiganten och köpte en mkt försenad födelsedagspresent åt Saad, en dvd spelare blev det, han blev jätteglad, så det var kul :)

Sen vart det hem och plocka undan lite här hemma så det ska bli lättare att lämna det fint när ja åker iväg på semester. Inte långt kvar nu :)

Lagade också lite käk, pastasås med pariserkorv, kryddor å matlagningsgrädde, sen har jag kollat på första avsnitten av första säsongen Gossip Girl. Himla bra serie :)

Nu ska jag ta tag i kvällens sista to-do grej på listan: Städa åt odjuren :( Huvva, inge peppad. Men men, har inte så mkt val.

Natti natti!

LEDIG!!!

Nu är jag ledig ända till tisdag morgon, och jag känner mig helt salig kan jag säga, för efter det är det bara 3arbetsdagar kvar innan semestern. tror inte det är sant nästan!

Idag har jag jobbat, och efter det bjöd Saad på pizza, så nu är man mätt å belåten å orkar inte göra så mkt egentligen, kanske kolla när Saad byter till lite bättre sommardäck på sin bil, DET kan verkligen behövas kan man säga.

Bye bye!

Jobba helg.

Sådär ja, då har första dagen av sista helgen innan semester avverkats på jobbet.Varmt som fan men ick bra ändå, och hoppas det flyter på lika i morgon också.

Efter jobbet hälsade ja på Kicki å moster en sväng innan ja åkte till Soffan å Markus som ja skulle skjutsa till Vänäs, satan vad långt det är till vännäs!! Haha kändes som att ja aldrig skulle komma hem igen, men det gjorde jag. Blev inte alls peppad på att köra  de 57mil ja måste köra på fredag. Men då är det ju semester å man har nya krafter, dessutom har jag ju djuren med mig också, så det ska väl underlätta, +att ja har en ljudbok av Mia och Klara, lär ju var skojj om ja nu bar akan bränna den ordentligt vill säga.

Nu är jag på hotellet och ska sova, nyss sett filmen Just go with it (min låtsatsfru) riktigt bra film. Gillar Sandleroch Aniston.


Nä, natti natti nu då så man orkar svettas lite mer i morgon.

Varmt!!!

Så jävla varmt det är att jobba nu, helt olidligt och nära inpå djurmisshandel, de bara kan inte vara ok att jobba i sån väme. Man orkar ju ingenting, och de vattnet man dricker hinner man svettas ut innan man ens hinner tänka toa. Sammanfattning: Jag längtar jävligt mkt till semestern nu och känner mig inte alls peppad på att jobba helg :(

Jaja, sitter hemma nu, fick sluta lite tidigare så vi ska hinna göra oss fina inför sommarfesten som vi ska ha på våningen, och tro det eller ej, men ja ska va nykter. Grilla lite å käka gott, spela kubb och gå en tipspromenad, alldeles lagom trevligt.
Så nu ska jag hoppa in i duschen så jag luktar lite mindre surt en stund iaf. Värmen är som sagt inte att leka med.

Trevlig helg på er!!

jaha

asså, så jävla dålig på att bloga nu asså, men jag försöker bli bättre.

Kollat klart på 5e säsongen av tre kronor idag, känns både skönt å jobbigt.
Jobbat idag, har gått bra, å i morgon är ja ledig, så jävla underbart!!! Men jobbar helg, men det gör inte så mkt, för nästa torsdag går ja på semester å är ledig i 24a dagar!! Längtar dit kan ja säga.
Har faktiskt tagit en grogg för att fira ledigheten kan jag erkänna, å nu ska jag cykla till saad å säga hej.

Ha det gött. Bye bye

Blogga blogga blogga

Shit vad dålig ja är på att blogga nu alltså, även fast jag gör saker, eller kanske just därför?

Igår va ja iaf med Frida på bio, bad teatcher, helt ok film, gansla rolig tycker ja. Sen åkte vi hemmåt å tönta oss i bmw:n som ja låna eftersom saad fixade min olle för tillfället, och när vi precis slutat tönt aoss så blir vi stoppade av polisen för körkorts och alkoholkontroll. Det var såklart inga problem, men hjärtat börjar ju ändå slå lite extra, Har blivit stoppad 2ggr nu på 7år, så det är ju inte ofta det händre direkt, men desto mer spännande när det gör det. Det var gårdagens stora happening :)

Idag har jag jobbat, fick vara med Kicki så det var skojj, eller så skojj man nu kan ha när man måste jobba då såklart :)
Sen efter jobbet kom Frida förbi så åkte vi till Obbola å tvätta min bil så nu är den fin. Sen åkte vi  till biltema å köpte en bildel, för när saad bytte ena stabilisatorn så såg han att den andra också behövde bytas.
Så tack så mkt för det :)

Nu ska jag krypa till kojjs så ja orkar kliva upp i morgon, klockan går ju så j-la fort efter 8 på kvällen :(

Natti natti!

RSS 2.0