En väldigt god morgon!!!

Jaaa, shit asså. Så här skulle man må varje dag. Vaknade och mötte strålande siffror på vågen i morse. -16kg!!!!
Känns så jävla bra, nu är det bara ca 8kg kvar till målet. Jag har haft som mål att när jag gått ned 15kg så skulle jag börja trappa upp med mat igen, å det ska bli så jäkla gött. Men det tar emot lite faktiskt också måste jag säga, att börja äta alltså. Det är ju nu det riktiga jobbet börjar. Att verkligen tänka på vad det är man stoppar i sig, och framförallt hur mycket man stoppar i sig.
Jag vet ju egentligen väldigt väl vad som är bra mat, hur man ska äta osv osv, det har jag alltid vetat även om man inte kan tro det när man sett hur jag sett/ser ut. 
Största problemet är egentligen portionsstorleken för min del, jag äter alldeldes för mkt mat. Sen gillar jag ju sötsaker också, godis, chips, kakor, allt det ljuvliga i livet :)
Fast det måste jag ändå säga, att just söstsuget är borta, det är bara en vana när man äter det egentligen, jag vet att det är gott liksom. Det är suget efter mat som är värst, allt ser så gott ut, tillomed paprika å broccoli kan se ut som värsta gourmemiddagen ibland :)
 
Nä, som sagt, en väldigt god morgon. Inte nog med de -16kg så provade jag en klänning som jag köpte i Umeå för många år sen, i en av de andra 100tals bantningsomgångarna. Den passade inte riktigt när ja köpte den heller, men bara nåt ynka kilo kvar liksom, dessutom gick den på 75spänn å jag var bara tvungen att ha den.
I morse provade jag den, och den har aldrig suttit så bra, så 2v till så tror jag nog att den kan sitta perfekt tillomed, sen är det bara att sy in den vart eftersom, för den här måste jag använda så mkt det bara går :)
Ni ser ju, det är verkligen min klänning, den är hur rosa som helst and i LOVE it!!!
 
 
Så är det :) Annars då? Tränat, tvättat, jobbat, lekt med Lina, spelat disc med mamma å pappa, det är väl de jag har gjort i veckan tror jag. Dessutom så VANN jag över pappa, äntligen! De va skitkul å verkligen på tiden, s få se om han törs spela nå mer med mig nu :)
 
Träningsvärk har jag idag å, mest i bröst å armar å lite i ben, körde bodypump igår m Linda å Axel, å tror jag måste ha lagt på lite extra vikter på just bröstmusklerna iaf, för ja brukar inte ha så här ont efter ett vanligt pumppass.
Träningsvärk är iaf bra värk, och det är något jag ska fortsätta sträva efter, fast bara lite lagom så man kan gå normalt och träna vidare :)
 
Nu ska jag gå å ta upp lite käk ur frysen, blir att fira med plankstek som blev över från helgen mamma var här :)
 
Ha en fortsatt bra söndag, jag tror att jag kommer spegla mg å flyta på små moln idag, å kanske spela lite bingo :)  
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis du är så duktig och målmedveten,och klänningen sitter jättesnyggt<3

Svar: Tack så mkt :) <3
Suss

2015-10-04 @ 11:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0