Lycka är...

....bland annat det jag har gjort idag.
Det är inte mycket som slår denna utsikt!
Vyn uppifrån hästryggen, ljudet av klapprande hovar och doften av hästskit!!! Det är livet. 
Vi var ett gäng från jobbet som var iväg å red islandshästar idag i Mackmyra. Det var lite grått och blåsigt, men när vi kom iväg så sken solen och den värmde riktigt skönt på vissa ställen.
 
Min häst hette Fold å va så lydig så. Hade kanske önskat lite mer fart på han, men samtidigt så hade han ju faktiskt lite tyngre last också.
De enda jag saknade under turen var att få galloppa, men det får väl bli nästa gång istället.
När ja kom upp i sadeln, vilket gick mkt mkt lättare än jag hade vågat hoppats på, så kändes det suveränt. Kändes mycket stabilare än jag hade räknat med och ännu underbarare än jag kom ihåg att det var. Så det här gjorde verkligen min dag, fått fylla på med lite energi som jag hoppas räcker ett tag fram över också.
Satt och log hela tiden när vi töltade fram på grusvägarna i solen.
 
De ska va gött å leva, annars kan de kvetta, fiiiint å leva....
Så kan man väl sammanfatta dagen. Så nu vet ni vad de var för äventyr jag skulle ut på, ni som har funderat :)
 
Nu ska jag kolla på en film och sen blir det ett bad, man blir lite kulen när man varit ute. Och spännande ska det bli å se hur jag mår i morgon med träningsvärk, kan hända att jag ser väldigt skitnödig ut när jag rör på mig i morgon :)
 
Fortsatt trevlig söndag på er!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0